גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נאסד"ק ננעל בירידה בהובלת טסלה: מחקה 100 מיליארד דולר משוויה

הרבה מעל התחזיות: כלכלת ארה"ב זינקה בקצב שנתי של 6.9% ברבעון האחרון ● נעילה ירוקה באירופה ● אינטל צנחה ביותר מ-6% בהמשך לתחזיות המאכזבות שסיפקה; נטפליקס זינקה 8% ● הזהב ירד ב-2%, אל מתחת לרף ה-1,800 דולר לאונקיה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:30

בעוד בשוק מצפים לדוחות אפל, מניית אפליקצית המסחר האלקטרוני רובינהוד  צוללת במסחר המאוחר לאחר שפספסה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. הכנסותיה ברבעון הרביעי עמדו על 363 מיליון שולר לעומת צפי ל-370 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה רווח של 49 סנט למניה, בעוד שהצפי היה להפסד של 42 סנט.

23:01

עוד יום בניו יורק שהחל במסכים ירוקים נגמר באכזבה: S&P500 ירד בכ-0.5%, דאו ג'ונס ננעל ביציבות. נאסד"ק השיל 1.4% כאשר קרוב ל-80% מהחברות במדד ספגו הפסדים הערב, בהן טסלה (והמתחרות לוסיד וריביאן ), אינטל , AMD , אנבידיה , אמריקן איירליינס , רשת המלונות מריוט  ועוד. בלטה לטובה נטפליקס  שעלתה בכ-8%. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, קרן ההשקעות Pershing Square של וויליאם אקמן רכשה 3.1 מיליון מניות של ענקית הסטרימינג לאחר ש"הירידות האחרונות במניה יצרו הזדמנות רכישה אטרקטיבית".

טסלה , שרק אתמול פרסמה דוחות ואף עקפה את תחזיות האנליסטים, פתחה את היום בשווי שוק של 940 מיליארד דולר אך צללה ביותר מ-11% ומחקה כ-100 מיליארד דולר משוויה בערב אחד. אפל , שצפויה לפרסם דוחות רבעוניים בעוד מספר דקות, ננעלה בירידה קלה לאחר ששמרה על יציבות לאורך רוב יום המסחר.

בקרב המניות הישראליות, גמידה סל  צנחה בקרוב ל-12%, נובה  השילה מעל 8% ועוד ירידות בולטות רשמו טאואר, קמטק , ננו דיימנשן, פייבר ו-REE .

שוק הקריפטו ממשיך לרדת ביחד עם המגמה בשווקים ומראה שהוא לא בדיוק חוף מבטחים כמו שרבים קיוו לו. הביטקוין מאבד 5% ויורד ל-35.6 אלף דולר, האת'ר נסחר סביב 2,340 - ירידה של כמעט רבע משוויו בתוך שבוע.

בשוק הסחורות, הזהב צנח ב-2% אל מתחת לרף ה-1,800 דולר לאונקיה, נפט גולמי מסוג ברנט יורד בכ-0.3% למחיר של 88.5 דולר לחבית, הגז הטבעי מזנק בקרוב ל-8%.

22:15

רכבת הרים בניו יורק. העדכון האחרון לא שרד זמן רב, שכן גם דאו ג'ונס נפל לטריטוריה השלילית עם ירידה של 0.4%. ירידת הנאסד"ק מעמיקה ל-1.5% ו-S&P500 משיל 0.9%. נראה שהירידות המתחזקות לקראת הנעילה, כפי שהתרחשו במרבית ימי המסחר האחרונים, איתנו גם הערב.

22:00

ההתרסקות של טסלה  רק הולכת ומחמירה. המניה מאבדת 10%, ומשילה קרוב ל-100 מיליארד דולר משווי השוק שלה. רק באוקטובר האחרון חצתה ענקית הרכב החשמלי שווי שוק של טריליון דולר, ובשעה זו נסחרת בשווי נמוך מ-850 מיליארד דולר.

אפל נסחרת ביציבות לקראת פרסום התוצאות עם נעילת המסחר, מיקרוסופט ואמזון עולות ב-1%, מטא ואלפאבית רושמות עליות קלות בלבד.

בעוד שנאסד"ק ו-S&P500 ממשיכים להראות חולשה, דאו ג'ונס שוב עבר לעלייה קלה - בעיקר בשל מניית דאו  שמטפסת ב-5% בראש המדד.

21:00

העליות של מדדי וול סטריט המרכזיים נמחקו כליל. S&P500 ודאו ג'ונס עברו לירידות של 0.3% ו-0.1% בהתאמה, ומדד נאסד"ק מאבד 0.8% בשל ירידות חדות של לוסיד, טסלה, אינטל, AMD  ומודרנה. גם המניות הסיניות, ובראש ג'יי.די קום ופינדודו, מאבדות גובה. מי שבולמת קלות את השפעת ענקיות הטכנולוגיה היא נטפליקס, שמזנקת ב-9%. 

בקרב הישראליות, גמידה סל מאבדת 11%, ביונדווקס יורדת ב-8.5%, נובה  מוחקת 6.8% ועוד ירידות בולטות נרשמות אצל פורסייט, טאואר , ולנס, ארבה רובוטיקס, פייבר ואיי.סי.אל. מנגד, צים , פרטנר ואיירון סורס עולות.

התשואות על האג"ח הממשלתיות לטווחים הארוכים ממשיכות לרדת. התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.79%.

בשוק הסחורות, הזהב צונח ב-2% ונסחר סביב 1,793 דולר לאונקיה. הברנט נסחר בירידה קלה, הנפט האמריקאי משיל 0.2%. הגז הטבעי מזנק ב-7.3%. בשוק הקריפטו המסכים אדומים אף הם, כשביטקוין מאבד 4% ונסחר תמורת 36.3 אלף דולר, האת'ר יורד ב-6.2% למחיר של 2,446 דולר.

20:00

יום נוסף שהחל בעליות שערים יסתיים באדום? נאסד"ק מחק את העלייה שרשם ונסחר כעת בירידה של 0.5%, כשמכבידות עליו בעיקר טסלה ואינטל שצונחות ב-8% ו-6.7% בהתאמה. גם S&P500 מחק את העלייה ברובה ומוסיף כעת 0.2%, כאשר לפני מספר דקות עבר לטריטוריה השלילית. דאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

מניית טרדיין  צוללת ביותר מ-20% לאחר הדוחות. דיווחה על רווח של 1.37 דולר ברבעון הרביעי, 8 סנט מעל הצפי, והכנסות של 885 מיליון דולר לעומת הערכה של 867.6 מיליון דולר. יחד עם זאת, סיפקה תחזיות מאכזבות מאוד לרבעון הראשון של השנה, לפיו תרוויח 76-98 סנט למניה לעומת ציפיות של 1.3 דולר רווח למניה. בשורת ההכנסות היא מצפה לגלגל 700-770 מיליון דולר ברבעון, בעוד שבשוק מצפים ל-877 מיליון דולר.

מנגד, עליות בולטות לנטפליקס שמזנקת 8%, סיגייט טכנולוג'י  שעולה 11%, סרוויס נאו  מתקדמת 10% ופאלו אלטו נטוורקס  עולה ב-3%.

18:40

המדדים באירופה ננעלו בעליות שערים, אם כי נראה שהעליות בוול סטריט לא סיפקו רוח גבית. דאקס ננעל בתוספת של 0.4%, פוטסי עלה ב-1.1%, קאק ב-0.6%.

בלונדון בלטו בעליות מניות הבנק סטנדרט צ'רטרד, ענקית התקשורת וודאפון וחברות התרופות גלקסו סמית' קליין ואסטרה זנקה. בפרנקפורט דויטשה בנק התחזק בכ-4% לאחר שדיווח על זינוק של 48% ברווח לפני מס בשנת 2021, שעמד על 4.8 מיליארד אירו. מנגד, SAP העיקה על המדד כשמחקה כ-6% במחזור גבוה לאחר שפספסה את התחזיות בשורת ההכנסות (7.98 מיליארד אירו, 200 מיליון פחות מהצפי).

18:00

הנפילה של טסלה  מעמיקה, והמניה מאבדת כעת כבר 7%. ענקית הרכבים החשמליים דיווחה על הכנסות של כ-17.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון ועל רווח של 2.54 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-16.3 מיליארד דולר ולרווח של 2.36 דולר למניה. יחד עם זאת, החברה הזהירה כי הפגיעה בשרשראות האספקה צפויה להימשך גם השנה. המתחרה לוסיד  מוחקת קרוב ל-10%.

גם אינטל  רושמת ירידה חדה. ענקית השבבים דיווחה אמש על הכנסות של כ-19.5 מיליארד דולר ורווח של 1.09 דולר למניה ברבעון האחרון, בעוד שאנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-18.3 מיליארד דולר ורווח של 90 סנט למניה. יחד עם זאת, החברה סיפקה תחזית רווחים מאכזבת לרבעון הנוכחי: 80 סנט למניה בעוד שבשוק העריכו רווח של 86 סנט למניה.

17:05

בעוד המגמה החיובית בניו יורק נמשכת, טסלה עברה לירידה של כ-5.5% בהמשך לדוחותיה שפורסמו אמש. נטפליקס מזנקת 6.6%, מיקרוסופט עולה ב-2.8% ואפל, שתפרסם תוצאות הלילה, עולה ב-2%. גם אמזון, אנבידיה, מטא, אלפאבית ואדובי מתחזקות.

באירופה המגמה חיובית והעליות התחזקו במעט לאחר הפתיחה בוול סטריט. דאקס עולה ב-0.6%, פוטסי ב-1.5% וקאק ב-0.8%.

בגזרת האג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת ירידה בתשואות על האג"ח לטווחים ארוכים. התשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ב-4 נקודות בסיס ל-1.80%. מנגד, התשואה על האיגרת לשנתיים זינקה היום ב-7 נקודות בסיס והיא עומדת כעת על 1.16%. 

16:31

פתיחה ירוקה בבורסת ארה"ב. המדדים מטפסים לאחר נתוני הצמיחה הטובים מהרגיל, כשדאו ג'ונס עולה בכ-0.9%, S&P500 ונאסד"ק קופצים ביותר מ-1%.

מקדונלד'ס  מאבדת גובה לאחר שפספסה את התחזיות עם רווח מתואם של 2.23 דולר למניה, לעומת צפי ל-2.34 דולר למניה. ההכנסות פספסו במעט את הצפי והסתכמו ב-6 מיליארד דולר, לעומת תחזית ל-6.02 מיליארד דולר. מסטרקארד  עקפה את התחזיות עם רווח של 2.35 דולר למניה והכנסות בהיקף של 5.22 מיליארד דולר. טסלה  מטפסת לאחר שעקפה את התחזיות, ומנגד אינטל  מאבדת גובה עם ירידה של קרוב ל-5%.

חברת האופנה לוי שטראוס (ליווייס) מזנקת לאחר הדוחות. החברה עקפה את תחזוית הרווח המתואם למניה בסנט אחד (41 סנט) וההכנסות עמדו בציפיות ועמדו על 1.68 מיליארד דולר ברבעון. החברה גם סיפקה תחזית מעודדת שלפיה תרשום השנה הכנסות של 6.5-6.4 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים (6.37 מיליארד דולר).

נטפליקס  מטפסת לאחר שקרן ההשקעות Pershing Square של וויליאם אקמן רכשה 3.1 מיליון מניות שלה. אקמן ציין כי "הירידות האחרונות במניות נטפליקס יצרו הזדמנות רכישה אטרקטיבית".

15:35

מאקרו ארה"ב: כלכלת ארה"ב צמחה בקצב הרבה יותר טוב מהצפוי ברבעון האחרון של השנה: התוצר זינק ב-6.9% בקצב שנתי, לעומת תחזיות בשוק לצמיחה של 5.5% בלבד. בתוך כך, פורסמו נתוני אבטלה בארה"ב שלפיהם 260 אלף תביעות ראשוניות הוגשו בשבוע החולף, לפי הצפי וירידה של 30 אלף בהשוואה לשבוע הקודם.

מדובר בצמיחה מרשימה בעיקר מאחר שהדו"ח שיקף תקופה חלשה יחשית במשק לאחר האטה משמעותית בתפוקה במהלך הקיץ, וכן בשל בעיות שרשרת האספקה והביקושים החזקים מנגד, ולצדם התחלואה הגואה שפוגעת גם בזמינות כוח האדם המשק. אתמול יו"ר הפד ג'רום פאוול הזהיר כי הצמיחה בראשית השנה איטית יחסית, אם כי הוא רואה את הכלכלה באופן כללי כחזקה.

החוזים העתידיים מטפסים ב-0.3%-0.7% בשעה זו.

14:05

נמשך המסחר המעורב בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות עם נטייה לעליות.

ענקית המזון המהיר מקדונלדס  דיווחה היום על רווח של 2.23 דולר למניה ברבעון האחרון, נמוך ב-11 סנט מצפי האנליסטים. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 6.01 מיליארד דולר לעומת צפי לכ-6.03 מיליארד דולר.

במסחר המוקדם רושמת טסלה  ירידה של כ-1% ואינטל  יורדת ב-2.5%. שתי החברות פרסמו אתמול דוחות לאחר סיום המסחר. אפל עולה קלות לקראת פרסום דוחותיה היום.

12:15

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

מניית דויטשה בנק  קופצת בכ-5% לאחר שהבנק הגרמני כי הרווח בשנת 2021 לפני מס רשם עלייה של 48% ועמד על 4.8 מיליארד אירו. הרווח המתואם לפני מס רשם עלייה של 46% לעומת 2020 ועמד על 6.1 מיליארד אירו. ברבעון הרביעי הסתכם הרווח לפני מס בכ-82 מיליון אירו לאחר הוצאות ארגון מחדש בגובה של 456 מיליון אירו.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בתגובה לדברי פאוול אמש כי לעומת הודעת הריבית שלא כללה הפתעות מיוחדות, במסיבת העיתונאים נשמע פאוול "ניצי" באופן ניכר. "אמנם פאוול הבהיר שה- FED יפעל בהתאם להתפתחויות, אך כצפוי הפוקוס נע יותר בכיוון של מדיניות מרסנת על רקע האינפלציה הגבוהה לעומת משקל נמוך יותר שמיוחס למצב בשווקים הפיננסים. הדבר בא לידי ביטוי בחזרה על כך שמצב הכלכלה כיום טוב משמעותית מאשר במחזור העלאות הריבית הקודם, ובשילוב עם אינפלציה גבוהה משמעותית מהיעד, הם צפויים להוביל לצמצום מוניטארי מהיר יותר ומוקדם יותר. פאוול חזר והדגיש את השיפור בשוק העבודה, וציין כי יש הרבה מקום להעלאת ריבית מבלי להוביל לפגיעה בשוק העבודה. כמו כן, פאוול נמנע מלשלול תוואי העלאת ריבית מהיר יותר (מאשר כל רבעון, כשם שתומחר בשווקים ערב ההחלטה) או במנות גדולות יותר".

בנוגע למאזן, "פאוול ציין כי הצמצום יתחיל לאחר העלאת הריבית. בדומה לתוואי הריבית, גם כאן פאוול ציין כי מצב המשק צפוי להכתיב צמצום מהיר יותר מאשר בסיבוב הקודם. הוא הדגיש כי המאזן צפוי לרדת במידה ניכרת וכי הדיונים סביב תהליך הצמצום יימשכו לפחות במסגרת ישיבה אחת נוספת, ובכך השאיר פתח לצמצום המאזן לקראת סוף הרבעון השני- תחילת השלישי. פאוול הדגיש כי הריבית היא כלי המדיניות המרכזי, וכיוון לכך שה- FED יגיע בישיבות הקרובות להחלטה על תוואי צמצום המאזן, שיימשך לאחר מכן באופן רציף, כך שהחלטות ה- FED יתמקדו בשינוי הנדרש בריבית".

 10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות של יותר מ-1% במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של עד 1.1%.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של 3.1%. 

במסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות של כ-0.3% . הזהב יורד בכ-1%. בזירת הקריפטו רושם הביטקוין ירידה של כ-3% ונסחר סביב 36 אלף דולר והאת'ר נופל בכ-5% ל-2,385 דולר.

07:30

מדדי המניות המובילים בבורסות אסיה רושמים ירידות חדות היום, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שצונח ביותר מ-3%. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של עד 2%. 

זאת לאחר שיום מסחר תנודתי והפכפך בניו יורק הסתיים במגמה מעורבת במדדי המניות המובילים. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.4% ואילו הנאסד"ק ננעל ביציבות לאחר שקפץ בכ-3% במהלך המסחר. 

הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, הודיע כצפוי אתמול על השארת הריבית ללא שינוי ברמה אפסית של 0%-0.25%. במקביל, בפד מאותתים על העלאה ראשונה במרץ, מהלך שמגולם כבר בשווקים. לאחר ההודעה התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עלתה ל-1.85%.

שינוי המגמה בניו יורק הגיע לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול אמר במסיבת עיתונאים לאחר הודעת המדיניות המוניטארית כי "יש לפד מרווח רחב להעלאות ריבית לפני ששוק העבודה ייפגע". בהתייחסות לאינפלציה הוא אמר כי "המחירים עשויים להמשיך לעלות מכיוון שסיכוני האינפלציה עדיין בנטייה למעלה".

בעקבות דברי פאוול, החוזים העתידיים מצביעים עכשיו על הסתברות של יותר מ-50% ל-5 העלאות ריבית של 0.25% כל אחת עד סוף 2022.

במסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות של כ-0.8% . בזירת הקריפטו רושם הביטקוין ירידה של כ-3% ונסחר סביב 36 אלף דולר והאת'ר נופל בכ-5% ל-2,385 דולר.

לאחר סיום המסחר דיווחו טסלה ואינטל על תוצאותיהן ברבעון האחרון. טסלה דיווחה על הכנסות של כ-17.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון ורווח של 2.54 דולר למניה. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-16.3 מיליארד דולר ברבעון, ורווח של 2.36 דולר למניה.

אינטל דיווחה על הכנסות של כ-19.5 מיליארד דולר ורווח של 1.09 דולר למניה ברבעון האחרון. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.62 מיליארד דולר, לעומת רווח של 5.86 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-18.3 מיליארד דולר ורווח של 90 סנט למניה.

עוד כתבות

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

מגמה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קופצות

הנאסד"ק קופץ ב-1.9% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● הנפט נסחר בירידות ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● הערב אחרי נעילת המסחר בוול סטריט יפורסמו דוחות טסלה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים