גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איפה באזור המרכז אפשר לקנות דירת 5 חדרים בשלושה מיליון שקל?

כשמחיר דירה ממוצעת כבר מתקרב ל־2 מיליון שקל, יצאנו לבדוק מה נמכר בערים שונות בארץ, ברמות מחיר שונות, בדירות חדשות וגם יד שנייה ● אמנם משקל העסקאות בפריפריה עולה בהדרגה וכך גם מחיריהן, אבל נראה שעדיין אפשר למצוא שם דירות באיכות גבוהה יותר במחיר נמוך יותר ● חלק ראשון

צילומים: בת אל זיתוני, 3DIVISION עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: בת אל זיתוני, 3DIVISION עיבוד: טלי בוגדנובסקי

1.93 מיליון שקל - זה המחיר הממוצע של דירה בארץ. מי שקונה דירה יחידה (כלומר שזו דירתו הראשונה או שמוכר דירה בשביל לשפר), יכול לקבל מימון בשיעור 75% מגובה הדירה, כלומר צריך להביא כמעט 500 אלף שקל כהון עצמי, ולקחת עוד 1.5 מיליון שקל משכנתה מהבנק.

פנטהאוז ברחובות או דירת גן בירושלים: מה אפשר לקנות בשוק הדיור ב-5 ו-8 מיליון שקל 
עסקה בשבוע | גליל ים: קרקע להקמת 77 דירות נמכרה ב־111.5 מיליון שקל

יצאנו לבדוק מה אפשר לקנות בסכום הזה ברחבי הארץ, ומכאן החלטנו גם לעלות במחיר למעלה, לכיוון 3 מיליון שקל, מחיר שכיח יותר לדירה באזור המרכז. בחלק השני של הפרויקט בדקנו מה ניתן לרכוש ברמות מחיר של 5 ו־8 מיליון שקל.

 

דירת 5 חדרים קרוב לגבול בנהריה

ברחוב דוגית 4, בשכונה הצפונית ביותר של נהריה - אכזיב - המצויה כ־6 ק"מ מקו הגבול עם לבנון, נרכשה דירת 5 חדרים, בשטח של 132 מ"ר ב־1.95 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה שלישית בבניין בן 7 קומות.

במאי האחרון נרכשה דירה דומה בבניין סמוך, אך בקומה ראשונה ב־10,000 שקל יותר. בשקלול הגורמים, העסקה הנוכחית מהווה ירידה של כ־2% במחיר.

אכזיב. מחיר קרקע של 400־600 מ''ר עמד ב־2017 על מיליון שקל. בתחילת 2023 הוא הגיע ל־2.4 מיליון שקל / הדמיה: 3Division

דירת 5 חדרים בשכונה חדשה באשקלון

ברחוב נחלה 30, בשכונת נוה דקלים החדשה באשקלון, נמכרה דירת 5 חדרים, 124 מ"ר, בקומה שביעית במבנה בן 14 קומות שהוקם לפני כשלוש שנים, בתמורה ל־1.98 מיליון שקל.

בחודש אוגוסט נרכשה דירה שכנה באותו קומה במחיר דומה. לפני שנה נמכרו שתי דירות בקומה מעל ב־2.03 מיליון שקל. העסקאות מורות כי ככל הנראה המלחמה לא הביאה לירידות מחיר, אבל מצב הנדל"ן הקשה, שהקדים בהרבה את המלחמה, הביא לירידה של כ־2% (שמשוקללים גם בהפרשי הקומות) במחיר בפרויקט זה.

שכונת נוה דקלים החדשה באשקלון / הדמיה: בת אל זיתוני

דירת גן עם 5 חדרים בבאר שבע

בשכונת הפארק בבאר שבע נמכרה "על הנייר" דירת גן בת 5 חדרים בשטח 116 מ"ר וגינה בשטח 131 מ"ר כולל שתי חניות ומחסן, תמורת 2.02 מיליון שקל. הדירה בפרויקט של צרפתי שמעון נמכרה למשפחה צעירה משכונת סיגליות בבאר שבע למטרת מגורים.

פרויקט "צרפתי בפארק" נבנה בשכונת הפארק בבאר שבע, בצמוד לפארק. הוא יכלול כ־600 יח"ד ב־30 בניינים. על פי נתוני אתר מדלן, המחיר הממוצע לעסקה בבאר שבע עומד על 1.16 מיליון שקל, ומחיר השכירות הממוצע 2,800 שקל לחודש, אולם בשכונת הפארק המחירים גבוהים כמעט פי 2, ועומדים על 2.2 מיליון שקל בממוצע לעסקה.

דירת הגן בשכונת הפארק בבאר שבע / צילום: יח''צ

 דירת 5 חדרים ביקנעם עילית 

ברחוב הגיא 110, בשכונת שער הגיא ביקנעם עילית, נמכרה דירת 5 חדרים תמורת 3.025 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח של 156 מ"ר, כך שהעסקה משקפת שווי של 19,391 שקל למ"ר. הדירה כוללת חצר בשטח 160 מ"ר, וכן חניה לשני רכבים.

שכונת שער הגיא צפויה לכלול 2,200 יחידות דיור חדשות. הדירה נכללה בשלב הראשון של הקמת השכונה, שכלל 1,400 יחידות דיור, ובהן בניינים נמוכים עם עד 3 קומות ומספר יחידות דיור קטן. לפי נתוני מדלן, מחירה הממוצע של דירה ביקנעם עילית נכון לסוף 2023 הוא 1.87 מיליון שקל. באתר יד2 מוצעת להשכרה דירת 5 חדרים בבניין אחר ברחוב ששטחה 120 מ"ר, תמורת 5,850 שקל בחודש.

יקנעם עילית / צילום: אבינערי הפקות

דירת 5 חדרים בדרום חולון 

ברחוב תמר 6 בדרום העיר חולון נרכשה בסוף נובמבר דירת 5 חדרים בשטח של 109 מ"ר תמורת 3.09 מיליון שקל. מדובר באזור הדרומי ביותר של חולון, קרוב לגבול עם ראשון לציון. הדירה נמצאת בקומה 4 מתוך 11, יש לה מרפסת והיא כוללת חניה. העסקה המשקפת שווי של 28,350 שקל למ"ר.

לפי נתוני מדלן, המחיר הממוצע לדירה בחולון עומד נכון לסוף 2023 על 2.18 מיליון שקל. ביד2 מופיעה מודעה להשכרה של דירה דומה, מעט דרומה משם - דירת חמישה חדרים בשטח 107 מ"ר בקומה החמישית של בניין ברחוב דוד צדוק, תמורת 7,500 שקל בחודש.

הדירה ברחוב תמר 6 בדרום העיר חולון / צילום: יח''צ

וילה עם שישה חדרים באילת

ברחוב משעול האגוז 11, בשכונת שחמון באילת נמכר בית קרקע פינתי, בשטח 253 מ"ר עם שישה חדרים בשתי קומות, תמורת 3 מיליון שקל.

שכונת שחמון נחשבת לאחת המבוקשות בעיר הדרומית, בעיקר בשל הקרבה לים והעובדה שהיא כוללת בתוכה גם מספר לא קטן של בתים צמודי קרקע - כולל כאלו שבהם זכו משתתפי תוכניות ההגרלות הממשלתיות למיניהן, עניין חריג למדי בהגרלות אלו.

הוילה ברחוב משעול האגוז 11, בשכונת שחמון באילת / צילום: יח''צ

הבית במשעול אגוז נמצא ממש בסמוך לדרך הגיא, המובילה ישירות אל קו החוף ול"חוף החשמל", חוף פתוח שבעבר פעלה בו יחידה של חברת החשמל, אשר פונתה לפני כמה שנים. הווילה נבנתה בשנת 2000, הרכישה מבטאת מחיר של כ־11,850 שקל למ"ר.

על פי נתוני אתר מדלן, המחיר הממוצע של דירה באילת בסוף השנה החולפת הוא 1.766 מיליון שקל. אגב, מחיר דירה חדשה בעיר, בממוצע, הוא כמעט כמחירו של הבית במשעול האגוז - 2.96 מיליון שקל. בימים אלו מפורסמת באתר יד2 וילה לשכירות בעלת נתונים דומים, כמה רחובות צפונית משם, עם שישה חדרים ובשטח 200 מ"ר, במחיר של 8,500 שקל לחודש.

עוד כתבות

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

הבורסה בהונג קונג / צילום: Shutterstock, nyker

מדד ההנג סנג קופץ ב-1.1%; הביטקוין נסחר סביב ה-60 אלף דולר למטבע

החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים הבוקר במגמה חיובית ● מניית אפל עלתה במסחר המאוחר ב-6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא מתקיים היום מסחר בבורסות בסין וביפן

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות