בכמה נמכר פנטהאוז בקומה ה-29 ליד הטיילת באשדוד?

יצאנו לבדוק מה נמכר בערים שונות בארץ ברמות מחיר של 5 ו-8 מיליון שקל בדירות חדשות וגם יד שנייה ● דירות עם נוף לים מתומחרות במחיר גבוה, וגם: בכמה נמכרה דירת גן בירושלים עם חצר של 333 מ"ר ● חלק שני

ענת דניאלי לב הלית ינאי-לויזון | 22.01.2024

צילומים: מקסיקו ישראל, יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

צילומים: מקסיקו ישראל, יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

1.93 מיליון שקל - זה המחיר הממוצע של דירה בארץ. מי שקונה דירה יחידה (כלומר שזו דירתו הראשונה או שמוכר דירה בשביל לשפר), יכול לקבל מימון בשיעור 75% מגובה הדירה, כלומר צריך להביא כמעט 500 אלף שקל כהון עצמי, ולקחת עוד 1.5 מיליון שקל משכנתה מהבנק.

מנהריה ועד אשקלון: מה אפשר לקנות בשוק הדיור ב-3-2 מיליון שקל | חלק ראשון

יצאנו לבדוק מה אפשר לקנות בסכום הזה ברחבי הארץ, ומכאן החלטנו גם לעלות במחיר למעלה, בכתבה הראשונה בדקנו דירות שנרכשו במחיר של 2 ו-3 מיליון שקל, מחיר שכיח יותר לדירה באזור המרכז. ובכתבה זו בדקנו מה ניתן לרכוש ברמות מחיר של 5 ו־8 מיליון שקל.

איך בחרנו את העסקאות?

ניסינו להתפרס ככל האפשר הן מבחינה גיאוגרפית - מנהריה עד אילת, וגם לבחור סוגים שונים של נכסים, חדשים או יד שנייה, פרטיים או בבנייה רוויה. כך, במחיר של דירה ביקנעם אפשר למצוא וילה גדולה באילת, ובמחיר של דירה חדשה באשקלון אפשר למצוא דירת גן בבאר שבע.

דירות שמשתתפות בתוכניות הדיור הממשלתיות מציעות כיום הזדמנויות לרוכשים לחסוך לעצמם מאות אלפי שקלים. אבל גם בהן, כשמדובר באזור המרכז, המחירים אינם נמוכים כלל וכלל והתחרות גדולה.

רוכשי דירות נאלצים לעשות לעצמם חישובים מורכבים: לבדוק את מגבלות יכולתם לקחת משכנתה, לאתר נכסים במחיר שהם יכולים לעמוד בו, ולבדוק מיקומים שעד לפני כמה שנים לא היו חולמים עליהם.

משקל העסקאות בפריפריה נמצא בעלייה

אחרי שנה של ריבית גבוהה, מלחמה ועצירת עסקאות - המשק נמצא בסימנים מתקדמים למיתון, ושוק הדירות בשפל של עשורים. מחירי הדירות יורדים, אך לא בקצב שרבים היו רוצים לראות. לפי הלמ"ס, מחירי הדירות ירדו ב־1.8%. אולי אפשר היה לצפות לירידה גדולה יותר נוכח כל המכות הללו שניחתו על המשק, אולם ייתכן שמי שלא חייב למכור, מחכה כעת עם העסקה.

אין פלא שמשקל הפריפריה בעסקאות עולה בהתמדה. אם לפני 20 שנה מספר הדירות שנרכשו בגליל, בנגב ובאזור חיפה הגיע לרבע מכלל העסקאות, בתחילת העשור הוא הגיע לשליש, ובשנה שעברה (אין עדיין נתונים סופיים) ליותר מ־40%. מבחינת דירות חדשות, הפריפריה כבר כמעט הגיעה למחצית מכלל הדירות שנרכשו בשנה שעברה, ומחוז הדרום מוביל במכירת דירות כאלה.

פנטהאוז במערב העיר רחובות

ברחוב צאלון 16 במערב רחובות, נמכר פנטהאוז בקומה ה־12 בשטח 248 מ"ר כולל מרפסות, עם שלושה מקומות חניה, תמורת 4.96 מיליון שקל. לפי נתוני מדלן, המחיר הממוצע ברחובות עומד על 2.3 מיליון שקל, ומחיר השכירות הממוצע על 5,500 שקל לחודש.

הפנטהאוז ברחוב צאלון 16 במערב רחובות / צילום: יח''צ

 הפנטהאוז ברחוב צאלון 16 במערב רחובות / צילום: יח''צ

קוטג' עם חצר בפרדס חנה כרכור 

ברחוב אלכסנדרוני 3 בפרדס חנה־כרכור נמכר קוטג' בעל שתי קומות, חמישה חדרים, בשטח של 208 מ"ר הכולל חצר בשטח 475 מ"ר ושתי חניות צמודות תמורת 5.05 מיליון שקל.

במודעת הפרסום לבית נכתב: "באזור השקט והמתפתח של כרכור, שוכנת וילה חלומית בודדת על מגרש של כמעט 500 מטר. חלל גדול ומרווח, שני חדרי סיווטה - אחד במפלס הקרקע והשני לבד בקומה העליונה, ובנוסף עוד שני חדרים פלוס מחסן גדול צמוד לבית, פלוס חניה מקורה, פלוס מלא אוויר ואור ומלא אפשריות להתאמה אישית. בקיצור, בית נדיר".

על פי נתוני מדלן, מחיר ממוצע לעסקה בפרדס חנה עומד על 2.2 מיליון שקל, ומחיר השכירות הממוצע 5,000 שקל לחודש.

דירת 5 חדרים חדשה בשכונת חבצלת השרון, נתניה 

בחודש דצמבר האחרון, נמכרה דירת 5 חדרים בשטח 133 מ"ר במחיר של 4.98 מיליון שקל בשכונת חבצלת החדשה בצפון העיר נתניה. הדירה נמצאת בקומה 12 מתוך 23. לפי נתוני רשות המסים הבנייה צפויה להסתיים ב־2025. באותו פרויקט נמכרה בנובמבר דירת 5 חדרים בשטח 133 מ"ר בקומה 10 תמורת 4.92 מיליון שקל.

מדובר בדירות שנמכרו בשוק החופשי באחד מפרויקטי מחיר מטרה במתחם חבצלת השרון. רוב הדירות בפרויקט שווקו לזכאים לדירות בהגרלות בהנחה (80%) ומיעוט הדירות (20%) לשיווק בשוק החופשי.

שכונת חבצלת בנתניה / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

 שכונת חבצלת בנתניה / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

הדירות לזכאים הוגרלו ביולי 2022 בכ־2 מיליון שקל לפני הצמדה למדד. לפי פרסומים ביום סגירת המכרז, הדירות בו שווקו במחיר האמור ובהנחה של עד 300 אלף שקל או 20% הנחה ממחיר דירה בשוק החופשי (לפי שמאות שבוצעה למכרז). כלומר, מי שזכה בהגרלות בנתניה זוכה להנחה מרחיקת לכת בתוך קצת יותר משנה וחצי מהזכייה. להגרלה בשכונה החדשה נרשמו כ־37 אלף איש.

שכונת חבצלת השרון תכלול בסך הכול כ־2,800 דירות ועוד 500 יח"ד דיור מוגן.

דירה בפרויקט גינדי TLV 

ברחוב החשמונאים 8 במגדלי גינדי TLV, בקומה ה־17 מתוך 53 קומות נמכרה דירת חדרים בשטח של 141 מ"ר תמורת 8 מיליון שקל.

הפרויקט, שהוקם על חורבות השוק הסיטונאי, כולל ארבעה מגדלים ועוד 11 בניינים נמוכים בני 14 קומות. למטה נמצא קאנטרי, גני ילדים, וקניון TLV. 

פרויקט גינדי חשמונאים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

 פרויקט גינדי חשמונאים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

פנטהאוז קרוב לים באשדוד 

במגדלי הדקל באשדוד נמכרה דירת פנטהאוז בקומה ה־29 תמורת 8 מיליון שקל. הדירה בת 5 חדרים, בשטח ברוטו של 324 מ"ר, עם חניה לשתי מכוניות. העסקה משקפת מחיר של 35 אלף שקל למ"ר.

פרויקט מגדלי הדקל, שנבנה על ידי קבוצת קלוד נחמיאס, נמצא מרחק הליכה מהטיילת ומהים, ונחתמו בו גם עסקאות במחיר נמוך בהרבה. כך, בנובמבר האחרון נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 77 מ"ר, בקומה השביעית, בתמורה ל־2.31 מיליון שקל, המשקפים 30 אלף שקל למ"ר. דירת 4 חדרים בשטח 110 מ"ר בקומה ה־16 נמכרה באותו חודש ב־2.83 מיליון שקל - כ־25 אלף שקל למ"ר.

באשר להשכרה, קשה כמובן למצוא פנטהאוז מקביל שמושכר, אולם דירת 5 חדרים בקומה ה־21 מוצעת להשכרה ב־12 אלף שקל. דירת 4 חדרים בקומה ה־12 מוצעת ב־6,500 שקל.

מגדלי הדקל באשדוד / צילום: באדיבות קלוד נחמיאס

 מגדלי הדקל באשדוד / צילום: באדיבות קלוד נחמיאס

דירת גן בפרויקט תמ"א בירושלים

ברחוב פתח תקווה 7 בירושלים נמכרה דירת גן בת 4 חדרים בפרויקט תמ"א 38, תמורת 8 מיליון שקל. הדירה בשטח 113 מ"ר, עם חצר גדולה בשטח 333 מ"ר. הפרויקט, "רוממה קראון" ברחוב פתח תקווה 5־11 בבירה, נבנה על ידי חברת מקסיקו ישראל.

רחוב פתח תקווה 7 ירושלים / צילום: מקסיקו ישראל

 רחוב פתח תקווה 7 ירושלים / צילום: מקסיקו ישראל

עיון בלוח יד2 מעלה כי ברוממה אין היצע גדול של דירות להשכרה, אולם אפשר למצוא דירות גן בכ־10,000 שקל לחודש, כלומר התשואה מהשכרה על דירה כזו מגיעה ל־1.5% בלבד.

צרו איתנו קשר *5988