גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב האוטונומי חוזר לאופנה, וזו המרוויחה הגדולה

עם שווי שוק של כ־33 מיליארד דולר, מובילאיי היא החברה הישראלית הציבורית בעלת הערך הגבוה ביותר - אבל זו עשויה להיות רק ההתחלה ● החברה שרדה את הטלטלות בוול סטריט, היא פועלת חזק בשוק הסיני, ולאחרונה חתמה עם יצרנית רכב גלובלית עסקה למכירת מערכות נהיגה אוטונומיות ● האם היא בדרך לאקזיט שני?

ההכרזה על כניסת מובילאיי לבורסה בניו יורק / צילום: Reuters, Shannon Stapleton
ההכרזה על כניסת מובילאיי לבורסה בניו יורק / צילום: Reuters, Shannon Stapleton

כמעט חצי שנה חלפה מאז ההנפקה של מובילאיי  בוול סטריט ובחודשים שעברו מאז הספיקה החברה לרשום כמה ציוני דרך מרשימים. היא טיפסה בהדרגה לשווי שוק של 32.9 מיליארד דולר תוך שהיא הופכת לחברה הישראלית המונפקת בעלת השווי הגבוה ביותר. היא הצליחה לשרוד בצורה מרשימה את הטלטלות שעבר שוק ההון האמריקאי, הציגה דו"ח שנתי סולידי עם צמיחה ברוב המדדים, וזכתה לדירוג בין לאומי בתור החברה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בפלח שלה.

עם טווח של מעל 500 ק"מ: הקרוסאובר החשמלי הסיני שעושה את דרכו לישראל 
החשמלית שמככבת במכירות ומה חשבו הישראלים על ההנחות של טסלה?

אבל די ברור שהשווי שבו היא נסחרת כיום לא נגזר מביצועיה העסקיים אלא בעיקר מהציפיות של המשקיעים להתפתחויות משמעותיות בפעילותה בטווח הבינוני־ארוך, במיוחד בכל הנוגע למיסחור של טכנולוגיית הרכב ללא נהג.

אמנם, סוגיית הרכב האוטונומי לא עומדת כרגע בראש סדר העדיפויות הציבורי בעולם המערבי והמשבר המתמשך בכלל ענף ההייטק גורם להתכווצות ההשקעות בתחום. גם יצרני הרכב כרגע טרודים בשיבושים הלוגיסטיים המתמשכים ובהשקעות שדורש המעבר לרכב חשמלי. ואילו הציבור טרוד יותר בעניינים כמו המיתון ועליית הריבית. אבל כאשר מביטים מעבר לפינה אפשר לזהות מגמות מעניינות בזירת הרכב האוטונומי, אלה עשויות להחזיר בקרוב את תשומת הלב לרכב האוטונומי ולהציף ערך משמעותי במובילאיי.

 

המוקד עובר לסין: מרכז ניסויים חדש בשנגחאי

ב־10 במארס הודיעה מובילאיי על פתיחת "מרכז ניסויים" לרכב אוטונומי בפאתי שנגחאי. בהודעת החברה נמסר כי "המרכז ישמש לבחינת פתרונות נהיגה אוטונומית עבור יצרני רכב בסין". באותה הודעה גם נמסר כי החברה מרחיבה במהירות את פעילותה העסקית בסין וכבר יש לה הסכמי אספקה עם 12 יצרני רכב מקומיים. ביניהם גם מותג הפרמיום ZEEKR של קבוצת ג'ילי, שנחשב לשותף אסטרטגי של מובילאיי וחתום איתה על חוזה לרכישת מערכות מתקדמות לנהיגה אוטונומית בשנים הבאות. בהודעה אמר פרופסור אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי, כי "אנחנו מאמינים שסין היא אחד השווקים המתקדמים ביותר לפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות. המהלך ממחיש את המחויבות של מובילאיי לשותפיה ולקוחותיה בסין".

ההודעה הזו כמעט לא זכתה לפרסום במערב, ככל הנראה בגלל המלחמה הקרה שמתחוללת בין ארה"ב לסין על רקע ניסיונות הממשל האמריקאי לעצור העברה של טכנולוגיות מערביות מתקדמות לסין, בעיקר שבבים מדור חדש. הממשל מנסה להגביל את פעילותן של חברות שבבים מארה"ב בסין, וממדינות שחתומות איתה על הסכמי סחר, ואינטל היא עדיין בעלת המניות העיקרית של מובילאיי עם כ־94% מהחברה. שבבים מתקדמים לנהיגה אוטונומית לא כלולים בינתיים ברשימת ההגבלות של הממשל, אבל עדיף לא למשוך תשומת לב מיותרת.

מנגד, אף יצרן או ספק בתחום הרכב האוטונומי לא יכול להרשות לעצמו להתעלם כיום מהשוק הסיני. בדוח של חברת הייעוץ מקינזי שפורסם בינואר השנה תחת הכותרת "נהיגה אוטונומי בסין - ממדע בדיוני למציאות", נכתב כי "תעשיית הרכב הסינית נכנסה לעידן של "שיבושים" חסרי תקדים, שמונעים על ידי חדשנות בתחום הנהיגה האוטונומית, הקישוריות, הרכב החשמלי והתחבורה השיתופית... ההתקדמות בתחום הרגולציה, הטכנולוגיה, והמסחור של הרכב האוטונומי סוללת נתיב מהיר לפיתוח של התחום בסין. יצרני רכב וספקים לתעשיית הרכב חייבים לבחון מחדש את האסטרטגיות שלהם בתחום הנהיגה האוטונומית כדי לא להחמיץ את חלון ההזדמנויות הקריטי הזה". במילים אחרות - אם אתה לא שם אתה לא קיים.

התפתחויות הרגולציה אליהן מתייחס הדוח כוללות בין השאר הצבת יעד ממשלתי של 30% חדירה של רכב אוטונומי לשוק הרכב הסיני עד סוף העשור, מתן עשרות רישיונות להפעלה מסחרית של שירותי הסעות ללא נהג ("רובוטקסי") בסין ומתן היתרים ממשלתיים ומחוזיים לבצע ניסויים מתקדמים ברכב אוטונומי על כבישים ציבוריים. באזור שבו הוקם מרכז הניסויים החדש של מובילאיי, למשל, קיימים למעלה מ־300 כבישים ציבוריים, שאושרו לניסויים ברכב אוטונומי, כולל שני כבישים מהירים.

המתחרות: אנבידיה וקוואלקום נוגסות בשוק הרכב

מובילאיי היא לא שחקנית חדשה בשוק הרכב הסיני והיא מספקת מיליוני יחידות של מערכות בטיחות אקטיביות לא אוטונומיות (ADAS) ליצרנים מקומיים. אבל הרחבת הפעילות עשויה לבשר על קשרים הולכים ומתהדקים בחזית הזו, שעשויים לפתוח את הדרך להרחבת פעילות השיווק של מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת SuperVision של החברה, ליצרנים סינים נוספים מלבד קבוצת ג'ילי.

נציין, שעבור יצרני הרכב הסינים נהיגה אוטונומית היא לא "קפיצת הדרך" טכנולוגית אלא גם ערך מוסף עתידני, מתומחר כיום בעין יפה בשווקי ההון.

כך או כך, שוק הרכב הסיני לא מתכוון לפרוש שטיח אדום בפני מובילאיי. חלק ממתחרותיה הישירות כבר השיגו ומשיגות בו הישגים, ורק בשבוע שעבר הכריזה קבוצת BYD, יצרנית הרכב החשמלית הגדולה בסין ובעולם, כי בכוונתה להטמיע בכל כלי הרכב שלה בעתיד את ערכת שבבי הנהיגה האוטונומית של אנבידיה, מהמתחרות הגדולות של מובילאיי. גם קוואלקום, מצטרפת חדשה יחסית לזירת הנהיגה האוטונומית, זוכה כיום להצלחה בתעשיית הרכב הסינית.

הפוקוס המוגבר של מובילאיי על השוק הסיני בא לידי ביטוי גם בהשקעות פרטיות של אמנון שעשוע. לאחרונה הוביל יו"ר מובילאיי, כמשקיע פרטי, סבב גיוס בהיקף של כמיליארד דולר במותג הרכב ZEEKR של ג'ילי, שאמור לצאת להנפקה בחודשים הבאים. המותג אמור לייצא בעתיד גם לאירופה (ולישראל) כלי רכב, שמצוידים ב־SuperVision של מובילאיי והשקעה של שעשוע נובעת בין היתר מתחזית אופטימית שלו לגבי פוטנציאל השוק הזה במערב בשנים הקרובות.

הפעילות המואצת בסין מהווה צלצול השכמה קולני למערב בכל הנוגע לרגולציית הרכב האוטונומי ולהשקעות בתחום. העליונות הגלובלית שהשיגה סין בפלח הרכב החשמלי לימדה את מקבלי ההחלטות במערב שאין להירדם בשמירה מול סין, ולפיכך - סביר שנראה מאמצים ניכרים ליישור קו בכל העולם.

קלפים בשרוול: חוזה עם פולקסווגן ואחזקות במוביט

מובילאיי שומרת כיום בשרוול עוד כמה קלפים, שעשויים להציף לה ערך משמעותי בטווח הזמן הבינוני. רמזים לכך קיבלנו במצגת של החברה בינואר. החברה מסרה כי "חתמנו לאחרונה מזכר הבנות עם יצרן רכב גלובלי מרכזי של כלי רכב מסחריים לאספקת אלפי יחידות (של מערכת הנהיגה האוטונומית)". מובילאיי לא מסרה מי הוא אותו יצרן גלובלי, אבל הרשימה האפשרית די קצרה ובראשה ניצבת קבוצת פולקסווגן.

כזכור, פולקסווגן ופורד הימרו על מעבר מהיר לעידן הנהיגה האוטונומי בסיוע הטכנולוגיה של הסטארט־אפ האמריקאי ARGO AI, שבו הושקעו מיליארדי דולרים. אבל ארגו חדלה לפעול באוקטובר אשתקד והותירה פער לא קטן בתוכנית הפיתוח הטכנולוגית של הקבוצה הגרמנית, שאותו עשויה מובילאיי למלא. עד כה לא ניתן לכך כל אישור רשמי, אולם לפני מספר ימים דיווח העיתון הגרמני הנדלסבלאט, כי "על פי מקורות בתעשיית הרכב פולקסווגן הגיעה לאחרונה להסכם עם מובילאיי לשיתוף־פעולה הדוק בתחום פיתוח הנהיגה האוטונומית על כבישים מהירים".

עוד פוטנציאל להצפת ערך עתידית הוא "ספין אוף" של פעילויות, שאינן פעילויות ליבה בחברה. דוגמה אפשרית אחת היא הפיצול או המכירה של חברת אפליקציות ניהול התחבורה הציבורית וזימון הנסיעות MOOVIT, שנרכשה על ידי אינטל תמורת כ־900 מיליון דולר ומהווה כיום חלק ממובילאיי.

בעבר היה למוביט חלק חשוב בשאיפה של מובילאיי להפוך לספקית של שירותי "תחבורה כשירות" (MAAS). אולם שינוי הפוקוס האחרון של מובילאיי די מייתר את החברה הבת בחזון. מנגד, למוביט יש נוכחות דומיננטיות בניהול התחב"ץ בלא מעט שווקים בעולם, כך שהיא עשויה להיות אטרקציה לחברות גלובליות שפועלות בתחום הזה. בכל מקרה, אם זה יקרה - זה לא יהיה לפני התייצבות השווקים.

הפיל שבחדר: האם מובילאיי תימכר?

מובילאיי כבר הייתה חברה ציבורית ב־2015 ונסחרה לפי שווי של כ־6 מיליארד דולר, לפני שנרכשה על ידי אינטל ב־2017 תמורת כ־15 מיליארד דולר. לפיכך, אי אפשר להתעלם מהאפשרות שהיא תימכר שוב.

 

התשובה לשאלה "האם יהיה עוד אקזיט בעתידה של מובילאיי" תלויה בכמה גורמים ובהם המוטיבציה של מובילאיי להימכר, המוטיבציה של חברות אחרות בענף לרכוש אותה והיכולת הכלכלית של צדדים שלישיים לבצע עסקה כזו.

גורמים בכירים במובילאיי טוענים שהאופציה להפוך שוב לחברה פרטית לא נמצאת כרגע על הפרק, ושהסטטוס הנוכחי שלה כחברה ציבורית מאפשרת לה להתפתח בדרכים ובקצב שלא התאפשרו כאשר הייתה חברה בת של אינטל.

אבל לא הכל תלוי בהחלטה של מובילאיי עצמה. לאינטל, שמחזיקה כאמור ב־94% מהמניות של מובילאיי, יש אינטרסים משלה. הפעילות של מובילאיי הולכת ומתרחקת כיום מהכיוון העסקי החדש, שמאמצת הנהלת אינטל, ושווי השוק של מובילאיי לבדה עומד כיום על כרבע מזה של אינטל הגדולה. לאינטל יש גם לא מעט משקיעים אקטיביסטים, שהיו רוצים לראות הצפת ערך באמצעות מכירת מובילאיי. קולם מן הסתם נשמע במסדרונות ההנהלה של החברה.

בכל הקשור לרוכשים הפוטנציאליים, הרשימה לא גדולה במיוחד. יש כיום לא מעט חברות גלובליות מתחום ה־IT, שרכישת מובילאיי יכולה להעניק להן "קיצור דרך" טכנולוגי משמעותי ונגישות חסרת תקדים ללקוחות אסטרטגיים בתעשיית הרכב. הבעיה היא שיש רק קומץ חברות בענף שיכולות להרשות לעצמן רכישה ומיזוג בהיקף שיפתה את אינטל ואת משקיעי מובילאיי למכור את אחזקותיהם. חלק לא מבוטל מהחברות, שמשלבות גם מוטיבציה וגם יכולת כספית לבצע רכישה כזו, נמצאות בסין - ביניהן באיידו, TENCENT ועוד.

לאקזיט שני לחברה, אם וכאשר יהיה, יש חלון הזדמנות צר למדי מכיוון שככל שהחברה צוברת ערך פחות שחקנים גלובליים יכולים לרכוש אותה בפרמיום. אז נסיים רק בציטוט מדבריו של אמנון שעשוע בראיון מ־2015: "לעשות אקזיט זה לא דבר רע. לפעמים זה נאמר בביקורת, אבל זה לא. ישראלי שעושה אקזיט ממשיך ובונה עוד חברה". באותו ראיון, אגב, גם הצהיר שעשוע שמובילאיי הציבורית (דאז) לא עומדת למכירה. "לא בנינו את מובילאיי כדי למכור. זה לא מעניין. הצד הפיננסי הוא תוצר לוואי. אנחנו רוצים לעשות משהו בעל משמעות". פחות משנתיים לאחר מכן, כאמור, יצאה החברה לאקזיט הגדול בתולדות ההייטק הישראלי.

עוד כתבות

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר