גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחדר הכושר לאירועים: כך מגדיל ענף בגדי היוגה והספורט את כוחו

בשנים האחרונות חל זינוק ברמת הפופולריות של אופנת האקטיב בעולם, כשגם מותגי יוקרה כמו פראדה וגוצ'י מצטרפים למגמה ● במקביל, סלבריטאים רבים מתעדים את עצמם לובשים את האופנה הזו ביומיום ומעלים את המודעות לתחום ● כעת מגיע תורה של ישראל, עם כניסתם לארץ של המותגים הבינלאומיים אלו יוגה ולולולמון. כיצד זה ישפיע על השוק המקומי?

אירוע של לולולמון בבריטניה / צילום: Reuters, Anthony Devlin
אירוע של לולולמון בבריטניה / צילום: Reuters, Anthony Devlin

בחצי השנה האחרונה החליטו שתי רשתות בינלאומיות מעולמות הספורט והיוגה להיכנס לישראל: קבוצת אירני קיבלה את הזיכיון למותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון, וקבוצת 911 אופנה קיבלה את הזיכיון לפתיחת חנויות של המותג Alo Yoga בארץ.

מדובר בשני מותגים חזקים בתחום שהפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, ולפי הערכות פורצ'ן אף עתיד להתחזק: אם ב-2021 הסתכמו מכירות הענף בכ-23 מיליארד דולר, ב-2028 הן צפויות להגיע לכ-40 מיליארד דולר.

עבור חובבי התחום, שבשנים האחרונות מספרם צמח - בין היתר גם בחסות הקורונה, שגרמה לסגירת חדרי כושר ולחיפוש אחר פעילות גופנית ליד או בתוך הבית - מדובר בבשורה משמחת. אך כיצד כל זה ישפיע על השוק המקומי? 

הסוד של לולולמון: איך להפוך ללהיט מקומי בלי אף חנות 

לייצר תפיסת עולם

"הקורונה הייתה קטליזטור מטורף לכל מה שקשור בחיים בריאים. כל העולם נמצא בתנועה לקראת חיים אקטיביים וספורטיביים", אומר אורי רייז, מנכ"ל ומייסד 911 אופנה, שבשנה הקרובה תפתח שתי חנויות ראשונות של המותג Alo Yoga בתל אביב.

"שגרת החיים שלנו מאוד אינטנסיבית, ולהבדיל ממותגים של אקטיב שמייעדים את עצמם לפעילות בסטודיו, אלו יוגה מגדירים עצמם כמותג אופנה עם קולקציות לכל דבר. כשמותג הוא ברמה גבוהה הוא גם נראה מעולה. אלו יוגה עשה את זה בהצטיינות, ולכן הפך למטאור.

אורי רייז, מנכ''ל ומייסד 911 אופנה / צילום: אייל טואג

"כמותג מהדור החדש, שצמח בעיקר בעולמות האיקומרס, בלי פרסום מסורתי בכלל, הוא מקפיד על כל היסודות החשובים בהתנהלות של מותגים אחראים גם בתהליכי הייצור, ובכל מה שקשור לאלמנטים החברתיים. המייסדים, דני האריס ומרקו דה-ג'ורג', יצרו לא רק מותג אלא גם תפיסת עולם וקהילה. בכל המקומות שבהם פועל המותג, הוא מקיים קשר ישיר עם מדריכים מנוסים מתחום היוגה. המגמות הצרכניות החדשות מתחברות".

בהתאם לגישה הזו נבחר גם שם המותג Alo - ראשי תיבות של Air, land, Ocean. המותג שם דגש על ייצור נקי, מיחזור, שימוש באנרגיה סולארית ושמירה על זכויות אדם וסביבת עבודה הוגנת. גם אצל רייז, שקבוצתו מחזיקה ברשת חנויות סטורי ובמותגים כמו מליסה וסקוץ' אנד סודה, מדובר בתפיסה מובנית. "ב-21 השנים האחרונות אנחנו מייבאים מותגים שמנוגדים לאופנה המהירה. הדבר הנכון הוא לקנות מותגים איכותיים ואחראים שמיוצרים בהרבה פחות סבל לסביבה ולאנשים, ונשארים הרבה מאוד זמן".

לולולמון הוא מותג קנדי לבגדי ספורט, ובפרט בעולמות היוגה, הפילאטיס והריצה שהוקם ב-1998. המותג פועל כיום ב-17 מדינות באמצעות 550 חנויות, ולמרות שהוא מתומחר ברמת מחירים גבוהה יחסית, הוא זוכה לאהדה עולמית. החברה נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק שלה עומד על כ-38 מיליארד דולר.

בדומה לחברות אחרות בתחום, לולולמון נהנתה מצמיחה בתקופת הקורונה. את שנת 2021 היא סיכמה עם הכנסות של 6.26 מיליארד דולר, ששיקפו עלייה של 42% לעומת השנה הקודמת. לולולמון מפעילה גם אתרי אי-קומרס במדינות שבהן היא פועלת, ובדוח שלה לשנת 2021 פירטה כי 49% ממכירותיה הם ישירות לצרכנים (כלומר בעולמות האונליין). כאמור, קבוצת אירני קיבלה את הזיכיון להפעלת המותג בארץ. בקבוצה ביקשו לא לקחת חלק בכתבה.

תופעה תרבותית

"מותגים כמו נייקי ואדידס כבר מזמן לא מיועדים רק לספורט, אלא גם ליומיום. יש פה מהפכה תרבותית", אומר דקל סטולרו, בעלים ומנכ"ל אתר SHOESONLINE, שמוכר בין היתר מותגי ספורט אקטיב כמו Carpatree ו-Chempion, ולאחרונה חתם על זיכיון לפתיחת חנויות של המותג האירופי המצליח 4F. "היום 25% מהמכירות שלנו הן בקטגוריות האלה, ואם בעבר לולולמון היה הראשון, היום המותג החזק ביותר הוא אלו יוגה".

לדברי סטולרו, הראשון שחיבר בין שני העולמות היה סטיב ג'ובס, מייסד אפל, שנהג לעלות לוועידות שמשודרות בכל העולם עם ג'ינס וטי שירט. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, המשיך אותו עם הג'ינס והטישירט, אחריהם מנהלי בנקים החלו ללכת לפגישות עם חליפות וסניקרס, וכך נבנה הטרנד.

דקל סטולרו מנכ''ל ובעלים אתר ShoesOnline / צילום: יח''צ

"סלבריטאים בהוליווד התחילו גם הם ללכת עם לולולמון ואלו יוגה, אנשים התחילו לחקות את זה, והנוח נהיה יפה. היום זו כבר תופעה תרבותית, אנשים לא רק עושים ספורט עם הבגדים האלו והולכים איתם למכון הכושר, אלא יוצאים איתם לבתי קפה ולקולנוע".

איך אתה מסביר את ההצלחה של אלו יוגה בישראל?
"קודם כל, הצרכן הישראלי אוהב מותגים שמצליחים בעולם. כל המותגים הגלובליים הגיעו לארץ אחרי שצמחו מתוך הרשתות החברתיות. היום לשווק טייץ זה הרבה יותר מעניין או נכון עם משפיענית באינסטגרם, תוך כדי שהיא שותה קפה על חוף ביוון, מאשר לשים שלט חוצות. הטרנד הזה מגיע ביחד עם עולם הנראות שחשוב לדור הצעיר יותר - כך הוא צורך דברים. זה לא רק בגדי ספורט, זה כבר סמל סטטוס.

"לגבי אלו יוגה, זה מותג שעוד אין לו היצע בחנויות הפיזיות, ולכן מחפשים אותו באונליין - מה שמייצר נחשקות. מדובר במותג חדש יחסית מהעשור האחרון, שמזוהה כמותג 'ישירות לצרכן', כלומר עם צריכה דיגיטלית. אבל כדי לבנות מותג מהסוג הזה צריך להיות גם בעולם הפיזי".

המהלך של דלתא

גם חברות ישראליות מזהות את המגמה, ואחת מהן היא דלתא ישראל, שפתחה בתחילת השנה את פנטה ריי, רשת עצמאית לבגדי ספורט ואקטיב. במקביל היא ממשיכה לייצר, באמצעות החברה האם דלתא גליל, פריטים למותגי ספורט מתחרים, ביניהם לולולמון, נייקי, אדידס, אנדר ארמור ואחרים.

פנטה ריי / צילום: אור דון

"כל נושא היוגה הוא חלק ממגמה עולמית שהתחילה לפני תקופת הקורונה, ועיקרה התחברות אל האני העצמי ודאגה לרווחה האישית שלי כפרט", אומרת ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל. "תקופת הקורונה הביאה את כולנו לחשוב יותר על האני הפנימי שלנו, ולהתחיל לדאוג לנפש ולגוף בצורה הרבה יותר מוגדרת. לכן כל נושא הוול ביאינג מתעצם ומתחזק.

"כחברה שמאוד מתחברת לעולם הזה הבנו את הצורך, והחלטנו להיכנס לתחום. באמצעות ידע מתוך הבית אנחנו מפתחים מותג שנותן מענה למגוון סוגי ספורט בדגש על יוגה, כשבשלב הראשון השקנו קולקציה מלאה לנשים, ובקרוב נשיק קולקציית גברים.

"היום יש לנו שלוש חנויות ואתר אונליין, וצפויות להיפתח חנויות נוספות. הצלחנו לייצר חוויה ייחודית בשוק הישראלי, כי יש פה משהו שלוקח את העולמות האלו מאוד ברצינות. בזמן אימון, אם צריך להרים כל שנייה את הטייץ, את לא תקני שוב באותו מקום. אצלנו חוזרים וקונים במחיר שהוא מצד אחד לא זול, ומצד שני לא מאוד יקר.

ענת בוגנר, מנכ''לית דלתא ישראל / צילום: איל יצהר

"טייץ עולה אצלנו 280-300 שקל, כשמותגים אחרים בעולם מוכרים ב-500-600 שקל. אנחנו משלבים יחד עם הפונקציונליות נגיעות אופנתיות. היום אנשים כבר לא באים לחדר הכושר עם טישירט שזרקו על עצמם. מגיעים מוקפדים, הטופ צריך להתאים למכנסיים. זה הפך לסמל סטטוס.

"אנשים גם מחפשים את האמירה העצמית. בהתחלה, למשל, חשבנו שהשחור יהיה הבסט סלר, אבל ראינו שאנשים מעדיפים את הצבעוני. זה כבר לא בגד רק לחדר כושר. זו האופנה היום - את מסיימת אימון, שמה ז'קט והולכת לבית קפה, וזה לא נראה לאף אחד מוזר.

"גם הכוכבים באים לאירועי שטיח אדום עם בגדים כאלה, והמפנה הגדול ביותר היה כשגוצ'י ואדידס יצאו עם בגדי ספורט אופנתיים. אז הבנו שזו האמירה שתלווה אותנו כמה שנים קדימה".

למה פתחתם רשת נפרדת, ולא הוצאתם את הקולקציה כחלק מדלתא?
"היה חשוב לנו להקים רשת שכל עולמה והתמחותה זה ספורט. מבחינת התפיסה של הלקוח, כשהוא רואה טייץ ספורט של דלתא שאנחנו מוכרים, זה מיועד יותר לפנאי ופחות מקצועי. כל עולם הספורט המקצועי צריך מעטפת שלמה, וגם רמות האיכות והטכנולוגיה של המוצרים שאנחנו יכולים למכור בתוך העולם הזה הן שונות".

בלי פרסום מסורתי

בחמש השנים האחרונות מותגים רבים עובדים עם משפיעני רשת, ובהם גם מותגי יוגה וספורט - מה שתרם מאוד להתחזקות המגמה שבה הבגדים הללו יוצאים מגבולות הגזרה המקוריים שלהם. "מדובר בסיפור שיווקי של בניית מותג ונחשקות בלי פרסום, רק עם סושיאל", אומר אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה. "זה שוק שהתפוצץ בעיקר בשנה שנתיים האחרונות. נשים התחילו להשקיע 500 שקל בטייץ, וזה נהיה סממן אופנתי תדמיתי בבחינת 'יש לי אלו יוגה, וזה מגדיר אותי'.

אבי זיתן / צילום: יבגני שוורץ

"מדובר בקטגוריה שככל הנראה עלתה במאות אחוזים, למרות המיתון והקושי הכלכלי. גם אנשים במעמד סוציו אקונומי נמוך יחסית קונים את המותגים האלו כי זה הפך לסממן הצלחה, כמו אייפון".

באלו יוגה גם מכניסים ערכי קיימות.
"החיבור לאיכות הסביבה ולעשיית טוב הוא חלק מההצלחה של המותג. דור ה-Y ודור ה-Z בודקים איפה מייצרים, באיזו סביבה פגענו, האם ניצלו את העובדים - וכאן מאוד מקפידים על הסטורי טלינג של הקיימות, וזה מוסיף לנחשקות המותג ולחיבור הרגשי אליו. בימינו, אם אין לך מרכיב קיימות במוצר אתה בבעיה.

"גם למגפת הקורונה הייתה השפעה - אנשים הרגישו שהם רוצים לפנק את עצמם, אלו יוגה עשו עבודה יפה עם האיכות, הגזרה והצבעים, וזה התפוצץ באתרי האיקומרס הבינלאומיים. בארץ החנויות היו סגורות, אז רכשו יותר מהאתרים האלה, וזה הקפיץ את המודעות למותג בכמה רמות".

כשייפתחו חנויות של המותגים בארץ והם יהיו נגישים וזמינים, הנחשקות תפחת?
"אפשר להניח שברגע שזה יהיה מאוד נגיש וכולם יוכלו להשיג את זה, אנשים יעברו לדבר הבא. ככה זה באופנה. אבל זה לא יקרה מחר בבוקר. השאלה הגדולה תהיה האם המחיר יירד כשהאופנה הזו תרד יותר לעם. כל עוד חליפה עולה 500-600 שקל, זה כן מגדיר קהל מסוים".

איך מגדילים נחשקות

"מותגים כמו אלו יוגה, אדידס ונוספים שלחו את הבגדים שלהם למשפיענים ללא דרישה לתיוגים או לחשיפה, אלא רק ביקשו שילבשו אותם", מסביר גל לביא, מומחה לרשתות חברתיות. "מדובר באנשים שגם ככה מעלים באופן יומיומי תמונות שלהם לאינסטגרם, וכשהם לובשים ומשתמשים בבגדים בחיי היומיום שלהם, הערך שלהם עולה. אנשים רוצים להידמות לאותן אושיות רשת.

המותג האירופי 4F / צילום: יח''צ

"זו החדרת מותג על-ידי חשיפה ויזואלית, שנחלקת לשניים: תוכן שיווקי ממומן, כלומר תשלום למובילי דעת קהל, ושימוש במשפיענים על-ידי שליחת בגדים אליהם - בלי מבצעים ובלי קופונים. ברגע שהם לובשים אותם ביומיום, זה מייצר אמינות.

"בקורונה אנשים בילו המון בבית והתלבשו בבגדים הכי פשוטים, אבל במהלך החודשים הארוכים האלו הם לא רצו רק נוחות אלא גם סטייל. האופנה הזו חדרה גם לאופנת הקוטור עם מותגים חזקים כמו פראדה או ייזיס של קניה ווסט ואדידס, והיום אפשר למצוא אותה גם בתצוגות".

לביא לא בטוח שחנויות המותגים הבינלאומיים שייפתחו בארץ יורידו ממידת הנחשקות שלהם. "יש שלושה פקטורים שהופכים מותג לנחשק: האם קשה להשיג אותו, כמה הוא עולה ומי משתמש בו. התפתחות מותגי הספורט והיוגה צמחה בצורה משמעותית בשנים האחרונות בעיקר בגלל התרבות שאנחנו חווים. היום בזכות המשפיענים תחום היוגה נתפס כמשהו שיכול לשפר לי את החיים.

"הדור היום הוא דור ה'אמילי' - אני מה יוצא לי מזה. זה דור שרוצה לדעת מה יוצא לו מכל דבר שהוא עושה, ובזכות הרשתות החברתיות והקורונה הוא גילה שהיוגה תייצר לו שקט נפשי ותאפשר לו התפתחות.

"הרבה מאוד מפורסמים בינלאומיים השתמשו ביוגה להפגת חרדות, וזה גורם לעוקבים שלהם לרצות להיות כמוהם, להיות חלק מהם. אלו יוגה פתח את הצוהר, והביא את השינוי המהותי הגדול של צריכת הבגדים האלה ברמה היומיומית - זה מגיע לי, זה ישפר לי את החיים, ולא חייבים ג'ינס ועקבים כשיוצאים מהבית".

סל הקניות הישראלי הממוצע באתר אלו יוגה: 475 שקל

מנתוני חברת שופ אנליטיקס, המנטרת את רכישות הישראלים באונליין, עולה כי הרוב המוחלט של מוצרי אלו יוגה שנרכשו השנה באונליין הוזמנו מהאתר הבינלאומי, ולא מאתרים ישראלים מקומיים. סל הקנייה הממוצע גבוה יחסית, ועומד על כ־475 שקל. ברוב המוחלט של הרכישות המשלוח הוא ללא עלות.

אלו יוגה / צילום: יח''צ חו''ל

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס, "בחלק מהמקרים נרשמות רכישות מוגברות מצד לקוחות, שעשויות להעיד על קיומו של שוק משני, דהיינו לקוחות שקונים על-מנת למכור הלאה.

"בנוסף לבגדי יוגה, הישראלים רוכשים מהאתר גם הלבשה תחתונה, כובעים ומצחיות, תיקים, ולרוב גם את Alo Move - שידורי סטרימינג הכוללים תרגילי יוגה, כשהחודש הראשון הוא ללא עלות.

"לגבי לולולמון, לפי מה שבדקנו, הישראלים כמעט שאינם מזמינים את מוצרי המותג באונליין, ומוצרי אלו יוגה פופולריים מהם בהרבה".

עוד כתבות

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם