גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof
תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

ישראל מתגייסת | רשת בתי קפה חדשה תנוהל ותופעל ע"י תושבים מהעוטף
ישראל מתגייסת | חממת SouthUp בשער הנגב חוזרת לפעול ומקימה קרן אימפקט
ישראל מתגייסת | ביוזמת שלושה צעירים: יריד תעסוקה בהייטק למילואימניקים

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט

בצל מלחמת "חרבות ברזל" חברו בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט למיזם משותף תחת השם "מציירים תקווה". ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" - כאשר הציורים מהווים עיבוד פסיכולוגי לרגשות הילדים.

ההגדה של דיסקונט ואלו''ט שציירו ילדי מפונים / צילום: יחצ/עמותת אלו״ט

הציורים הנבחרים נערכו לתוך הגדת פסח שהודפסה במהדורה מוגבלת בדפוס בארי, לצד מטבע מיוחד שהונפק באופן בלעדי לזכר ה-7 באוקטובר. כל ההכנסות ממכירת ההגדה יועברו לפעילות עמותת אלו"ט.

לרכישת ההגדה: 052-8108203

משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל

פרס ע"ש שמעון פרס יוענק ליוזמות שהגישו עזרה התנדבותית בעקבות ה-7 באוקטובר. הפרס, בסך 10,000 אירו, יוענק על ידי משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל, כהוקרה על הישגי החברה האזרחית בישראל. זאת בנוסף לפרס שמעון פרס הרגיל, שמוענק מאז 2017 לפרויקטים בולטים של שיתוף-פעולה ישראלי-גרמני.

יוזמות שתמכו במפונים, הציעו עזרה פסיכולוגית או עזרה דחופה אחרת לנפגעים, פעלו לטיפול במעוטי יכולת או מעורבות למען הכלל בדרכים אחרות, יכולות להגיש מועמדות לפרס. גם פרויקטים שהושלמו וגם כאלה שעדיין נמשכים יכולים להגיש מועמדות. עובדי מדינה ופרויקטים המבוצעים אך ורק על ידי משרדים או סוכנויות ממשלתיות אינם רשאים להגיש מועמדות.

המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס הוא 24 באפריל. לפרטים נוספים: https://t.ly/k3-_E

Elevation

סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, בראשות סא"ל במיל' אבי שניר, קצין במילואים ביחידת מגלן, תאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים בשיתוף חברת Wix. בין היתר מדובר בסיוע ועזרה לבעלי עסקים שנפגעו מהמלחמה, על ידי בניית אתרים שיאפשרו את המשך קיומם.

בנוסף פתחה החברה תוכנית הכשרה ייעודית לתפקיד מטמיעי מערכת סיילספורס בחברות הייטק. התוכנית שנבנתה בשיתוף עם עמותת תפוח, מיועדת לנפגעי ונפגעות המלחמה ולאנשי מילואים לשעבר, המחפשים עבודה חדשה. במסגרת התוכנית מקבלים המשתתפים הכשרה מקצועית, תהליך ליווי ומנטורינג מקצועי, התמחות פרקטית, ובסופו של דבר, השמה בתפקיד החדש.

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: יח״צ Elevation

תוכנית שלישית שמקדמת אלוויישן היא תוכנית פודטק שנוצרה בשיתוף מנהלת האגריפודטק בגליל, שמטרתה לשקם את הגליל ביום שלאחר המלחמה. לשם כך התוכנית מכשירה 120 עובדים לתפקידים המתפתחים בתעשיית הפודטק. ההכשרה מתבצעת בהתאם לצורך בשטח.

לדברי שניר, "אנחנו חייבים לייצר לאנשים תקווה, עתיד והמשכיות. תפקיד ההייטק הוא לשפר את העולם, וזה אומר לא רק להגדיל את הכנסות המדינה ולייצר מקומות עבודה, אלא גם להיות קטר ערכי שמושך קדימה ויוזם במשימה של בניית מדינת ישראל".

חברת CyberProof ומרכז ThriveDX

שיתוף-פעולה בין חברת CyberProof למרכז ThriveDX יאפשר לעשרות מפוני ומפונות קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר. התוכנית הינה יוזמה פרטית של שתי החברות, במטרה לתמוך ולסייע תעסוקתית למפוני הקיבוץ.

הקורס יינתן למפונים במימון מלא, יימשך כחצי שנה וישולבו בו מפגשים במודל היברידי. התוכנית תכלול גם ביקורים בחברות הייטק מובילות, השמה, הכנה לראיונות עבודה ועוד. בתוכנית ילמדו המפונים נושאים כמו ניהול רשתות, יסודות אבטחת סייבר, אבטחת רשת ואפליקציה, טיפול באירועי סייבר, ניתוח תוכנות זדוניות, ניהול סיכונים, מודיעין ואיומי סייבר ועוד.

התוכנית מנוהלת על ידי מעין כהן חזיז מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית ב-CyberProof, אלון פוטרמן מנכ"ל הקרן לשיקום כפר עזה, ורותם גרין מנהלת פרויקטים ב-ThriveDX.

לדברי כהן חזיז, "אנחנו שמחים להוביל יחד עם שותפינו את היוזמה המיועדת לחברי וחברות קיבוץ כפר עזה המאפשרת לפתח קריירה חדשה בעולם הסייבר. זו הזדמנות מיוחדת להעניק כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות ומנטורינג לטובת יציבות תעסוקתית עם אופק קידומי בתעשייה חדשנית וצומחת".

פוטרמן מציין כי "משימת העל שלנו עתה היא לייצר הזדמנויות אינסופיות לנשות ואנשי עוטף עזה. המהלך יאפשר לפתוח דלתות אסטרטגיות בעולם ההייטק, ויש פה מודל לחיקוי בדרך שבה חברה במגזר הפרטי מסייעת במאמצי בנייתה מחדש של קהילה שנפגעה כל כך קשה ב-7 באוקטובר״.

קפה גרג שדרות

לאחר חצי שנה למלחמה, שבמהלכה נסגר סניף קפה גרג בשדרות, פותחת הרשת סניף דגל מחודש בעיר, בהשקעה של כ-550 אלף שקל. הסניף משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל כ-100 מקומות ישיבה. כאות הזדהות עם משפחות החטופים הוצב שלט ענק עם הסיסמה הקוראת להשבת החטופים Bring Them Home לצד הסרט הצהוב המסמל חופש.

סניף גרג החדש בעיר שדרות / צילום: אסף לוי

"הצלחנו לפתוח בשדרות סניף מחודש לאחר שיפוץ מאסיבי, ולגייס עובדים מהעיר והסביבה", אומרים בעלי הרשת יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי. "שלט הענק שנתלה יהווה אזכור יומי לכולנו כי אחינו ואחיותינו עוד מוחזקים בידי חמאס בעזה, ולא נוריד אותו עד שאחרון החטופים ישוב לביתו".

yes

בעקבות המצב הביטחוני ובמטרה להקל על שהיית הילדים בבתים, חברת yes פותחת את כלל ערוצי הילדים בחינם וכן את ה-VOD kids, ללא צורך בפנייה לשירות לקוחות. השידורים ניתנים לצפייה גם באפליקציית +yes לנייד ולטאבלט, והמהלך יימשך עד סוף חג הפסח.

עוד כתבות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עם נשיא שמקורב גם לנתניהו וגם לארדואן: האם הפתרון לאיראן יגיע דווקא מהמדינה המפתיעה הזו

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרב במרכז רצועת עזה

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל