גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התובע הסדרתי של שוק ההון: "לבעלי שליטה יש תמריץ חזק להפר את החוק"

עו"ד ליאור להב, שהגיש בשנים האחרונות שורת בקשות לתביעות נגד חברות ציבוריות גדולות בת"א ובעלי השליטה בהן, טוען ל"כאוס שמייצר את 'הפשע המושלם' - להכניס את הציבור כשותף, וברגע שהוא משקיע את הכסף, הוא מפסיק לעניין" ● רשות ני"ע: "המידע אינו משקף את התמונה המלאה"

עו''ד ליאור להב / צילום: יח''צ
עו''ד ליאור להב / צילום: יח''צ

לפני כחודש הוגשה לבית הדין לעבודה אחת מהתביעות הססגונית בשוק ההון בשנים האחרונות. סמנכ"ל הכספים לשעבר של דנאל, אלון חכם, תבע את החברה ואת ראשיה, המנכ"ל אילן ישראלי והיו"ר רמי אנטין, בטענה כי פוטר שלא כדין לאחר שהתריע על שורה של ליקויים בהתנהלותם.

הצרות של בול מסחר: גם הסיבוב השני של רונן בכור בשוק ההון נוחל כישלון
מסלול הפנסיה שהניב השנה 30% תשואה - ועוד 4 כתבות על השווקים

בתביעה טוען חכם בין היתר כי המנכ"ל ישראלי עשה לכאורה שימוש במידע פנים שהניב לגרושתו רווח של כ-50 אלף שקל: "באפריל 2021 שלחה אליו (לתובע) אורנה ישראלי, גרושתו של אילן ישראלי, מייל, ובו ביקשה למכור את מניות החברה שברשותה ב-250 אלף שקל. בצוהרי אותו יום, בעת שהתובע אכל יחד עם מר ישראלי ארוחת צוהריים, ציין התובע בפניו כי קיבל באותו בוקר בקשה מגרושתו למכור את מניות החברה שברשותה, והמנכ"ל מסר לו בתגובה 'חכה, אל תמכור, אני אדבר איתה'", נכתב בתביעה.

 

"לא בכדי ביקש ישראלי לעכב את המכירה, שכן ידע שהחברה צפויה לפרסם דוחות כספיים מצוינים, שיביאו לעליית מחיר המניות שבידי גרושתו", נטען עוד בתביעה שהגיש חכם. לבסוף היא מכרה את המניות יום לאחר תאריך ההחזקה הקובע לקבלת הדיבידנד, ולאחר שמחיר המניה עלה, ובכך ביקשה לקבל 300 אלף שקל במקום 250 אלף שקל.

התיק נמצא כעת בבית הדין לעבודה, וייתכן כי יסתיים בפשרה ובפיצוי כספי לחכם. אולם למי שיהיה קשה לקבל פיצוי הם המשקיעים בדנאל, שראו את מניית החברה נופלת ב-17% בימים שלאחר הדיווח על אודות התביעה (בהמשך התאוששה המניה, ר"ו).

"דנאל עשויה להתפשר עם התובע בהמשך, אבל על מי שהחזיק מניות החברה אין מי שיגן", אומר עו"ד ליאור להב, שהגיש לאחרונה בקשה לבית המשפט לגילוי מסמכים לצורך בחינת אפשרות להגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד נושאי משרה בחברה, על בסיס כתב התביעה של הסמנכ"ל המפוטר.

"איזה כלים יש לתובע נגזר לדעת אם הדברים באמת התרחשו?", תוהה להב, ומפנה אצבע מאשימה: "לרשות ניירות ערך יש הכלים לבדוק זאת ויש לה עד בכיר בחברה. בסוף, היחידים שאוכפים את ההוראות הם הגורמים הפרטיים, אבל היכולות שלנו מוגבלות והכלים הרבה פחות טובים משל הרגולטור".

"השופט שואל 'למה רשות ניירות ערך לא עשתה כלום?'"

מדנאל נמסר כי "פניית עו"ד להב אינה מהווה תביעה נגזרת, אלא פנייה מקדמית לחברה בבקשה לקבל מסמכים, וממילא גם לטעמו של עו"ד להב יש עוד תהליך ארוך שעליו לעבור כדי להגיש תביעה נגזרת. המכתב שהופנה לדנאל נתלה כולו על הטענות המופרכות והממוחזרות שהועלו בתביעה שהגיש חכם. במובן זה, עו"ד להב אינו פועל לטובת דנאל או משקיעיה, אלא כ'שופרו' של חכם".

בשנים האחרונות הגיש עו"ד להב שורה של בקשות לאישור תביעות ייצוגיות ונגזרות נגד חברות הנסחרות בתל אביב והעומדים בראשן, בשם המשקיעים הקטנים. מדובר בנישה שעשויה להיות רווחית מאוד עבורו במקרה של הצלחה.

 

להב קובל על כך שבשוק "נוצר מצב שבו המשקיעים לא מוגנים. כשאתה בא כתובע פרט עם בקשה לתביעה ייצוגית או נגזרת, השופט שואל - אם זה היה באמת בעיה, למה רשות ניירות ערך לא עשתה כלום? התשובה היא שכן, זו בעיה, וגם זה שאין אכיפה זו בעיה.

"רואים כאן דברים שאתה אומר לעצמך איך יכול להיות שברשות ניירות ערך לא רואים את זה, איפה הם? אתה בכלל זוכר מה היה התיק הגדול הרציני האחרון שפתחה הרשות? כבר ארבע שנים אין כאן אף תיק רציני".

לטענתו נוצר מצב שבו לבעלי החברות "יש תמריץ חזק מאוד להפר את החוק. הרי הרשות לא תתערב, והתובע הפרטי יגיע לבית המשפט, ואפשר לגלגל את זה שנים, ובסוף מקסימום תתפשר על הרבה פחות מהרווח שהפקת מלהפר את החוק, ובשוק גם ככה לא תהיה לזה תדמית שלילית ואפשר להמשיך כרגיל בעסקים.

"תראו מה קורה בארה"ב - אדם שהטעה את הרשויות נכנס לתקופה ארוכה לכלא ולא נראה אותו שוב בשוק ההון. בארץ זו 'מכה קלה בכנף'. אם ניקח אנשים שהורשעו כאן בעבירות שוק הון וישבו בכלא, אלה לא דמויות שמסתכלים עליהם כיום כפרסונה נון גרטה. מייצרים ספינים שזו מדינה עם הרבה רגולציה. איזו רגולציה? ברשות ניירות ערך וגם ברשות שוק ההון טוענים שהם עמוסים ואין מספיק כוח אדם.

"הסיטואציה היא של כאוס, עולם שמייצר עבור בעלי חברות את 'הפשע המושלם' - להכניס את הציבור כשותף, וברגע שהוא משקיע את הכסף, הוא מפסיק לעניין. הציבור סופג הפסדים באופן סיסטמתי ולא מבין למה".

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה, כי "הרשות אינה נוהגת להתייחס למקרים ספציפיים העוסקים בהיבטי אכיפה. חשוב לציין כי המידע שמוצג הינו חלקי ואינו משקף את התמונה המלאה. הרשות פועלת לשמירה על עניינם של הציבור המשקיעים, ומפעילה את כלי הפיקוח והאכיפה (מנהלית ופלילית) בהתאם לסמכויותיה ולמדיניותה.

"האכיפה הפרטית היא כלי חשוב המשלים את עבודת הרשות ואינו מחליף את הכלים שבידיה. הרשות מפעילה את סמכותה לתמוך בהליכי אכיפה פרטיים, בין היתר באמצעות מימון, התייצבות בהליכים משפטיים ובחינת הסדרי פשרה המוגשים לאישור בית המשפט בהליכים אלו".

 

"אלו לא תביעות שמוגשות בחלל ריק, יש פה נזק"

להב החל את דרכו בעריכת דין לפני 30 שנה כמעט. תחילה עסק בקניין רוחני, וייצג גופי תקשורת, אך בעקבות תחושת מיצוי החליט לפני כשלוש שנים לעשות הסבה ולהתמקד בהגשת תביעות ייצוגיות ונגזרות בשוק ההון.

למרות שורה ארוכה של הליכים שנפתחו נגד חברות ומנהליהן, הוא אינו יכול לזקוף לעצמו בינתיים הצלחה בדמות אישור של איזה מהם על ידי בית המשפט, אך זה לא מרפה את ידיו: "הקמנו פה 'רשות ניירות ערך' קטנה, ואנחנו עובדים עם בכירים לשעבר ברשות ובכירים בפרקליטות לשעבר. כלכלנים שיושבים וקוראים באמצע הלילה דיווחים לבורסה, כדי להבין מה קרה כשחברה נסחרת ביום אחד פי כמה וכמה מאשר ביום רגיל", הוא מסביר.

"בשוק ההון, אלו לא תביעות שמוגשות בחלל ריק, יש נזק, שניתן לכימות באופן מאוד ברור. אם החברה הייתה צריכה לדווח משהו, ולא עשתה זאת, ואז הסיפור התפוצץ והמניה נפלה, היו אנשים שקנו בזמן הזה נייר ערך ששווה פחות במחיר גבוה. לכל אחד יש אולי נזק קטן, אבל זה מצטבר ומצטבר. כל בקשת אישור תביעה מוגשת עם חוות דעת מדויקת על היקף הנזק, ואם תסתכל לעומק על תנודות חריגות במניות, תגלה שברוב הפעמים יש משהו שהחברה לא סיפרה".

"גם כשהרגולטור מתערב, הוא לא מחזיר את הנזק"

כמה מהבקשות שהגיש להב לאישור תביעות נגזרות וייצוגיות נוגעות באירועים מרכזיים שליוו את שוק ההון בשנים האחרונות. כך בתביעה ייצוגית סביב הסכם התפעול החדש בין ישראכרט לבנק הפועלים (בטענה לפרסום מידע חלקי לבעלי המניות על ההסכמים ביניהם), ונגד בית ההשקעות מיטב בעקבות תביעה ייצוגית שאושרה נגדו, ושהסתיימה בפשרה שחייבה את מיטב לשלם 130 מיליון שקל.

הוא הגיש גם בקשה לאישור תביעה נגזרת בטבע, בטענה ליצירה של מערך פיקטיבי לכאורה, שהוביל לניפוח מחיר הקופקסון ולתביעת ענק של ממשלת ארה"ב נגד טבע, ולתביעה נגזרת נגד פסגות בשל חשד לשימוש במידע פנים מצד בעל השליטה.

התחושה היא שתביעות ייצוגיות הן בעיקר בוננזה של עורכי דין, שמקבלים מיליונים במקרה של הצלחה.
"זה ספין שנועד להשפיע על המערכות שמקבלות החלטות, אבל בפועל אין מנגנון אחר שעובד. אפילו בסיטואציה שהרגולטור כן מתערב, הוא לא מחזיר את הנזק. נגיד שהוא הטיל קנס, זה לא באמת עוזר אם המניה ירדה ב-20%. כשאנחנו לוקחים קבוצה גדולה לתביעה ייצוגית אנחנו מייצרים מנוף לחץ, אז במקום שיסתכלו על זה כדבר חיובי, תוקפים אותנו.

"לדוגמה חברת התשתיות ורידיס שבשליטת דלק רכב. שנים הסתובבו בשוק הערכות שהם לוקחים פסולת ומשליכים אותה בבקעת הירדן ולא הופכים אותה לקומפוסט. כשהתחילה חקירת המשרד להגנת הסביבה, אחרי כתבה בטלוויזיה, והוגשו תביעות של חקלאים, המניה התרסקה וכל מי שקנה מניות שלה במשך תקופה ארוכה נפגע.

"ראינו את ועדת דנציגר שבדקה את התנהלות בנק הפועלים בפרשת המס בארה"ב, שעלתה לו בהפרשות של מאות מיליוני דולרים. בכירי הבנק לשעבר לא החזירו אפילו את הבונוסים שקיבלו בגין אותה תקופה.

"יש פטנט שהומצא בשנים האחרונות ונקרא ועדה בלתי תלויה, שלכאורה בודקת מה קרה. אני קורא לזה ועדה מכשירה, כי אתה יודע מראש מה יהיו התוצאות. לא ראינו למיטב זיכרוני שום מקום שבו ועדה כזו מצאה פסול בפעילות חברה. בתי המשפט נותנים משקל גדול מדי לוועדות האלה, ובמידה מסוימת מפחיתים מהצורך שלהם לבדוק. יצרנו מנגנון להכשיר את השרץ, ורואים את התוצאות".

"אף אחד מרשות ניירות ערך לא הגיע להגן על עמדתה"

אירוע גדול נוסף שבו הגיש המשרד של להב תביעה נגזרת היה קריסת חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט, שבה נמצאו אי-סדרים כספיים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ועלה חשד למעורבות של בעלי השליטה. "רשות ניירות ערך הביעה עמדה שהתובע הנגזר צריך להמשיך לנהל את התביעה, אבל אף אחד לא הגיע מטעמה לדיון כדי להגן על עמדה זו".

להב לא חוסך ביקורת גם מרגולטור נוסף שמפקח על הכסף של הציבור - רשות שוק ההון (שאגב נותנת רישיון לגופים חוץ-בנקאיים כמו יונט קרדיט). "כאן מדברים על כספים של חוסכים, לא משקיעים, אלא אנשים שנמצאים בגופים המפוקחים בעל כורחם.

"אתן לך דוגמה. היה סכסוך מתוקשר בין הנהלת כלל ביטוח לאלרוב נדל"ן של אלפרד אקירוב. עמיתי כלל גילו שהחברה מוכרת את החזקתה באלרוב לישראל קנדה, ואחר כך יוצא אקירוב ומספר שהציע לקנות את המניות האלה ביותר מ-100 מיליון שקל מעבר למחיר ששילמה ישראל קנדה.

"הגשנו בקשה לתביעה ייצוגית ואז קיבלנו פנייה מכלל, שבה נשאלנו מי מגיש תביעה על סמך כתבה בעיתון. פנינו לאקירוב, אולי העיתונאים לא הבינו אותו. קיבלנו מכתב שאומר שכל מה שהוא אמר נכון ומדויק, ושמהחוסכים נגרע פער של 125 מיליון שקל. אז המאסדר (רגולטור, ר' ו') לא היה צריך לראות את זה?".

מרשות שוק ההון נמסר: "הרשות יישמה הליך בדיקה בעניין מכירת מניות אלרוב על ידי הגופים המוסדיים בקבוצת כלל, שבמסגרתו נערך בירור בחברה. הרשות לא מצאה אינדיקציות לכך שהתקבלו החלטות שאינן תקינות בעניין זה".

עוד כתבות

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%