בזק תעניק לעובדים ששירתו במילואים מענקים בהיקף כולל של 4.2 מיליון שקל​

כ–800 מעובדי הקבוצה יקבלו את המענקים, בהתאם לאורך השירות שביצעו • תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "אני קורא לחברות נוספות במשק להצטרף למהלך ולחזק את אנשי המילואים שלהן"

תומר ראב''ד, יו''ר בזק (שני מימין), ועובדי החברה ששירתו במילואים / צילום: יח''צ
תומר ראב''ד, יו''ר בזק (שני מימין), ועובדי החברה ששירתו במילואים / צילום: יח''צ

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים על חיילי מילואים שהשתחררו בחזרה לביתם אחרי ארבעה חודשי לחימה בעזה או בצפון, וגילו כי הוזמנו לשימוע לפני פיטורים. לא מעט חברות התקשו לגלות חוסן, ולהתמודד עם היעדרו של עובד שיצא להילחם למען המדינה.

לצד זאת, יש גם מי שנוהג אחרת. בתחילת החודש, למשל, הודיעה חברת האנרגיה המתחדשת אורמת כי היא מעניקה חבילת אופציות לעובדים ששירות במילואים, בהיקף כולל של כ־2.5 מיליון שקל. 

בני הזוג שקיימו 50 אירועים לאלפי חיילים מאז פרוץ המלחמה
משרד עורכי הדין שבלת משכנע את העמיתים האמריקאים להשקיע בהייטק הישראלי
בנק הפועלים מעניק מלגות לסטודנטים ממכללת ספיר בהיקף של חצי מיליון שקל

כעת מודיעה קבוצת בזק, הכוללת את בזק, פלאפון, yes, בזק בינלאומי ובזק אונליין, כי תעניק לכ־800 עובדים ששירתו במילואים בחודשים האחרונים מענק הוקרה בהיקף כולל של כ־4.2 מיליון שקל מיוחד. רוב אנשי המילואים ייהנו ממענק בגובה של 6,000 שקל, שנקבע לפי אורך השירות - עד 30 יום, ומעל 30 יום. מדובר בכ־7% מסך עובדי הקבוצה, שעומד על 11.5 אלף.

המהלך מצטרף לשורה של מהלכים שביצעו החברות בקבוצה לאחר ה־7 באוקטובר, בין היתר הקמת מערכי ליווי ותמיכה שהעניקו סיוע סוציאלי, נפשי וכלכלי למשפחות העובדים שנפגעו באופן ישיר ועקיף מאירועי המלחמה. לצד זאת התקיימו תהליכים סדורים לליווי ותמיכה בקליטתם חזרה של המילואימניקים.

החברה נקטה בשורת יוזמות בזמן המלחמה גם למען הציבור הרחב. ביניהן נמנים חיבור כ־1,000 מקלטים ציבוריים בצפון לווי־פי חינם, מאות שירותי תקשורת חיוניים למלונות ובנייני מפונים, הקמת אתר "עוטף ישראל" לבעלי מקצוע ועסקים שנפגעו מהמלחמה, מנויי טלוויזיה לעשרות אלפי חיילים ומפונים, הפעלת ניידות תיקונים שהגיעו לבסיסים ועוד.

"משרתי המילואים הם נכס"

לדברי תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק, "חשוב לנו להעביר מסר חד וברור לעובדינו ולמשק: משרתי המילואים הם נכס, ובלעדיהם, שגרת החיים של כולנו לא הייתה יכולה להתקיים. 800 עובדים הנעדרים מהעבודה זה אתגר משמעותי, וקבוצת בזק הצליחה לעמוד בו בזכות ההירתמות של יתר העובדים, שסייעו למלא את מקומם.

"יש לנו בקבוצה הערכה עצומה לאלו המשרתים ונלחמים, תוך סיכון חייהם, ואנחנו שמחים לתת להם מענק ותמיכה. אני קורא לחברות נוספות במשק להצטרף למהלך שהתחלנו בו כעת, לגבות ולחזק את אנשי ונשות המילואים שלהן".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קבוצת הראל

בצל המלחמה נערך בהאב החדשנות של קבוצת הראל אירוע השקעות במסגרת אקסלרטור החדשנות לתואר שני של המסלול האקדמי המכללה למינהל. בפרס המיזם המצטיין זכה הסטארט-אפ EcoBee, המבקש לייעל את תהליך ההאבקה באמצעות דבורים ולהתמודד עם המחסור העולמי בתנובת ירקות בעקבות ההתחממות הגלובלית.

במסגרת אקסלרטור החדשנות עורכים הסטודנטים עשרה מפגשים של עם מרצים אורחים, ביניהם מנכ"לים, יזמים ואנשי אקדמיה, עורכים סיורים בעולם ועוד. סטארט-אפים נוספים שהשתתפו בתחרות הציגו סנסור המונע התקפי לב בחדר השירותים, מערכת המזהה מקרי חרום עבור אחיות בבתי חולים, ושימוש בבינה מלאכותית למען פוסט-טראומטיים.

am:pm ועמותת שוות

רשת הסופרמרקטים am:pm משיקה בשיתוף עם עמותת "שוות" קולקציית תיקי בד רב־פעמיים, מעוטרים בציטוטים של נשים ונערות גיבורות מלחמות חרבות ברזל, לוחמות ומפונות מהעוטף. כל תיק מעוטר באיור מקורי של המאיירת והמעצבת הגרפית דיאנה פרוקופץ לצד ציטוט.

בין הציטוטים: "אנחנו הדור שימשיך את הכל, וזה הקול שצריך לשמוע" (שירי יחיאלי, תלמידת י"ב מכפר עזה), "איך לא אני יודעת לבד - תגידו לי איך כן" (נירה שפק, אל"מ במיל' וח"כ לשעבר), "רק בזכות אחווה ואחדות ננצח, מהעצב נבנה מחדש" (אריאלה ברקוביץ, יוזמת ארגון 'לביאות בעורף'), "כל בחירה שאנחנו עושות צריכה להיות מאהבה וחיוך" (מאיה אלפר, ניצולת מסיבת נובה).

שגרירות עמותת שוות עם תיקי 'ציטוטי ברזל' / צילום: באדיבות העמותה
 שגרירות עמותת שוות עם תיקי 'ציטוטי ברזל' / צילום: באדיבות העמותה

עמותת שוות הוקמה ב-2018 במטרה להבטיח שנערות יממשו את הפוטנציאל שלהן באמצעות חיזוק הביטחון ותחושת הערך העצמי שלהן, הגדלת המודעות שלהן לאפשרויות השונות ומתן כלים מעשיים להשיגן. העמותה מפעילה תוכניות בפריסה ארצית בכ-25 ערים ברחבי הארץ.

ניתן לרכוש את התיקים בחנויות הפיזיות של am:pm ובאתר הרשת, תמורת 14.90 שקל. כל ההכנסות מהמכירות הן תרומה לעמותת שוות.

אוניברסיטת תל אביב

האוניברסיטה הודיעה כי לקראת שנת הלימודים הבאה, סטודנטיות וסטודנטים המשרתים במילואים יוכלו להתקבל ללימודים לתואר ראשון בכל התחומים (למעט לימודי רפואה) ללא צורך בבחינה פסיכומטרית. הזכאות תינתן למועמדים ללימודים אשר שירתו 60 יום ומעלה בשנת 2023 (החל מה-7.10.23) או אלו ששירתו יותר מ-28 יום בשנת 2024 (החל מ-1 בינואר). בנוסף, האוניברסיטה תנגיש את מסלול הקבלה החדש למפונים מקו העימות, על בסיס אישור מהמדינה.

בהתאם להחלטת האוניברסיטה, הזכאים והזכאיות לכך יתקבלו ללימודים על בסיס ציוני הבגרות בלבד (כל יחידה תפרסם את הציון הנדרש באתר הרישום בתחילת השבוע הבא. יום פתוח יתקיים באוניברסיטה ביום שישי הקרוב). כל תוכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ-10% מסך המתקבלים אליה בשנה הקרובה באפיק החדש.

בשנת הלימודים הנוכחית אישרה האוניברסיטה מתווה מיוחד לטובת חיילות וחיילי מילואים, ובהם הפחתה של מספר השעות הנדרשות להשלמת התואר, הזכות לקבל ציון בינארי בחלק מן הקורסים, מתן גמישות בבחירת מועדי הבחינות ועוד.

בצלאל ועזריאלי

המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים השיקה את התערוכה "זיכרון עוטף" במתחם עזריאלי שרונה בתל אביב. בתערוכה לוקחים ולוקחות חלק מאיירות ומאיירים ותיקים, לצד מרצים, סטודנטים וסטודנטיות ובוגרי האקדמיה. איורי המיזם מוצגים באתר ייעודי שהוקם על ידי חברת Wix, דרכו ניתן לתרום 100 שקל ולבחור איור אחד.

באירוע פתיחת התערוכה נשאו דברים, דנה עזריאלי יו"ר קרן עזריאלי, פרופ' עדי שטרן נשיא בצלאל, עמית טריינין ראש תחום איור בבצלאל ומייסד המיזם, ואילן ג'רבי מנכ"ל עזריאלי שרונה.

עד כה גייס המיזם כ-1.2מיליון שקל. כל התרומות מועברות לקרן שורש, המטפלת בתושבי ובתושבות העוטף.

לאתר המיזם: wrappingmemory.bezalel.ac.il