גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המניה הישראלית שהתרסקה ב-50% והמוצר המסקרן לטיפול בסרטן

אסטרזנקה הציגה תוצאות מבטיחות בכנס האגודה האמריקאית לסרטן, גם קומפיוג'ן הישראלית בלטה לטובה ● אבל נובוקיור אכזבה את המשקיעים, והמניה שלה התרסקה ● ביולייט תרשום את החברה-הבת שלה בבורסת קנדה • מניית יומן אקסטנשנז עלתה לאחר דיווח על חתימת הסכם הפצה בהודו • השבוע בביומד, מדור חדש

חדשות הביומד / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילומים: shutterstock
חדשות הביומד / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילומים: shutterstock

מה היה בכנס המוביל בתחום הסרטן?

בשבוע שעבר נערך בארה"ב כנס ה-ASCO, כנס האגודה האמריקאית לסרטן, הנחשב למוביל בתחום הסרטן ואחד הכנסים הגדולים בתחום התרופות בכלל. בכנס בלטו ועלו כמה מגמות מעניינות - החברות הגדולות היו דומיננטיות, כלומר תחום הסרטן נשלט היום על ידן, יחד עם זאת היו כמה חברות צעירות שהציגו תוצאות שהטיסו את המניות שלהן, וביניהן: Verasterm ,Gracell ו-Cullinan.

 ● הקרב על שוק ההלוואות להייטק מתחמם: בלקרוק רוכשת את הקרן הישראלית-בריטית קראוס
הראלי בוול סטריט מבוסס כולו על כמה מניות כוכבות - ואת חלק מהמשקיעים זה מדאיג

אסטרהזנקה בלטה עם תוצאות טובות

מבין החברות הגדולות אסטרהזנקה (AstraZeneca) בלטה עם תוצאות טובות בשלושה מוצרים, ביניהם Tagrisso שהראה תוצאות הישרדות טובות בסרטן ריאות מסוג EGFR-mutated lung cancer. המוצר הזה הוא משמעותי במיוחד, כי הוא הדגים שתי מגמות אחרות בכנס: הדגש על נתוני הישרדות החולים, כאשר יותר מוצרים מצליחים להדגים הארכת חיים משמעותית, וכן טיפול בחולים בשלבים מוקדמים יותר של המחלה עם תרופות חדשניות. מגמות אלו משלימות זו את זה - כאשר הטיפול הוא מוקדם יותר, יש סיכוי לתוצאות טובות יותר. בסך הכל דיווחו משתתפי הכנס על תחושה כי ישנה התקדמות אמיתית בטיפול בסרטן בשנים האחרונות.

אחד הנושאים המעניינים לדיון היה מנגנון ה-Tigit. מנגנון זה נחשב מסקרן בטיפול בסרטן ובכל פעם שאחת החברות הגדולות שיש לה מוצר במנגנון זה מצליחה או נכשלת בניסויים, כל החברות עם מוצרים דומים מושפעות מכך. הפעם חברת רוש הייתה זו שהציגה תוצאות חיוביות מטיפול במוצר מבוסס Tigit, לטיפול סרטן הכבד.

חברה ישראלית שהושפעה מכך היא קומפיוג'ן. לפני כמה שנים, מערכת הבינה המלאכותית של קומפיוג'ן גילתה את פעילותו של Tigit כמנגנון אימונותרפי, במקביל לגילויו ככזה על ידי גורמים אחרים. קומפיוג'ן מאמינה כי מוצר ה-Tigit שלה תחרותי ופוטנטי יותר מאלה של המתחרים. בימים מאז פורסמו התוצאות של רוש, עלתה מניית קומפיוג'ן  ב-21%. מוצר Tigit אחר של חברת Arcus, המפתחת את המוצר בשיתוף פעולה עם גילאד, הראה תוצאות פחות טובות במהלך הכנס, אך בסך הכל נראה כי מדובר במנגנון שעובד.

קומפיוג'ן משלבת את מוצר ה-Tigit שלה יחד עם מנגנון אימונותרפי נוסף שגילתה בעצמה ועליו יש לה בלעדיות, מנגנון בשם PVRIG. השנה היא התחילה בשני ניסויים בשילוב מנגנון זה (Tigit עם PVRIG וגם האימונותרפיה המוכרת PD1) בסרטן השחלות ובסרטן המעי. מנכ"לית קומפיוג'ן ענת כהן דייג ציינה כי בפרזנטציה לא קשורה לקומפיוג'ן, הציג ד"ר חוסיין טוובי ממכון MD Anderson את מנגנון ה-PVRIG והמליץ גם לחברות אחרות לנסות ולשלב בין המנגנונים, עוד סיבה לעלייה במניה של קומפיוג'ן בעקבות האירוע.

ואם לחבר בין שני הסעיפים, המוצר של קומפיוג'ן הוצג בכנס גם על ידי אסטרהזנקה, שילוב בין מוצר Tigit למוצר PD1 (ללא PVRIG) המיועד לטיפול בסרטן ריאות שכיח מסוג NSCLC. אסטרהזנקה תחל בניסוי שלב 3 במוצר זה עד סוף השנה. ותבחן אותו גם בקומבינציות שונות עם כימותרפיה ומוצרים נוספים. זהו שוק תחרותי מאוד, כפי שנראה גם בהמשך.

תחומים נוספים שבלטו הם Antibody Drug Conjugates, כלומר נוגדן המוליך תרופה רעילה כלשהי אל תוך הגידול באופן ספציפי. מוצרים כאלה נמצאים בשוק כבר שנים, אבל השנה כמה מהם השיגו השנה תוצאות יוצאות דופן,

כמה חברות גדולות ניצלו את הכנס כדי להדגיש שוב בפני ממשלת ארה"ב, כי חוק ה-IRA, המאפשר למבטח הממשלתי מדיקר, לשאת ולתת על מחיר התרופות (ובפועל לקבוע לחברות את מחיר התרופה, בשל כוחו המונופסוני), עלול להוות תמריץ שלילי בפני פיתוח תרופות לסוגים פחות שכיחים של סרטן.

אכזבה בניסוי של נובוקיור

ביום שלישי שעבר, חברת נובוקיור , חברת הביומד הגדולה ביותר בישראל אחרי טבע, הציגה ב-ASCO את תוצאות הטיפול של המכשיר שלה בסרטן ריאות. כשתוצאות אלה הוצגו בינואר לראשונה, הן הובילו לזינוק של 70% במחיר המניה של החברה. אך הצגת התוצאות המלאות השבוע, הובילה לירידה של 46% במחיר מניה, וכעת נובוקיור נסחרת לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר. אז מה במידע הנוסף שאותו חשפה נובוקיור בכנס בגאווה רבה, הוביל את השוק לחשוב שהחברה מתומחרת ביתר?

"מפתחי בינה מלאכותית התרחקו מהמוח האנושי כמקור השראה. כדאי שיחזרו אליו"
המשקיעים נוטשים את תאי הגזע לטובת תרופות למניעת השמנה
בזמן שכולם מסתכלים על אנבידיה: חברת השבבים הזו משתלטת על השוק

"נובוקיור צללה לאחר שהשוק הבין את המגבלות של הניסוי בטיפול במכשיר שלה בסרטן ריאות", נאמר באתר Evaluate. לעומת זאת, האנליסט טרי כריסומליס כתב באתר "סיקינג אלפא", כי השוק לא הבין את הסיפור.

נובוקיור מפתחת מכשיר אשר ממקד שדות מגנטיים בגידול הסרטני, כדי למנוע מתאי הגידול להתחלק. מוצריה כבר נמכרים לטיפול בסרטן מוח מסוג גליובלסטומה ולנישה קטנה בתחום סרטני הריאות, אך הניסוי הנוכחי כוון לסרטן מסוג NSCLC, תת-הסוג הנפוץ ביותר של סרטן ריאות. בגלל פוטנציאל השוק הגדול הרבה יותר, כל תוצאה בתחום הזה מטלטלת את מניית החברה.

בינואר הודיעה החברה כאמור כי הטיפול שלה השיג את יעדי הניסוי, והאריך את החיים של המטופלים באופן מובהק סטטיסטית, לעומת סטנדרט הטיפול הקיים. החברה אף הצהירה כי תגיש את המוצר לאישור, עוד השנה.

בכנס השבוע הסתבר כי תקופת ההישרדות הנוספת שהמוצר העניק לחולים בממוצע, הייתה שלושה חודשים. התוצאה נראתה למשקיעים מובהקת אך אולי דלת משמעות קלינית.

המשקיעים טענו כי הארכת חיים כזו משמעותה שהמוצר אולי יקבל אישור, אבל ישמש רק כטיפול של הקו האחרון. הטיפול הזה, כשהוא מתווסף על גבי טיפולים אחרים ולא מחליף אותם, והוא גם לא זול ואף מעיק על המטופל (שצריך ללכת עם המכשיר של החברה בתיק על גבו במשך רוב שעות היממה כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי), חייב להראות תוצאות יוצאות דופן כדי להתקבל כטיפול משמעותי בתחום. יש לציין כי למרות חוסר הנוחות בשימוש במוצר של נובוקיור, דווקא מבחינת תופעות לוואי המוצר שלה יחסית ידידותי.

את התוצאות של הניסוי אפשר גם לפרק לקבוצות: המוצר של נובוקיור ניתן בניסוי לחולים שקיבלו תחילה טיפול בפלוטוניום, והגידול שלהם המשיך להחמיר למרות זאת. לכן חלקם קיבלו בנוסף גם אימונותרפיה, וחלקם כימותרפיה נוספת. כשהמוצר של נובוקיור התווסף לאימונותרפיה, הוא הוסיף בממוצע שמונה חודשים. כאשר הוא התווסף לכימותרפיה, הוא הוסיף רק חודשיים לחיי המטופלים.

האונקולוגים שנחשפו לתוצאות המלאות, טענו כי ההשוואה שעשתה נובוקיור היא מיושנת, ו"סטנדרט הטיפול" אליו בוצעה ההשוואה, כבר אינו סטנדרט הטיפול המקובל. כיום רוב המטופלים בכלל לא מקבלים פלוטוניום אלא אימונותרפיה תחילה, ואז כימותרפיה. כדי לרשום את הטיפול של נובוקיור, אמנם התוצאות של נובוקיור היו טובות יותר דווקא מול אימונותרפיה, אבל הרופאים היו רוצים לראות השוואה בדיוק לפרוטוקול המקובל. נובוקיור כבר מתכננת את הניסויים הנוספים, אבל לא בטוח שהיא תוכל להתנפל על השוק עם התוצאות הללו, כבר השנה או בשנה הבאה.

יש לציין כי החולים בהם טיפלה נובוקיור בניסוי הנוכחי הם החולים הקשים ביותר והיא הציבה לעצמה רף גבוה כאשר התחרתה ראש בראש בסטנדרט הטיפול הקיים. ייתכן שבטיפול בקבוצת חולים קצת שונה, או כקו טיפול ראשון, היא יכולה להשיג תוצאות מעניינות יותר.

הנתונים הללו פוגשים את נובוקיור בתקופה קצת רגישה. בדו"ח הרבעוני האחרון שלה, הכנסותיה ירדו ב-11% ל-122.2 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד תפעולי וגידול בהפסד הנקי. יש לציין כי דווקא בתגובה לדו"ח, המניה עלתה 8%, אולי בציפייה לתוצאות המלאות של הניסוי בסרטן ריאות ב-ASCO, והטענה של מנכ"ל החברה במסגרת הדו"חות כי: "המוצר הזה מסמן את ההתחלה של הפרק הבא בחייה של נובוקיור. אני לא יכול לחכות לכל מה שצפוי לנו ב-2023". ייתכן שעקב כך, הציפיה הייתה לתוצאות יותר ברורות בניסוי הנוכחי. ב-2024 צפויה החברה לפרסם תוצאות מניסוי שלב 3 בטיפול בסרטן הלבלב ולתוצאות נוספות.

חברה בת של ביולייט תירשם למסחר בבורסה הקנדית

ביולייט , קבוצת השקעות המתמחה בתחום רפואת העיניים ונסחרת בתל אביב לפי שווי של 28 מיליון שקל, הודיעה על עסקה במסגרתה תירשם החברה-הבת שלה דיאגנוסטיר בבורסה של קנדה. דיאגנוסטיר פיתחה מוצרים לאבחון עין יבשה ועין אדומה באמצעות ניתוח נוזל הדמעות.

החברה שביצעה גיוס שהיקפו פי 10 משווייה והישראלית שהחליטה להמר על ספאק  
נובוקיור שיכנעה את השוק שמגמת הירידה זמנית 
תחום המיקרוביום לוהט, וביומיקה גייסה 20 מיליון דולר 

העסקה תבוצע באמצעות מיזוג דיאגנוסטיר לתוך חברה בשם Oceanview (באושן וויו) אשר תשנה את שמה לדיאגנוסטיר ותירשם למסחר בבורסה של קנדה. ביולייט מעריכה כי לאחר העסקה תחזיק ב-50% מהחברה הממוזגת וכי אחזקתה תהיה שווה 16.8 מיליון דולר, כלומר יותר משווי החברה כולה כיום. שווי זה הוא תחזית ותלוי באופן בו תתקבל החברה בבורסה הקנדית.

העסקה כוללת השקעה ראשונית של ביולייט באושן וויו בהיקף של כ-850 אלף דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2023, היו בידי החברה 12 מיליון שקל בקופת המזומנים. לאחר מכן אושן וויו תפעל לגייס 2.5 מיליון דולר, כך שלאחר הוצאות הרישום למסחר, ישארו בידיה לפחות 2 מיליון דולר. במסגרת העסקה החברה הממוזגת תאמץ תוכנית להקצאה של עד 10% מהונה למנהלים ונושאי משרה.

דיאגנוסטיר נחשבת לחברה המובילה בפורטפוליו של ביוליין. בין החברות הנוספות בהן השקיעה נמצאות ליפיקר (91%) המוכרת טיפות עיניין המכילות ויטמין D בשוק האירופאי, ViSci (87%) הנמצאת בשלבים ראשוניים של פיתוח שתל לטיפול בגלאוקומה, OphRx (52%) הנמצאת בניסוי קליני בטיפות עיניים רפואיות, Sanoculis (4%), שפיתחה מכשיר חדש לניתוחי עיניים וקיבלה השקעה אסטרטגית מתאגיד בוש אנד לום, ועוד. החברה מנוהלת על ידי יעקב מיכלין.

יומן אקסטנשנז קופצת בעקבות הסכם עליו חתמה בהודו

מניית חברת יומן אקסטנשנז  עלתה היום (א') כ-20% לאחר שהחברה דיווחה על חתימת הסכם הפצה למוצרים הניתוחיים שלה בהודו. בעקבות העליות החברה נסחרת לפי שווי של 58 מיליון שקל.

על פי דו"חות החברה לרבעון הראשון, היא רשמה ברבעון זה הכנסות של 2 מיליון שקל, אמנם סכום אבסולוטי לא גבוה, אך גידול משמעותי לעומת כ-300 אלף שקל ברבעון המקביל. בשנת 2022 כולה רשמה הכנסות של 3 מיליון שקל.

על ההכנסות שרשמה ברבעון הראשון, הפסידה החברה 10 מיליון שקל ויש לה בקופה כ-51 מיליון שקל, בעיקר מתוצאת הנפקתה בבורסה ב-2020, אז גייסה 158 מיליון שקל. מאז ירדה מניית החברה 91%.

עוד כתבות

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל