גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המכון שתומך במיזמים חברתיים במלחמה יציע ליזמים תוכנית מנהיגות

מכון שחרית, שאיבד את היו"ר שלו ב-7 באוקטובר, העניק כ-4 מיליון שקל לכ-150 מיזמים ● חלי טביבי ברקת, בכירה במכון: "גילינו מנהיגות יפה בציבור הישראלי, והבנו שאנחנו חייבים להמשיך ולתמוך בה"

חלי טביבי ברקת, אלן וקים הרטמן מקרן FNL, שרית אוחיון, רעייתו של משה אוחיון ז''ל, ובנה / צילום: כפיר סיון
חלי טביבי ברקת, אלן וקים הרטמן מקרן FNL, שרית אוחיון, רעייתו של משה אוחיון ז''ל, ובנה / צילום: כפיר סיון

 

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, קמו אינספור יוזמות אזרחיות שמטרתן הייתה למלא את החסר במקומות שבהם לא היה מענה מהמדינה. גם אנשים שלא היו עד אז פעילים בזירה החברתית, החלו להוביל מיזמים מעוררי השראה, הפעילו מאות מתנדבים וגייסו מאות אלפי שקלים לפרויקטים שהקימו.

בזק תעניק לעובדים ששירתו במילואים מענקים בהיקף כולל של 4.2 מיליון שקל​
בני הזוג שקיימו 50 אירועים לאלפי חיילים מאז פרוץ המלחמה

מכון שחרית, שאיבד את היו"ר שלו משה אוחיון, אשר נרצח עם בנו בעת שרץ לפתוח מקלטים בעיר אופקים בזמן שמחבלים חדרו אליה, החליט לתמוך בשלל היוזמות הללו. בשגרה, שחרית הוא מכון חשיבה ועשייה הפועל לטובת יצירת שותפות חברתית חדשה בישראל. במלחמה, אנשי המכון הקימו יחד עם ארגון FNL את קרן "שחר", ובמסגרתה העניקו באופן מיידי מיקרו מענקים לפרויקטים חברתיים.

עד היום הוענקו כ־4 מיליון שקל לכ־150 מיזמים, שפיתחו פתרונות יצירתיים כמעט לכל בעיה שהתעוררה בזמן המלחמה. כעת החליטו במכון לייצר גם תוכנית הכשרה מסודרת למנהיגים החדשים שנולדו.

"לייצר קהילה יזמית"

"עם פרוץ המלחמה ראינו איך החברה הישראלית פשוט נכנסת לתוך אותם סדקים שהתגלו, וממלאת אותם בפתרונות ובאור", מספרת חלי טביבי ברקת, שעומדת בראש קרן 'שחר' ומנהלת את מרכז המנהיגות במכון שחרית.

"מאז פרוץ המלחמה פנו אלינו 1,850 יזמים לבקש תמיכה, ויחד עם ארגון FNL התחלנו לגייס משאבים ולתמוך בעוד ועוד מיזמים. למלש, תמכנו ביוזמה של נשים חרדיות בשם תכשיק, שהכינו שרשראות זיכרון שבהן חרטו את תמונות הנרצח או הנרצחת, ביוזמת מסלאן שמעניקה טיפול לנשים מהקיבוצים ומהפסטיבל שנפגעו ב־7 באוקטובר, יוזמה של מעצבי בתים להתאמת חדרים לקטועי גפיים ועוד.

"גילינו מנהיגות יפה בציבור הישראלי, והבנו שאנחנו חייבים להמשיך ולתמוך בה, ולהצמיח אותה. עכשיו אנחנו רוקמים את ההמשך אל מול היזמים. חלקם הגדול מאוד לא ידעו קודם לכן להזיז מערכות גדולות, לשנע דברים, לעבוד עם אלפי מתנדבים, לתכלל צרכים ורצונות, ולחבר בין אנשים שונים.

"החזון הוא לפתח אצלם יכולות שאולי זקוקות לעוד חיזוק, להוות עבורם בית גידול, לתת להם את הכלים הנדרשים ולהמשיך לייצר קהילה יזמית - כדי שלא נחזור למקומות הקשים ששברו את הציבור הישראלי לפני ה־7 באוקטובר".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

סנו

חברת מוצרי הניקיון והנייר תרמה 4 מיליון שקל למרכז השיקום לפצועי המלחמה "חוזרים לחיים" בשיבא. המרכז נפתח בתחילת המלחמה, ועד כה שוקמו בו מאות פצועים.

לרגל התרומה נערך אירוע בהשתתפות פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' אמיתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי המשולב, ופרופ' ישראל דודקביץ, מנהל האגף לרפואה שיקומית, לצד אלכס לנדסברג ואיה שחר מבעלי סנו, היו"ר יצחק זינגר והמנכ"ל יובל לנדסברג.

"התלבטתי לא מעט אם לקיים טקס כלשהו, משום שתרומתנו היא כאין וכאפס לעומת תרומת החיילים אשר עבורם הוקמה המחלקה 'חוזרים לחיים'", ציין לנדסברג. "הם יישאו את אותות תרומתם, במקרים רבים, לשארית חייהם. אני אישית חש שהם הצילו אותי, את משפחתי ואת ישראל כולה.

"ביקשנו בסנו להקדיש מחלקה זו לחיילים הפצועים אשר חרפו נפשם עבור כולנו, ולהודות לאנשי שיבא, העושים הכול במקצוענות ובמסירות אין קץ למען שיקום החיילים הפצועים".

אלכס לנדסברג ופרופסור יצחק קרייס / צילום: אסף אריאלי

הקואליציה הישראלית לטראומה

תקציב מרכזי החוסן באקדמיה שינוהל באמצעות הקואליציה הישראלית לטראומה, יגדל מ-9.5 מיליון שקל לכ-17 מיליון שקל, הודות להצטרפותן של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן גרוס וקרן עזריאלי. המהלך נולד ביוזמת קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים.

שלוש התרומות החדשות הגיעו לאור הרצון לעבות ולחזק את המענה לסטודנטים והחוסן המוסדי בקמפוסים. המרכזים יפעלו במתכונת מלאה באוניברסיטאות אריאל, חיפה, הטכניון ובר אילן, ובמכללות ספיר, תל-חי, אחווה, אקדמית ת"א-יפו, רופין, עזריאלי, סמינר הקיבוצים וחמדת. מוסדות נוספים יקבלו מענק לתמיכה וליווי להקמת מרכזי חוסן במתכונת מצומצמת יותר.

פורום כיתות הכוננות של ישראל

פורום כיתות הכוננות "הנני" הוקם במטרה לשמש גורם אופרטיבי המייצג את כיתות הכוננות בקיבוצים, ביישובים ובערים. עם הקמתו של הפורום נרשמו יותר מ-240 כיתות כוננות מיישובים בכל רחבי הארץ, ביניהם יישובים סמוכי גדר כמו גם יישובים ממרכז הארץ, ותיקים וחדשים.

חברי הפורום פועלים בהתנדבות, בין היתר על מנת לדאוג לציוד איכותי, מגוון ורחב לכיתות הכוננות, בעלויות מוזלות ובמימון הרשויות והמדינה. כמו כן, הפורום יסייע בחיבור, קישור ואסדרה בין צוותי החירום היישוביים וכיתות הכוננות אל מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, על מנת לאפשר פעולה אחידה.

להצטרפות לפורום: https://lp.vp4.me/t8qx

יקב קסטל ויקב רזיאל

בשבוע הבא, ב-28 בפברואר בשעה 19:00 יתקיים אירוע התרמה מיוחד במסעדת MESIBA בברוקלין של השף הישראלי אלי בולי. כחלק מהאירוע (ובמסגרת עלות הכרטיס) יקבלו האורחים גישה לבר יינות קסטל ורזיאל, לצד עמדות אוכל.

עלות כרטיס עומדת על 129 דולר לאדם, כאשר 25 דולר מתוך זה ייתרמו למטה החטופים הישראלי בניו יורק.

להזמנת כרטיסים: https://t.ly/-6LzW

עוד כתבות

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור