קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות • כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים • ישראל מתגייסת

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה
יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ב-7 באוקטובר היה יובל זילבר ז"ל, 25, באמצע הטיול הגדול במזרח. כשנודע לו על מתקפת החמאס ופרוץ המלחמה, החליט לעצור הכול ולחזור לארץ. הוא התגייס במסגרת המילואים כקצין בנח"ל, ונפל בקרב ברצועת עזה ב-1 בנובמבר. 

ישראל מתגייסת | החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה
ישראל מתגייסת | הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

מכריו של זילבר מספרים כי כל חייו עסק בתרומה ועשייה, בין אם בשנת שירות, בצופים ובמסגרות נוספות. הוא האמין בנתינת חכות ולא דגים, ובפיתוח המסוגלות של הסובבים אותו. לאור זאת החליטה משפחת פלד-שרף, עבורם יובל היה כמו בן, לפתוח את "הקרן של יובל" לסיוע למשרתי מילואים, ותרמה לה חצי מיליון שקל.

הקרן, בשיתוף קרן עוגן, תאפשר מתן הלוואות ללא ריבית לאנשים פרטיים שזקוקים לסיוע זמני, בדגש על אנשי מילואים בעלי עסקים (עצמאים) ששירתו ומשרתים את המדינה במלחמה. כעת המטרה היא להגדיל את הקרן למיליון שקל, על מנת שמעגלי ההשפעה שלה יהיו רחבים יותר.

"להעצים חיילי מילואים"

אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שהובילה את המהלך באופן פרטי ובנה תומר היה חבר טוב של זילבר, מספרת כי השניים "היו חברים בלב ובנפש, והם הדור הצעיר והמדהים של ישראל, שמאמין בערכים של חינוך לעשייה ונתינה הכי ישראלית ושורשית.

"הקמנו את הקרן ע"ש יובל זילבר כדי לשמר לנצח את החברות המופלאה שלהם, ולהעצים חיילי מילואים שנותנים היום את כל מרצם עבור המדינה".

אפרת פלד / צילום: רון קדמי
 אפרת פלד / צילום: רון קדמי

תומר פלד מספר כי זילבר היה עבורו "אח במלוא מובן המילה. מילדות היינו בכל מסגרת יחד, ומאז, בין אם בצופים, בשנת השירות או בשירות הצבאי, תמיד חיפשנו להקים פרויקטים שיחזיקו גם אחרי שנעזוב. הקמנו את הקרן הזו בשמו כדי להמשיך לתת שנים קדימה, וכדי לשמר את אורו הייחודי".

לתרומות: https://t.ly/ovLH6

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

טיב טעם

רשת המזון יוצאת במבצע לגיוס תרומות למען עמותת "אור למשפחות", המעניקה סיוע ותמיכה להורים ששכלו את ילדיהם במערכות ישראל. המבצע ייערך במהלך החודש, בכ-50 סניפי הרשת ובאתר האונליין, והלקוחות יוכלו לתרום 10 שקלים בכל קנייה. בסוף החודש תוסיף טיב טעם תרומה משלה, והסך הכולל יוענק לעמותה.

לדברי אביבית לוי-נעים, מנהלת שיווק ומכירות בטיב טעם, "כרשת עם אג'נדות חברתיות מובהקות וקהל לקוחות מבוסס ונאמן, אנחנו מחויבים לעשות הכול למען העמותות השונות בישראל התומכות בקהילה על כל גווניה".

עירית אורן גונדרס, יו"ר עמותת אור למשפחות, מציינת כי השנה "הצטרפו כ-600 משפחות חדשות לעמותה בעקבות 'חרבות ברזל', ואנו מעריכים את ההירתמות של חגי שלום ורשת טיב טעם. בתרומה זו, הם נוטעים אור בלבבות ראויים".

תוכנית ניצנים

התוכנית, הפועלת להנגשת השכלה טכנולוגית עבור נערים מהעוטף והפריפריה, ושילובם במוקדים טכנולוגיים מובילים בצבא ובתעשייה, קוראת לחיילים משוחררים מהעוטף, הדרום והצפון להירשם לקורס בחינם להכשרה להייטק.

כחלק מהקורס, החיילים המשוחררים יקבלו הכשרה מאפס וליווי, כשהמטרה היא לאפשר להם להשתלב בתפקידי מפתח בהייטק. עד כה, לפי נתוני התכנית, יותר מ-70% מהבוגרים של הקורס השתלבו בענף בהצלחה.

לפי מובילי התוכנית, הסיכוי של חיילים משוחררים מהעוטף להשתלב בהייטק נמוך ב-50% מסיכוי החיילים במרכז, לאחר שהמלחמה צמצמה תוכניות הסבה רבות, והחריפה את אי השוויון.

לפרטים נוספים: www.nitzanim.tech/totech/

החווה של דני

בסוף השבוע האחרון התקיים אירוע התרמה לחוות החוסן "החווה של דני", המטפלת בלוחמי חרבות ברזל המתמודדים עם PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומטית). דני סיטרין, המייסד והמוביל של החווה, יצר מרחב מרפא, שמטרתו להוות מקום מפלט עבור חיילים שחזרו משדה הקרב.

בחוות הסוסים מתקיימים טיפולים אינטגרטיביים מסוגים שונים, כולל טיפולים עם בעלי חיים. באירוע עלו הלוחמים לבמה, וסיפרו על הפגיעה שחוו, ועל תפקידה של החווה בתהליך ההחלמה וההשתלבות מחדש בחברה.

אודי אנג'ל, דני סיטרין ואורי סלונים / צילום: אבירז רז
 אודי אנג'ל, דני סיטרין ואורי סלונים / צילום: אבירז רז

האירוע נערך במטרה לתמוך בפעילות הטיפולים בחווה, ולאפשר את הרחבת המענה לחיילים הפצועים ממלחמת "חרבות ברזל". בין אנשי עסקים והתורמים שנכחו באירוע נמנים אודי אנג'ל יו"ר וראייטי, עו"ד אורי סלונים, יובל רכבי ורעייתו מיכל, השף חיים כהן, מיכל אנסקי, דביר בנדק, הציירת מיה גולד, ניר זיכלינסקי, שוקי מדנס ועוד.

קבוצת ריאליטי ומתחם ארנה

יוזמי חמ"ל ארנה של קבוצת ריאליטי, ששימש מרכז התנדבות משמעותי במהלך המלחמה, קיבלו אות הוקרה מראש עיריית הרצליה.

עם פרוץ המלחמה, הוקם בארנה מערך חירום שמטרתו הייתה לספק מענה לצרכי האוכלוסיות השונות, החל ממרכז ציוד וביגוד, דרך הלנת מפונים וסיוע במציאת מגורים בעיר למשפחות, ועד לתמיכה בבעלי עסקים קטנים מהעוטף והצפון, פעילויות לילדי מפונים ועוד. למתחם הגיעו עשרות מתנדבים ומתנדבות מדי יום, והתקיימו שוקי איכרים ואמנים למכירת תוצרת של בעלי עסקים מפונים.

במקביל, במהלך משותף עם המרכז לסיוע הוליסטי ע"ש יורי שטרן, הוצעו לציבור הרחב טיפולים מקצועיים לריפוי ושיקום לגוף ולנפש ללא עלות, ומרכז החירום של תנועת הנוער "חמש אצבעות" קיים בארנה פעילויות כושר ותוכן לבני הנוער המפונים. המקום גם מארח עד היום את מיזם "איזון-ארנה", שבו הוקם מרחב טיפול הוליסטי עבור שורדי המסיבות ובני משפחותיהם, וכן סדנאות גוף-נפש שונות.