משרד עורכי הדין שבלת משכנע את העמיתים האמריקאים להשקיע בהייטק הישראלי

באירוע שנערך בניו יורק, בשיתוף פירמת הענק Latham & Watkins, הוצגו ההזדמנויות בענף ההייטק דווקא בזמן המלחמה • ליאור אבירם, שותף בשבלת: "נגד האינטואיציה, עכשיו העת להשקיע"

מימין: ליאור אבירם, זהר פלטי וידין קאופמן / צילום: יח''צ שבלת
מימין: ליאור אבירם, זהר פלטי וידין קאופמן / צילום: יח''צ שבלת

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בעיצומה של המלחמה, ובזמן שענף ההייטק מתמודד עם ירידה בגיוסי הון וגלי פיטורים, ערך משרד עורכי הדין שבלת אירוע עבור שותפים בכירים במשרדי עורכי הדין הגדולים והמשפיעים בניו יורק, במטרה לעודד משקיעים אמריקאים להשקיע בחברות הייטק ישראליות. המהלך בוצע בשיתוף אחת הפירמות הגדולות בארה"ב, Latham & Watkins, המעסיקה כ־3,500 עורכי דין.

ישראל מתגייסת | בנק הפועלים מעניק מלגות לסטודנטים ממכללת ספיר בהיקף של חצי מיליון שקל
ישראל מתגייסת | הסטארט־אפ שנלחם בהפצת מידע מוטעה במלחמה באמצעות AI
ישראל מתגייסת | מיזם ההמלצות שמסייע ללוחמים ולוחמות להשתלב דווקא עכשיו בענף ההייטק

עו"ד ליאור אבירם, שותף מנהל בשבלת, פתח את האירוע והסביר ל־150 הנוכחים כי "כנתון היסטורי, ישראל נמצאת תמיד בין מלחמות. התזמון הנכון ביותר להשקיע במדינה שנמצאת תמיד בין מלחמות הוא ככל הנראה, נגד האינטואיציה, עכשיו.

"השקעה היום בהייטק הישראלי נשארת השקעה בחדשנות משבשת, ביזמים יצירתיים ומתמידים, במרכז טכנולוגי במדינה מערבית ודמוקרטית, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה, וחברה אזרחית שהוכיחה פעם נוספת את חוסנה.

"שום דבר מכל אלה לא השתנה, אלא להיפך. הדבר שכן השתנה הוא שניתן להשקיע בשווי חברות אטרקטיבי יותר, ובתנאים שהפכו לאטרקטיביים ביותר מאז 2010. לכן, הזמן הנוכחי הוא הזדמנות למשקיע".

הסכמי השלום הבאים

באירוע דיבר גם זהר פלטי, ראש האגף הביטחוני מדיני לשעבר במשרד הביטחון, וראש מנהלת המודיעין במוסד לשעבר. פלטי דיבר על חשיבות האחדות הפנימית בישראל להשגת ניצחון, וגם על מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב והסכמי השלום העתידיים.

"מדובר ביחסים של כתף אל כתף", ציין פלטי. "זאת לצד הסכמי השלום עם מדינות האזור - מצרים, ירדן, האמירויות, בחריין ומרוקו. הניצחון של ישראל יהיה בצורת שחרור החטופים, שיקום היישובים, חזרת התושבים אליהם, וחתימת הסכמי שלום עם סעודיה ואינדונזיה, שיראו לאזור ששום אירוע טרור לא יכול להרוג את התקווה והעתיד של ישראל באזור".

דוברים נוספים באירוע היו רועי הלדשטיין שותף-מנהל בקרן Team8, לי מוזר נווה מארגון Brothers & Siters for Israel ושותפה מנהלת בקרן AnD Venturs, וידין קאופמן יו"ר קרן תמורה.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ד"ר פישר ואום קולטור

תערוכת "האדמה זזה" נפתחה השבוע בגלריה ZOA בבית ציוני אמריקה בתל אביב, כמחווה לאמני הדרום והעוטף. את התערוכה יזמה והפיקה חברת ד"ר פישר, בשיתוף עמותת "אום קולטור" המאגדת 150 אמנים מהנגב המערבי.

התערוכה מציגה יצירות של אמנים ויוצרים מהדרום, המביעים דעות ופרשנויות אסוציאטיביות למציאות הנוכחית. בין האמנים המשתתפים: יונה לוי גרוסמן, נדין בר נוי, אייל אסולין, זוהר מורג, גילה ספיר, לימור מקס צרפתי, ג’וזף יוסף דדון, דב הלר ז"ל, דב אור נר, שרקה פרחיה, זהבה מסר ועובדיה קידר. אוצרי התערוכה הם דורון פולק ושלומי בן יקר.

התערוכה פתוחה עד אמצע מרץ. כל ההכנסות ממכירת היצירות יועברו ישירות אל האמנים.

הבנק החברתי למזון תינוקות

הבנק החברתי למזון תינוקות, שבשגרה מסייע למשפחות במצוקה לספק מזון לתינוקות המשפחה, סייע מתחילת המלחמה לכ־900 משפחות מהעוטף ומשפחות מפונות מהצפון. הסיוע מתבצע באמצעות כ־500 מתנדבים ב־100 יישובים, האוספים קופסאות מזון לתינוקות ומעבירים אותן למשפחות. כל ערכה מכילה, מלבד המזון, גם חיתולים, מגבונים וציוד נוסף לשנה הראשונה של התינוק.

בימים אלה יוצא הבנק החברתי לגיוס תרומות, כדי להרחיב את מעגל התמיכה במשפחות הנזקקות.

להתנדבות ולתרומות: http://2help.org.il

פורום המנהיגות הנשית

החמ"ל האזרחי אחים.ות לישראל, בשיתוף עם פורום המנהיגות הנשית, ארגנו בים המלח אירוע שבו נחשפו מנהלות בכירות במשק הישראלי לסיפורי גבורה של נשות הנגב המערבי. במסגרת האירוע נערך ביקור בבית הספר "הדרים" לילדים עם צרכים מיוחדים, שהועתק משדרות לאזור ים המלח. המפגש המשיך למרכז השחר של פרויקט "חוסן ילדינו", וכלל מספר הרצאות ומעגלי שיח.

פורום המנהיגות הנשית ונשות הנגב המערבי באירוע בים המלח / צילום: תמונה פרטית
 פורום המנהיגות הנשית ונשות הנגב המערבי באירוע בים המלח / צילום: תמונה פרטית

מטרת האירוע היא לייצר פלטפורמה לשיתוף פעולה בין פורום המנהיגות למנהיגות המקומיות בנגב המערבי, בכדי להתניע צמיחה ושיקום של האזור ולייצר שם פורום מנהיגות מקומית.

האירוע נערך בהובלת ורד רמון ריבלין ראש הפורום, ונכחו בו חדווה בר המפקחת על הבנקים לשעבר, שגית דותן משנה למנכ"ל מקס, ליאת קידר מנכ"לית חטיבת המזון באסם, עינת יוזנט מנכ"לית אלטמן, רומינה מאיר, מנכ"לית אגן ארומה ועוד.

האקדמית ת"א־יפו

מפרוץ המלחמה גויסו כ־330 סטודנטים למדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב יפו ללחימה בחזית. כ־200 מתוכם הגיעו לקמפוס עם פתיחת שנת הלימודים, אך יותר מ־100 עדיין משרתים בהיקפים משתנים.

לשם כך הוקם במכללה צוות יועצים שעובד בצמוד עם כל סטודנט, מכיר את מצבו ובונה עבורו מענה פרטני. אנשי הסגל מעניקים "שיעורי השלמה פרטיים", ועבור אלה שהגיעו באיחור רב לשנת הלימודים נפתחו קבוצות לימוד מצומצמות של 3- 10 סטודנטים, במקביל לתוכנית הלימודים הרגילה.