גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ארבע החברות שהקימו חמ"ל ומגייסות מיליוני שקלים עבור חיילים

הנשים שהקימו את "לביאות הברזל" פועלות מול תורמים מהארץ ומחו"ל ו-24 עמותות של יחידות צבאיות ● "התורם הוא כמו משקיע הון סיכון, ואנחנו עושות בשבילו את בדיקות הנאותות", הן מסבירות ● ישראל מתגייסת

רוני וגנר, גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק ואפרת קטש / צילום: תמונה פרטית
רוני וגנר, גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק ואפרת קטש / צילום: תמונה פרטית

 

בשעות הראשונות של המלחמה נרשם רצון עז בעורף להתגייס לטובת צרכי החיילים שגויסו במהירות בצו 8. גם עו"ד גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק, רוני וגנר ואפרת קטש חשו כך, במיוחד כאשר אל כל אחת מהן התנקזו בקשות רבות בנוגע לחוסרים ולציוד לחיילים. "מהר מאוד הבנו שיש פה אירוע שמצריך התנהלות מסודרת, וגם הרבה כסף", מספרת גינזבורג.

הגנה ללא ממ"ד: התחליפים שמציעים בשוק למיגון דירות 
יזם הנדל"ן בן ה־25 שגייס 20 מיליון דולר לציוד לחיילים 

הארבע, כולן בשנות ה-30 לחייהן ומאזור המרכז, הקימו את חמ"ל לביאות הברזל, שמנהל מערך תרומות מול עמותות צה"ליות משלל יחידות, ובמקביל עובד ישירות מול תורמים. "אף אחת מאיתנו לא מגיעה מעולם גיוס התרומות, ולמדנו שלתורמים מאוד חשוב לדעת לאן מגיע הכסף שלהם. שקיפות היא הכרחית", מספרת גינזבורג.

"הצלחנו לבנות תשתית תרומה ללא עמלות וללא מתווכים. אנחנו באופן אישי מדברות כל יום עם מנכ"לי העמותות, עוברות על החשבונות, ואם יש צורך, יוצרות קשר עם הגורמים המוסמכים".

כחלק מהיוזמה הן עובדות עם קרן חיפה ישראל, שמסייעת בין היתר בפריסה של תשתית העברות הכספים. "בתפיסה שלנו אנחנו רואות את התורם כמשקיע הון סיכון, שאנחנו עושות בשבילו את בדיקות הנאותות. למעשה, הרבה מאלה שהצלחנו להביא הם לא חד פעמיים, ובעצמם כבר מקיימים אירועי התרמה ומעבירים את הכספים שנאספו אלינו". עד כה הצליחה העמותה לגייס מיליוני שקלים.

"חמ"לים מתחילים להיסגר"

ניהול החמ"ל מתבצע על ידי הארבע בהתנדבות מלאה, במקביל למשרה מלאה וחיי בית שצריך להמשיך לתחזק. עם הזמן הצטרפו אליהן עוד נשים שמסייעות בפעילות. "אנחנו עובדות בלילות, אחר הצהריים או מתי שיש זמן. יש אפילו בייביסיטריות שמתנדבות לשמור לנו על הילדים, כדי שנוכל להתפנות לחמ"ל", מספרת גינזבורג.

לדבריה, החמ"ל עובד כיום עם 24 עמותות, בין היתר של יחידות כמו יהלום, גולני, גבעתי, שלדג, שייטת 13 ועוד. "חשוב לזכור שהצרכים בשבוע הראשון של המלחמה הם לא הצרכים בשבוע הרביעי, שבתורם לא יהיו הצרכים בשבוע השישי.

"בנוסף, כחודש מתחילת המלחמה, המון חמ"לים שהוקמו מתחילים להיסגר, כי כולם צריכים לחזור להתפרנס. כרגע כל החמ"לים מתקיימים בהתנדבות מלאה, ואף אחד לא מממן אותם".

להתגייסות לחמ"ל בתפקידים שונים ולתרומות, ניתן לפנות במייל: theironlionesses@gmail.com

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

פעמוני רוח

העמותה, המתמחה בשיקום ילדים ומבוגרים נפגעי פוסט טראומה ובשיקום בעלי חיים, מטפלת בימים אלה בנפגעי פוסט טראומה בני כל הגילאים מהעוטף, כמו גם בבעלי חיים מהעוטף.

לפרטים ותיאום הגעה: https://paamoney-ruach.org.il

מצודה נט

רשת החירום האזרחית, שהוקמה עבור מנהלי אבטחה וחירום, מצרפת אליה את כיתות הכוננות וצוותי הסיור השכונתיים. הרשת מאפשרת שיח בתוך כיתת הכוננות ובין כיתות ביישובים סמוכים זה לזה, וכן בינם לבין מפקדי הרובעים בערים וגורמי החירום הממלכתיים. זאת במטרה לשפר את הביטחון במרחב הציבורי.

הטכנולוגיה שעליה פועלת הרשת נקראת Easy Talk, ומוצעת על ידי קבוצת YTCOM המתמחה בפתרונות קשר למגיבים ראשונים, ומאפשרת הקמת מאות תתי רשתות על בסיס חלוקה גיאוגרפית או אחרת. Easy Talk אושרה על ידי רח"ל - רשות החירום הלאומית עבור הגורמים הממלכתיים, ולכן נבחרה גם כאן.

לפרטים נוספים: https://did.li/q9T5q או Info@Metzuda-Net.org.il

CareGivers

העמותה, שבשגרה תומכת בכ-1.5 מיליון בני משפחה מטפלים בישראל, מעניקה בימים אלו ייעוץ, הכוונה ואוזן קשבת לבני משפחה המטפלים בחולים, הורים מזדקנים ואנשים עם מוגבלויות. מרכז הייעוץ הטלפוני כולל 40 יועצים ויועצות, ובנוסף נערכים מפגשי זום לבני משפחה מטפלים ולעובדים זרים, גם באנגלית ורוסית. כמו כן, העמותה הקימה קבוצת תמיכה ייעודית לתקופה זו.

ניתן ליצור קשר בווטסאפ 055-9993311, או באתר www.caregivers.org.il

קונים דרום צפון - Wix

חברת וויקס הקימה את האתר הייעודי "קונים דרום צפון", במטרה לסייע למאות עסקים שמתקשים לפעול בצל המלחמה והפינוי מהיישובים בקווי העימות בדרום ובצפון. האתר מאפשר לבעלי העסקים למכור גיפט קארד לשירותים או מוצרים בעסק שלהם, ולקבל את התשלום באופן מיידי, תוך התחייבות לספק את השירותים או המוצרים בעתיד.

מטרת הפרויקט היא לאפשר לעסקים שנפגעו אופק פעילות עתידי, כמו גם תמריץ לשיקום העסק. האתר מופעל בשיתוף עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

לפרטים: https://www.buysouthnorth.co.il

קפטן קרדיט

אפליקציית דירוג האשראי הקימה מוקד לסיוע והכוונה פיננסית, על מנת לעלות על שאלות בכל הנוגע להתנהלות כלכלית נבונה בצל המלחמה. המוקד מאפשר לקבל מידע, להתייעץ או להבין נושא פיננסי, באמצעות שיחה עם יועצי החברה בטלפון או בצ'אט בווטסאפ. בין הנושאים שעליהם ניתן להתייעץ: קצבאות ביטוח לאומי, החזרי משכנתאות, מיסים לעצמאים ושכירים ועוד.

טלפון המוקד: 073-3679056. בוואטסאפ: 023764762

עוד כתבות

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"