גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מותג היוקרה אינפיניטי עושה קאמבק עם קרוס-אובר בסגנון אמריקאי

מותג היוקרה אינפיניטי מציע דגם קרוס־אובר פרימיום שמותאם לקהל האמריקאי ● העיצוב אגרסיבי, תא הנוסעים איכותי והמחיר תחרותי יחסית

אינפיניטי QX55 / צילום: יח''צ
אינפיניטי QX55 / צילום: יח''צ

השנה החולפת הייתה שנת שיא עבור מותגי הפרימיום בישראל. בעשרת החודשים הראשונים של 2022 נמכרו בארץ מעל 13 אלף מותגי פרימיום ועוד אלפי כלי רכב של מותגי MASS, שמחירם מציב אותם בטריטוריית הפרימיום. בהערכה זהירה, עד סוף השנה פלח זה יהווה למעלה מ־10% מכלל מסירות הרכב החדש בישראל, כמעט כפול מהנתח הממוצע בעשור הקודם.

ג'יפ ב-400 אלף שקל: שוק הרכב גועש בשבוע של השקות בכורה 
אין אפילו תאריך יעד: העיכובים בקו האדום של הרכבת הקלה יצאו משליטה 

נתוני המכירות הללו משקפים את צבירת העושר המואצת בשנתיים האחרונות, וטרם משקפים את התפנית שחלה במחצית השנייה בכלכלה העולמית ובפרט בענף ההייטק. בינתיים, הלקוחות המבוססים בישראל עדיין רעבים לסמלי סטטוס ממונעים.

לכן, זהו זמן מצוין לקאמבק של מותגי פרימיום, שכמעט נשכחו מהתודעה של הצרכן הישראלי, כמו אינפיניטי, מותג היוקרה של קבוצת ניסאן, שחזר אלינו לאחרונה לאחר פסק זמן ממושך בעקבות החלטת היצרן. הדגמים של המותג שמגיעים לארץ תוכננו עבור הקהל האמריקאי, וה־QX55 החדש הוא דוגמה טובה לכך.

עיצוב שקשה לפספס

ה־QX55 הוא רכב רחב, ארוך וגבוה, בעל חזות אגרסיבית עם פרופיל צד של קרוס־אובר קופה שכולל גג משתפל לאחור בזווית חדה. החרטום מציג שבכת מצנן ענקית ועטויה בכרום נוצץ, כפי שאוהבים הלקוחות בארה"ב. באמצע יש חישוקי 20 אינץ' נוצצים, ומאחור יש זנב בולט ושרירי עם שמשה צרה, שמזכיר קצת את ה־SUV של למבורגיני. העיצוב הזה יכול להתאים לפרברים העשירים של בוסטון או LA, וגם על כבישי ישראל הוא מצליח למשוך לא מעט תשומת לב. זה בהחלט חלק מדרישות החובה של הלקוחות בפלח.

גם תא הנוסעים מציב את הרכב עמוק בטריטוריית הפרימיום הצפון־אמריקאית. המושבים הקדמיים רחבים מספיק גם עבור לקוחות ששוקלים את הסטייקים שלהם בליברות ולא בגרמים. לוח המחוונים מציג שעונים אנלוגיים עגולים וגדולים בנוסח אמריקאי מסורתי, ולמערך הדיגיטלי אחראים שני מסכים נפרדים במרכז הקונסול, שממוקמים זה מעל זה במערך שנראה כיום קצת מיושן. חובבי התפעול הפיזי יקבלו ערב רב של מתגים וחוגות בכל צורה וגודל, אם כי יש גם תפריטי מגע גדולים וברורים.

איכות הייצור והגימור מרשימה, כפי שניתן לצפות ממותג פרימיום יפני, הודות לעור תפור בגוונים שונים, בידוד רעשים מרשים ודיפוני פלסטיק רכים ונעימים, שעוטים רבים מהמשטחים החשופים.

בזכות בסיס גלגלים נדיב יחסית של 2.8 מ', היושבים מאחור נהנים ממרחב רגלים ורוחב המושב מספק ישיבה נוחה לשלושה מבוגרים. עם זאת, הגג המשתפל לאחור מגביל את מרחב הראש מאחור. בהשוואה לרכב SUV בתצורה מקובלת. חובבי השופינג בקניונים (אמריקה כבר אמרנו?) יוקירו את תא המטען המאסיבי שיכול להכיל מטען בנפח של 762 ליטר עוד לפני קיפול המושב האחורי.

כראוי לרכב שמיועד לשוק האמריקאי, האבזור התקני בגרסה הבכירה בה נסענו נדיב מאוד, כמעט ברמת "הכל כלול". בין השאר, ברשימה נכלל מערך מכובד של עזרי בטיחות אקטיביים שמורידים הרבה מתח מהנהג בכבישים הבלתי צפויים של ישראל.

 

מנוע קטן ומרשים

בשנים האחרונות האמריקאים נוטשים בהדרגה את המנועים הגדולים ועתירי הצילינדרים לטובת מנועים קטנים וחסכוניים, לפחות במונחים של ארה"ב. בהתאם לטרנד, גם באינפיניטי החליפו את מנוע ה־3.7 ליטר במנוע 2 ליטר טורבו, שמייצר 268 כ"ס, מומנט של יותר מ־38 קג"מ ומעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

המנוע הזה מייצר צליל נעים, ולא חסר לו מאום באגף הביצועים. לחיצה בריאה במצב התכנות הספורטיבי מאיצה את הרכב הכבד קדימה בנחישות של נגמ"ש, התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת כ־7.1 שניות והכלי משייט ללא מאמץ בכבישים פתוחים במהירויות רציניות.

נקודת התורפה במערכת ההנעה היא השידוך לתיבה רציפה (CVT), שאמנם תורמת לחיסכון, אבל נוטלת לעיתים את העוקץ מתגובת הדוושה ומגיבה לפעמים בהיסטריה לפקודות קיק דאון אגרסיביות. ואם כבר בחיסכון עסקינן, אינפיניטי נוקבת בצריכת דלק ממוצעת של כ־10.6 ק"מ לליטר, אך מי שימצה את פוטנציאל הביצועים, יתקשה לקבל יותר מ־8 ק"מ לליטר.

אלטרנטיבה כמעט שפויה

למרות העיצוב החיצוני הקרבי, שלדת הרכב מכוילת בעיקר עבור לקוחות משפחתיים רגועים. אחיזת הכביש טובה ונטיית הגוף בפניות הדוקות מרוסנת. אבל בניגוד למתחרות הגרמניות, מי שינסה להאיץ את הרכב קצת מעבר לאזור הנוחות שלו, יתקל במשקל עצמי נכבד, העברות משקל די מגושמות והיגוי שלא מעניק את החיבור ההדוק בין האדם למכונה שנדרש לצורך נהיגה ספורטיבית. ובמילים אחרות, התנהגות כביש לנהג האמריקאי הממוצע.

הנסיעה מחוץ לעיר נעימה ונוחה, אבל השילוב של חישוקי 20 אינץ', צמיגים בחתך נמוך ומהלך מתלים קצר יחסית, גורם לקצת יותר מדי שיבושי כביש לתא הנוסעים. יש בפלח הזה מתחרים יותר נוחים.

מערכת ההנעה הכפולה של ה־QX מיועדת בעיקר להגברת האחיזה על אספלט רטוב ושלג, אבל הכלי מסוגל גם לצלוח שבילי עפר במהירות סבירה בדרך לחוף הים או לפיקניק, כל עוד נמנעים מלהפגיש אותו עם סלעים וחריצי שטח עמוקים.

אינפיניטי QX55 עולה 350 עד 380 אלף שקל לגרסה מפוארת. בתנאי השוק הנוכחיים שבהם המחירים של המתחרים הגרמנים הישירים הפליגו צפונה ל־400 אלף שקל, הרכב מציע אלטרנטיבה כמעט שפויה - בפרופורציה כמובן - למי שמחפש קרוס־אובר פרימיום עתיר סטטוס ולא מדקדק בנושאים כמו נהיגה ספורטיבית. אם לוקחים בחשבון את מוניטין האמינות של המותג, שנרכש בעמל רב בשוק האמריקאי התובעני, נראה שהוא יצליח לפלס לעצמו נישה ייחודית בשוק.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5 ספורטבק

410 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של אאודי Q5 ספורטבק. תא הנוסעים מרווח ואיכותי, אך תא המטען קטן מהאינפיניטי. להנעה אחראי מנוע 2 ליטר טורבו־בנזין בהספק 265 כ"ס שמאיץ את הרכב מאפס ל־100 קמ"ש ב־6.1 שניות.

אאודי Q5 ספורטבק / צילום: יח''צ

ב.מ. וו X4

במחיר שנע בין 394 ל־444 אלף שקל, ב.מ.וו מציעה את גרסת ה־X4. העיצוב מרשים ובסיס הגלגלים של 2.86 מ' מבטיח תא נוסעים מרווח. המנוע בגרסת הבסיס הוא 2 ליטר טורבו, שמייצר 184 כ"ס ומאיץ את הרכב ל־100 קמ"ש ב־8.3 שניות.

ב.מ. וו X4 / צילום: יח''צ

מרצדס GLC קופה

מרצדס GLC200 קופה ההתחלתית עולה 509 אלף שקל. העיצוב נעים לעין, תא הנוסעים מתקדם ובסיס הגלגלים באורך 2.87 מ' . לגרסת הבסיס יש מנוע 2 ליטר טורבו, שמייצר 1957 כ"ס ומשודך לתיבה בת 9 מהירויות. דור חדש נמצא בדרך.

מרצדס GLC קופה / צילום: יח''צ

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?