גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יחי המלך החדש: כל האחוזות והבתים של צ'ארלס השלישי

המלך צ'ארלס השלישי, שהכתרתו מתקיימת היום (ש'), מחזיק באחוזות ובתים בשווי מיליארדי ליש"ט - רובם של הממלכה אולם את חלקם ירש באופן פרטי ● חלק מההכנסות מהנדל"ן נועדו לממן את חייהם של בני משפחת המלוכה

המלך צ'ארלס והמלכה־רעיה קמילה בארמון בקינגהאם / צילום: Associated Press, Hugo Burnand
המלך צ'ארלס והמלכה־רעיה קמילה בארמון בקינגהאם / צילום: Associated Press, Hugo Burnand

שעה שבריטניה בעיצומו של משבר חמור ביוקר המחיה, נפתחת תיבת הפנדורה שעליה הצליחה המלכה אליזבת לשמור מחוץ לשיח הציבורי במשך שנים רבות, ותשומת הלב מוסטת לעבר הונו הפרטי של מי שכבר שנים מתאר את עצמו כ"מלך של העם".

מעבר לאחזקתו בכל הברבורים באנגליה ובוויילס, ובמספר מפתיע של יצורי ים, כולל לווייתנים ודולפינים החיים במים הסובבים את הממלכה המאוחדת, המלך צ'ארלס - שהכתרתו הרשמית תתקיים בשבת הקרובה - הספיק לצבור אוסף מרשים של נכסים בתקופתו כנסיך, והוא היום אפוטרופוס של נדל"ן בהיקף בלתי רגיל, המהווה רק חלק ממגוון הטירות והארמונות הרחב בו התגורר במהלך חייו.

כמה תעלה ההכתרה של צ'ארלס למשלם המסים הבריטי
האם מלך בריטניה יצליח לשמר את המותג החזק? 

על ילדות מעושרת ומגון אחוזות ברחבי בריטניה

צ'רלס נולד ב־1948 בארמון בקינגהאם, שהיה בזמנו רכושו של סבו, המלך ג'ורג' השישי. הארמון, אשר נבנה ב־1703, נמצא בבעלות משפחת המלוכה מ־1761, וב־1952 הפך למעון הרשמי של אמו.

בארמון 775 חדרים, ולאורך השנים הוא עבר שיפוץ נרחב, כולל תוספת שתוכננה על ידי האדריכלים ג'ון נאש ואדוארד בלור. היום משתמש המלך בארמון למטרות רשמיות, והנכס נמצא בעיצומם של שיפוצים שצפויים להימשך כעשר שנים ועלותם מסתכמת בכ־500 מיליון דולר.

תיירים מול ארמון בקינגהאם בלונדון / צילום: Shutterstock

לפחות עד תום השיפוצים ימשיך המלך להתגורר בבית קלרנס. זוהי אחוזה בת שלוש קומות שנבנתה בין 1825 ל־1827 שבה צ'ארלס התגורר עד עלייתה של אמו על כס המלכות ב־1952. מאוחר יותר הוא חזר לבית קלרנס ב־2003 עם בת זוגו קמילה פרקר־בולס, לה נישא שנתיים מאוחר יותר.

ב־1980 רכש צ'ארלס את בית הייגרוב. זהו בית מגורים הבנוי בסגנון אדריכלות ניאו־קלאסית, הממוקם בגלוסטרשייר, בשדות הזהובים והירוקים של קוטסוולדס. הבית נבנה בסוף המאה ה־17, ותוכנן כנראה על ידי האדריכל אנתוני קק.

המלך, שהבית אהוב עליו במיוחד, החייה את הנכס בזכות ריענון הגנים, המחוברים זה לזה על פני כ־15 דונם, כשהוא מאמץ את טכניקת הגינון האורגני החביבה עליו. כיום הגנים מהווים אטרקציה כפרית למבקרים הרבים שבאים לסייר בהם (הבית עצמו סגור לקהל הרחב).

עוד ארמון ששימש את צ'ארלס כבית הוא קנזינגטון, השוכן בלב גני קנזינגטון בלונדון. בין השאר הארמון ידוע גם בזכות החלק המכונה "מגורי המלכה"- קבוצת חדרים שנבנו עבור המלכה מרי השנייה. גרם מדרגות מעוטר בסצנות מחצרו של המלך ג'ורג' הראשון מוביל לחדרים בהם התארחו אנשי מלוכה ומבקרים מכובדים רבים.

הנסיך צ'ארלס / צילום: Associated Press, Jonathan Brady

לאחר נישואיו לדיאנה ספנסר ב־1981, עבר צ'ארלס להתגורר בדירות שמונה ותשע בארמון קנסינגטון עם משפחתו הגדלה, שכללה גם את הנסיכים ויליאם והארי. כיום קנזינגטון הוא בית המגורים הרשמי בלונדון של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' - ויליאם וקייט - ושל ילדיהם, וכן של בני מלוכה נוספים.

מעונות נוספים ברחבי הממלכה המאוחדת

טירת וינדזור: טירת וינדזור, שראשיתה במאה ה־11 ונבנתה במקור על ידי ויליאם הכובש, ידועה בתור הטירה המאוכלסת הגדולה בעולם. הטירה הייתה משכנם של דורות על גבי דורות של בני המונרכיה הבריטית: במהלך השנים התגוררו בה יותר מ־40 מלכים ורבים מהם הכניסו בה שינויים משמעותיים. מבין תהפוכותיה התבלט שיתוף הפעולה בין צ'ארלס השני והאדריכל יו מיי, שעיצב אותה בסגנון בארוקי, כמו גם עיצובו של ג'פרי וויאטוויל שתחת ג'ורג' הרביעי, הקנה לה מאפיינים גותיים מובהקים, כולל עיצוב חדר ווטרלו. במהלך הקורונה, המלכה אליזבת, שעד אז נהגה להעביר בטירה את סופי השבוע, עברה להתגורר בה באופן קבוע. לאחר מותה, צ'ארלס ירש את האחוזה, והוא שוהה בה מדי פעם.

אחוזת Llwynywermod: ב־2007, לאחר חיפושים מתמשכים אחר בית חוף, רכש צ'ארלס את Llwynywermod, חווה השוכנת ב־Llandovery, Myddfai, תמורת כ־1.5 מיליון דולר. כדי לשפץ את הנכס, נעזר המלך בשירותיו של האדריכל קרייג המילטון, ששילב טכניקות בנייה בת־קיימא. חללי הפנים עוצבו על ידי אנאבל אליוט, אחותה של המלכה קמילה, תוך שימוש בריהוט וולשי, שטיחים ועתיקות. Llwynywermod כולל בית ראשי, שלושה קוטג'ים ואסם.

בית Dumfries: בית Dumfries, הממוקם באיירשייר, סקוטלנד, נבנה ב־1759 עבור ויליאם קריטון־דלרימפל, הרוזן החמישי מדאמפריס, ותוכנן על ידי רוברט, ג'ון וג'יימס אדמס. האחוזה מכילה אוסף יוצא דופן של רהיטי צ'יפנדייל ורוקוקו בריטי. ב־1889, הבית הורחב על ידי האדריכל הסקוטי רוברט וייר שולץ, והוסיף את האגף המזרחי והמערבי. הנכס נשאר בית משפחה עד 1993, אז נרכש על ידי קרן הנסיך, בראשות הנסיך מוויילס דאז. האחוזה שוחזרה וכעת היא פתוחה לציבור.

ארמון הולירודהאוס: מעונו הרשמי של צ'ארלס בסקוטלנד הוא ארמון הולירודהאוס, בעל ההיסטוריה עשירה. הארמון, שהוקם על ידי דוד הראשון כמנזר אוגוסטיני בשנת 1128, הפך למגורים מלכותיים על ידי ג'יימס הרביעי ב־1503. מרי מלכת הסקוטים התגוררה בו מ־1561 עד 1567, ומאוחר יותר, צ'ארלס השני שכר את סר ויליאם ברוס כדי לבנות מחדש את הארמון.

ארמון הולירודהאוס. המעון הרשמי של המלך בסקוטלנד / צילום: Shutterstock

בית דולפין: המלך היה גם בעליו של בית דולפין, שנבנה ב־1799 באי טרסקו, שבאיי סקילי, ולו קירות גרניט בסגנון גאורגי מאוחר. הארכיפלג שבו שוכן הבית, הממוקם מול חופי קורנוול, הוא חלק מדוכסות קורנוול שעברה מהמלך צ'ארלס לנסיך וויליאם לאחר עלייתו של המונרך. הנכס זמין להשכרה לציבור.

טירת הילסבורו: מעונו הרשמי של המלך בצפון אירלנד הוא טירת הילסבורו, אשר נבנתה במקור על ידי משפחת היל בסוף המאה ה־18. האחוזה נמכרה מאוחר יותר לממשלת בריטניה בשנות ה־20.

בית חווה ברומניה: צ'ארלס רכש ב־2006 בית חווה סקסוני מהמאה ה־18 בווישקרי, רומניה. הוא שיפץ את הנכס כדי לשמר את הארכיטקטורה המסורתית שלו. ב־2021 המלך הפך את הבית לחלל תצוגה, שבו המבקרים יכולים ללמוד על שימור וקיימות. בנוסף, לצ'ארלס בית הארחה בזלנפאטק שברומניה, הזמין להשכרה.

ירושות בשווי של כ־330 מיליון ליש"ט

מבחינה טכנית, צ'ארלס אינו הבעלים של רוב הארמונות ובתי המגורים, כמו ארמון בקינגהאם וארמון קנסינגטון. עם זאת, הוא ירש מאמו באופן פרטי שתי אחוזות כפריות יקרות ערך שמשמשות את המשפחה כבר למעלה מ־150 שנה.

הראשונה היא טירת בלמורל בסקוטלנד, שלה היסטוריה מכובדת. הנסיך אלברט רכש את 50 אלף הדונם עבור המלכה ויקטוריה ב־1852 והזמין את בנייתה של טירה ברוניאלית סקוטית חדשה. צ'ארלס גם ירש את בירקהול ב־2002, והשתמש בו לעתים קרובות כמקום מפלט. לאחוזה פוטנציאל למגוון פעילויות, כמו ייעור, חקלאות וייצור אנרגיה מתחדשת, ושוויה הוערך על ידי מומחים ב־80 מיליון ליש"ט.

טירת בלמורל בסקוטלנד. נכס פרטי של המשפחה / צילום: Shutterstock

אחוזה נוספת שירש צ'ארלס מאמו היא אחוזת סנדרינגהם, אחוזה של 20 אלף דונם בנורפולק שהייתה בבעלות פרטית של המונרך במשך דורות, והיתה מיקום מועדף על צ'ארלס לבלות את חג המולד עם משפחתו.

אחוזת סנדגריהאם בנורפולק. עברה בירושה מהמלכה אליזבת / צילום: Shutterstock

משפחת המלוכה עשתה מאמצים משמעותיים כדי לייצר רווחים מסנדרינגהם, ולכן חלקה פתוח לתיירים (מחיר הכרטיס 23 פאונד), ויש בה מאות נכסים להשכרה, ו־64 קילומטר רבוע של אדמות חקלאיות ומסחריות. היא מוערכת בשווי של כ־250 מיליון ליש"ט. למזלו של צ'ארלס, בזכות הסכם שעשתה אמו עם הממשלה ב־1993 שאפשר פטור ממס ירושה על עזבונות בין מלכים, הוא מעולם לא היה צריך לשלם מס ירושה על אף אחד מהנכסים האלה.

הנכסים הרווחיים: בעל הבית מעורב בניהול

הדוכסויות לנקסטר וקורנוול הן שתי אימפריות רכוש עצומות המייצרות הכנסה פרטית למלך וליורשו של המונרך בהתאמה. דוכסות קורנוול, שנוסדה עוד בזמנו של המלך אדוארד השלישי, בשנת 1337, מכלכלת את מחייתם של הנסיכים מוויילס לדורותיהם. מאז היווסדה התרחבה האחוזה והיום היא מתפרסת על שטח של יותר מ־130 אלף דונם המשתרעים על פני 20 מחוזות בדרום אנגליה וויילס, וכוללים אדמות חקלאיות, חורשות למגרש הקריקט האובלי בלונדון, שטחי משרדים, דירות נופש, ונכסי מגורים.

בזכות פועלו של צ'ארלס, הידוע כבעל בית מעורב אקטיבית בקורנוול, היום האחוזה מהווה נדל"ן בשווי של למעלה ממיליארד פאונד (1.2 מיליארד דולר). בעוד על היורש נאסר למכור נכסי ליבה בקורנוול, הוא זכאי לקבל רווחים מחכירת זכויות והשקעות. בשנים האחרונות הרווחים האלה הסתכמו בתשלום שנתי של למעלה מ־20 מיליון ליש"ט (25 מיליון דולר).

על אף שהדוכסיות המלכותיות פטורות ממסי חברות ומסי רווח הון, בניגוד לעסקים ואחוזות קרקע אחרות בבריטניה, וצ'ארלס רשאי להשתמש בכסף הזה כאוות נפשו, הוא משלם מס הכנסה על קורנוול מרצונו החופשי.

דוכסות לנקסטר היא היום הרחבה של שטח עליו השתלט המלך הנרי השלישי בשנת 1265, והיא כוללת מעל 186 אלף דונם. היא כוללת מגוון רחב של נכסים, ביניהם חוות, טירות, מחצבות, מכרות, משרדים, בתי מלון, מגרשי גולף ונדל"ן יוקרתי בלונדון. לאחר פטירתה של אליזבת, הנסיך וויליאם ירש את דוכסות קורנוול בעוד צ'ארלס, בתור מלך, החל לקבל רווחים מלנקסטר, שבשנים האחרונות מניבה למעלה מ־20 מיליון פאונד בשנה.

אחוזת הכתר: נכסים בשווי של 20 מיליארד דולר

ראשית אחוזת הכתר בכיבוש הנורמני המאה ה־11, ועד היום משפחת המלוכה נהנית גם מרווחיה. מדובר בפורטפוליו קרקעות המוערך בכ־15.6 מיליארד פאונד (19.4 מיליארד דולר), וכולל מגוון של נכסים, ביניהם ריג'נט סטריט בלונדון, אחוזת ווינדזור, מרכזי קניות, קטעים משמעותיים של קו החוף ואף מקרקעית הים - עד 12 מיילים ימיים מהחוף. חכירות על חוות רוח הממוקמות על קרקעית הים תרמו לרווחים העצומים של האחוזה.

רחוב ריג'נט בלונדון. חלק מנכסי אחוזת הכתר / צילום: Shutterstock

אף שמשפחת המלוכה מחזיקה באחוזת הכתר, היא למעשה אינה רכושה הפרטי, לעומת דוכסיות אחרות. המלוכה מוסרת הכנסות מהאחוזה לאוצר מדי שנה בתמורה ל'מענק הריבון', או, ליתר דיוק, 25% מרווחי האחוזה - שהסתכמו ביותר מ־86.3 מיליון ליש"ט ב־2022, לפי דוח כספי ששחררה האחוזה. הסדר מימון זה מתוארך ל־1760, כאשר ג'ורג' השלישי הגיע להסכמה למסור את הכנסתו מהאחוזה בתמורה לתשלום שנתי קבוע. להסכם סעיף שמבטיח כי לא ניתן להפחית את סכום המענק, גם אם רווחי העיזבון יצטמצמו.

לפי הדוח של אמצע 2022 שפרסמה אחוזת הכתר, שווי הנכסים שהיא מחזיקה בבריטניה הסתכם בכ־20 מיליארד דולר.

עוד כתבות

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

אילוסטרציה: Shutterstock

ביהמ"ש משרטט את גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו ע"י המוכרים - או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

צ'אט בוט שמנתח דאטה: AI גנרטיבי מגיע לאקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים