גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפניקס מאמינה בהתחדשות עירונית: משקיעה בחברת בת של בוני התיכון

קבוצת הביטוח תשקיע 112 מיליון שקל ב-19.9% ממניות בוני התיכון התחדשות עירונית, והצדדים יפעלו להנפיק לציבור את מניותיה ● עמי פרץ: "הפכנו לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית"

פרויקט פינוי-בינוי ''אונו וואן'' של בוני התיכון בקריית אונו / הדמיה: viewpoint 11
פרויקט פינוי-בינוי ''אונו וואן'' של בוני התיכון בקריית אונו / הדמיה: viewpoint 11

קבוצות הביטוח הגדולות ממשיכות לנהור לתחום ההתחדשות העירונית. שבוע לאחר שמנורה מבטחים חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית (לקידום ארבעה פרויקטים למגורים), מגיע תורה של חברת הנדל"ן בוני התיכון, שמנייתה הגיבה בזינוק לדיווח על אודות השקעה צפויה מצד קבוצת הביטוח הפניקס בחברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית.

במסגרת מתווה העסקה, תשקיע הפניקס 112 מיליון שקל בחברת בוני התיכון התחדשות עירונית תמורת הקצאה של 19.9% ממניותיה. העסקה משקפת לחברה הבת שווי של 450 מיליון שקל לפני הכסף, או 562 מיליון שקל אחרי הכסף. לשם השוואה, בוני התיכון כולה נסחרת כעת בשווי של כ-760 מיליון שקל (זינוק של קרוב ל-2,000% בשלוש השנים האחרונות).

הפניקס תקבל אופציות ל-5% ממניות החברה האם

על פי מזכר ההבנות הלא מחייב שנחתם בין הצדדים סוכם, כי לקבוצת הפניקס יוקצו אופציות הניתנות למימוש במהלך שלוש השנים הקרובות ל-5% ממניות החברה האם, בוני התיכון הציבורית. מחיר המימוש של האופציות נקבע ל-47 שקל, מחיר המשקף פרמיה של 1.5% על מחיר המניה טרם הדיווח על העסקה.

עוד נקבע במזכר העקרונות, כי קבוצת הפניקס תעמיד מסגרת השקעה בגובה 125 מיליון שקל להשקעות ישירות בחברות הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, וזאת לצד החברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית.

במסגרת מזכר העקרונות גם הוסכם כי הצדדים יעשו את מיטב המאמצים להנפיק לציבור את מניות בוני התיכון התחדשות עירונית, וזאת בתוך תקופה של עד ארבע שנים. בוני התיכון התחדשות עירונית מרכזת את פעילות בוני התיכון בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר פעילות זו אינה כוללת פרויקטים מסוג תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה של בתים בודדים) וכן את פרויקט "ONO ONE" בקריית אונו.

"המפלצת הזו כל הזמן גדלה"

בוני התיכון , שבשליטת עמי פרץ, הוקמה בשנת 1985, ועוסקת בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים בפריסה ארצית בישראל. נכון להיום מקדמת החברה ייזום ושיווק של כ-2,000 יחידות דיור בשמונה פרויקטי נדל"ן למגורים, בקריית אונו, מודיעין, אשקלון, כרמי גת, באר יעקב, תל אביב, ירושלים ונתניה, וכן ייזום של פרויקטי התחדשות עירונית (פינוי-בינוי) ותמ"א 38/2 בת"א.

תחום ההתחדשות העירונית נמצא תחת החברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית, שמקדמת כיום 31 פרויקטים בהיקף כולל של למעלה מ-16 אלף יחידות דיור. פרויקטים אלו מצאים בשלבי תכנון מתקדמים בערים כדוגמת חולון, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, נתניה ועוד.

לדברי בעל השליטה עמי פרץ, המכהן כמנכ"ל החברה, "בוני התיכון הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית, עם למעלה מ-16 אלף יחידות דיור בפרויקטים רחבי-היקף באזורי הביקוש. שיתוף הפעולה עם קבוצת השקעות איכותית כמו הפניקס הינו הבעת אמון ביכולות החברה ובאיכות הפרויקטים ובפוטנציאל הרב הגלום בהם.

"השיתוף יסייע לנו להאיץ את פעילותנו זו ולקדם בשנים הקרובות מספר משמעותי של פרויקטים שיגיעו לשלבי הבשלה. העסקה עם הפניקס משקפת את הערך הרב שיצרה בוני התיכון, הן לעצמה והן לדיירים שהינם שותפי החברה לדרך, לפעילות בתחום ההתחדשות העירונית. העסקה מחזקת את בסיס ההון ומגבירה את הגמישות הפיננסית לטובת המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה".

בשיחה עם גלובס הוסיף פרץ, כי "יש לנו עוד אלפי יחידות דיור בהתנהלויות שונות לקראת התקשרויות. המפלצת הזו כל הזמן גדלה בהיקפים שהמדינה שלנו לא הייתה רגילה. התחדשות עירונית עושים פעם ב-70 או 80 שנה.

"כדי להתמודד עם הכמויות האלה זה אינטרס שלנו להתחבר עם חברה גדולה כמו הפניקס כדי להיות נגישים למקורות הכסף. במסגרת ההסכם עם הפניקס סיכמנו על קידום שיתופי פעולה גם בתחומים אחרים, כמו דיור להשכרה, ובעוד תחומים המשיקים לענף שלנו.

"העסקה לא כוללת תמ"א 38-2 בתל אביב ולא את פעילות היזמות הרגילה וגם לא את הפרויקט בקריית אונו, של התחדשות עירונית. אבל לשיתוף הפעולה יש סיכויים טובים לגלוש גם לתחומים אחרים שאנו מציעים".

עוד כתבות

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר