גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההכשרות להייטק בפריחה, והחברה שמתמקדת באקדמאים מצטיינים מקבלת שווי של 375 מיליון שקל

מטריקס מוכרת את רוב החזקותיה באינפיניטי לאבס לקרן AMI של זהבית כהן, והיא תרשום רווח הון של 160 מיליון שקל ● ההכשרות של אינפיניטי לאבס מיועדות לבוגרי אוניברסיטאות מצטיינים, בעיקר מתחומי המדעים המדויקים, ולמעלה מ-1,500 מהם  מועסקים בענף

זהבית כהן, מנהלת AMI ומוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: רמי זרנגר, יח''צ
זהבית כהן, מנהלת AMI ומוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: רמי זרנגר, יח''צ

חברת שירותי ה-IT מטריקס ממשיכה להציג נתוני צמיחה מרשימים, והיא סיימה את 2021 עם זינוק של כ-13% ברווח הנקי, לכ-195 מיליון שקל. החברה, בניהולו של מוטי גוטמן, מעדכנת כי כ-4% מתוך הרווח השנתי של מטריקס, 7.8 מיליון שקל, מיוחסים לחברה הבת Infinity Labs (אינפיניטי לאבס), שמטריקס דיווחה בסוף השבוע על מכירת עיקר מניותיה בה (45.2%) לידי קרן ההשקעות AMI שמובילה זהבית כהן.

אינפיניטי לאבס פועלת בשוק של הכשרות עובדים למקצועות ההייטק. בשנה החולפת, שהייתה שנת שיא להייטק הישראלי, היה זה אחד מענפי ההכשרות הצומחים ביותר, הודות לשני גורמים מרכזיים: הראשון הוא הביקוש הגובר מצד חברות הסטארט-אפ וחדי-הקרן לידיים עובדות בהייטק הישראלי, שהמחסור הרשמי של עובדי פיתוח בו עומד על 14 אלף, אך על פי ההערכה המספר האמיתי גבוה אף יותר.

הגורם השני הוא הביקוש מצד העובדים להשתלב בענף ההייטק, בשל יחסי הציבור המצוינים שמהם נהנתה תעשיית הטכנולוגיה בשנה החולפת, עם הבטחה לשכר גבוה, קריירה מגוונת ומספקת, וגם בשל הפתיחות ההולכת וגוברת לעובדים שאינם בעלי תואר טכנולוגי או רקע טכנולוגי הולם.

הביקוש הגובר להכשרות בא לידי ביטוי בשווייה של אינפיניטי לאבס בעסקה, שנקבע על 375 מיליון שקל, כך שעם השלמת העסקה תרשום מטריקס בדוחותיה רווח הון לפני מס בסך של כ-160 מיליון שקל ברוטו (כולל שיערוך יתרת ההחזקה בגובה 4.9%). מטריקס מתכננת לחלק כדיבידנד את מלוא הסכום, והנהנית העיקרית מהדיבידנד תהיה בעלת השליטה פורמולה, שמחזיקה ב-48.7% ממניות מטריקס. במקביל, היא תפסיק לאחד את תוצאות אינפיניטי לאבס בדוחותיה.

אינפיניטי לאבס הוקמה על ידי מטריקס ב-2014, ומטריקס מחזיקה בה בשותפות עם המנהלים, חיים גרון וסטיבן הררי. החברה עוסקת בתוכניות הכשרה לעולם הטכנולוגי. התוכניות מיועדות לחניכים שהם בוגרי אוניברסיטאות מצטיינים, בעיקר מתחומי המדעים המדויקים, וההכשרה נועדה לאפשר להם צבירת ניסיון בטכנולוגיות הנדרשות בעולמות הדיגיטל, המובייל, מערכות embedded ו-Data Science.

בתום הכשרה של חצי שנה הם מוצבים לעבודה אצל לקוחות - חברות הייטק וסטארט-אפים - ובסיום תקופה מסוימת הם נקלטים לעבודה שם. מטריקס דיווחה בעבר שעם התפרצות הקורונה במרץ 2020, אינפיניטי לאבס העבירה את כל פעילות ההכשרה למודל של למידה מרחוק, תוך שמירה על רצף תהליך הגיוס, ההכשרה והמכירה, ללא תלות במיקום גיאוגרפי, וכך פיתחה כלים ומתודולוגיות שיכולים להערכתה לסייע לה בהתפתחות עתידית גם לחו"ל.

באתר האינטרנט של אינפיניטי לאבס נכתב כי השיטה שלה היא "שיטת הלימוד היחידה שבאמת תכניס אותך לתפקידים היוקרתיים ביותר בהייטק". לפי האתר, מעל 220 חברות הייטק, סטארט-אפים ומרכזי פיתוח כבר מעסיקים למעלה מ-1,500 בוגרים של אינפיניטי לאבס, "וחוזרים בכל שבוע להמשיך לגייס את בוגרי המסלולים שלנו לתפקידים הדורשים 2-3 שנות ניסיון".

בחברה מציינים כי מסלול ההכשרה שלהם כולל שיטת לימוד שמציעה למידה אינטנסיבית ומעמיקה של העקרונות והארכיטקטורה של עולם התוכן וסביבת העבודה, ביצוע פרויקטים ברמה גבוהה וליווי על ידי מנטורים מקצועיים. החברה מציעה כיום שני מסלולי הכשרה - פיתוח תוכנה ו-DevOps, וצפויה להציע בקרוב גם מסלול מחקר סייבר.

לפני מספר חודשים אמר מנכ"ל אינפיניטי, חיים גרון, לגלובס כי "הלימודים נראים כמו יום עבודה בסטארט-אפ, 12-14 שעות ביום, במסגרת של צוותים. בתום התוכנית הם לא נופלים מעובדים עם שנתיים-שלוש ניסיון". הוא הוסיף כי בהכשרה של שנה אפשר להביא אדם שהיה מבריק בתיכון למקום דומה לזה של בוגר טכניון שלמד שלוש או ארבע שנים.

לדברי גרון, רק 12.5% מהמוזמנים למיונים מתקבלים בסופו של דבר לתוכנית הלימודים עצמה. לשאלה מה אינפיניטי לאבס מחפשת אצל המועמדים, הוא השיב: "אלמנטים של מצוינות, ראייה ריאלית, אנגלית. אדם שהוא מצטיין בכול, מתמיד, עם יכולת התאוששות מהירה". כשנשאל כמה מרוויחים בוגרי התוכנית, אמר גרון כי אחרי שנתיים הם ירוויחו 24-30 אלף שקל, או לפחות 10,000 שקל יותר מהמשרה הקודמת.

באתר של אינפיניטי נמצאות המלצות של מספר לקוחות, ביניהן מהחברות תופין, יוניטרוניקס ו-Cardo. החברה זכתה לצד חברות רבות אחרות במכרז של רשות החדשנות להכשרות והשמות מהירות במקצועות ההייטק, שפורסם "כמענה למשבר התעסוקתי במשק שפרץ בעקבות מגפת הקורונה".

"צופים צורך הולך וגובר בתחומים הטכנולוגיים החמים"

מטריקס, המוכרת בעסקה, פועלת בחמישה תחומים: פתרונות ושירותי טכנולוגיות מידע בישראל, פתרונות ושירותי טכנולוגיות מידע בארה"ב, שיווק ותמיכה במוצרי תוכנה, תשתיות ענן ומחשוב וכן הדרכה והטמעה.

החברה, הנסחרת בשווי של 5.5 מיליארד שקל, לאחר זינוק של 115% במניה בשלוש שנים, הציגה עלייה של כ-13% בהכנסות 2021, ל-4.36 מיליארד שקל. הפעילות המרכזית, פתרונות ושירותי טכנולוגיות מידע בישראל, היוותה 54% מההכנסות, וצמחה ב-2021 ב-2% להכנסות של 2.4 מיליארד שקל, עם שיפור ברווחיות התפעולית. הפעילות בארה"ב צמחה ברמה הדולרית, אך התחזקות השקל פגעה בתוצאות, והרווח התפעולי נשחק.

ה-EBITDA השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של מטריקס הסתכם ב-477 מיליון שקל, גידול של 15.3% לעומת 2020.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "אנו מסכמים את 2021 עם תוצאות שיא כל הזמנים בכל המדדים הכספיים. החברה צופה המשך ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה, ובעקבותיו המשך צורך הולך וגובר למגוון שירותים ופתרונות בתחומים הטכנולוגיים החמים ביותר כיום: דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות, תחומים אשר מטריקס מובילה בהם את השוק הטכנולוגי בישראל, ותמשיך להוביל".

גוטמן העריך שתימשך מגמת ההאצה של המעבר לענן ולמודלים של תשלום As a Service, שהחלה בתקופת הקורונה, ושהיא אף תגבר בשנים הקרובות, מה שיגדיל את ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) של החברה. "מטריקס צפויה להשתלב בפרויקטים לאומיים של הממשלה ומגזר הביטחון, דוגמת פרויקט נימבוס, שמתוכנן להאיץ את אימוץ הענן במגזר הציבורי, כמו גם במגזרי הבריאות והפיננסים", ציין גוטמן.

אקזיטים מרשימים בגלובל-אי, זאפ ומקס

הרוכשת של מניות מטריקס באינפיניטי לאבס, קרן AMI מקבוצת קרנות אייפקס, משקיעה בחברות בגודל בינוני בישראל מאז שגייסה ב-2015 כחצי מיליארד דולר מגופים מוסדיים מישראל ומהעולם. בין ההשקעות המוצלחות שביצעה הקרן עד כה, שבהן נרשמו אקזיטים מרשימים, נמנות חברת הטכנולוגיה גלובל-אי, חברת האינטרנט זאפ ורשת המוצרים לבית מקס. לעומתן, השקעה שלא עלתה יפה בוצעה בחברת ההסעדה שולץ שקרסה.

Infinity Labs

תחום עיסוק: עוסקת בתוכניות הכשרה לעולם הטכנולוגי ולהשמת בוגרי התוכנית בחברות הייטק
היסטוריה: הוקמה ב־2014 ומוחזקת על ידי המייסדים - מטריקס, חיים גרון וסטיבן הררי
נתונים: החברה ממוקמת ברמת גן ולפי נתוניה מעל 220 חברות מעסיקות יותר מ־1,500 בוגרי התוכנית. שוויה בעסקה - 375 מיליון שקל. אינפיניטי לאבס אחראית על כ־4% מהרווח הנקי השנתי המיוחס לבעלי המניות של מטריקס - כלומר כ־7.8 מיליון שקל

עוד כתבות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר היצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון", אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית