גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היא חלמה לעבוד בשב"כ, היום היא אחת מארבע מנכ"ליות במדד ת"א-125

תמי גלילי, מנכ"לית אילקס מדיקל, עברה לא מעט אתגרים בתפקיד, כולל הקמת מעבדת קורונה תוך 45 יום בלבד ● אבל גם זה לא הכין אותה למשבר שחוותה כשכמה ספקיות גדולות החליטו לעזוב את החברה במקביל: "חשבתי שאני חווה התקף לב, אבל מתברר שככה התקף חרדה ופאניקה מרגיש. חברה שמאבדת סוכנויות, זה לא אירוע בריא. זה הפחיד מספיק כדי לשלוח אותי למיון"

תמי גלילי / צילום: איל יצהר
תמי גלילי / צילום: איל יצהר

אישי: בת 50, גרושה ואם ל-3, גרה בכפר ורבורג
מקצועי: מנכ"לית קבוצת אילקס מדיקל 

ילדות ומשפחה: ​"נולדתי בהרצליה, בת אחרי שני בנים, וכשהייתי בת שבע עברנו לרמת השרון. אמא שלי הייתה עולה חדשה מצרפת, מורה ממשפחה של מורים. ב-1977, בהיותי בת חמש אבא שלי, ד"ר משה בן שאול, ייסד את אילקס. כשאבא שלי היה אומר שאנחנו בעסקי הדיאגנוסטיקה הקלינית, לא היה לי קל להבין מה זה, אבל אלו היו מילים ששמעתי כל הזמן, מגיל חד ספרתי".

לימודים: "בבית הספר הייתי תלמידה בסדר כזו, לא מצטיינת, בניגוד לשני אחיי. המארג החברתי היה חשוב לי יותר מהלימודים. בצבא שירתתי כפקידה, ובכלל לא חשבתי שאשתלב באילקס. הלכתי ללמוד מזרחנות, כי רציתי לעבוד בשב"כ. הייתי תלמידה די ממוצעת בערבית וזה היה חסר סיכוי, אבל זה היה החלום שלי".

אילקס מדיקל: "בסופו של דבר, אחרי שסיימתי תואר ראשון, הצטרפתי לאילקס כמטמיעת תוכנה אצל לקוחות. התחלתי ממש מלמטה והייתי נורא סקרנית. כשאתה נכנס לעולם הזה של בניית מערכות מידע, במובן מסוים אתה לומד הכול על הלקוח שלך ועל החיים שלו. גיליתי תחום מרתק שמשלב מדע, קבלת החלטות ואספקט תפעולי חזק".

הדרך למעלה: "במהלך השנים קודמתי למגוון תפקידים, בהם סמנכ"לית תפעול וסמנכ"לית שיווק, ולמדתי את הביזנס בצורה רצינית: מערך ההסכמים, הלקוחות, הספקים, התחרות. אבל מעולם לא התגבשה אצלי החלטה להיות מנכ"לית. למעשה, החיים הובילו אותי לשם".

מנכ״לית: "מוניתי לתפקיד ב-2016, ויש לנו כיום 420 עובדים. אנחנו עובדים מול משרד הבריאות, כל קופות החולים, בנק הדם וחברות ביוטק. יש לנו גם חברה בת בדרום אפריקה, שפועלת שם מול חברות ביטוח. אלו לקוחות מוסדיים כבדים, קשרים של עשרות שנים".

קורונה: "החלום להקים מעבדה עצמאית קיים אצלי שנים, והקורונה הביאה את ההזדמנות הנדירה לעשות את זה בתוך שוק קופות החולים. בתוך 45 ימים הקמנו מעבדת קורונה, ממש מאפס. המעבדות קיבלו ביציאה מהקורונה דחיפה חזקה, כשהצוותים הרפואיים הבינו למה זה כה חשוב".

משבר: "עם כל הכבוד לקורונה, שהייתה אתגר מטורף, המשבר הגדול שלי היה כשחברת המזון הרפואי אבוט, ספק מרכזי שלנו, החליטה לעזוב. להחזיר אותם אחרי שהם כבר קיבלו את ההחלטה ואפילו שילמו פיצויי עזיבה - זה היה אתגר עצום לעמוד בו. עזר לי מאוד המסר שאבי הקפיד להעביר לי: את יכולה לטעות, תהיי אמיצה. אם הדלת סגורה, יש חלון ואם החלון סגור - יש ארובה".

התקף חרדה: "אחרי שכבר ידעתי שאבוט הולכים לעזוב, אחד הספקים האחרים זרק אמירה דומה וכך התחיל התקף הפאניקה והחרדה הראשון בחיי. חשבתי שאני חווה התקף לב, אבל מתברר שככה זה מרגיש. חברה שמאבדת סוכנויות זה לא אירוע בריא. זה מלחיץ כי יש לך עובדים ואת אחראית לפרנסתם ולעסק. זה הפחיד מספיק כדי לשלוח אותי למיון".

משה: "לאבא שלי ולי יש תכונות דומות, בעיקר אמביציה שכל הזמן דוחפת אותנו קדימה, גם במשברים. העבודה היא חלק גדול מהחיים של אבא שלי ולכן גם כשהוא בא בסוף שבוע לבקר את הנכדים, הוא יהיה איתם רבע שעה ואחר כך עוברים לענייני עבודה. מרגע שהתחלתי לעבוד באילקס הפסקתי לקרוא לו אבא והתחלתי לקרוא לו משה, גם בחיים האישיים וגם בעבודה, אחרת מתבלבלים".

תל אביב 125: "אני אחת מתוך ארבע מנכ"ליות במדד תל אביב 125, וחבל שאין שם יותר, ושהכלכלה שלנו לא מושפעת מספיק מיכולת ניהולית נשית. היא לא יותר או פחות טובה מיכולת הניהול הגברית, רק שונה. התמהיל הזה חשוב".

הילדים: "אני אמא לשלושה בנים מדהימים, בני 13 עד 23. אני ובעלי לשעבר גרושים יפה וחברים ממש טובים, מאחלת לכולם ככה. הוא עבד בחברה שלנו לפני שהתגרשנו, וכמובן ממשיך לעבוד בה גם עכשיו, כמנהל המחסנים של אילקס".

המלצה: "במאצ'ו פיצ'ו ראיתי את אלוהים. את מגיעה לשם מוקדם בבוקר ויושבת על רכס הרים מטורף, שכולו בתוך עננים. פתאום העננים מתחילים להתפוגג ואת מגלה מסביבך אינסוף ירוק, טבע עוצמתי. התרגשתי שם בצורה קיצונית".

בעתיד: "אני מניחה שאהיה יו"ר החברה אחרי משה, זה התכנון. בראייה רחבה, אני מאמינה שאנחנו לפני שינוי חברתי כלכלי עמוק. הפערים החברתיים והדור האקטיביסטי שקם יחוללו מהפכה".

עוד כתבות

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים