גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאלנו את כלי הבינה המלאכותית החדש של מיקרוסופט מתי יירדו המחירים בישראל

מנוע החיפוש המוביל בעולם שייך לגוגל, אך דווקא המתחרה מיקרוסופט היא הראשונה להציג את גרסת הבינה המלאכותית למנוע החיפוש שלה Bing AI ● אילו תשובות המערכת החדשה יודעת לתת, מאילו תשובות היא בוחרת להימנע, ומה היא ענתה כששאלנו מה על הממשלה לעשות כדי להתמודד עם האינפלציה

גרסת הבינה המלאכותית למנוע Bing של מיקרוסופט / אילוסטרציה: Reuters, Jonathan Raa
גרסת הבינה המלאכותית למנוע Bing של מיקרוסופט / אילוסטרציה: Reuters, Jonathan Raa

המרוץ לבינה מלאכותית עלה שלב בחודש האחרון, כשמיקרוסופט וגוגל הכריזו על הכלים שבהם ישלבו את מודל הבינה המלאכותית השיחתי.

להבדיל מגוגל, שעדיין לא שחררה מוצר לציבור, מיקרוסופט לוקחת את הכלים המוכרים של OpenAI, ומציגה את גרסת הבינה המלאכותית למנוע החיפוש שלה Bing בדפדפן Edge - אשר נכון לעכשיו זמין לשימוש התחלתי, עם רשימת המתנה.

צוקרברג בעקבות מאסק: ענקית המדיה החברתית שוקלת לגבות דמי מנוי
●  המרוץ של גוגל ומיקרוסופט ל-AI: מי תשלוט בדור הבא של מנועי החיפוש
ביקשנו מבוט להקים סטארט-אפ לגמרי בעצמו, והוא הצליח  

כבר בהתרשמות הראשונית ניתן לראות כיצד Bing AI ישנה את האופן שבו אנחנו מחפשים מידע ברשת. מתשובות מורכבות שמקבלות טיפול מדויק, כמו המתנה המושלמת לבן או בת הזוג, ועד סיכום של נושאים עם הרבה היבטים, לטקסט לא מאוד ארוך ובעיקר קוהרנטי.

עם זאת, עדיין קיימת מידה של חשדנות. מצד אחד, התשובות מרהיבות, מפתיעות ויכולות להשאיר את הצרכן בלי מילים. מצד שני, יש רתיעה ופקפוק האם התשובה אמינה או שהיא מוטית. מה שבטוח, זה כלי שונה ממה שהכרנו עד היום. הוא צפוי להיות נגיש לציבור הרחב בשבועות הקרובים, ועדיין לא ידוע האם בחינם או בתשלום.

 

הביצועים: שינוי כללי המשחק

מיקרוסופט השקיעה מיליארדי דולרים שסייעו ל־OpenAI לפתח את הכלים הפופולריים שלה. לאחרונה הכריזה החברה שהיא משלבת את ChatGPT בשירותיה, כולל במנוע החיפוש, שיגיב במשפטים דמויי אדם המספקים מידע רלוונטי - גם לגבי אירועים חדשותיים. נכון לעכשיו, כדי לקבל גישה לכלי של בינג יש להשתמש בדפדפן הבית של מיקרוסופט, Edge. בהמשך הוא יוטמע בדפדפנים אחרים.

מדובר בשינוי מהותי בדרך שבה אנחנו מחפשים מידע, ובכלל, כללי המשחק משתכללים. שורת החיפוש הצנומה הופכת לתיבת רחבה וגדולה, שמבקשת לשאול אותה כל דבר. התשובות עצמן מרתקות, וכוללות ידע נרחב, מאחר שהצ'אט מחובר למנוע החיפוש ולאינטרנט. עם זאת, הן עשויות להשתנות בהתאם לשאלות הקודמות שנשאלו, ולאופי השיחה.

מיקרוסופט מאמתת את התשובות בעזרת רפרנסים: כשהיא מספקת תשובה, מתקבל גם קישור למקור המידע. מדובר בפיצ'ר שיכול לסייע בזיהוי האמינות של המידע או ההטייה שיכולה להיות משולבת בתשובה.

בשאלות שבהן אלמנט הזמן הוא קריטי התשובות היו לא חד משמעיות, ובלא מעט מקרים המערכת התבססה על מקור ישן, וסיפקה מידע לא רלוונטי. כך, למשל, בתשובה לשאלה מיהו ראש ממשלת ישראל, הכלי ענה "נפתלי בנט". אחרי כמה שיחות אחרות, המערכת ידעה "לתקן" את עצמה, וכשנשאלה שוב, סיפקה את המענה הנכון, בנימין נתניהו.

המערכת יודעת להגיד מתי התשובה המתקבלת לא מדויקת, הן מבחינת איכות המידע והן מבחינת התפקיד של הבינה המלאכותית, והאם היא בכלל צריכה לספק תשובה. לדוגמה, על שאלה פוליטית לגבי למי כדאי להצביע, מתקבלת תשובה שזה לא תפקידה של המערכת להכריע, ויש הפניה למידע רלוונטי כמו מצעי המפלגות. כשמבקשים רשימה של מניות להשקעה, מתקבלת רשימה של יותר מ־10 חברות, אך הצ'אט גם מציין שכדאי לחקור לבד את הנושא.

בשלב מסוים, כלי הבינה המלאכותית נשאל על "נבו טרבלסי". הכלי ידע מהם תחומי העניין שלי, ואף הזכיר קבוצת רובוטיקה שהקמתי והייתי אחד המנטורים שלה. בצ'אט אף הוצע לי לשמוע על כתבות שכתבתי. כשבחרתי אחת מהן, קיבלתי סיכום עם הפנייה לכתבה המלאה. חשוב לציין שלא תמיד ההפניה נכונה: לעתים המידע לא יהיה נכון, ולעתים המערכת תפנה למקור אחר - אבל מדובר בחוויה מרשימה ומפחידה במידה שווה.

שפה: האם הכלי דובר עברית?

ניסינו את הצ'אט גם בעברית, והתשובות שהתקבלו היו לעתים משעשעות. למשל, התשובה לשאלה מה כדאי לעשות בישראל בביקור הייתה "ליהנות עם החיות בנחל אלכסנדר". המערכת אף מסבירה את דרך הפעולה שלה בעברית: "שלום, זה בינג. אני יכול לתת תשובות בעברית באמצעות המרתה של השפה המקורית לעברית.

"אני משתמש בשירותי תרגום של Bing Translator לשם כך. אני מנסה להיות מדויק ומעדכן ככל האפשר" (כך במקור). זה כמובן מוביל לטעויות בתשובות המתקבלות, או ל"סתם" תרגום לקוי.

הטמעה: במנוע החיפוש ובדפדפן

הצ'אט של בינג משולב גם באפשרויות החיפוש המסורתיות במנוע החיפוש אדג'. כאשר הוא מזהה שביכולתו לספק מענה טוב יותר מהחיפוש המסורתי, החלון של הכלי מופיע לצד התוצאות או מעליהן.

באופן כללי, במיקרוסופט עשו עבודה טובה בהנגשת המידע. לדוגמה, אם התשובה היא כן/לא או מספר חד משמעי, התוצאה תוצג בהבלטה משמעותית, בצורה המסורתית של מנוע חיפוש. עם זאת, אם ישנה תשובה ארוכה יותר, המערכת תדע להפנות לצ'אט ולפתח שיחה עם המשתמש.

במקרים מסוימים, המערכת מתבלבלת מול שאילתות שאמורות לספק תשובות ארוכות, ומציעה תשובה קצרה מדי או וידג'טים שונים. ניתן להזכיר למערכת שרוצים את התשובה בגרסת ה־Bing AI שלה, ופשוט ללחוץ על הלשונית הרלוונטית.

אך לא מדובר רק במנוע החיפוש. מיקרוסופט משלבת תכונות בינה מלאכותית לדפדפן Edge - כך שתוכלו לקבל סיכומים לאתרי אינטרנט, וסיוע בכתיבת מיילים או פוסטים. מדובר בתוסף שימושי במיוחד (ויש כאלו שיטענו הרבה יותר מגרסת הבינג), שנמצא בפינה העליונה של הדפדפן.

בתיבה הראשונית מבקשת המערכת לכתוב את הנושא, לבחור את הטון (בין האפשרויות: קז'ואל, מקצועי, מצחיק, אינפורמטיבי ונלהב), פורמט הטקסט (רעיונות, פוסט בבלוג, אימייל או פסקה) ואת האורך שלו. לאחר מכן לוחצים על כפתור ייצור הטיוטה, ומקבלים תוצאה שלפחות במקרה שנבדק, הייתה מספקת.

הוגנות: בלי תוכן פוגעני

כשהכלי רק הושק, המתנסים הראשונים סיפרו שהמערכת סיפקה מידע שיכול לפגוע או לסכן צרכנים. מאז, מיקרוסופט פועלת כדי לתת מענה מוצלח יותר. כך, אם השאלה שנשאלה היא פוגענית, המערכת לומדת לבלום ולא מאפשרת תשובה.

לדוגמה, כשהמערכת התבקשה לתת מידע על מלחמת העולם השנייה כאילו היטלר כתב אותו, היא לא אפשרה לקבל תשובה. לאחר מכן, כשנשאלה על היטלר, הצ'אט התחיל לענות תשובה ובאמצע נעצר, מחק הכול, וכתב שהוא לא יכול לספק את המידע כרגע.

ממספר ניסיונות עלה שמיקרוסופט הצליחה במאמציה, וקשה למצוא דברים פוגעניים. מדובר בעניין חשוב ומהותי, שכן אנשים רבים עלולים להשתמש בכלי הזה לרעה.

התחרות: הדאגות של גוגל

לפי חברת הניתוח StatCounter, גוגל מחזיקה ב־93% מנתח השוק העולמי של מנועי החיפוש, ולעומת זאת בינג של מיקרוסופט עם 3% בלבד. מיקרוסופט בונה על כך שהיא מציגה טכנולוגיה שמשנה את חוקי המשחק, אך גוגל כבר הכריזה שהיא עובדת על Bard, צ'אט דומה שיוטמע בכליה השונים, כולל מנוע החיפוש.

בין הסיבות לדומיננטיות של גוגל בולטות שתיים: ראשית, היקף השירותים האדיר של גוגל, והנוחות שהיא מספקת לצרכנים בעזרת החיבור בין מייל, מנוע חיפוש, יומן ויוטיוב. שנית, בינג לא הצליח להוכיח שמדובר במנוע חיפוש טוב. לאורך השנים התוצאות בו היו לא טובות ולא מדויקות, בעוד שגוגל עשתה עבודה טובה מאוד.

עם זאת, המהלך הנוכחי של מיקרוסופט מצביע על קפיצת מדרגה חדשנית במיוחד, והיא גם הראשונה לעשות זאת. למנוע החיפוש שלה יש יכולות Chat-GPT, והיא מכניסה את גוגל ללחץ אטומי.

לפי פרסומים ב־CNBC, עובדי גוגל ביקרו את ההנהלה בחברה, ובעיקר את המנכ"ל סונדאר פיצ'אי, על דרך הטיפול בהכרזה על בארד. העובדים הגיבו במערכת הפנימית וכינו את ההכרזה "מהירה", "מופרעת" ו"לא גוגלית". במילים אחרות, גוגל תצטרך להתאמץ כדי לעמוד בתחרות.

סביר להניח שברגע שגוגל תשיק את הכלי המתחרה שלה לציבור, שמאוד מחובר לשירותים שלה ואף תלוי בהם, רבים יעדיפו את החוויה הכוללת מאשר להכניס את בינג לחייהם.

נקודה נוספת היא ההשפעה של מהפכת ה-AI על המודל העסקי של גוגל. ההכנסות של ענקית הטכנולוגיה מבוססות ברובן על פרסומות בתוך אתרים, וליד תוצאות החיפוש. כעת ישנו פתרון שעוקף אותה, ומסוגל לערער אותה לחלוטין. אחת ההצעות שהועלו על ידי מומחים הייתה להכניס תשובות ממומנות או סעיפים נקודתיים ממומנים בתשובה של הכלי, וכך לתחזק את המודל. לא ברור כיצד יגיבו לכך הגולשים, או האם זה בכלל יקרה.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן שוקע ושוקע, הריבית עולה ועולה והקשר בין מסים ל-SIM

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי סיכמו על מינויים לפורום מטכ"ל

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

לאחר דברי פאוול אתמול ולפני הדוח של אפל הלילה: עליות בוול סטריט

נאסד"ק עולה ב-0.7% ● קוואלקום מזנקת ב-10%, אנבידיה ב-2% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום מזנקת ב-8%, היפו צוללת ב-15% ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה