בשיתוף
איריס שור / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
איריס שור
מייסדת ומנכ"לית חברת הסטארטאפ אוריבי

"תמיד הייתי ביישנית, בלי הרבה בטחון עצמי. שנים ניסיתי להילחם בזה והרגשתי נחיתות. עם השנים הבנתי שהדרך שלי עובדת"

מנהיגות נשית מבחינתי היא קודם כל קבלה של מנהיגות שונה. העולם עובר אינסוף שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, אף אחד לא מערער על זה. ועדיין, כשרובנו חושבים על מנהיגות, ניהול או הובלה - באופן אוטומטי מצטיירת לנו דמות קשוחה, החלטית, כריזמטית ומלאת בטחון עצמי. יש מקום לסוג המנהיגות הזה אבל יש מקום להרבה גוונים שונים של מנהיגות. גם עבור הרבה גברים, המודל הקיים לא בהכרח עובד, וגם הם מייחלים לרוח חדשה שתאפשר צמיחה שונה.

בגיל 25 הקמתי את חברת הסטארט-אפ הראשונה שלי, לא הרבה זמן אחרי כבר ניהלתי צוותים, גייסתי כספים והובלתי חלקים משמעותיים בחברה. תמיד הייתי די ביישנית, בלי הרבה בטחון עצמי, עם צורת מחשבה שונה ולחלוטין לא בתלם. שנים ניסיתי להילחם בזה והרגשתי נחיתות מול מנהלים ומנהלות 'רגילים'. עם השנים הבנתי שהדרך שלי עובדת, ובעיקר הבנתי שיש הרבה מאד דרכים וצבעים לניהול, וכמה טוב להביא לעולם צבע חדש ולהאיר באותו צבע, הצבע שלי.

לאורך השנים הכרתי עשרות ומאות מנהלות בכירות ונשים פורצות דרך. חלקן עשו זאת באופן שאנחנו מכנים 'גברי', חלקן עשו זאת באופן 'נשי' ורבות מהן עשו זאת בלי ליפול לאף קטגוריה, אלא פשוט בדרך שלהן. אני בטוחה שרובן המוחלט היו במונולוג תמידי עם עצמן, אם זו הדרך הנכונה ואיך הן עומדות מול אותה הדמות הקשוחה, שהן או אחרים מצפים שתהיו.

איריס שור ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 איריס שור ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו

עליה של מנהיגות נשית היא פתיחות לדרכים חדשות ובניית קשת רחבה של מודלים, משני המינים, שיעצבו גם את הדור הבא. משנה לשנה אני מרגישה שאני מתרככת יותר, נחשפת עוד, מתלבטת עוד, מעיזה ללכת בדרך הייחודית שלי יותר ויותר והופכת למנהיגה טובה וחזקה יותר.

לכורסה המעוצבת של איריס שור >

משתתפות נוספות