גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ג'ין, סלולר ומרוצי מכוניות: כך הפך ריאן ריינולדס לאימפריית עסקים של מיליארדים

בעשור האחרון הפך ראיין ריינולדס מכישלון בקופות בתי הקולנוע לאחד השחקנים הרווחים והעסוקים בהוליווד ● מחוץ למסך ריינולדס מתחזק תיק השקעות מרשים שהניב לו אקזיטים, ביניהם חברת סלולר צעירה שנמכרה השנה ב־1.35 מיליארד דולר

ריאן ריינולדס במשחק כדורגל של מועדון Wrexham שבבעלותו / צילום: Reuters, ED SYKES
ריאן ריינולדס במשחק כדורגל של מועדון Wrexham שבבעלותו / צילום: Reuters, ED SYKES

ריאן ריינולדס יודע דבר או שניים על הצלחה. הוא מרוויח בקביעות עשרות מיליוני דולרים לסרט, השווי הנקי שלו ממשיך לצמוח (לפי "celebrity net worth" הוא מוערך בכ־350 מיליון דולר), אבל הוא ממש לא עוצר שם. ריינולדס הוא גם איש עסקים פורה עם חושים מחודדים, והשבוע אף נחשף שהוא חלק מקבוצת משקיעים שהזרימה 200 מיליון יורו לקבוצת מרוץ הפורמולה Alpine F1 Team.

6 הערות על עלייתם ונפילתם של כוכבי האקשן ההוליוודים | גלובס תרבות
החוקר שטוען: הזמן הולך גם לאחור | חזית המדע

משחקן לא רווחי להימור בטוח בבתי הקולנוע

ריינולדס בילה שנים בתעשיית הקולנוע לפני שהפך לשם דבר. כשמשחק עוד היה משחק ילדים. בראיון ב־2018 ב"חי עם קלי ומייקל", סיפר שעל הופעת המשחק הראשונה שלו אי פעם, שהייתה בסדרה "Fifteen" של ניקלודיאון משנת 1991, הוא קיבל 150 דולר לפרק. "הרגשתי שאני 'גזיליונר', אמר. את ההמחאה הגדולה הראשונה שלו קיבל בסרט גיבורי־העל, 'גרין לנטן' מ־2011. למרות שהיום הוא נוטה להתבדח על כמה הסרט היה גרוע, הוא יצא ממנו עם כ־15 מיליון דולר בכיס.

לפני עשור בדיוק מגזין פורבס רשם את ריינולדס כאחד מהשחקנים הכי פחות רווחיים בהוליווד, כשסרטו "R.I.P.D", נרשם כאחד הכישלונות הקופתיים הגדולים של אותה שנה. מאז הוא הוכיח את עצמו כהימור בטוח בבתי הקולנוע ובסטרימינג. בשנים האחרונות ריינולדס כבר נחשב לאחד השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר של הוליווד, רק ​​אחרי דוויין ג'ונסון ברשימת פורבס 2020, עם רווחים של 71.5 מיליון דולר.

ריינולדס השתמש בפרסום, בחוש ההומור וביכולת השיווקית שלו כדי להיכנס לענפי האלכוהול, התקשורת, והספורט ולשתף פעולה עם מותגים בעלי שם עולמי, מחוץ למסך. "לא הייתי מאפיין את עצמי כיזם", אמר לוול סטריט ג'ורנל. "הייתי מתאר את עצמי כמי שמצא כמה דברים שונים בחיים שהוא מאמין בהם בכל תא בגופו".

הון בסגנון: בעל מניות ופרזנטור

בשנת 2018, ריינולדס רכש בעלות ב־Aviation Gin. "אני אוהב את זה יותר מכל משקה אחר בעולם - מלבד אולי מים", אמר ריינולדס ל־The Gentlemen's Journal. מאז הרכישה, השחקן החל לקדם את המותג במדיה החברתית ובפרסומות.

ב־2020, ענקית המשקאות החריפים דיאג'יו (Diageo) רכשה את Aviation Gin (וכמה מותגים נוספים) תמורת 610 מיליון דולר, אשר לפי דיווח Food & Wine התפצל לתשלום ראשוני של 335 מיליון דולר, ותשלום נוסף של 275 מיליון דולר שיתבסס על ביצועיה העתידיים של החברה.

 

הנתח שהיה לריינולדס בחברה לא ידוע, אך ההערכות מצביעות על אחזקה של 20% ממניות החברה, ולפיכך ייתכן שלקח הביתה 67 מיליון דולר מהתשלום הראשון, ועוד 55 מיליון דולר אפשריים בדרכו.

שנה לאחר שהשקיע ב־Aviation Gin, בצעד לא קונבציונלי נכנס ריינולדס לתחום התקשורת. הוא רכש אחזקה בחברת Mint Mobile, חברת טלפונים סלולריים וירטואלית המתמחה בשירותי pay-as-you-go, המאפשרים ללקוחות לשלם בהתאם לשימוש. לפי הערכות ריינולדס קנה בין 20% ל־25% ממניות החברה.

במרץ השנה, ענקית הסלולר T-Mobile רכשה את קאאנה - חברת האם של Mint Mobile תמורת 1.35 מיליארד דולר. ריינולדס הרוויח מהעסקה כ־300 מיליון דולר, לפי ה־BBC. גם במקרה זה נשאר ריינולדס פרזנטור של הרשת. החודש פרסם את התוכנית החדשה של Mint שתגבה מהלקוחות 15 דולר בחודש בלבד.

ריינולדס הוא גם משקיע בשירות ניהול הון קנדי ​​מקוון, Wealthsimple. החברה גייסה 750 מיליון דולר ב־2021, והגיעה לשווי של 5 מיליארד דולר.

ב־2018 ריינולדס ומנהל שיווק האולפנים לשעבר, ג'ורג' דיואי, הקימו את "מקסימום מאמץ" (Maximum Effort), סוכנות הפקות ושיווק, בעלת זכויות על כמה מסרטיו המצליחים האחרונים. באופן אופייני, שם החברה הוא רפרנס עצמי למשפט המחץ שמזוהה עם סרטו המצליח דדפול.

ביוני 2021, זרוע השיווק שריינולדס שימש כמנכ"ל שלה, פוצלה ונמכרה כישות נפרדת לחברת הפרסום MNTN. ב־2022, "מקסימום מאמץ", שעדיין פועלת באופן עצמאי, חתמה על עסקה עם שירות הסטרימינג FuboTV, וקיבלה מניות בחברה בשווי של 10 מיליון דולר.

קבוצת הכדורגל שקצרה הישגים, והרכש החדש

מרוצי F1 הפכו לפופולריים יותר בארה"ב בשנים האחרונות, כשהם מושכים משקיעים, ספונסרים, וסלבריטאים שמתאספים ביציעים כדי לראות נהגים דוהרים במסלול. אלפין (Alpine), שבבעלות רנו ושבסיסה בבריטניה, היא אחת מ־10 מתחרות F1.

השבוע נחשף כי ריינולדס וקבוצה הכוללת משקיעים אמריקאים מפורסמים, כמו שותפו לעסקים השחקן רוב מק'להני, ושחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן, רוכשים 24% ממניות קבוצת ה־Alpine F1 תמורת כ־218 מיליון דולר, בהשקעה שמעריכה את אלפין הבריטית בכ־900 מיליון דולר (לפי הוול סטריט ג'ורנל).

אלפין, שבשנים האחרונות הראתה ביצועים פושרים, הודיעה במקביל לעסקה כי היא שואפת שמותג מכוניות הספורט שלה יצליח הגיע לאיזון פיננסי עד 2026 וייצר הכנסות של יותר מ־8.7 מיליארד דולר ב־2030.

ריינולדס, שנכנס לעסקה האחרונה, הוא לא שחקן חדש בענף הספורט. ב־2020, הוא ומק'להני רכשו בעלות משותפת על קבוצת הכדורגל הוולשית רקסהאם (Wrexham).

לפי ה־BBC, שני הכוכבים שילמו ביחד 3.4 מיליון דולר על אחזקותיהם במותג, ויש להם כבר סדרת דוקו על הניסיון שלהם עם הצוות ב־FX בשם Welcome to Wrexham.

באפריל השנה זכתה רקסהאם בתואר הליגה הלאומית, במה שהעניק להם עלייה לליגת הכדורגל האנגלית, לפי Sky Sports.

על אופנוע העומד בפינת החדר באסם האחוזה שלו, מצפון לניו יורק, מספר כתב הוול סטריט ג'ורנל, מונח צעיף של המועדון.

עוד כתבות

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים