גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפלאג־אין של DS7 מבית סטלנטיס: קרוסאובר לא מוכר אבל מאוד מפואר

גרסת הפלאג־אין של המותג DS7 לבית "סטלנטיס", משלב נוחות נסיעה מרשימה ומערכת הנעה מעודנת ● הבונוס הוא מותג שלא מושך בארץ תשומת-לב שלילית

DS-7 Crossback-2 / צילום: יח''צ
DS-7 Crossback-2 / צילום: יח''צ

עובדי קונצרן הרכב "סטלנטיס" זכו בתחילת החודש למעט נחת כאשר קיבלו צ’ק שמן כבונוס על הרווחיות המרשימה בשנה החולפת. אך עבור רבים מכ־280 אלף העובדים והמנהלים של הקונצרן הזה, שנוצר בשנה שעברה מהמיזוג בין פיאט־קרייזלר ל־PSA הצרפתית, העתיד טומן בחובו יותר סימני שאלה מתשובות. כיום החברה נדרשת לארגן מחדש את תוכניות הייצור העתידיות ואת כוח־אדם בלא פחות מ־14 מותגי רכב, מאות דגמים ועשרות מפעלי ייצור בארבע יבשות. כל זאת בעיצומה של אחת מהתקופות הסוערות והקשות ביותר לחיזוי שהיו אי־פעם לתעשיית הרכב.

סטלנטיס אומנם הציגה החודש תוכניות ארוכות־טווח למעבר לרכב חשמלי עד סוף העשור, אולם הדרך היחידה לעשות "סדר בבלגן" בטווח הקצר היא באמצעות גלובליזציה. קחו, למשל, את מותג הפרימיום DS של קבוצת PSA לשעבר, שנושא זהות צרפתית ברורה. וזאת, אף שכלי הרכב ה"אירופאים" שלו מיוצרים בסין, במפעלי אופל בגרמניה ובמידה מסוימת גם בצרפת.

את הגאווה הלאומית של צרפת ממשיך לייצג ה־DS7 "קרוסבק", ובעיקר גרסת הפלאג־אין המתוחכמת שנכנסה לשוק בשנה שעברה. בקרוב, הרכב יחגוג יום הולדת חמש אך חיצונית הוא מצליח לשמור על מראה עדכני ויוקרתי - בסיוע פרופורציות קרוסאובר קלאסיות, ממדים רציניים, חרטום מסיבי שבמרכזו גריל גדול ומעוטר בכרום ופנסי הייטק מרצדים. את המראה משלימים פרופיל דינמי עם קורה אחורית שנטויה לאחור וחישוקי ענק נאים. זהו רכב עם נוכחות כביש מרשימה, אך גם אחרי לא מעט שנים בשוק הישראלי - אנשים ברחוב עדיין מתקשים לזהות את המותג.

כשהושקה סדרת ה־DS7 C בשלהי העשור הקודם, נחשב תא הנוסעים שלה לחדשני ופורץ דרך. אולם, כיום הוא כבר מתחיל לגלות את סימני הגיל. לוח המחוונים אומנם דיגיטלי ולצידו יש מסך מולטימדיה גדול ועתיר תפריטים, אבל חלק גדול מתפעול המערכות עדיין מתבצע באמצעות המון מתגים זעירים שממוקמים מתחת למסך הפיקוד או כפתורים גדולים ומעוטרים מסביב למוט ההילוכים. שונה מאוד מהטרנד הנוכחי של עמדות פיקוד מינימליסטיות.

ההשקעה יוצאת הדופן בגימור ובפרטים נמשכת

מנגד, ההשקעה יוצאת הדופן בגימור ובפרטים נותרה עדיין אקטואלית. בגרסת ה"אופרה" המפוארת שבה נסענו, כל פינה גלויה עטופה בדיפון עור איכותי תפור או בפלסטיק רך, והמושבים נראים כאילו הוזמנו מקטלוג של מעצב רהיטים איטלקי. בידוד הרעשים היה אבסולוטי, חלקי המתכת מעוצבים למשעי. מעבר לכך, לא חסרים בתא גם צעצועים שאינם נפוצים גם בכלי רכב הרבה יותר יקרים: מושבים קדמיים עם עיסוי עתיר מצבים, מערכת ראיית לילה מבוססת אינפרא אדום, כוונון חשמלי גם למושב האחורי, מצלמת דרך ומערכת קול של מותג בוטיק יוקרתי.

 

סף הכניסה והיציאה ממוקם בגובה נוח מאוד למאותגרי גמישות, והמושב האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים בגודל מלא. לעומת זאת, תא המטען נופל קורבן למערך החשמלי ולסוללות ומסתפק בכ־400 ליטר בלבד, כמעט 150 ליטר פחות מהגרסאות הרגילות.
הסיבה למסיבה בגרסה הבכירה היא מערכת ההנעה המתוחכמת, שכוללת מנוע 1.6 ליטר טורבו־בנזין, צמד מנועים חשמליים וסוללה נטענת של כ־14 קילוואט־שעה. ההספק הכולל עומד על כ־300 כ"ס ודף הנתונים טוען לטווח חשמלי של עד 60 ק"מ בתקן WLTP ותצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ־76 ק"מ לליטר. אך בדומה לכלל כלי הרכב הגדולים והכבדים עם הנעת פלאג־אין, הנתונים בשטח תלויים מאוד בסגנון השימוש. מי שיקפיד להטעין את הרכב באופן סדיר ובצורה מלאה, וישמור על רגל קלה ועל מצב תכנות שלו - יגלה שהוא יכול לבצע חלק לא מבוטל משגרת היום־יום שלו על חשמל בלבד. כמעט מבלי להכניס את מנוע הבנזין לפעולה ולהידרש לפקוד את תחנת הדלק.

עם זאת, מי שירצה לקבל תמורה למחיר הלא מבוטל ששילם עבור 300 כוחות סוס יגלה שבנהיגה נמרצת, או על כבישים הרריים, הסוללה מתרוקנת כבר אחרי 30-25 ק"מ, מנוע הבנזין נכנס לפעולה בצורה מוחשית והצריכה הריאלית צונחת לאזור 20-18 ק"מ לליטר. יאמר לזכות המהנדסים שהמעבר בין מנוע החשמל לבין מנוע הבנזין חלק מאוד ומורגש רק בשל עלייה מינורית בווליום. כפיצוי על צריכת הדלק מקבלים ביצועים מכובדים עם תאוצה ל־100 קמ"ש בפחות משש שניות וצבירה מענגת של מהירות גם בעליות תלולות.
התנהגות כביש "אירופאית", למרות הממדים והמסה

על הכביש, הרכב שומר על מוניטין "השטיח המעופף" של ה־DS הקודמת. מתלים עם כוונון אלקטרוני וחיישני כביש מבודדים את חוליות הגב של הנהג והנוסעים ממרבית האתגרים והמפגעים המרושעים שהאספלט הישראלי מציב. בורות גדולים נעלמים מתחת למרכב בצליל עמום והרכב צולח נסיעות ארוכות מבלי להתיש את הנהג. גם התנהגות הכביש מרגישה "אירופאית" ונעימה, למרות האלקטרוניקה, הממדים והמסה. ההיגוי די מדויק ומאוזן, וההנעה הכפולה מגדילה משמעותית את אחיזת הכביש. בקיצור, זה לא רכב ששולח את הנהג לאפטיות. אך חבל שמהנדסי DS עדיין לא התגברו על התחושה המלאכותית של הבלמים, שאופיינית לכלי רכב "מחושמלים". על אף ההנעה הכפולה, יכולות השטח מוגבלות למדי וכלים דוגמת טויוטה ראב4 פלאג־אין עושים עבודה טובה יותר על דרכי עפר. אולם, הסיכוי לראות כלים מהקטגוריה הזו בשטח הוא אפסי.

מי שיוותר על קצת ביצועים ומנוע חשמלי אחד, יכול לרכוש את גרסת הבסיס של ה־DS7 פלאג־אין בכ־300 אלף שקל. הגרסה העילית וכפולת המנועים שבה נסענו עולה כ־360 אלף שקל, לאחר עדכון המס האחרון. זה מחיר נכבד, אך היא עדיין מציעה רמות של עידון, אבזור ופאר, שמקבילות לאלה של כלים גרמנים, שעולים הרבה יותר, בנוסף לבונוס של אנונימיות מבורכת והגנה מהעין הציבורית הביקורתית של הרחוב הישראלי.¿

חלק מהמתחרות

לקסוס NX פלאג־אין

במחיר שמתחיל ב־330 אלף ומגיע לכ־370 אלף, בהתאם לאבזור, מציעה גרסת הפלאג־אין של ה־NX עיצוב חיצוני עדכני ותא נוסעים מפואר ובנוי היטב.

לקסוס NX פלאג־אין / צילום: יח''צ

מערכת הפלאג־אין משלבת שני מנועים חשמליים ומנוע 2.5 ליטר, להספק כולל של 309 כ"ס.

וולבו XC60 T8

גרסת הפלאג־אין המפוארת של וולבו XC60 עולה 395 אלף שקל. יש לה שני מנועים חשמליים ומנוע 2 ליטר טורבו בהספק משולב של 390 כ־ס עם הנעה כפולה.

וולבו XC60 T8 / צילום: יח''צ

היא יכולה לנוע עד כ־50 ק"מ על חשמל בלבד, ולהאיץ ל־100 קמ"ש ב־5.8 שניות.

ב.מ.וו X3 30E פלאג־אין

גרסת הפלאג־אין 30e של ב.מ.וו X3 עולה 399 אלף שקל. מערכת ההנעה משלבת מנוע 2 ליטר טורבו ומנועים חשמליים, שמייצרים הספק משולב של 292 כ"ס.

ב.מ.וו X3 30E פלאג־אין / צילום: יח''צ

התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, והטווח החשמלי כ־50 ק"מ. תא הנוסעים מרווח ובנוי היטב.

עוד כתבות

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

עליות באסיה; הין ירד לשפל חדש

הניקיי עולה ב-0.9% ● הין בשפל של 34 שנים, חצה את רף ה-160 ין לדולר ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך גם השבוע, אמזוןן תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל