גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan
ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

רשימת יצרני הרכב הסינים שנכנסים לשוק הישראלי ממשיכה להתארך. בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan), היצרנית השלישית בגודלה בסין והוותיקה ביותר, עם פעילות שנמשכת מאז 1861.

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו
לרכב הזה יש נוחות מרשימה, ממדים עצומים ומחיר מפלצתי בהתאם

המשלחת נפגשה עם מספר יבואני רכב ישראלים גדולים כחלק מלימוד השטח וההכנות לכניסה לשוק הישראלי בחודשים הקרובים. ככל הידוע, החברה כבר נמצאת במגעים מתקדמים למתן זיכיון היבוא לאחת מיבואניות הרכב, אולם מסמכי הזכיינות טרם נחתמו רשמית.

הכניסה של צ'אנגן לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה הקבוצה השנה. במסגרתו היא מתכננת לייצא לעולם יותר מ־750 אלף כלי רכב בשנה החל מ־2024, כולל לשווקי יצוא חדשים באירופה, אסיה ועוד.

"פרמיום נגיש"

במהלך כנס בסין בינואר השנה הציגה צ'אנגן את רשימת השווקים שאליהם בכוונתה להיכנס בגל הראשון, וביניהם נמצאת גם ישראל לצד אוסטרליה, ניו־זילנד ודרום אפריקה. על פי תוכניות החברה, בכוונתה להיכנס לשוק האירופאי והישראלי עם לפחות שני מותגי רכב חשמליים בו זמנית.

הראשון הוא מותג Deepal שהמיצוב שלו מוגדר "פרמיום נגיש", והוא מיועד להתחרות בין השאר בדגמים של BYD, XPENG ועוד. הקבוצה צפויה לייצא לאירופה ולישראל, בין השאר, את הקרוס־אובר החשמלי בגודל בינוני S7, שאמור להתחרות בטווח מחירים משוער של 200־260 אלף שקל.

הוא מצויד במנוע של 258 כ"ס ובסוללה בקיבולת 80 קילוואט־שעה, שאמורה לספק טווח של מעל 500 ק"מ. המחיר בסין מתחיל בכ־32 אלף דולר. מותג נוסף של הקבוצה שאמור לנחות באירופה ב־2024 על פי הצהרת היצרן, הוא מותג הפרימיום AVATAR, שממוצב מול טסלה. הדגם הראשון הוא הקרוס־אובר החשמלי AVATAR 11, שמצויד בסוללה של 90 קילוואט ובשני מנועים בהספק של יותר מ־500 כ"ס, ואמור להשיג טווח של כ־600 ק"מ. מחירו בסין מתחיל בכ־45 אלף דולר. בישראל אפשר לצפות למחיר משוער בטווח של 300־350 אלף שקל.

לצד אלה צפוי להגיע גם מותג "עממי" יותר של הקבוצה, שמייצר דגמי סדאן וקרוס־אובר עם הנעה חשמלית ופלאג־אין בטווח מחיר משוער של 150־200 אלף שקל.

קבוצת צ'אנגן מכרה ב־2023 כ־2.55 מיליון כלי רכב, כולל כאלה שהיא מייצרת במשותף עם פורד, מאזדה ועוד. מסירות המותגים החשמליים העצמאיים של הקבוצה הסתכמו בכ־470 אלף כלי רכב, עלייה של 74% מ־2022, והיצוא שלה הסתכם בכ־230 אלף כלי רכב.

יצוין כי רוב קבוצות היבוא הגדולות בישראל כבר מייבאות לפחות מותג סיני אחד, ולפיכך מעריכים בענף כי היבואנית העתידית של הקבוצה תוקם כשותפות עסקית בין גורמים שונים. כיום מיוצגים בישראל למעלה מ־22 מותגים מתוצרת סין, ועל פי הערכות, נתח השוק שלהם (כולל טסלה) ברבעון הראשון של 2024 צפוי לנוע סביב 25%.

הדור החדש של מרצדס E קלאס הושק בישראל

קבוצת כלמוביל השיקה השבוע בישראל את הדור החדש של סדרת מרצדס E קלאס, שהיא הסדרה הנמכרת ביותר של המותג. המכונית זכתה לעיצוב אווירודינמי חדש, והיא ארוכה ורחבה בכ־2 ס"מ מקודמתה. תא הנוסעים עוצב מחדש וכולל תצוגה דיגיטלית של עד שלושה מסכים גדולים. הוא עמוס בטכנולוגיות כמו מצלמות שמאפשרות לבצע שיחות וידאו, ממשק קולי חדש, אפשרות לשליטה מרחוק ועוד.

מרצדס E קלאס / צילום: יח''צ

המכונית מגיעה בשלב הראשון בשתי צורות הנעה. הראשונה, E200, מצוידת במנוע טורבו־בנזין בנפח 2 ליטר, שמסתייע במערכת היברידית "קלה" ומייצר 204 כ"ס. הדגם הזה רושם צריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ ועולה בישראל החל מ־534 אלף שקל. השני הוא דגם הפלאג־אין E300e, שמשלב בין מנוע טורבו, מנוע חשמלי וסוללה גדולה בקיבולת 25.4 קילוואט־שעה. הוא מייצר הספק משולב של 313 כ"ס ומסוגל לנוע על חשמל בלבד לטווח של עד 100 ק"מ. מחירו נע בטווח של 640־740 אלף שקל.

הקרוסאובר החשמלי החדש של פורד ינחת בארץ בסוף השנה

ברבעון השלישי של 2024 צפוי לנחות בישראל פורד אקספלורר החשמלי, שיהיה הרכב החשמלי הראשון של המותג אשר מיובא לישראל ביבוא סדיר. זהו קרוס־אובר קומפקטי יחסית בעיצוב מתקדם, שאין לו שום קשר לפורד אקספלורר בנזין המוכר.

פורד אקספלורר החשמלי / צילום: יח''צ

הרכב מגיע לאירופה בשלב הראשון בשתי תצורות. הראשונה היא עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 340 כ"ס. הוא מצויד בסוללה של 82 קילוואט שעה, שאמורה לספק טווח של עד 540 ק"מ ב־WLTP, ומאיץ מאפס ל־100 ב־5.3 שניות. מחירו בגרמניה ללא מסים וללא סבסוד עומד על כ־53 אלף יורו, מחיר כמעט זהה למחיר של טסלה Y "לונג ריינג'" במדינה, שעולה בישראל 282 אלף שקל.

התצורה השנייה כוללת מנוע בודד עם הנעה אחורית בהספק של 286 כ"ס. גם דגם זה מוצע עם סוללה של 82 קילוואט־שעה. הגרסה הזו עולה בגרמניה כ־49 אלף יורו.

עוד כתבות

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה, המחבל נוטרל ● צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון ● כ-30 שיגורים זוהו לכיוון מרחב החרמון, חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

את עקרונות הניהול הוא למד מהכדורגל בשכונה. היום יש לו אלפי עובדים בעולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים