בגדי ספורט | בלעדי

מותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון מגיע לישראל

קבוצת אירני קיבלה את הזיכיון למותג שמזה זמן מה ניסו להביא לארץ קבוצות אופנה אחרות

סניף לולולמון בניו יורק / צילום: Reuters, Richard B. Levine
סניף לולולמון בניו יורק / צילום: Reuters, Richard B. Levine

מותג בגדי הספורט הנחשק לולולמון (lululemon) מגיע לישראל - כך נודע לגלובס. מי שקיבל את הזיכיון להביא את המותג היא קבוצת אירני הנמצאת בבעלות משפחת אירני.

קבוצת אירני היא בעלת רשת החנויות פקטורי 54 וזכיינית מותגים שונים גם בגזרת היוקרה, בהם דולצ'ה וגבאנה, ולנטינו, מייקל קורס, סן לורן, לקוסט, הוגו בוס, ארמני, אמפוריו ארמני, טומי הילפיגר, פומה ואחרים. לחלק ממותגיה מפעילה הקבוצה חנויות עצמאיות, חלקן מוגדרות חנויות דגל, ויש להניח שכך היא תפעל גם עם המותג הצומח לולולמון.

הקבוצה זכתה במותג לולולמון שמזה זמן מה ניסו להביא לארץ קבוצות אופנה אחרות. בשעתו גם קבוצת פוקס ניהלה מגעים להבאת המותג לישראל, אלא שכזכיינית מותגים מתחרים ובראשם נייקי, הוחלט לסגת מהרעיון.

לולולמון הוא מותג קנדי לבגדי ספורט ובפרט בעולמות היוגה, הפילאטיס והריצה. לאחרונה נכנסה החברה גם לתחום הפורח של נעלי ריצה. מוצרי המותג מתומחרים ברמת מחירים גבוהה יחסית בתחום בגדי הספורט והלייף סטייל, ועם זאת הם זוכים לאהדה עולמית. המותג, שהוקם ב-1998 בסטודיו ליוגה וונקובר קנדה, פועל כיום ב-17 מדינות באמצעות 550 חנויות, בהם מועסקים כ-25 אלף עובדים ועובדות.

החנות הראשונה של לולולמון נפתחה בוונקובר בשנת 2000, ושלוש שנים לאחר מכן נפתחה חנות ראשונה בארה"ב. ב-2004 הגיע המותג לאוסטרליה. ב-2014 נפתחו חנויות ראשונות בבריטניה ובהונג קונג. בשנת 2007 הונפקה החברה בנאסדק.

בחודש אפריל האחרון הכריזה לולולמון כי היא מעריכה שתכפיל את מחזור הפעילות של עד לשנת 2026 להיקף של 12.5 מיליארד דולר. בין השאר מנתה החברה כי יעד זה יושג באמצעות הרחבת הפעילות לשווקים נוספים, הגדלת הפעילות בבגדי הגברים והרחבת פעילותה בעולמות המקוונים.

בדומה לחברות אחרות בתחום, לולולמון נהנתה מצמיחה בתקופת הקורונה, לצד טרנד הבריאות והכושר שצובר תאוצה בכל העולם. את שנת 2021 סיכמה לולולמון עם מחזור של 6.26 מיליארד דולר, ששיקף עלייה של 42% לעומת השנה הקודמת.

לולולמון מפעילה גם אתרי אי-קומרס במדינות בהן היא פועלת. בדוח השנתי שלה לשנת 2021 מפרטת החברה כי 49% ממכירותיה היא מוכרת ישירות לצרכנים (כלומר בעולמות האונליין). יש להניחכי עם בוא המותג לישראל יוקם גם אתר ייעודי לשוק המקומי (שכיום יכול לרכוש את מוצרי המותג מאתרים בינלאומיים, כולל של לולולמון עצמה).

בתוך כך, יצוין כי מוצרי המותג המתחרה ALO YOGA נמכרים בישראל דרך אתרים שונים, בהם סופר-פארם, טרמינל איקס של פוקס, אינטימה מקבוצת גולף ואחרים - אך הוא לא משווק באמצעות רשת עצמאית או בחנויות פיזיות.

דובר קבוצת אירני סרב להגיב לידיעה.