גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאות אלפים הפגינו נגד המהפכה המשפטית; שופט העליון בדימוס דנציגר: ההסתה נגד חיות חצתה כל גבול

התחדשו ההפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, זה השבוע ה-17 ברציפות ● שופט העליון בדימוס יורם דנציגר נאם בהפגנה המרכזית בקפלן: "דמה של הנשיאה אסתר חיות הותר. דברי הבלע וההסתה מנבחרי ציבור חצו כל גבול" ● ראש ממשלת ספרד במסר למפגינים: "תמיד תמצאו אותנו במאבק למען הדמוקרטיה" ● מובילי המחאה הודיעו על יום מחאה ביום חמישי הקרוב

ההפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, הערב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, הערב

22:19

מאות אלפי מפגינים מחו הערב נגד הרפורמה המשפטית בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. על-פי הערכות שונות, לרחוב קפלן בתל אביב הגיעו בין 150-200 אלף בני אדם. ברחובות, בגבעתיים, בקריית טבעון, בפתח תקווה, באשדוד ובבאר שבע הפגינו אלפים. בחיפה, בהרצליה, בכפר סבא ובנתניה הפגינו בכל אחד מהמוקדים למעלה מ-10,000 מפגינים לפי ההערכות. 

פרופ' ידידיה שטרן חושף את מאחורי הקלעים של ההידברות בבית הנשיא 
עו"ד דוד חודק בראיון בלעדי: "לא קונה שאומרים לי 'סמוך עליי, לא תהיה דיקטטורה'"
המהפכה המשפטית בהשהיה, אבל הסכנה כבר מחלחלת | אורי פסובסקי, טור סופ"ש

21:45

מאות מפגינים שצעדו ברחוב יגאל אלון סמוך להפגנה המרכזית בתל אביב נחסמו על-ידי פרשים וכוחות משטרה ומג"ב. הפרשים חסמו את הירידה הדרומית מגשר הולכי הרגל יהודית. כעבור 10 דקות של עימותים עם מפגינים, הדרך נפתחה.

21:29

פרופ' אהרן צ'חנובר אמר הערב בנאומו בהפגנה בקפלן: "הפגיעה בכלכלה, ביחסים הבינלאומיים ובביטחון של ישראל הן עובדות מוגמרות. אך עד מהרה הפגיעה תהיה במחקר, במדע ובטכנולוגיה בישראל, שהם הבסיס לקיומה הכלכלי והביטחוני. מדע בנוי על חופש אקדמי שלא ניתן להפרידו מחופש שלטוני או תרבותי".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם ברעננה ואמר: "תארו לעצמכם ששר הביטחון היה פוגע בלגיטימיות של צה"ל - יריב לוין פוגע בבסיס הלגיטימיות של מערכת המשפט".

לדברי גנץ, "כיבדנו את זכות ההפגנה של מי שבעד הרפורמה, אבל לא את ההתנהגות המבישה שדורכים על תמונות של שופטים. זה מתחיל בזה, זה מתחיל בגניבת סמל של רכב, וזה נגמר בהלוויה.

"תארו לעצמכם שאני כשר ביטחון הייתי הולך לתקוף את צה"ל ומשמיץ את מערכת הביטחון. זה בלתי קביל ששר משפטים תוקף, מסית ופוגע בלגיטימיות של מערכת המשפט".

21:15

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער, נאם בהפגנה בהרצליה ותקף את שר המשפטים לוין: "ביום חמישי נשא שר המשפטים נאום של הסתה ושקרים שהוציא את דיבת המערכת שהוא עומד בראשה", אמר.

סער הוסיף כי בזמן שהוא עצמו עמד בראש הוועדה לבחירת שופטים, "מעולם לא שאלתי אף שופט מאיזה צד הוא. מעולם לא שאלתי שופט אם הוא בצד שלי. בבית המשפט שלנו מכהנים שני שופטים מההתיישבות: השופט נעם סולברג מגוש עציון והשופט דוד מינץ מבנימין - מאיזה צד הם? כמו כל עמיתיהם, הם מהצד של הצדק, של החוק, של המשפט. מי שרוצה שופטים 'מהצד שלו', רוצה שופטים שכפופים לשלטון".

מפגינים בקפלן / צילום: גלובס

20:40

מובילי המחאה הודיעו על יום שיבוש ביום חמישי הקרוב, במסגרתו ייערכו פעולות מחאה ברחבי הארץ. "ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".

קפלן, הערב / צילום: גלעד פירסט

20:34

המשטרה פעלה לפינוי מפגינים בצומת כרכור שחסמו את הצומת לסירוגין. שני מפגינים, בשנות ה-50 לחייהם, נעצרו. לדברי המשטרה, השניים סירבו להיענות לבקשת השוטרים, ואחד מהם תקף שוטר.

נתניה. באדיבות בונות אלטרנטיבה / צילום: גיא שמואלי

20:10

שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר, נאם בהפגנה בקפלן ואמר: "הגעתי לתפקיד מהפרקטיקה הפרטית. מסלול לא רגיל. דווקא בגלל הרקע הזה אני חושב שאני יכול לתת עדות אובייקטיבית על השופטים. שופטים שהפכו להיות מטרה להפגנות בוטות וחסרות כל בסיס.

"בחודשים האחרונים הותר דמה של הנשיאה אסתר חיות. דברי הבלע וההסתה שנשמעו מנבחרי ציבור חצו כל גבול. היו שהאשימו את הנשיאה חיות בפיגוע בשכונת רמות בירושלים. היו כאלה שאמרו שצריך להעמיד לדין את חיות בגין ניסיון הפיכה".

דנציגר התייחס לטענה ש"חבר מביא חבר" לוועדה לבחירת שופטים. "אין לזה שחר, בוודאי מאז שהחוק קבע ששופטים חייבים רוב של 7 מתוך 9 חברי הוועדה. אז איזה חבר מביא איזה חבר?".

דנציגר הוסיף: "המשך הניסיונות לבצע את ההפיכה המשטרית יגרמו לנזק למעמד הבינלאומי, לפגיעה בביטחון ובשגשוג. "ראוי שיכריזו לאלתר על הקפאה. כל עוד זה לא יקרה, אנחנו לא נוותר ולא נשתוק, כי אין לנו ארץ אחרת".

הוד השרון, הערב / צילום: אבישי רייזנר

19:57

ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד עמית בכר, המתמודד בבחירות הקרובות לראשות הלשכה, אמר בנאומו בהפגנה: "היום הממשלה מתמקדת בניסיון השתלטות על הוועדה לבחירת שופטים כדי לבחור שופטים פוליטיים מטעמה. היא עושה זאת במהלך כפול - מצד אחד הממשלה מנסה להעביר חקיקה שתשנה את הרכב הוועדה, ומצד שני היא מנסה להציב ראש לשכה מטעמה ודרכו לשלוח שני נציגים משלה לוועדה. אנחנו כאן כדי להגן שזה לא יקרה".

לדברי עו"ד בכר, "במקום שבו דורכים על תמונות של שופטי בג"ץ, בקרוב גם ידרשו לתלות אותם". 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נאם בהפגנה בכפר סבא ואמר: "הממשלה לא יכולה לנהל שיחות בבית הנשיא, ואז שיריב לוין יעמוד בהפגנה ויכפיש את שופטי בג"ץ כאחרון ביריוני 'לה פמיליה'. מי שהכריז מלחמת חורמה על בית המשפט העליון, לא יכול להיות - ולא יהיה - מי שימנה את נשיא בית המשפט העליון הבא".

לפיד הוסיף: "ביום חמישי הייתה הפגנה בירושלים. חידוש עולמי - ממשלה שמארגנת הפגנות נגד המדינה".

על שיחות ההידברות אמר לפיד: "הצוות שלנו יושב היום בבית הנשיא. אנחנו נהפוך כל אבן כדי לבדוק אם יש סיכוי להגיע להסכמה היסטורית שתלווה אותנו 100 שנה קדימה, אבל אנחנו שם גם כדי להגיד להם - כל עוד מדברים, אתם לא יכולים לקדם אף אחד מחוקי ההפיכה המשטרית. החוקים האלה לא יכולים להישאר על שולחן הכנסת".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד בכפר סבא / צילום: אלעד גוטמן

19:39

החלה ההפגנה ברחוב קפלן ליד קריית הממשלה בתל אביב. מירב כהן-מור, מקבוצת "בונות אלטרנטיבה" המובילה את "מיזם השפחות", נאמה בהפגנה ואמרה: "אני רוצה לפנות ליריב לוין ולחבריו שחוששים מ'מיצגי השפחות' - הצטרפו אלינו לחקיקה שלא מקלה על גברים אלימים ונוכחות נשים במוקדי קבלת החלטות".

בפתיחת ההפגנה בקפלן הוקרן סרטון של ראש ממשלת ספרד המכהן, פדרו סנצ'ז, המשמש כנשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי, שאמר: "חבריי הישראלים, אנחנו כאינטרנציונל הסוציאליסטי תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון, צדק ודמוקרטיה. אלה ערכים שאנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו ושחייבים לקדם ולהגן עליהם על בסיס יומי. עכשיו כתמיד האינטרנציונל הסוציאליסטי עומד בסולידריות עם תושבי ישראל. תמיד תמצאו אותנו בקרב על הדמוקרטיה".

בשעה זו נערכות צעדות בתל אביב בדרך לקפלן; בחיפה בדרך לכיכר חורב; ובבאר שבע.

הערב נמשכו ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, זה השבוע ה-17 ברציפות. ההפגנות מתקיימות רגע לקראת חזרת הכנסת מפגרה והאפשרות המתחדשת לקידום חוקי המהפכה  המשפטית.

ההפגנה המרכזית תתקיים ברחוב קפלן בתל אביב וינאמו בה בין היתר שופט בית המשפט העליון בדימוס יורם דנציגר, זוכה פרס נובל לכימיה אהרן צ'חנובר וראש לשכת עורכי הדין עמית בכר. המשטרה חסמה החל מהשעה 16:30 את העלייה מנתיבי איילון במחלף השלום ורחובות הסמוכים למקום ההפגנה.

בירושלים תתקיים הפגנה מול בית הנשיא וצעדה לכיכר פריז. בנתניה ינאמו פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא אוניברסיטת רייכמן, והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

במוקד ההפגנות הצפוני ביותר, בצומת הגומא הסמוכה לקריית שמונה מתקיימת ההפגנה השבועית תחת גשם שוטף.

ברחובות התקיימה תהלוכת ילדים ונוער יחד עם צעדת האקדמיה. הצעדה הצטרפה להפגנה בצומת פארק המדע, שנחסם לתנועה. בהפגנה ינאמו המפכ"ל לעבר משה קראדי ופרופ' עדי קמחי ממכון ויצמן, זוכת פרס ישראל בחקר מדעי החיים.

רחובות, הערב

בחיפה מתקיימת צעדה למרכז חורב, שם ינאמו שר הבריאות לשעבר, יעל גרמן, והפעיל החברתי שהיה חבר בארגון "לה פמיליה", דוד מזרחי. בבאר שבע יצעדו מבית המשפט אל המשכן לאומנויות הבמה. בהפגנה ינאם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

גם ברמלה ובבת ים מתקיימות הערב הפגנות נגד המהפכה המשפטית. בבת ים תנאם ח"כ אפרת רייטן מהעבודה.

הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית

ביום חמישי האחרון התקיימה הפגנת ענק של תומכי המהפכה המשפטית. בהפגנה תקף שר המשפטים יריב לוין את בג"ץ ואמר: "הגיעה העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות טרוריסטים, שלא מאפשר קיום טקסי זיכרון מזויפים יחד עם תומכי טרור. אני רוצה לפנות דווקא למרב מיכאלי ולחברותיה שמתחפשות לשפחות - תצטרפו אלינו, כדי שיהיה לנו בית משפט שמעניש אנסים ולא מקל עליהם, שמגן על הקשישות בדרום תל אביב ולא על המסתננים שפוגעים בה, ומגן על חיילי צה"ל".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמפלגתו מובילה יחד עם יש עתיד את שיחות ההידברות עם בית הנשיא, הגיב לדברי לוין בטוויטר וכתב: "דווקא בסוף השבוע הקדוש הזה, בחרו אתמול חברי הקואליציה ובראשם שר המשפטים להסית ולשקר, להפריד ולפלג. האמירות השקריות ומשולחות הרסן של לוין נגד בג"ץ מעוררות מחשבות קשות על היכולת להגיע להסכמות בשיחות בבית הנשיא, הסכמות שנחוצות כל-כך לעם ישראל בעת הזו".

גנץ המשיך וכתב כי "דברי ההסתה של שר המשפטים גורמים גם למי שרוצה מאוד בהסכמות והגעה לעמק השווה - כמו חבריי וכמוני - לשאול את עצמנו האם בצד השני יושב מי שרוצה בכך גם".

גנץ הודיע כי יגיע במוצאי שבת להפגנה, וקרא למי ש"עתיד הדמוקרטיה חשוב לו" להגיע.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב אף הוא: "נאומי ההסתה של השרים וחברי הכנסת רק ממשיכים לקרוע את העם ולפרק את החברה הישראלית. שוב שקרים ופייק רק בשביל עוד כותרות. לאן הממשלה הזו רוצה להוביל אותנו? מה עוד הם יעוללו למדינת ישראל ולעם ישראל לפני שיעצרו?". 

בקבוצת "בונות אלטרנטיבה", המובילה את "מיצגי השפחות" אליהם התייחס לוין, הגיבו לדברים ומסרו: "למרות ההסתה והשיסוי, לא ניכנע. המאבק על הזכויות שלנו צודק ונכון, ושותפות לו נשים מימין, ממרכז ומשמאל ומכל המגזרים - יהודיות וערביות, חילוניות, דתיות וחרדיות. נמשיך להגן על כל נשות ישראל". 

עוד כתבות

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי