ג'יפ ב-400 אלף שקל: שוק הרכב גועש בשבוע של השקות בכורה

הדור החדש של ה-SUV ריינג'רובר ספורט נחת בישראל • החל השיווק בארץ של המותג הסיני LeapMotor • מותג הפרמיום ACURA של הונדה מגיע לישראל ביבוא מקביל של גזפרו • וחברת סמלת החלה לשווק השבוע את הדור החדש של ג'יפ גרנד-צ'ירוקי

ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, הדור החדש / צילום: יח''צ
ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, הדור החדש / צילום: יח''צ

נחת בישראל: הדור החדש של ה-SUV המפואר ריינג'רובר ספורט

חברת המזרח, יבואנית לנדרובר ויגואר לישראל, השיקה בישראל את הדור החדש של רכב הכביש-שטח המפואר ריינג'רובר ספורט. הדגם ניצב על פלטפורמה חדשה, שתוכננה מראש לתמוך בהנעות "מחושמלות", כולל פלאג-אין ובעתיד גם חשמלית לגמרי.  

החל מ-170 אלף שקל לרכב חשמלי: הטרנד הלוהט בכבישים הולך להתייקר ולהיבלם 

range rover sport / צילום: יח''צ
 range rover sport / צילום: יח''צ

הרכב מתאפיין בעיצוב אווירודינמי יותר מקודמו, והוא ארוך עם אורך של כמעט 5 מטר ורוחב של קצת יותר מ-2 מטר. בסיס הגלגלים הוטא באורך כ-3 מטר, 7 סנטימטרים יותר מהדגם היוצא.

באגף הכביש והשטח הרכב מצויד במתלי אוויר נשלטים אלקטרונית עם אופציה להגדלת מרווח הגחון עד כ-28 ס"מ לצורך צליחת שטחים קשים.

תא הנוסעים החדש מציע מערך פיקוד דיגיטלי שבמרכזו מסך מולטימדיה 13.7 אינץ' ומסך קעור נוסף כלוח מחוונים.

בשלב הראשון יוצע הרכב בישראל עם מנוע טורבו-דיזל בן 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר עם הספקים של 300 או 350 כ"ס וגם הנעת פלאג-אין בנזין, שמשלבת מנוע 3 ליטר טורבו-בנזין עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת. הגרסה הזו תוצע עם הספק משולב של 440 כ"ס או 510 כ"ס, והיא מצוידת בסוללה גדולה במיוחד של 35 קילוואט-שעה, שמאפשרת לרכב לנוע על חשמל בלבד למרחק של עד 110 ק"מ במהירות ששל עד 140 קמ"ש.

המחיר לדגם הדיזל מתחיל בכ-758 אלף שקל, ואילו המחיר של גרסת הפלאג-אין מתחיל בכ-790 אלף שקל.

החל השיווק של המותג הסיני LeapMotor בישראל

יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו מוטור החלה לשווק השבוע בישראל את כלי הרכב החשמליים של המותג הסיני LeapMotor. הרכב, מקטגוריית המיני, נמתח לאורך 3.62 מטר ולרוחב 1.65 מטר, ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך 2.4 מטר. נפח תא המטען שלו עומד על 210 ליטר. 

LEAP MOTOR T03 / צילום: יח''צ
 LEAP MOTOR T03 / צילום: יח''צ

הדגם משווק בישראל עם מנוע חשמלי קדמי בהספק 108 כ"ס וסוללה של 41.3 קילוואט-שעה שמספקת טווח של עד 280 ק"מ בתקן WLTP. הרכב תומך בטעינה בקצב של עד 50 קילוואט.

האבזור התקני בדגם שמשווק בישראל כולל בין השאר מסך מולטימדיה גדול, חישוקי 15 אינץ', גג שמש פנורמי ועוד. באגף הבטיחותי לרכב יש רק שתי כריות אוויר וללא בטיחות מערכות אקטיביות.

בשלב הראשון הרכב משווק עם תקינה אירופית לסדרות קטנות, שמגבילה את היקף השיווק בישראל ל-400 יחידות בשנה.

לרכב יש אחריות של 3 שנים או עד 120 אלף ק"מ ולסוללה, ולמנוע האחריות היא ל-8 שנים או 150 אלף ק"מ. שגרת הטיפולים היא אחת ל-10,000 ק"מ.

המחיר עומד על כ-99 אלף שקל. בהמשך השנה צפוי הרכב לקבל תקינה מלאה, שתאפשר יבוא כמויות גדולות יותר, ובעתיד יצטרפו אליו דגמים נוספים כולל קרוס-אובר גדול וחזק. 

במקביל הגיעו לארץ שני רכבי SUV חשמליים מדגם FREE של מותג היוקרה הסיני VOYAH מקבוצת דונפנג, שגם הוא מיובא על-ידי מטרו מוטור. השיווק אמור להתחיל בתחילת השנה הבאה.

דור חדש לג'יפ גרנד צ'ירוקי: המחיר מתחיל בכ-400 אלף שקל

חברת סמלת החלה לשווק השבוע בישראל את הדור החדש של ג'יפ גרנד-צ'ירוקי. הרכב ישווק בגרסה עם 5 מקומות ישיבה ובגרסה ארוכה עם 7 מקומות ב-3 שורות. 

בשלב הראשון משווק הרכב בישראל עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר בהספק 290 כ"ס, כאשר בעתיד תצטרף גם הנעת פלאג-אין עם 375 כ"ס. לרכב יש הנעה כפולה במספר גרסאות בהתאם ליכולות השטח הרצויות ומתלי אוויר עם בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית ויכולת להגביה את המרכב עד כ-28 ס"מ בשטחים קשים. תא הנוסעים הוא דיגיטלי עם מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד, ויש גם ערכה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות.

המחיר ההתחלתי של הדגם הרגיל עומד על כ-400 אלף שקל, וגרסת הבסיס של הדגם הארוך עולה 420 אלף שקל.

מותג הפרמיום ACURA של הונדה מגיע לישראל ביבוא מקביל של גזפרו

חברת היבוא המקביל גזפרו החלה לשווק בישראל את רכב מותג הפרימיום היפני Acura (אקורה) של קבוצת הונדה, שלא יובאו עד כה לישראל באופן סדיר. הדגם הראשון שנוחת בישראל הוא הקרוס-אובר הגדול MDX עם 7 מקומות ישיבה. שמגיע בשתי רמות גימור שונות. 

Acura MDX 2022 / צילום: יח''צ
 Acura MDX 2022 / צילום: יח''צ

ה-MDX משווק עם מנוע V6 בנזין בהספק 290 כ"ס או 355 כ"ס בגרסת S המצוידת במנוע טורבו. לשתי הגרסאות יש תיבת הילוכים אוטומטית בת 10 הילוכים והנעה כפולה קבועה נשלטת אלקטרונית. האבזור של גרסת ה-S כולל גם מתלי אוויר מתכווננים אלקטרונית וחישוקי גלגל 21 אינץ'. תא הנוסעים מצויד במערך תצוגה דיגיטלי עם שני מסכי 12.3 אינץ', והאבזור התקני כולל בין השאר ריפוד עור, גג שמש ומערך מקיף של עזרי בטיחות אקטיביים.

מחירו של הרכב בישראל יחל ב-694,590 שקל, ובהמשך צפויה גזפרו לייבא גם את דגם ה-Integra הספורטיבי.