גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכנית החירום של גוף האשראי החברתי עוגן מתרחבת

עוגן מציע הלוואות לעסקים קטנים בריבית פריים ● הפסיכולוגים של זיגמונד משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה ● רשת פתאל אירחה במדריד משלחת של 17 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמה ● ישראל מתגייסת

משלחת פצועי צה''ל למדריד / צילום: קובי סידי
משלחת פצועי צה''ל למדריד / צילום: קובי סידי

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עוגן

גוף האשראי החברתי עוגן מרחיב את תוכנית החירום שהשיק באוקטובר בעקבות המלחמה, ומוביל בימים אלה מהלך שיאפשר לכל עסק קטן להגיש בקשה להלוואה בריבית פריים. במסגרת זו, סכום ההלוואה המרבי לעסק קטן יוגדל ב-30% ויעמוד על 650 אלף שקל. כמו כן, ניתן יהיה להגיש בקשה להלוואה במסלול ישיר, ללא יועץ עסקי, בסכום של עד 250 אלף שקל. המסלול מיועד לעסקים בעלי ותק של שנתיים לפחות, עם מחזור עסקי שנתי של עד 20 מיליון שקל. 

ישראל מתגייסת | המיזם שבו לוחמים שסובלים מפוסט-טראומה משמשים כמנטורים
ישראל מתגייסת | קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

מאז פרוץ המלחמה נרשמו בעוגן יותר מ-11 אלף פניות של בעלי עסקים קטנים לקבלת הלוואות וליווי פיננסי. על פי נתוני הארגון, הסכומים המבוקשים על ידי העסקים הקטנים עלו בתקופת המלחמה לטווח ממוצע של 180-220 אלף שקל לעסק, לעומת טווח ממוצע של 130-150 אלף שקל טרום המלחמה.

נוסף על הלוואות בריבית פריים, מציע עוגן לבעלי עסקים קטנים גם שירותי ליווי ומנטורינג עסקי באמצעות 1,300 מנטורים מתנדבים, הכוללים מנהלים בכירים ומנוסים מכל מגזרי המשק.

לדברי שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן, המהלך "נועד להנגיש את האשראי החברתי של עוגן לכל אותם עסקים הזקוקים לסיוע. אנו מקווים כי קרנות האשראי של עוגן לעסקים, נוסף על קרן המילואים שהשקנו באחרונה, יצליחו לחולל שינוי חיובי משמעותי בחיי בעלי עסקים קטנים רבים המתמודדים עם קושי כלכלי גובר והולך".

לפניות: ogen.org או במוקד הטלפוני 3309*

זיגמונד

הפסיכולוגים של זיגמונד, פלטפורמה חינמית המציעה התאמה בין פסיכולוג למטופל, משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה, תמיכה וטיפול בפוסט-טראומה. הפלטפורמה זמינה כאפליקציה וכאתר אינטרנט.

מאחורי הקמת זיגמונג עומד הפסיכולוג נתנאל זינגבוים, ששירת ביחידת אגוז כקלע וחבלן, ונקלע בעצמו לחוויית כמעט-מוות במבצע צוק איתן בעזה, אשר לא טופלה במסגרת טיפולית צבאית. לדבריו, "בתקופה ההיא, ובטח שבמלחמות לפניה, לא היה פופולרי לדון בבעיות נפשיות שנגרמו כתוצאה מהלחימה.

אפליקציית זיגמונד / צילום: יח''צ

"כולנו היינו בתוך זה, היה ברור שכל אחד חווה את הלחימה בעצימות שונה, ורובנו נשארנו עם טראומה או פוסט-טראומה ומשקעים שמשפיעים עלינו עד היום. כפסיכולוג, וגם כאדם הצורך טיפול פסיכולוגי בעצמו, נתקלתי בקושי מאוד גדול סביב הצורך שלי ושל אחרים במטפלים טובים, ולכן הקמתי את זיגמונד. כעת אנו משיקים סדנאות עיבוד לחימה ושיחות חינמיות למילואימניקים וכל מי שחווה חוויית לחימה ורוצה לדבר על זה עם אנשים כמוהו".

לאתר: zigmond.me טלפון: 053-3025849

רשת מלונות פתאל

רשת פתאל אירחה במדריד משלחת של 17 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמת חרבות ברזל, שאליהם הצטרפה גם מיה רגב, ששוחררה משבי החמאס. מאחורי המהלך עומד איש העסקים קובי סידי, מנכ"ל הפועל תל אביב לשעבר, שהזמין את המשלחת למשחק של אתלטיקו מדריד.

סידי אירח את המשלחת בתא הפרטי שלו באצטדיון וונדה מטרופוליטנו של אתלטיקו. "החלטתי להזמין חיילים הנמצאים בתהליך שיקום ארוך להפוגה קצרה במשחק של אתלטיקו מדריד", הוא מספר.

"דוד פתאל ושי רז (מנכ"ל פתאל אזור ספרד) נרתמו מיד לבקשתי, ותרמו על חשבונם אירוח מלא שכלל אפילו ארוחת שבת. עידן עופר, השותף בקבוצת אתלטיקו, והנציג שלו, גדי גרין, שלחו לי צעיפים וכובעים של הקבוצה לחלק לכולם, והזמינו את המשלחת לארוחה עם הקהילה היהודית".

עמותת "מחשבה טובה" וקרן אספר

עמותת מחשבה טובה הקימה מרחב למידה טכנולוגי בטבריה עבור תלמידים מקרית שמונה שפונו לעיר בצל המלחמה. המהלך התאפשר הודות לתמיכת קרן אספר.

המרחב הטכנולוגי כולל עגלת מחשבים מאובזרת בכל הנדרש להעברת תכנים טכנולוגיים מקדמי חוסן, שפותחו על ידי העמותה ומועברים על ידה למאות ילדים מפונים מאז פרוץ המלחמה.

לדברי אלון ארצי, מנהל פעילות העמותה בצפון, "הציוד הטכנולוגי הרב שהתקבל בתרומה ישמש לקורסים טכנולוגיים ייחודיים שנעביר לילדים, ויישאר כמובן לשימוש בית הספר לשנים הבאות, עם חזרתם הביתה. מרגש מאוד להציע למידה ופנאי לילדים שאינם חיים בשגרה מתחילת המלחמה".

נבחרת הריצה להעלאת המודעות לחטופים / צילום: אבישי בדולח

סקוני

כ-100 רצות ורצים חברי נבחרת שלוה-סקוני רצו 15 ק"מ לבושים בחולצות צהובות, להעלאת המודעות והקדשת האימונים לחזרתם של החטופים. הריצה, שהתקיימה בנמל תל אביב, היא חלק מהאימונים לקראת מרתון ניו יורק בנובמבר, שבו ייצגו את מדינת ישראל.

הנבחרת דחתה את השתתפותם של 120 רצים במרתון בנובמבר 2023 עקב מלחמת חרבות ברזל, ואילו השנה מתוכננת לצאת נבחרת גדולה יותר של 260 חברים. את הנבחרת השנה יוביל סער בוכבינדר, רץ על הרצף האוטיסטי אלוף הספיישל אולימפיקס במקצי 5,000 ו-10,000 מטר.

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף

עובדי חדשות 13 לדירקטוריון: "תדהמה ושאט נפש ממינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'"

עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13 שיגרו מכתב חריף לדירקטוריון, בו הביעו התנגדות למינוי יו"ר הרשות השנייה לשעבר ליו"ר החברה ● לפי המכתב, "המינוי כה פסול ומופרך, עד כי מתעוררת תהייה שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית" ● רשת 13: "ועדת האיתור פעלה במקצועיות ובתהליך סדור"

בניין בית הדין הארצי לעבודה / צילום: רפי קוץ

15 שופטים חדשים מונו לבתי הדין לעבודה. הרשימה המלאה

הוועדה טרם מינתה שופטים לבתי המשפט בירושלים - למחוזי ולשלום, וזאת עקב מחלוקת והיעדר הסכמה על זהות השופטים שימונו

דירות חדשות / צילום: Shutterstock

עוד 110 אלף שקל לדירה: האזור המפתיע שהוביל בעליות המחירים

בהיעדר פעילות ממשלתית בתחום, הציבור לא מאמין שמחירי הדירות ירדו - וגם הריבית הגבוהה לא עוצרת אותו מלחזור לקנות דירות ● התוצאה - מחירי הדירות חזרו לעלות לאחר שב-2023 רשמו ירידה ● זהו המחוז שהוביל את עליית המחירים

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

ביונסה בהופעה. מותג בשמים והשקעות נדל''ן / צילום: Reuters, BriganiArt/Bartill

על המוזיקאיות שחדלו מלהטיל ביצי זהב לאחרים והפכו לבוסיות של עצמן

במשך שנים תעשיית המוזיקה נשלטה על ידי גברים שהתעשרו על גבן של זמרות מצליחות ● זמרות פופ כמו מדונה, ביונסה וטיילור סוויפט הביאו את הבשורה של המאה ה-21 כשהפסיקו להיות מריונטות על חוטים והפכו לבוסיות שמגלגלות מיליארדים

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, גם גיל הפטור לקצינים יעלה בשנה ל-46

משרד הביטחון יביא בפני הממשלה בקשה להארכה נוספת לחוק שמעלה את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת לכולם ● בעלי תפקידים מיוחדים ישרתו שנה נוספת גם כן, עד גיל 50 ● זה החוק שהשרים ידונו עליו ביום ראשון הקרוב: כל הפרטים

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

יו''ר הפד, ג'רום פאוול / צילום: Reuters, Amanda Andrade-Rhoades

הפד למד להיזהר: בלי ודאות שהאינפלציה נבלמת לא יוריד ריבית

לאחר שנכווה מטעויות העבר, הבנק המרכזי של ארה"ב נוקט זהירות וסבלנות, והציב רף נוקשה יותר מבנקים מרכזיים אחרים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה היה השם שנקבע בצה"ל למבצע אנטבה?

מה משותף לציורים המעטרים את שטרות האירו, במה עוסקים אומני קינצוגי ביפן ומהי אוסטקהקה? ● הטריוויה השבועית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

בדרך לקו האדום: מה צפוי בנתוני האינפלציה בישראל היום?

התחזיות למדד המחירים לצרכן בישראל לא ממש אופטימיות ● ההערכות הן שהמדד יעלה לקצב שנתי של 3.1%-3.2%, ובפעם הראשונה יעקוף את טווח היעד של בנק ישראל

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-260 אלף שקל: רכב השטח הקוריאני הגדול שעבר שדרוג

הרקסטון הוותיק של סאנגיונג, כיום KGM, עבר שדרוג עם שאיפות פרימיום ● יש לו תא נוסעים מפנק, אך הוא עדיין בעיקר רכב שטח

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: דובר צה''ל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, Shutterstock

הנתון הכלכלי המדאיג שהתחבא - ואינו קשור למלחמה

באוצר מודים: גם בלי המלחמה, אנחנו לא עומדים ברף ● חברי הכנסת שוב סבורים שזכותם לעשות ככל העולה על רוחם ● והשורטיסטים נכחדים מוול סטריט ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק