אינטל עקפה הצפי אך פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון

החברה הציגה הכנסות של כ-19.5 מיליארד דולר ורווח של 1.09 דולר למניה • המניה יורדת בכ-3% במסחר המאוחר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

ענקית השבבים אינטל דיווחה הערב על הכנסות של כ-19.5 מיליארד דולר ורווח של 1.09 דולר למניה ברבעון האחרון. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.62 מיליארד דולר, לעומת רווח של 5.86 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020.

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-18.3 מיליארד דולר ורווח של 90 סנט למניה.

הנהלת החברה צופה הכנסות של כ-18.3 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, ורווח של 80 סנט למניה. זאת, לעומת צפי אנליסטים לרבעון הראשון של 2022, להכנסות של 17.6 מיליארד דולר ורווח של 86 סנט למניה. 

בתגובה, מניית אינטל  יורדת בכ-3% במסחר המאוחר.

לאחר שנה בתפקיד, הגיעה שעת המבחן של מנכ"ל אינטל פט גלסינגר, שמונה כדי להציל את עורה של ספינת הדגל של תעשיית השבבים שהיתה שרויה בשקיעה איטית. כלפי חוץ, נקט גלסינגר בכל הצעדים הנכונים כדי להחזיר את אינטל, ואיתה את תעשיית השבבים האמריקאית, לעמדה תחרותית בטווח הארוך. לאחר אינספור תקלות בתהליך הייצור ופיגור במזעור השבבים שלה, קיבל המנכ"ל החלטות חדשות לשיפור תהליך הייצור והוביל השקעה של עשרות מיליארדי דולרים באינספור מפעלים חדשים באוהיו, באריזונה, ניו מקסיקו, מלזיה ואיטליה.

אולם כל מי שחשוב שהדבר יתורגם לעלייה משמעותית בהכנסות בטווח הקרוב טועה. כפי שאמר זאת גלסינגר בעצמו בראיון לסינט: "אי אפשר לתקן עשור של החלטות גרועות בן לילה". שנה לאחר כניסתו לתפקיד, המנכ״ל נבחן גם על הישגיו בטווח הקצר: סביב אינטל מרחפת שאלת העלייה במכירות, לאחר שבשנה האחרונה אלה נסוגו בהדרגה משיא של 19.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2020 ועד הרבעון השלישי של 2021. אינטל צריכה להוכיח שהיא יודעת לנגוס נתחי שוק מענף חוות השרתים ושוק הבינה המלאכותית - שם היא סופגת מכות ממתחרותיה AMD ואנבידיה.

לכאורה, הוצאת לשוק של שבבי ה- IPU, התשובה של אינטל לשבבי התקשורת של חוות השרתים של מלאנוקס, DPU, ברבעון השלישי והתקנתו בחוות השרתים של גוגל, יחד עם השקת שבב הבינה המלאכותית של הבאנה לאבס, צריכה לסייע לאינטל לבצע היפוך מגמה. גם המזל ששיחק לה רק לאחרונה עם ביטול המיזוג בין ARM ואנבידיה צפוי להותיר שתי מתחרות חזקות בנפרד זו מזו.