גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

450 אלף דולר לשעה וחצי: תיירות האקסטרים של המיליארדרים

ממצולות הים לפסגת האוורסט, יותר ויותר מעשירי העולם מעדיפים חופשות שהן גם הימור גורלי ● הם משלמים מאות אלפי דולרים כדי לחוות חוויות שמעטים חוו, והלהיט האחרון הוא טיסות לחלל, שמגיעות גם לעשרות מיליוני דולרים ● מה דוחף אותם לשם, חוץ מזה שהם יכולים להרשות לעצמם, וגם כמה חופשות רגועות יותר למי שיכולים לשלם כדי להגשים כל חלום

מייסד וירג'ין ריצ'רד ברנסון מעופף בחלל. הסכנות הטכניות והפיזיות לא מרתיעות את הלקוחות / צילום: Reuters, ABACA
מייסד וירג'ין ריצ'רד ברנסון מעופף בחלל. הסכנות הטכניות והפיזיות לא מרתיעות את הלקוחות / צילום: Reuters, ABACA

 

אף אחד מאיתנו לא רוצה לצאת לחופשה שכולם כבר היו בה. אבל מה קורה כשחוג החברים שלך מורכב מאנשים שכבר ראו (כמעט) הכל? סוכני נסיעות יוקרה בעולם מספרים על מי שהזמינו את כל המחלקה הראשונה בטיסה לעצמם או ארגנו ארוחת ערב על ספינה טרופה ב-300 אלף דולר לזוג, סתם כך, אפילו לא ליום נישואים או משהו. משפחה ניו יורקית אחת למשל שילמה 75 אלף דולר כדי ליהנות לבדה מהקפלה הסיסטינת של מיכלאנג'לו בוותיקן, בלי הצפיפות. משפחה אחרת שכרה צלם שוברי קופות הוליוודיים שיתלווה אליה במסע שיט בן שישה שבועות דרך איי אינדונזיה. אלבום התמונות עלה להם כ־665 אלף דולר.

החוקרת שרוצה שנפסיק לפחד ונתחיל לאהוב את הבינה המלאכותית | ראיון
המאבקים שתוקעים את הקמת בית החולים החדש בנגב 

האולטרה-עשירים מגשימים חלומות שרובנו אפילו לא הספקנו לחלום, וסוכני נסיעות מתמחים הופכים עבורם את הבלתי אפשרי לאפשרי. למשל, הקמת מקומות לינה יוקרתיים זמניים בעמק בפרו, כשאת הדרך למחנה האוהלים ברכבת פרטית ליווה מופע זיקוקים, כל זה תמורת קצת פחות מ-1.4 מיליון דולר. "אתה למעשה האדם הראשון שאי-פעם נשאר ללון במקום הזה", סיפרה הסוכנת ל-CNN.

אפשרות צנועה יותר, לינה במחנה יוקרתי באווירת מלחמת הכוכבים בקוטב הדרומי, אליו תגיעו במטוס פרטי מקייפטאון, דרום אפריקה. סמנתה קולום, מ־River Oaks Travel Concierge ביוסטון, סיפרה לוול סטריט ג'ורנל שעלות נסיעה כזו מתחילה ב-98 אלף דולר לאדם. מטיילים יכולים גם למשל לשכור את היאכטה האלגנטית קווין מירי של שלדון אדלסון, שאורכה 92 מטר, תמורת 2.8 מיליון דולר לשבוע. היא כוללת מנחת מסוקים שהופך לסיפון נשפים. או לחוויה עירונית יותר, אפשר לשכור סוויטה שעיצב האמן הבריטי דמיאן הירסט במלון פאלמז קיזנו בלאס וגאס. תמורת יותר מ-100 אלף דולר ללילה, שממקמים אותה בצמרת רשימת חדרי המלון היקרים בעולם, תקבלו ג'קוזי הממוקם מעל הסטריפ, חדר הרפיה במלח ושש יצירות אמנות מקוריות של הירסט - בהן ארון מלא ביהלומים, שלד של דג התלוי מעל בר משיש וכן כמובן גם כריש מרחף במיכל פורמלין. במחיר כלולים גם משרת אישי ונהג 24 שעות ביממה.

מטוס של חברת היי פליי נוחת לראשונה על מסלול הקרח באנטארקטיקה. טיול הרפתקני לבעלי ממון / צילום: Reuters, Marc Bow/Speedstream Films

לשלם כל הדרך לפסגה

אבל מה קורה כשכל זה לא מספיק? חלקם, מסתבר, גם מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי לעשות דברים שרבים לא היו מסכימים לעשות גם תמורת מיליונים. למשל, לשלם 250 אלף דולר לאדם כדי להיות אחד מחמישה נוסעים שמצטופפים על רצפת כלי, שאורכו 6.7 מטרים ומורכב מחלקי "טכנולוגיית מדף", בדרך לצפות בשרידי הטיטאניק מקרוב. בצוללת טיטאן, שטבעה בשבוע שעבר באוקיינוס האטלנטי כשעל סיפונה הרפתקנים עשירים. הרבה מרווח תנועה לא היה לנוסעים, אבל באופן חריג, הצוללת כללה שירותים. וילון קטן נמשך כשהם בשימוש והקברניט משמיע מוזיקה.

"לטייל זה מהות החיים", אמר הסופר והמשורר הדני חובב המסעות האנס כריסטיאן אנדרסן. אך נראה כי יש מי שעבורם "טיול" לעיתים דומה יותר להימור גורלי. גם חמשת הנוסעים בצוללת חתמו על כתב ויתור המפרט 10 דרכים שונות בהן מסעם עשוי להסתיים במוות בטוח. המשלחת למצולות היא רק דוגמה אחת ל"תיירות קצה" (Frontier Tourism) שהופכת למבוקשת יותר בקרב מי שעבורם המחיר הוא באמת לא שיקול. לא מדובר בסתם תיירות הרפתקאות או בפעילויות אקסטרים. זו תיירות שהולכת עד הקצה, באופן מילולי ומטאפורי - מקרקעית הים, דרך הקוטב ועד פסגת האוורסט. יש גם מי שזוכים להביט מטה על הכוכב הכחול, תענוג שממנו נהנו עד היום מאות בודדות של בני אדם, ורק כ-50 מהם עשו זאת כתיירים. המחיר בהתאם.

נכון שבני אדם חקרו מקומות מרוחקים במשך אלפי שנים, בדרך סיכנו את חייהם ולעיתים קרובות לא שבו. אבל ספק אם אי פעם בהיסטוריה היה מדובר בתעשייה. בזכות הרחבת שירותי רפואה, אבטחה, פינוי וניהול סיכונים בחברות נסיעות ברחבי העולם, מטיילים יכולים כיום להרחיק לכת למקומות ולמצבי קיצון, ולא חסרים כאלה גם בלי לעזוב את כדור הארץ.

המשלחות לפסגת האוורסט הן דוגמה לאופן שבו טיולי הרפתקאות הפכו לאפשריים יותר, וכעת לעשירי העולם מתחיל להיות צפוף בפסגה. בעונת הטיפוס האחרונה, ממשלת נפאל הנפיקה מספר שיא של אישורים להר. Global Rescue, חברה למענה במצבי משבר, צופה כי גם מספר החילוצים בהימלאיה ישבור שיאים, בשעה שאנשים יוצאים למסלולים שהם אינם מוכנים להם והם מעבר ליכולתם, סיפר מנכ"ל החברה לוול סטריט ג'ורנל.

מטפס ההרים גארט מדיסון מוביל 'טיולים' במעלה האוורסט במחיר של יותר מ-90 אלף דולר. הוא מתגאה בכך שאפילו במעלה ההר, בגובה 8,000 מ', האורחים שלו יכולים להינות ממקלחות חמות המופעלות על גז, ומשף ברמה עולמית שיכין להם סטייק, צלעות טלה או פילה סלמון, כך דיווח לאחרונה הגרדיאן.

מי שהאוורסט מרגיש לו צפוף ומעוניין ביעד מבודד יותר, יכול תמורת אותו סכום בערך להצטרף לטיול לקוטב הדרומי לצד פטריק וודהד, שרשם כמה שיאים בחציית אנטארקטיקה וגם גרינלנד. וודהד הקים את חברת White Desert Antarctica כדי לקחת לקוחות עשירים לטיולי יוקרה לקוטב הדרומי.

מלבד התשובה הברורה 'כי הם יכולים להרשות זאת לעצמם', לדברי פסיכולוגית הנסיעות ד"ר שרלוט ראסל, לפופולריות הגואה של תיירות קצה בקרב האולטרה-עשירים יש קשר להשקפת העולם שלהם והפרספקטיבה שלהם על החיים. ד"ר ראסל הסבירה לאתר החדשות הבריטי NationalWorld כי עשירים רבים רואים ב"אתגרים-עצמיים" כאלה דבר חיובי. אצל בעלי מעמד כלכלי "נורמלי" יותר, אותו רעיון יכול להתבטא באימון למרתון, לימוד מיומנות חדשה או תחביב שמחוץ לאזור הנוחות. מעבר לכך, החיים שלהם, במובנים מסוימים, הם כשלעצמם "אקסטרים", הסבירה.

שירלי פאלמר, המייעצת למנכ"לים לגבי חשיבה ואושר, הדגישה את הקשר בין תיירות קיצונית למוניטין. "עבור האמידים מאוד, השתתפות בתיירות אקסטרים משמשת עדות למעמדם החברתי. מעט מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם לצאת למסעות כאלה", הסבירה ל-NationalWorld.

אל האינסוף ומעבר לו

אבל לא מדובר סתם בכך שכדור הארץ כולו הפך להיות מגרש המשחקים של האולטרה-עשירים. עידן התיירות הזה מייצג שינוי פרדיגמה: מי שמגיעים לחזית, לגבול האחרון, לנקודות הקיצון של כדור הארץ ומותירים שם את טביעת ידם הם האולטרה-עשירים - לא האליטה המדעית, הצבאית או הפוליטית.

תיירות החלל למשל לא רק משרתת את מי שניצבים בקצה-קצה הפירמידה, הם גם אלה שדוחפים אותה קדימה. טיסות לחלל הפכו לאחד הטרנדים החמים בקרב המיליוניון העליון של העולם, אך הטכנולוגיה והתחום גם התקדמו הודות לחיבתם של כמה מולטי-מיליארדרים שייסדו את החברות שמובילות את התחום. בלו אוריג'ין של מייסד אמזון והאדם השני בעושרו בעולם ג'ף בזוס, וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון וספייס אקס של מנכ"ל טסלה אילון מאסק עסוקות במלחמת כוכבים על הקהל שבכדור הארץ.

טיסת החלל המסחרית הראשונה של וירג'ין גלקטיק "Galactic 01", תוכננה להמריא ביום חמישי השבוע. "אנחנו פותחים את המסע לחלל לכל מי שאי פעם תהה מה יש מעל ומעבר", צייצה החברה בטוויטר. ההודעות על תחילת הטיסות הביאו לצניחה במניה (18% ביום שישי שעבר ועוד 4% ביום שני), על רקע גיוסי הון וחשש מקצב שריפת המזומנים עד שהיוזמה תגיע לרווחיות.

לפי הביקוש נראה כי הסכנות הטכניות והפיזיות - הלחץ של כוחות ה-G, נוזלי הגוף שצפים לתוך החזה והראש ולעיתים גורמים לניוון רגליים ולחץ בתוך הגולגולת, או מינוני הקרינה הגבוהים באופן משמעותי - לא יעצרו את ההרפתקנים הנלהבים. לפי רויטרס, לחברה כבר יש רשימה של 800 לקוחות שרשומים לטיסות עתידיות שימשכו כ-90 דקות. המחיר לכרטיס: כ-450 אלף דולר.

וזה עוד זול. ביוני 2021 המושב הראשון לצד בזוס במסע הבכורה של החללית שלו נמכר במכירה פומבית תמורת 28 מיליון דולר. המכירה נמשכה בסך הכל שבע דקות. בתוך ארבע דקות מהפתיחה, ההצעות הגיעו ליותר מ-20 מיליון דולר. מאז, בלו אוריג'ין הציעה טיסות נוספות במסלול לווייני נמוך, לגובה של כ-350 אלף רגל (106 ק"מ), על רקטת New Shepard שלה, שנמשכות כ-11 דקות מהמראה ועד לנחיתה באתר החברה במערב טקסס. הנוסעים חווים כמה רגעים של חוסר משקל לפני שהם יורדים בחזרה לכדור הארץ. לפי הדלפות עבור רגעי התבוננות ביופיו של כדור הארץ מהחלל אנשים שילמו בין 200 אלף ל-300 אלף דולר. כבר לפני שנתיים בזוס הכריז שהחברה מכרה כרטיסים בכ-100 מיליון דולר.

ואפשר ללכת רחוק עוד יותר, באפריל 2022 שלושה אנשים שילמו כ-55 מיליון דולר כל אחד כדי לעלות על חללית של ספייס אקס בדרכם לשהיה של שמונה ימים בתחנת החלל הבינלאומית. שנה קודם לכן, המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה, קנה כל את כל המושבים במסע הבכורה של סטארשיפ, החללית הרב-שימושית של ספייס אקס, שאמור לכלול שלושה ימים סביב הירח והגעה למרחק של 200 ק"מ ממנו. המחיר לא נחשף, אם כי מגזין פורצ'ן דיווח שהוא שילם כ-80 מיליון דולר. בינתיים, הטיסה שתוכננה תחילה להמריא השנה, התעכבה בגלל בדיקות כושלות.

למרות שכרגע מדובר בעשירים משוגעים לדבר, ההנחה היא שטיסות כאלה יהפכו למיינסטרים ככל שהטכנולוגיה המתהווה מוכחת והעלויות יורדות. בבנק UBS מעריכים שכבר ב-2030 שוק תיירות החלל יעמוד על כ-3 מיליארד דולר בשנה, כך לפי רויטרס.

ומה יקרה כאשר השוק הזה יהפוך למיינסטרים והטיסה לחלל לבדה כבר לא תהיה סמל סטטוס שנגיש רק למתי מעט? אל דאגה, מלונות חלל כבר בתכנון. בעשורים הקרובים ייתכן שנראה מלונות בתחנות חלל רב-תכליתיות גדולות במסלול לווייני נמוך. לפחות אחת תניף את דגל הילטון, שנמצאת בשלבים מוקדמים של תכנון האירוח עבור תחנת החלל הפרטית Starlab של חברת Nanoracks. לפי התוכניות, התחנה עתידה להתחיל לפעול כבר ב-2027. כרגע אין עדיין מחיר ללילה, אבל אם הטיסות של בלו אוריג'ן ווירגי'ן גלקטיק עולות 200 עד 500 אלף דולר ניתן לקבל מושג כללי.

עוד כתבות

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם