גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את החברה שמצאה פתרון לעבודה מכל מקום בעולם

לצד סימני המיתון והמשבר הגלובלי, הביקוש של חברות לטאלנטים לא נפסק ● פלטפורמת התעסוקה הגלובלית G-P מסייעת לחברות להעסיק אלפי עובדים מכמעט כל מקום בעולם ● ניק אדמס, בכיר בחברה, מספר מה היתרון של השיטה, ומה חושבים בעולם על הפוטנציאל הישראלי

להעסיק כל עובד, כמעט בכל מקום בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
להעסיק כל עובד, כמעט בכל מקום בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הדיונים אודות יתרונות העבודה מרחוק עוד בעיצומם, וחברות שונות עדיין לומדות על בשרן מה עובד עבורן טוב יותר. אולם, בחברת Globalization Partners (G-P) לא מאמינים רק בניהול יעיל מרחוק, אלא גם בכזה שהוא חוצה גבולות. ניק אדמס, סמנכ"ל מכירות ושותפויות עסקיות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפלטפורמת התעסוקה הגלובלית, הפעילה ב־187 מדינות, סבור שהמודל שאותו הם מובילים מאפשר למנהלים ברחבי העולם להעסיק כל אחד, בכל מקום, מבלי להקים סניפים או חברות בת בינלאומיות.

מנכ״ל Waze ישראל על האיחוד עם גוגל מפות: ״נישאר עצמאיים, אני אופטימי״ | ראיון
רשות המסים השיקה טופס חדש לצורך החזר מס, וחוללה סערה
הכנסות הריבית ומחזורי הגיהוץ זינקו, אז למה ישראכרט מפטרת מאות עובדים?

"אנחנו מבצעים דמוקרטיזציה של האפשרויות", מסביר אדמס בשיחה עם גלובס, מלונדון שבה הוא ממוקם. "הוכחנו שעבודה מרחוק היא אפשרית, עוד לפני שזה הפך לטרנדי ואף כורח המציאות במגפה".

 

"המשבר הנוכחי לא דומה למה שהכרנו"

לא מדובר בעוד חברת כוח אדם המשדכת בין עובדים לארגונים במודל של מיקור חוץ. היתרון שאותו מציעה G-P הוא באיתור הטאלנט, ובעיקר בדאגה לכל ענייני השכר, המיסוי והרגולציה במדינה שבה הוא נמצא. "מנכ"ל חברה שרוצה להתרחב לארה"ב, ככל הנראה יפתח סניף מקומי, מה שעולה הרבה ודורש זמן. אבל אנחנו לוקחים את האחריות על זה מהלקוחות, יכולים לדאוג לשכר ולהטבות, ולהתאימם לחוקים המקומיים".

באופן טבעי, המודל של G-P מתמקד בחברות הייטק. "אנחנו בעיקר עובדים עם מנהלים ברמות הביניים. יש לנו אלפי לקוחות בעולם, חלקם חברות גדולות. בישראל מדובר בדרך כלל בחברות מעולמות אבטחת האינטרנט, חברות תוכנה. מאנדיי למשל, היא אחת החברות שאנחנו עובדים איתן. אלה יכולים להיות עסקים גדולים מאוד, שמסיבה זו או אחרת רוצים שאנחנו ננהל עבורם העסקה של מספר עובדים, או חברות קטנות שעוד לא התרחבו ונעזרות בנו לעשות את זה".

החשש ממיתון והפיטורים בהייטק משפיעים על הביקוש לשירות?
"יש התקררות עולמית. עם זאת, תמיד יש עסקים גדולים שמצליחים, עדיין נכנס לשוק מימון רב, וישראל היא דוגמה לכך. למרות המצב, הקרב על הטאלנטים נמשך. אבל אם מסתכלים גם מעבר לגבול, הקרב והתחרות על הטאלנטים, נעלמים. סרי לנקה למשל, היא לא המקום הראשון שעולה בראש, אבל יש בה מערכת חינוך נהדרת, ויש בה כישרונות".

ניק אדמס, סמנכ''ל מכירות ושותפויות עסקיות ב־G-P / צילום: יח''צ

בהתייחסו למשבר הכלכלי, מעריך אדמס כי "הוא לא דומה למשברים קודמים שהכרנו. עסקים למדו להתאים את עצמם למציאות המשתנה. כשהמגפה הגיעה, ארגונים עברו לניהול מרחוק ולמדו לעבוד בצורה אינטליגנטית יותר".

אבל חברות מפטרות. בהינתן הפיטורים בהייטק - אנחנו בשוק של עובדים או מעסיקים?
"אנחנו לחלוטין בשוק של עובדים. באנגליה רואים שעובדים תוהים אם הם במקום העבודה הנכון להם, וזה קשור במידה רבה לאפשרות לעבוד בצורה היברידית, מרחוק או במשרד. באנגליה הסטטיסטיקה מדברת על 66% עבודה היברידית או מהבית, ואני מניח שעם הזמן זו תהיה הנורמה".

לדברי אדמס, בישראל, בהשוואה לאנגליה, יש מעסיקים שעדיין מתעקשים על עבודה מהמשרד, אבל הוא מאמין שזה ישתנה. בנוסף, הוא סבור שהמוכנות לצאת לשוק הגלובלי כבר בשלבים המוקדמים ייחודית לחברות הישראליות. "אנחנו פוגשים חברות ישראליות שכשהן מגיעות לסבב גיוס A. באנגליה למשל, זה קורה בדרך כלל מאוחר יותר".

"עבודה מרחוק משפרת ב־30% את הביצועים"

בשנים האחרונות התרחבה הפלטפורמה של G-P גם לחברות גדולות. בין היתר, זה קרה בקורונה, כאשר חברות המעסיקות עובדים זרים נאלצו להיפרד מהם כשהם שבו למדינות המוצא. "המעסיקים רצו להמשיך ולהעסיק אותם, ולא הייתה להם את התשתית לכך".

כמי שרואה שתומך בעבודה היברידית, האם אילון מאסק הוא מקרה ייחודי, או שנתקלת בעוד מנהלים שמאמינים בחזרה למשרדים?
"אני חושב שארגון חייב להיות מיוחד מאוד כדי לדרוש מהעובדים לשוב ולעבוד רק מהמשרד. צריכה להיות סיבה טובה לכך שעובדים יגיעו בשגרה למשרדים בזמן שיש להם בחוץ אפשרויות אחרות. ראינו למשל כיצד חברת אפל דרשה שהעובדים ישובו לשלושה ימי עובדה מהמשרדים, ו'זכתה' לתגובת נגד גם מצד בכירים.

 

"בדקנו וראינו ש־90% מסמנכ"לי הכספים בחברות מסכימים שהאסטרטגיה הנכונה היא להעניק לעובדים את האפשרות לבחור מהיכן הם רוצים לעבוד. 47% מהעובדים אמרו שיש לעבודה מרחוק השפעה חיובית על העבודה שלהם. ויש גם את עניין הפרודוקטיביות - ראינו שהעבודה מרחוק יכולה להגדיל את הפרודוקטיביות בכ־30%. אצלנו ב־G-P עצמה למשל, אנחנו מוודאים שבכל רבעון העובדים ייקחו שלושה ימי חופש, ואם זה לא קורה, אנחנו פונים למנהלים ומתריעים שיש לשים לב לאותו העובד. הבריאות הנפשית חשובה, ובניהול מרחוק זה דורש ניהול אחר - על מנהל מרחוק להיות עם האצבע על הדופק".

אתם פעילים כבר עשור. יש מגמה של עלייה בעבודה גלובלית?
"יש עלייה הנובעת ממספר סיבות, ואחת מהן היא מודעות. יותר חברות מבינות שהן לא חייבות להקים שלוחה במדינה כדי להעסיק בה עובדים. גם הטכנולוגיה שהתפתחה סייעה לכך, ויותר חברות ומדינות שמאפשרות לעבוד מכל מקום בעולם ולקבל את השכר במטבע שיבחרו".

"הבדלי השכר הם יתרון במודל שלנו"

אתם דואגים לשכר, להטבות, לביטוח לאומי ולפנסיה. מה האתגרים או הקשיים שיכולים לצוץ?
"יש מדינות שבהן התקנות יותר מורכבות. לעיתים צריך לספק משרדים לעובדים, גם אם הם לא נמצאים בשימוש. יש גם מקומות שבהם המודל שלנו פשוט לא מצליח. הוא לא מתאים לכל שלב של העסק ולכל תעשייה. עם זאת, לצד ההייטק, אנחנו רואים צמיחה בעולמות השירותים הפיננסיים, בתחומי הייעוץ, וגם בעולמות מסורתיים - אוניברסיטאות למשל".

אתם חוסכים את העיסוק בשכר. מי הכתובת של העובד לבעיות?
"בכל הנוגע לתנאי ההעסקה וההטבות, גם נושאי בטיחות בעבודה - הם יפנו אלינו. אנחנו המעסיק החוקי. אם זה נוגע לעבודה עצמה - הכתובת היא המעסיק".

השכר שעליו דיבר אדמס, הוא בהחלט אתגר ושיקול בדרך להעסקה גלובלית. "יש הבדלים עצומים", הוא מבהיר. "מבחינתנו, הבדלי השכר הם אחד היתרונות שבמודל שלנו - למשל, חברה הממוקמת בקליפורניה ומחפשת סמנכ"ל שיווק, יודעת שאם היא תמצא אותו בקליפורניה עצמה, זה יהיה יקר, אבל היא גם יכולה למנות מישהו מוכשר ומנוסה שיושב בלונדון. עבודה גלובלית מאפשרת להיחשף ליותר טאלנטים, אבל גם לחסוך כסף".

יש מקומות בעולם שמצטיינים במיוחד בטאלנטים מוכשרים?
"במקסיקו למשל ניתן למצוא עובדי הייטק רבים. הם גם דוברי שפות שונות, ורמת האנגלית שלהם גבוהה, שזה יתרון. גם בניגריה יש מערכות חינוך טובה בתחום מדעי המחשב, ויש עוד שלל דוגמאות כאלו בעולם".

איך יראה שוק העבודה בעוד חמש או עשר שנים מהיום?
"ללא ספק נמשיך לראות עבודה היברידית ומרחוק. אנחנו מניחים שחברות יהיו מתוחכמות יותר בנוגע לאיך והיכן הן מעסיקות את העובדים. נמשיך לראות אינפלציה, אבל חברות ימצאו דרכים חדשות לצמוח. אם שוק אחד מאט, ניתן יהיה למצוא שוק אחר שבו יש יותר פעילות. זה אחד היתרונות של להיות גלובליים".

עוד כתבות

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בתל אביב; היום עדכון המדדים, אלה שיוצאות ואלה שנכנסות למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

בצל הלחצים: גלנט יאשר בקרוב מינוי של ראש אמ"ן חדש

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים