גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אינטו מגיעה לבורסה: מה מסתתר בדוחות הכספיים שלה

פלטפורמת ההשקעות בנדל"ן אינטו נהנית ממשקיעים בולטים כמו גיל אונגר והשקעות עבר של מיליארדי דולרים ● אבל המיזוג שלה לחברה ציבורית, לפי שווי של 90 מיליון שקל, חושף תמונה הרבה פחות נוצצת של עיכוב במימוש נכסים והון העצמי מאופס

ראובן אבלגון, יו''ר אינטו / צילום: איל יצהר
ראובן אבלגון, יו''ר אינטו / צילום: איל יצהר

שבועות ספורים לאחר קריסתה המהדהדת של קרן הגשמה, שעסקה בגיוסי הון ממשקיעים פרטיים לטובת השקעות בנדל"ן בחו"ל, חברה שפועלת בתחום דומה עושה את דרכה לבורסה בתל אביב - אינטו השקעות.

המשקיעים הישראלים איבדו אמון באג"ח ממשלתיות ומוכרים אותן בהפסד 
העובדים פוטרו, המפעל בירוחם נסגר וכעת הוא נמכר ברווח של 35 מיליון שקל 
השמאי הממשלתי הראשי: "כשהמחירים משתנים בקצב מהיר כל כך, השמאים צריכים להיות זהירים מאוד" 

אינטו הוקמה באמצע העשור הקודם על ידי ערן רוט ושותפו לשעבר ומנכ"ל בנק הפועלים כיום, דב קוטלר (קוטלר אינו מעורב בחברה כבר 4 שנים) החברה הובילה עד היום עסקאות רכישת נכסים, בעיקר בארה"ב, בסכום של כמעט 3 מיליארד דולר, אך מציגה בשנים האחרונות הפסדים מפעילותה.

אינטו צפויה להתמזג לתוך חברה ציבורית בשם נלה דיגיטל , בעלת פעילות דלה של "הפעלת חנויות פופ־אפ פיזיות ואונליין", הנסחרת בשווי זניח של פחות מ־15 מיליון שקל. מניית נלה סיפקה למשקיעיה אכזבה מרה, לאחר שצנחה בכ־70% בשלוש השנים האחרונות. שבין המחזיקים בה כיום נמנים יעקב לקסר, ארי סטימצקי, קרן הגידור ארביטראז' ואי.בי.אי ניהול תיקים.

במסגרת המיזוג למשקיעי אינטו, הכוללים שמות מוכרים נוספים בשוק ההון, כמו ראובן אבלגון וגיל אונגר, יוקצו כ־73% ממניות החברה הממוזגת. שווייה של אינטו הוערך לצורך המיזוג ב־90 מיליון שקל, לאחר שגייסה בתקופה האחרונה הון לפי שווי של 68 מיליון שקל לפני הכסף.

 

לאחר ההקצאה יחזיק ערן רוט, מנהל החדשנות של אינטו, ב־26% ממניות החברה הממוזגת. רוט יחשב כבעל דבוקת השליטה בחברה. דב קוטלר, יחזיק דרך נאמנות ב־5.7% מהון המניות של החברה הממוזגת בעוד גיל אונגר, מי שהיה בעברו ממקימי איקאה בישראל וניהל מספר חברות גדולות במשק, יחזיק ב־4.3% מהמניות.

אינטו השלימה בחודשים האחרונים גיוס הון פרטי של כ־8 מיליון שקל כאשר סכום הגיוס, שנועד לאפס את הגירעון בהון העצמי של החברה, יצטרף לקופתה של נלה, לטובת המשך פיתוח עסקיה של אינטו.

ממסמכי המיזוג עולה כי איש שוק ההון הוותיק ראובן אבלגון (72), שהשתתף בגיוס ההון האחרון של אינטו, ישמש כיו"ר החברה הממוזגת ב־50% משרה עבור דמי ייעוץ של 567 אלף שקל בשנה. למנכ"ל החברה, איל בן דוד, צפוי שכר בעלות שנתית של 1.56 מיליון שקל. בספטמבר האחרון מכר אבלגון את השליטה במפעל חייו - חברת החיתום רוסאריו קפיטל, ששימשה כבנקאי ההשקעות של המיזוג הנוכחי.

איך נראות ההשקעות באינטו?

אינטו הוקמה בשנת 2015, תקופה שהתאפיינה בריבית אפסית ש"הטריפה" את ציבור המשקיעים שחיפשו השקעות אלטרנטיביות עם תשואה אטרקטיבית. החברה מציגה עצמה כפועלת בתחום "הטכנולוגיה הפיננסית (פינטק) ובכלל זה הפעלת פלטפורמת השקעות חדשנית ודיגיטלית", המאפשרת ביצוע השקעות אלטרנטיביות בעיקר בתחום הנדל"ן. החברה משמשת כיזמית של שותפויות המגייסות כספים לצורך השקעה באופן עקיף בנכסי נדל"ן בארה"ב.

רוט ששימש כמנכ"ל אינטו בין השנים 2015־2020 סיפר בראיון לגלובס בשנת 2017 כי "למשקיע קטן אין נגישות לרווח יזמי, והאנשים רוצים להשקיע בנדל"ן את הכסף הפנוי שלהם. בטח בעולם של ריבית אפס".

כאמור הרעיון מאחורי הפלטפורמה של אינטו הוא של גיוסי הון מידי משקיעים פרטיים לצורך השקעה בפרויקטים יזמיים של נדל"ן. מהדיווח הנוכחי לבורסה עולה תמונה וכי מתוך 119 השקעות שהובילה מאז היווסדה הושלמה מכירת 60 מהן כאשר התשואה השנתית הממוצעת למשקיע עמדה על 11.17% (תשואה נטו לפני מס, לאחר שנוכו העמלות השונות לאינטו עצמה). ותקופת ההשקעה הממוצעת על 29 חודשים.

עוד היא מעדכנת כי התשואה השנתית הגבוהה ביותר עמדה על 24.7% וש־6 פרויקטים הסתיימו בהפסד חלקי או מלא של הקרן, כאשר שיעור ההפסד הממצע באותם פרויקטים עמד על 2.44% בשנה. כמו כן, 17 השקעות נמצאות בעיכוב של מעל לחצי שנה כיום.

נכון לחודש מאי האחרון קהילת המשקיעים שלה כוללת 213 אלף משקיעים רשומים, מתוכם 8,000 משקיעים פעילים בפלטפורמה. לדבריה מאז הקמתה גייסה 380 מיליון דולר, לטובת 120 השקעות שונות. בסיכומו של דבר רכשה באופן מצטבר בשנות פעילותה נכסים בהיקף של 2.78 מיליארד דולר.

הדוחות חושפים נתונים כספיים פחות נוצצים

אלא שהמספרים בדוחות הכספיים, שנחשפיים כחלק מתוכנית המיזוג, הרבה פחות נוצצים. החל מהחציון השני של שנת 2022, נכתב, "בשל שינויים בסביבה הכלכלית העולמית, בין היתר עליית הריבית, החלה האטה בשוק הנדל"ן בארה"ב וכתוצאה מכך עיכוב במימוש נכסי תאגידי הנכס על פי המועד הקבוע בתוכנית העסקית המקורית". כך נוצר גם עיכוב במימוש הכנסות מדמי הצלחה להן זכאית אינטו.

הדוחות הכספיים שנחשפו כחלק מתוכנית המיזוג, מלמדים על חברה שסיכמה את השנים האחרונות בהפסד, עם גירעון בהון העצמי. הכנסות אינטו ממתן שירותים בשנת 2022 הסתכמו ב־8.5 מיליון דולר, והיו דומות לשנה שקדמה לה. אך בשורה התחתונה נרשם הפסד של 251 אלף דולר בסיכום השנה שעברה, שהצטרף להפסד של מיליון דולר בשנה שקדמה לה. כמו כן, היה לחברה נכון לסוף הרבעון הראשון של 2023 גירעון של 2.5 מיליון דולר בהון העצמי.

ברבעון הראשון נשחקו ההכנסות של אינטו ב־35% והסכתמו ב־1.25 מיליון דולר. ההנהלה צמצמה את ההוצאות התפעוליות, כך שההפסד בתום הרבעון הסתכם ב־226 אלף דולר.

קובי לקסר מנכ"ל נלה מסר על רקע הסכם המיזוג שהוצג למשקיעים כי בחברה "רואים באינטו מקור לצמיחה ולהשאת ערך עבור כל בעלי המניות שלנו. אינטו פועלת באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה ובאמצעות הלקוחות הרבים שפועלים דרכה בתחום ההשקעות האלטרנטיביות, כמנוע צמיחה הן ליזמים שעובדים איתה והן למשקיעים".

יו"ר אינטו, ראובן אבלגון, הוסיף "אנו רואים בחיבור עם נלה, ובהפיכת אינטו לחברה ציבורית, שלב נוסף טבעי ומשמעותי בהתפתחות החברה. באמצעות שוק ההון נוכל להמשיך ולהתרחב בצורה משמעותית ולהציע ללקוחות שלנו מגוון נוסף של מוצרים".

התקווה: גורל שונה מזה של קרן הגשמה

המשקיעים באינטו צריכים לקוות כי התפתחות עסקיה בעתיד תהיה שונה בתכלית מזו של קרן הגשמה, שהוקמה על ידי חנן שמש, ומייסד קופיקס אבי כץ. לפני חודש וחצי פנתה הקרן לבית המשפט בבקשה לעיכוב הליכים וניסיון לגבש הסדר חוב. בשנים האחרונות ספגה הגשמה 40 תביעות ממאות משקיעים הנוגעות לפרויקטים שיזמה בארה"ב ובלונדון בסכום של 317 מיליון שקל. לפי הקרן, מרביתן בשלבים מקדמיים. התובעים טענו כי לא די שמשקיעי הקרן לא קיבלו את התשואה המצופה, אלא הם גם איבדו את כספי הקרן שהשקיעו על סמך מצגי שווא שנמסרו להם.

באינטו טוענים כי מדובר בפעילות שונה לחלוטין, שכן החברה פונה בעיקר למשקיעים זרים לעומת הגשמה שפנתה לישראלים וכי אינטו פועלת כרשת חברתית ואילו הגשמה לא.

***גילוי מלא: יודגש כי דב קוטלר מנכ״ל בנק הפועלים אינו מעורב בחברה כבר 4 שנים מיום שמונה לתפקיד מנכ״ל בנק הפועלים.

עוד כתבות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר