יזם הנדל"ן בן ה־25 שגייס 20 מיליון דולר לציוד לחיילים

בתחילת הלחימה הקים אלון טירר את יוזמת Israel Emergency Aid, במטרה לגייס כסף ולחבר בין תורמים ליחידות צה"ל • עד כה סיפקה העמותה 45 אלף פריטי ציוד • ישראל מתגייסת

חיילים עם ציוד שנתרם באמצעות העמותה / צילום: תמונה פרטית
חיילים עם ציוד שנתרם באמצעות העמותה / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

יזם הנדל"ן אלון טירר, בן 25, שפועל בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית, היה בתאילנד כשהמלחמה פרצה. רבים מחבריו גויסו באותו היום בצו 8, ואחד מהם התקשר אליו. "הוא אמר שחסר להם הרבה ציוד, וביקש שאנסה לעזור לו". 

טירר, שכמובן הסכים, מתאר את ההתחלה כספונטנית ולא מאורגנת, "הכי גרילה שיש". הוא פתח חשבון פייבוקס, פרסם פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם, ושלח הודעה לכל אנשי הקשר שלו בווטסאפ. "את ה־2-3 מיליון שקל הראשונים גייסתי לבד מהטלפון בתאילנד. זה פשוט נהפך לכדור שלג". 

כדי לנהל את הדברים בצורה מסודרת, החליט להקים את עמותת Israel Emergency Aid, הרשומה מלבד בישראל גם באנגליה וגם בארה"ב, וכוללת בתוכה מעל 200 מתנדבים. יצוין כי היוזמה הוקמה תחת עמותת ישראל גיבס. "הכול אצלנו מתרחש אונליין, וזו אחת הסיבות העיקריות שהצלחנו להרים את זה. יש לי עורכי דין שהתנדבו, יש מחלקה שעובדת מול משרד הביטחון, והמון אנשים טובים ומוכשרים".  

לאתר היוזמה כדי להתנדב או לתרום

"טינדר של תורמים ונתרמים"

טירר מסביר כי העמותה מהווה מעין חוליה מחברת בין גורמים שרוצים לתרום, לבין האנשים שצריכים את התרומה. במלים אחרות, מתוך 19.2 מיליון דולר שגייסה העמותה עד כה, רק כמיליון שקל עברו ישירות אליה. "פשוט הורדנו את האגו מכל הפיגומים - אפשר לומר שאנחנו כמו טינדר של תורמים ונתרמים. 

 

אלון טירר / צילום: תמונה פרטית
 אלון טירר / צילום: תמונה פרטית

"אם גורם רוצה לתרום ליחידה ספציפית, אנחנו מקשרים אותו אליה או לספק שדרכו יגיע הציוד", הוא מספר. "לפעמים תורמים מבקשים סרטון שבו רואים איך הלוחמים קיבלו את האפודים, או לראות שהכסף שלהם נכנס ישירות לחשבון בנק של איזשהו ספק".

עד היום גייסה העמותה כ־45 אלף יחידות של ציוד, כולל 10,000 וסטים ו־10,000 קסדות. היא עומדת בקשר רציף עם משרד הביטחון וצה"ל, שמאשרים את הציוד שנאסף ונשלח. למעשה, לפי טירר, הפעילות היא מול היחידות בשטח, כאשר חיילים פונים ישירות לחמ"ל העמותה בבקשות.

במקביל, העמותה פועלת במישור נוסף. "אני עובד עם חברות וארגונים שרוצים לתרום שירות שווה ערך לכסף. לדוגמה, רשת מרפאות שיניים שביכולתה לטפל במאות מטופלים בחינם. אנחנו גם פועלים לספק טיפולים פסיכולוגיים ללוחמים".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

המרכז לצמיחה פיננסית

המרכז, מבית בנק הפועלים, מציע מגוון רחב של כלים לשמירה על חוסן פיננסי למשפחות, עצמאים ובעלי עסקים שהם לקוחות כל הבנקים. המרכז פתח באתר שלו מתחם וירטואלי, שבו מוצעות לציבור הרחב מגוון הרצאות ומפגשים בזום עם מומחים, ללא עלות, כמו גם סרטונים ותכנים ייעודיים, פודקאסטים ועוד - במטרה לתת מענה לאתגרים הכלכליים העכשוויים.

לכניסה למתחם - לחצו כאן.

קבוצת שלמה

חברת ההחזקות קבוצת שלמה מובילה את מבצע "חילוץ תחת אש", שבמסגרתו מושבים רכבים פרטיים לתושבים שפונו מהדרום. לקבוצה צוות חילוץ הפועל בהתנדבות, מגיע ליישובי הדרום ומחלץ משם את הרכבים שנשארו מאחור.

צוות משימה של קבוצת שלמה במבצע חילוץ מיוחד להשבת 35 רכבים מהעוטף למען תושבי כפר עזה / צילום: עזרא לוי
 צוות משימה של קבוצת שלמה במבצע חילוץ מיוחד להשבת 35 רכבים מהעוטף למען תושבי כפר עזה / צילום: עזרא לוי

הצוות כולל 13 מוביליות (משאיות להובלת רכבים), ארבעה רכבי סיוע נוספים, צוות מכונאים, צוות חילוץ, נהגים וצוות לוגיסטי. כמו כן, מכונאים של הקבוצה מבצעים בדיקות כשירות למען ביטחון בעלי הרכבים בטרם העברתם אליהם. הקבוצה אף מספקת שובר שטיפה לרכב במתנה לכל בעלי הרכבים שחולצו.

לבקשות חילוץ - לחצו כאן.

ביקורופא

החברה תורמת ציוד לחיילי צה"ל, כולל תרופות, חיסונים, מזרקים, חוסמי עורקים, תחבושות אישיות, כיסאות גלגלים, סט עירוי ומארזי רופא וחובש. כמו כן, מוקדי ביקורופא ברחבי הארץ פועלים ללא הפסקה במתכונת חירום. החברה מעניקה גם שירותי רפואת עור מקוונים לחיילים, אשר יתועדו בתיק הרפואי האישי שלהם, ויכללו גם הפניות למיון ומרשמים לתרופות במידת הצורך.

מוקד חירום עם רופא מומחה אונליין של ביקורופא זמין 24/7 ללא עלות, בטלפון *6101

עמותת איילים

סטודנטים מהכפרים של עמותת איילים בשדרות, באופקים וביכיני, שפונו בגלל המלחמה, מסייעים לאזרחים מיישובי עוטף עזה והדרום שפונו למלונות בים המלח. העמותה הקימה במלון לאונרדו אין בים המלח גן לילדים המפונים שנקרא "גן איילים", המיועד לילדים בגילאי שנה עד שש, ובמלון רויאל ים המלח פועל מערך חינוכי של בית ספר משדרות - מהלך שמתבצע בשיתוף עם משרד החינוך ותוכנית חותם. במלון אואזיס ים המלח הוקם מטעם העמותה מתחם חינוכי לילדים בכיתות א'-ו'. כמו כן, הסטודנטים מסייעים למשפחות מפונים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

כפרי הסטודנטים של העמותה בדימונה, אשלים וירוחם הפכו למרכזי אירוח למשפחות מפונות.

ליצירת קשר עם העמותה: office@ayalim.org.il או בטלפון: 08-6550850

קבוצת יעל

צוות בהובלת גיא דגן, מומחה לסייבר ומנכ"ל משותף בקונסיינטה מקבוצת יעל, מספק עזרה טכנולוגית למפוני הדרום בשיתוף עם חמ"ל הסייבר האזרחי ICL4 וכ-100 מתנדבים. בין היתר, נציגי הצוות מסבירים כיצד להתקין אנטי וירוס, איך לסנן שיחות לא רצויות, איך להפעיל מכשירים חדשים (במידה והקודמים נהרסו או נלקחו על ידי החמאס), כיצד להתקין תוכנות במכשירים החדשים ועוד. הצוות אף מאתר, על בסיס בקשה, מידע ותמונות המצויים על מכשירים שהיו בבעלות הנרצחים.

לתרומות ולהתנדבות (מיועד לאנשים טכניים עם יתרון לרקע באבטחת מידע) - לחצו כאן.