גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ב.מ.וו X3 פלאג-אין: המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל, אבל לפחות תחסכו בדלק

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין המחודש מעניק לנהג תחושה יוקרתית על הכביש ונסיעה נעימה ● אמנם המחיר לא נמוך, אך החיסכון בדלק הוא משמעותי

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ
ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ

הרוחות במדינה סערו לאחרונה סביב הכוונה להעלות בינואר 2023 את מס הקנייה על רכב חשמלי. אולם, מתחת לרדאר, בשקט בשקט, כבר בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על רכבי פלאג-אין - ובשיעור משמעותי. הפלח, שנהנה עד לפני שלוש שנים ממס קנייה של 20% בלבד, "ייענש" החל מינואר הקרוב לאחר שגובה המס יעלה ל-55% - קפיצה של עוד 15% במקביל להפחתה של תקרת הטבת המס.

אם מוסיפים לכך את היחלשות השקל ואת העלאות המחיר של היצרנים, המשמעות תהיה כרסום נוסף באטרקטיביות של אחד הפלחים "הירוקים" והחסכוניים ביותר, דווקא בתקופה שבה מחירי הדלק מזנקים לשמיים.

המכה לא תפסח גם על רכבי הפלאג-אין היוקרתיים, שבשנים האחרונות זכו לאהדה רבה בפלח הפרמיום. המשמעות היא שמי שירכוש בעתיד רכב מהקטגוריה הזו, לא יעשה זאת בשל הטבת מס אלא בגלל היתרונות שמובנים בטכנולוגיית הפלאג-אין: ביצועים, חיסכון משמעותי בדלק ופטור מתלות בחסדי תשתית הטעינה. לקהל הזה מיועד הדור החדש של ב.מ.וו X3 פלאג-אין, שנחת השנה בישראל.

מראה ספורטיבי ויוקרתי

מבחינה חיצונית, הרכב דומה בעיצובו לכל סדרת ה-X3, שעברה לאחרונה עדכון מקיף. החרטום כולל כעת גריל מודגש יותר, פנסי חזית עם תאורת LED מפוסלת ופגוש קדמי אגרסיבי. פרופיל הצד שומר על המראה המוכר ואילו הזנב נראה יוקרתי יותר הודות לפנסים אחוריים גדולים עם גופי תאורה נאים וסט חדש של פגושים, מפלטים וספוילר אחורי.

לכל אלה ניתן להוסיף את החבילה הקוסמטית של מחלקת הספורט המוטורי של ב.מ.וו, שנכללה ברכב המבחן, והוסיפה לו בין השאר חישוקי 19 אינץ’ ספורטיביים. אמנם קשה למצוא בעיצוב רמז לאופי "הירוק" של הגרסה הזו, אך הוא נראה ספורטיבי, יוקרתי ומזוהה מיידית עם המותג - וזה בדיוק מה שהלקוחות בפלח מחפשים.

סף הכניסה לתא הנוסעים ממוקם בגובה אידיאלי ומאפשר כניסה ויציאה בתנוחה טבעית גם לנוסעים בגובה 1.8 מ’ ויותר. בנוסף, מושבי הספורט הקדמיים חובקים את הגוף וניתנים לכיוון מדויק, ותנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת להסתכל מלמעלה על השכנים לכביש, תרתי משמע. מרחב הראש מלפנים ומאחור נדיב ומרווח הרגליים מאחור מצוין, אם כי המושב עצמו מיועד בעיקר לשני מבוגרים בשל משענת הגב הצרה שבמרכז. תא המטען של גרסת הפלאג-אין די רדוד ומסתפק ב-450 ליטר, כ-100 ליטר פחות מגרסת הבנזין, בעיקר בשל בליטת החיפוי של הסוללה. לא אידיאלי למי "שלוקח את הבית לדרך".

עיצוב הפנים עבר עדכון מקיף וכולל כעת לוח מחוונים דיגיטלי נאה, ש"מתחפש" ללוח אנלוגי מקובל, ומסך מולטימדיה רחב ש"צף" במרכז הקונסול. פתחי האוורור הקדמיים הוגדלו ועוצבו מחדש, מערכת האקלים שודרגה עם מסך LCD וכל פינה גלויה לעין עטויה במשטחי דיפון רכים ובחיפויים מחומרים נאים לעין ולמגע.

הנדסת האנוש המהודקת והמדוקדקת של ב.מ.וו עברה הידוק נוסף וכמעט כל פונקציה חיונית ברכב ניתנת להפעלה באמצעות שלושה ממשקים שונים - תפריטי מגע, מתגים פיזיים ושליטה קולית - בהתאם להעדפתו (וגילו) של המשתמש. מוט ההילוכים של ב.מ.וו מזכיר סטיק של מטוס קרב ונעים לאחיזה. כל זאת בנוסף לאבזור תקני ומקיף מאוד, הכולל מערכת סיוע אקטיבית (ADAS) מהדור האחרון שחוסכת לנהג הרבה טרדות על כבישי ישראל. כל העסק עטוי באיכות הגימור המוכרת של ב.מ.וו, שהיא תענוג לחושים.

המשקל לא מהווה בעיה

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידת הפלאג-אין המוכרת של ב.מ.וו ללא הרבה שינויים. היא כוללת מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח שני ליטר, שמניע את כל ארבעת הגלגלים בסיוע מנוע חשמלי נמרץ וסוללת ליתיום צנועה יחסית של 12 קילוואט-שעה. ההספק הכולל הוא 245 כ"ס, אם כי למערכת יש טריק אלקטרוני, שמאפשר לה לרתום לפרקי זמן קצרים את מלוא הכוח של המנוע החשמלי ולהגדיל את ההספק ל-291 כ"ס.

עם זאת, גם בלי לסחוט את הרזרבות, למערכת ההנעה לא חסר כוח. לחיצה נמרצת על הדוושה במצב התכנות הספורטיבי הודפת את הנהג והנוסעים לאחור, ומאיצה את הרכב מ-100 קמ"ש ב-6.4 שניות - נתון מכובד לכלי ששוקל קצת מעלה משני טון. הרכב צובר מהירות בקצב רציני בכל סוגי השיפועים ושומר על רזרבות תאוצה גם מעבר ל-170 קמ"ש. אולם, יחסית לרכב שנושא עליו את הסמל המחייב "M", צליל המנוע לא ספורטיבי במיוחד.

 

הייחוד של גרסת הפלאג-אין הוא הצד החסכוני והירוק שלה. מי שיבחר בתכנות ברירת המחדל ויקפיד לטעון את הסוללה במטען הביתי, ייהנה משיוט חשמלי חרישי וחלק לטווח ריאלי של כ-30 ק"מ כל עוד הוא יקפיד לשמור על רגל קלה על דוושת התאוצה - ולא "יעיר" את מנוע הבנזין. אמנם יש בפלח כלים עם טווח חשמלי גדול יותר, ועדיין מי שלא יתערב בעבודת המחשב יפקוד את תחנת הדלק לעיתים רחוקות מאוד.

כמו בכל רכב פלאג-אין, הצריכה הריאלית תלויה בסדרי העדיפויות של הנהג, שלפעמים רק רוצה ליהנות. האצות תכופות יביאו את הצריכה הריאלית לאזור ה-17 ק"מ לליטר, רחוק מאוד מהממוצע המשוקלל. כך או כך, העברת הכוח בין בנזין לחשמל ולהפך היא אחת המעודנות בפלח, לא מעט בזכות התיבה האוטומטית של ב.מ.וו.

שילוב של הנאה והיגיון

כבר מזמן למדנו להפחית ציפיות מהיכולות הדינמיות של רכבי פלאג-אין, ששוקלים כמה מאות ק"ג יותר מגרסאות הבנזין המקבילות. אבל ה-X3 הצליח להפתיע אותנו עם התנהגות ספורטיבית מהנה ומאוזנת שמשלבת היגוי מהיר ומדויק, אחיזת כביש מרשימה ומעט מאוד תנודות מיותרות בעת העברות משקל בפניות. קפיצת מדרגה משמעותית לא פחות התרחשה גם בכיול המתלים, שמצליחים לנטרל בצורה מרשימה את שיבושי האספלט הישראלי ולהעניק נסיעה חלקה.

ב.מ.וו X3 בגרסת הפלאג־אין 30E עולה כ-400 אלף שקל וחבילת M ספורט מוסיפה עד כ-30 אלף. זה לא מחיר יוצא דופן לפלח ובמקרה הזה מקבלים תמורתו חבילה מרשימה של שימושיות, הנאה, נוחות סטטוס ואפילו חיסכון בדלק. בשורה התחתונה, הנאה והיגיון באותו מארז. נצטער מאוד לראות את הפלח הזה נעלם תחת מכבש המיסוי.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5 פלאג-אין
מחיר הרכב מתחיל מ־434 אלף שקל. הוא כולל מנוע שני ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללה נטענת עם בחירה בין הספק של 299 כ"ס ותאוצה ל־100 ב־6.1 שניות לבין 367 כ"ס ותאוצה ב־5.2 שניות. תא הנוסעים מפואר והטווח החשמלי הוא עד 59 ק"מ.

אאודי Q5 פלאג-אין / צילום: יח''צ

לקסוס NX450 פלאג-אין
325 אלף שקל הוא מחיר הבסיס של הרכב, שמעט קטן מה־X3 ומסתפק בבסיס גלגלים של 2.69 מ'. תא הנוסעים איכותי ונוח מאוד. להנעה אחראי מנוע 2.5 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 309 כ"ס וטווח חשמלי של עד 74 ק"מ.

לקסוס NX450 פלאג-אין / צילום: יח''צ

וולבו XC60 פלאג-אין
כ־400 אלף שקל עולה גרסת הבסיס. הרכב כולל מנוע שני ליטר טורבו וצמד מנועים חשמליים המייצרים 455 כ"ס, שמאיצים את הרכב מאפס ל־100 ב־4.9 שניות ומשיגים טווח חשמלי של עד 77 ק"מ. תא הנוסעים מרווח וכלל מערכות בטיחות מתקדמות.

וולבו XC60 פלאג-אין / צילום: יח''צ

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

עליות באסיה; הין ירד לשפל חדש

הניקיי עולה ב-0.9% ● הין בשפל של 34 שנים, חצה את רף ה-160 ין לדולר ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך גם השבוע, אמזוןן תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"