גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בירידות; זינוק מדהים במניות האנרגיה הסולארית

S&P 500 ירד ב-0.6% ● הדוח של אנבידיה: עקפה את הציפיות ומזנקת במסחר המאוחר ● מיהם המשתכרים הכי הרבה מבין המנכ"לים בוול סטריט ● מכירות טסלה באירופה בשפל של 15 חודשים ● לאחר הדוח, מניית אנלוג דיוויסס מזנקת, טארגט צללה ● מודרנה וקומפיוג'ן זינקו ● בגולדמן סאקס ממליצים על שופיפיי ●  סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב מניותיו באנבידיה, מה הוא קנה? ● פרוטוקול הפד: בכירי הפד הביעו דאגה,האינפלציה לא יורדת ● ירידה מפתיעה במכירות הבתים הקיימים בארה"ב

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:38

לפני דקות אחדות פרסמה אנבידיה את תוצאות הדוח הראשון - לאחר ארבעה רבעונים רצופים בה החברה הפתיעה לטובה את התחזיות המוקדמות, היא שוב עושה את זה.  ההכנסות עמדו על 26 מיליארד דולר, מעל הצפי וב-260% יותר מהרבעון המקביל. הרווח למניה היה 6.12 דולר למניה, זינוק של יותר מ-450%.

החברה תבצע פיצול מניות ביחס של 10 לאחד והמניה מזנקת במסחר המאוחר.

23:00

דקות ספורות לפני פרסום הדוח המסקרן של אנבידיה ננעל המסחר בוול סטריט בירידות. נאסד"ק ירד ב-0.2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-0.5% וב-0.3% בהתאמה. 

22:04

עד לפני כשנה, אנבידיה עמדה על הכנסה ממוצעת של כ-7 מיליארד דולר לרבעון, אך מאז עברו הרבה מים בנהר ההדסון.

החברה העלתה את תחזית ההכנסות בצורה מהותית הודות לביקוש לשבבי מתקדמים עבור יישומי בינה מלאכותית. 

כעת בדוחות בדיוק שנה אחרי החברה צפויה לדווח על הכנסות של 24.7 מיליארד, דולר וזינוק של יותר מ-240% לעומת התקופה המקבילה. 

הרווח הנקי של החברה גם צפוי לעלות, אך ביותר מ-500% הודות למרווחים המצוינים שמציגה החברה בשוק כמעט ללא מתחרים, הצפי הוא לרווח של כ-5.6 דולר למניה, לעומת 1.09 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

בתוך הדוח, הרוב המכריע של ההכנסות צפוי להגיע מתחום מרכזי הנתונים, עם הכנסה של 21  מיליארד. חטיבת המשחקים צפויה לרשום עלייה לעומת התקופה המקבילה עם הכנסות של 3.5 מיליארד.

האנליסטים מצידם בטוחים שהחברה תכה את התחזיות, כאשר בגוף ההשקעות אברקור הגדילו ואמרו כי "העובדה שאנבידיה תכה את התחזיות היא הסוד הכי פחות שמור בוול סטריט", אך אינם בטוחים איך תגיב המניה הודות לציפיות הגבוהות מהחברה.

המשקיעים ירצו לראות כי הצמיחה והביקוש נמשך.

החברות הגדולות עובדות על עיצוב שבבי בינה מלאכותית משלהן, כרגע אין חלופה טובה יותר לשבבי אנבידיה והחברה צפויה להמשיך לשמור על קצב הכנסות מסחרר.

21:44

לאחר פתיחה מהוססת וסביב רמות הבסיס, המסחר בוול סטריט עובר לירידות שערים - נאסד"ק יורד ב-0.5%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.6%. 

הוול סטריט ג'ורנל ניתח את דוחות החברות ב־S&P 500 לשנה החולפת, ומעבר לשיאנים המתבקשים מקרב המנכ"לים מצא כמה עובדות מעניינות ומפתיעות יותר. 

לפי ניתוח של הוול סטריט ג'ורנל, השכר של מחצית מן המנהלים עמד על 15.7 מיליון דולר לפחות, סכום שיא לשכר חציוני של מנכ"לים בסקר השנתי, כאשר כמה מהם הרוויחו יותר מ-50 מיליון דולר. להשוואה, השכר החציוני באותן חברות בשנה הקודמת עמד על כ-14.5 מיליון דולר. 

בין 25 המשתכרים המובילים מדורגים שמונה מנהלי חברות טכנולוגיה, וכך גם חמישה מנהלים מהחברות הפיננסיות המובילות וחברות התקשורת או הבידור המובילות. 

21:13

לפני דקות אחדות פורסם פרוטוקול ועדת השוק הפתוח של הפד. הפרוטוקול חשף את פגישת הריבית של הפד מתחילת החודש. 

מהפרוטוקול עולה הדאגה שהביעו אנשי הפדרל ריזרב מהאינפלציה ומחוסר הביטחון הנובע מכך להורדת הריבית. 

לאחר החלטת הריבית בתחילת החודש פורסמו מספר נתונים שהצביעו על "עקשנותה של האינפלציה", יותר ממה שציפו בכירי הפד. יעד הפד הוא לאיפלציה של 2%, אך הנתונים מראים שמדד המחירים עדיין לא מתקרב אל היעד. 

המשתתפים הצביעו על כך שבעוד שעליות המחירים דעכו מעט בשנה האחרונה, בחודשים האחרונים דומה שאין התקדמות לכיוון יעד עליית המחירים, 2%. 

חברי הפד הצביעו פה אחד לשמור על הריבית כפי שהיא, 5.5%, הריבית הגבוהה ביותר ב-23 השנים האחרונות וכפי שנקבעה לאחרונה ביולי 2023. 

20:43

טסלה  יורדת במסחר לאחר אכזבה נוספת, הפעם מאירופה. יצרנית המכוניות החשמליות מכרה, לפי איגוד יצרני הרכב האירופאי רק 13,951 כלי רכב באירופה באפריל, ירידה של 2.3% בהשוואה לשנה שעברה והנתון הנמוך ביותר שלה מאז ינואר 2023. 

20:15

המשקיע הנודע סטנלי דרוקנמילר מכר אמנם את רוב החזקותיו באנבידיה  שכללו מניות ואופציות קול, אבל עתה הוא משקיע הרבה כסף בחברות קטנות.

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

נכון לסוף הרבעון הראשון ההחזקה הגדולה ביותר של דרוקנמילר הייתה באופציות קול על תעודת הסל iShares Russell 2000, בשווי של כ-664 מיליון דולר. תעודת הסל הזאת עוקבת אחר מניות מדד Russell 2000 שעוקב אחרי המניות הקטנות.

למרות התשואה הנמוכה יחסית של המניות הקטנות בשנים האחרונות, היסטורית הן משיאות תשואה גבוהה לטווח ארוך. הסיבה היא שהמשקיעים "מבקשים" תשואה עודפת בשל הסיכון הכרוך במניות קטנות, שהן מן הסתם, פגיעות יותר בזמנים קשים.

ועדיין קיים פער די גדול בין ביצועי החברות הגדולות לקטנות - מכפיל ההכנסות במדד Russell 2000 הוא בערך חצי מזה של S&P 500, פער שלא נראה מאז שנות ה-2000 המוקדמות. דרוקנמילר סבור שיש כאן הזדמנות.

19:30

מסחר רגוע בינתיים בוול סטריט - המדדים המובילים נעים סביב מדד הבסיס בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לדוחות אנבידיה ולפרסום פרוטוקול ועדת השוק הפתוח מהחלטת הריבית האחרונה. 

נאסד"ק עולה ב-0.1%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.1%. 

מניית מודרנה  מזנקת במסחר לאחר שהודיעה היום ששלוש תרופות שלה אושרו להצגה בועידת האונקולוגית הקלינית השנתית  שתערך בסוף החודש בשיקגו. התרופות פותחו במשותף על ידי מודרנה ומרק. 

 חברת תרופות נוספת, קומפיוג'ן  הישראלית מזנקת לאחר שעקפה את הציפיות עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר, הרבה יותר מצפי האנליסטים והפסד למניה של 8 סנט, קטן יותר ממה שציפו. 

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות שערים - דאקס ירד ב-0.3%, קאק ופוטסי השילו 0.5%. 

18:09

מאקרו ארה"ב - מכירות הבתים הקיימים ירדו במפתיע באפריל. המשכנתאות הגבוהות ומחירי הבתים העיבו על הביקוש. מכירות הבתים ירדו ב-1.9% באפריל ל-4.14 מיליון ביתים. התחזית עמדה על מכירות של 4.21 בתים. 

זהו החודש השני של ירידות למרות השיפור בהיצע הדירות. 

17:39

מניות האנרגיה הירוקה מזנקות היום לאחר הודעת סאן-פאוור על שיתוף פעולה על טסלה ,  סאן פאואר, חברת האנרגיה הסולארית מארה"ב תשלב את הפנלים הסולארים של יצרנית המכוניות החשמליות כחלק משלל מוצרי בתחום הפאנלים הסולארים שלה ומערכות איחסון האנרגיה.

תעודת הסל TAN על מניות האנרגיה הסולאר מזנקת ב-6%, ואיתה מניות פירסט סולאר , אנפייז אנרג'י , דאקו ניו אנרג'י וסולאראדג'  הישראלית, וזאת לאחר שנה של ירידות של כ-80%.

פירסט סולאר קיבלה היום המלצה מבית ההשקעות פיפר סנדלר ומ-UBS הכוללת עדכון מחיר היעד ל-219 דולר. 

16:59

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת ביציבות עם נטייה לירידות קלות - נאסד"ק עולה ב-0.1%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.1%. 

מניית שופיפיי  מזנקת היום לאחר שבגולדמן סאקס עדכנו את המלצתם ל"רכישה" מ"נטורל". לפי בנק ההשקעות, מניית החברה נסחרת במחיר אטרקטיבי לאחר הירידות שלה מתחילת השנה, 23%, בחודש האחרון ירדה ב-15%. 

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות עם נטייה לירידות קלות - נאסד"ק עולה ב-0.1%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.1%. 

הסיפור היום הוא ההמתנה לנעילת המסחר, עת תפרסם אנבידיה את הדוח הרבעוני שלה. 

חברת שבבים אחרת, אנלוג דיוויסס  העלתה היום את התחזיות שלה לרבעון השלישי, וזאת בזכות הגידול בביקוש לשבבי האוטומציה. החברה מצפה להכנסות של 2.27 מיליארד לעומת הצפי שעמד על 2.16 מיליארד.

ברבעון השני הפיסקלי דיווחה החברה על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר ומעל ציפיות השוק - 2.11 מיליארד דולר. לפני מספר ימים עקפה גם טקסס אינסטרומנטס  את תחזיות האנליסטים.

בתשע בערב שעון ישראל יתפרסם פרוטוקול פגישת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב. הפרוטוקול, כך מקווים בשוק יספק רמזים נוספים בקשר למתווה הריבית. 

15:47

כ-45 דקות לפני פתיחת המסחר החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים קלות. הדאו ג'ונס יורד ב-0.2%, כך גם S&P 500', נאסד"ק נסחר ביציבות בינתיים. 

מניית טרגט  יורדת בטרום מסחר לאחר שלא עמדה בצפי האנליסטים בתוצאות הרבעון הראשון. בחברה "מאשימים" את האינפלציה שפגעה בצרכנים, בעיקר בתחום המזון וכלי הבית, הורדת המחירים על 1,500 לא עזרה לחברה שמתכוונת להוריד את מחירם של 5,000 מוצרים נוספים. מנכ"ל החברה, בריאן קורנל, ש""האינפלציה לוחצת על ארנק הצרכנים".

במספרים - ההכנסות ירדו ב-3% לעומת השנה שעברה, 24.5 מיליארד דולר. הרווח למניה ירד ב-1% ל-2.03%, הצפי היה לרווח של 2.05 דולר למניה.

רק להזכיר שלפני כמה ימים פרסמה ענקית הקמעונאות וולמארט  דוח הרבעוני ועקפה את ההכנסות. הכנסותיה הסתכמו ב-152.3 מיליארד דולר, מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 148.65 מיליארד דולר. החברה רשמה רווח מתואם של 1.47 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.

14:55

חברת התוכנה הישראלית ווקמי  פרסמה דוחות טובים והמניה עולה בטרום מסחר. החברה בניהולו של המייסד המשותף דן עדיקא עקפה את תחזית האנליסטים כשרשמה הכנסות של 68.6 מיליון דולר, לעומת התחזית ל-68.2 מיליון דולר, ובעיקר הפתיעה לטובה עם רווח נקי למניה ( Non-GAAP) של 7 סנט, לעומת תחזית האנליסטים ל-2 סנט.

ווקמי הפועלת בתחום התוכנות הארגוניות המורכבות צופה ברבעון השני הכנסות של 69-70 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים, ובשנה כולה ההכנסות יהיו 279-283 מיליון דולר. החברה מעלה את תחזית הרווח התפעולי השנתי Non-GAAP והוא יגיע ל-12.-15 מיליון דולר. במקביל לדוחות החברה השיקה פתרון מבוסס AI.

גם חברת אודיטי טק  מרכזת עניין לאחר שבנק ההשקעות Truist ממשיך להמליץ על מניית הביוטי הישראלית בהמלצת קנייה ובמחיר יעד של 58 דולר, שגבוה ב-52.8% מהמחיר הנוכחי. האנליסט יוסף סקואלי הגיב לחלק מטענות השורטיסט מאתמול וכתב שרשת החנויות בישראל לא הוסתרה מהמשקיעים, וכי לפי אודיטי הפעילות הזו מהווה 5% מההכנסות וה-EBITDA שלה. "אנחנו ממשיכים להאמין שאודיטי זוכה בנתחי שוק ונמצאת בעמדה טובה להציג צמיחה בת קיימא של 20%+ בהכנסות", ציין האנליסט.

13:20

מניות הרכב האירופאיות נסחרות בירידות כאשר הסקטור כולו יורד בכ-2%. על רקע הירידות, גוברות החששות לגבי תעריפי הרכבים לאחר שהעיתון הסיני "גלובל טיימס" פרסם כי אחד המומחים מגוף מחקר רכב הקשור לממשלה ציין כי סין צפויה להעלות זמנית את תעריפי היבוא על מכוניות מונעות בנזין עם מנועים גדולים. המכסים יכולים להגיע עד ל-25%, וזו תהיה הרמה הגבוהה ביותר של גובה המכס על פי חוקי ארגון הסחר העולמי.

12:00

הירידות באירופה נמשכות. בחוזים העתידיים בארה"ב, המדדים נסחרים בירידות קלות.

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה ב-0.3% בקצב חודשי בחודש אפריל (צפי: 0.2%). בקצב שנתי, המדד עלה ב-2.3%, כשהצפי המוקדם עמד על 2.1%.

10:51

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בירידות שערים. הפוטסי הבריטי יורד ב-0.6%, הדאקס מאבד מערכו 0.3% והקאק הצרפתי יורד ב-0.5%.

08:36

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי מאבד מערכו 0.6%, ההנג סנג עולה ב-0.2%, בורסת שנגחאי נסחרת סביב רמות הבסיס והקוספי עולה ב-0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בשעה זו בעליות קלות.

אמש בוול סטריט (ג'), יום המסחר ננעל בעליות קלות. הנאסד"ק עלה ב-0.2% ושוב שבר את שיא כל הזמנים כשנסחר ברמה של 18,713 נקודות. הדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה וה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.3%. 

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט  

עיני המשקיעים נשואות אל עבר תוצאותיה הכספיות של ענקית השבבים אנבידיה   שצפויה לפרסם את דוחותיה הערב (ד') בסיום המסחר בוול סטריט. על פי ההערכות, אנבידיה צפויה להמשיך לשבור שיאים ולהציג תוצאות מרשימות. במקביל, הבוקר דווח ב-CNBC כי דן ניילס, מייסד ניילס ניהול השקעות, מעריך כי ההכנסות של אנבידיה יעלו פי שלוש עד ארבע במהלך שלוש עד ארבע השנים הבאות, ולהערכתו הדבר יבוא לידי ביטוי בביצועי המניה.

בחברת ניהול הנכסים ברנשטיין מוסיפים: "גוגל, אמזון, מיקרוסופט, מטא ואפל צפויות להוציא השנה 200 מיליארד דולר, כאשר חלק עצום מההוצאות יועברו לתשתיות ספציפיות לבינה מלאכותית כמו שבבי Nvidia". עוד הם מוסיפים כי OpenAI מסתמכת על הטכנולוגיה של Nvidia עבור הצ'אטבוט האחרון שלה, ובמטא הודיעו במרץ על תוכניות לקנות ולבנות מחשבים שיכללו כ-350,000 מעבדי GPU של Nvidia, בעלות של מיליארדי דולרים.

השורטיסט שמפיל את מניית האיפור הישראלית בוול סטריט  

ענקית טכנולוגיה נוספת שמרכזת עניין הבוקר היא אפל . מוקדם יותר דווח כי סטיב אייזמן, מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים מעריך כי אפל היא ענקית הטכנולוגיה שצפויה להניב את הרווחים הגבוהים ביותר מתחום הבינה המלאכותית.

"כולם מרוכזים בענן", אומר אייזמן. "אבל כשהאפליקציות יופיעו, כנראה שהמרוויחה הגדולה ביותר תהיה אפל, כי היא זאת שתצליח לרענן את כל המוצרים שלה בעזרת כלי הבינה המאלכותית". עוד הוא מסביר כי: "כשיהיו אפליקציות מתחום הבינה המלאכותית שהצרכן יוכל להשתמש בהן, הוא ירצה להשתמש בהן בטלפון", אמר אייזמן. "יש לי אייפון חדש, ואני יודע בוודאות שכאשר כל האפליקציות האלה יגיעו לטלפון שלי, אני אצטרך טלפון חדש, ואני אצטרך אייפד חדש ואצטרך מחשב נייד חדש".

בן 84 הציל את החברה שמלהיבה את וול סטריט. כך הוא עשה זאת  

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר בעליות קלות. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב רמה של 4.83% והתשואה ל-10 שנים עומדת על 4.42%.

בשוק הנפט, על אף צפי לעליות מחירים עקב מותו של נשיא איראן, הרי שהמגמה היא דווקא מטה. במחיר הנפט מסוג ברנט ירד בשלישי בכ-0.8% ל-83.2 דולר לחבית, והאמריקאי נסחר ב-79.2 דולר. בשוק יש שמעריכים כי הריביות הגבוהות בארה"ב מקטינות את הביקוש הצרכני והתעשייתי לנפט וזאת לצד התפוגגות החששות ממלחמה רחבה יותר במזרח התיכון. 

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה למניות יפניות, "אנו שומרים על תחזית אופטימית לגבי מניות יפניות, עם הקצאת משקל יתר והעדפה לחשיפה לא מגודרת על פני גידור מטבע. אסטרטגיה זו מגובה בסביבה מאקרו-כלכלית חיובית, הכוללת חזרה לאינפלציה ועליית שכר, מה שצפוי להשפיע לחיוב על הרווחים ועל המרווחים של החברות היפניות מכיוון שהן יכולות כעת להעלות מחירים כדי לקזז את העלייה בשכר. יתר על כן, צמיחה מהירה בשכר עשויה לחזק את הוצאות הצרכנים, ולהשלים מעגל חיובי בין שכר לאינפלציה . ההחלטה האחרונה של הבנק המרכזי של יפן להעלות את הריבית לראשונה מזה 17 שנים מדגישה את האמון בהתאוששות הכלכלית של יפן".

עוד הוסיפו בבלקרוק, "במונחים של סיכויי השקעה, התשואות המשוערות למניות יפניות בחמש השנים הבאות מונעות בעיקר מצמיחת רווחים וצמיחה יציבה של דיבידנד, עם פוטנציאל להערכת שווי מחדש בתרחישים מסוימים. בעוד ששולי התפעול נותרו יציבים בשני העשורים האחרונים, תחזיות מצביעות על צמיחה גבוהה יותר במכירות בעשור הבא, הנתמכת על ידי מגמות היסטוריות ואומדני צמיחת התמ"ג".

במבט קדימה אומרים בבלקרוק, "הבנת המגה כוחות המעצבים את הכלכלה כמו מגמות דמוגרפיות, שינויים גיאופוליטיים, הפרעה דיגיטלית וצמצום פליטות פחמן נמוך היא חיונית. האוכלוסייה המזדקנת של יפן וכוח העבודה המתכווץ מציבים אתגרים, אך מגזר הבריאות ממשיך להראות צמיחה עקבית ברווחים. בינתיים, יפן מתמקדת ביתרונות פרודוקטיביות באמצעות חדשנות טכנולוגית, המתבטאת בהגדלת הוצאות הון על דיגיטציה, מוליכים למחצה וכלי רכב חשמליים".

עוד כתבות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, ומכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

בדרך לקו האדום: מה צפוי בנתוני האינפלציה בישראל היום?

התחזיות למדד המחירים לצרכן בישראל לא ממש אופטימיות ● ההערכות הן שהמדד יעלה לקצב שנתי של 3.1%-3.2%, ובפעם הראשונה יעקוף את טווח היעד של בנק ישראל

היצרנים הסיניים מגבירים את זרם המכוניות לישראל / צילום: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אירופה מטילה גזרות על יצרני הרכב הסיניים: איך זה ישפיע על ישראל?

ההודעה הדרמטית על המכסים הכבדים שיוטלו באירופה החל מיולי על יבוא של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין צפויה להאיץ את ההגעה שלהם לישראל ● הנה כמה מהבולטים מתוך שפע הדגמים שיגיעו אלינו בהמשך השנה, רגע לפני העלאת מס הקנייה בינואר הקרוב ● השבוע בענף הרכב

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה היה השם שנקבע בצה"ל למבצע אנטבה?

מה משותף לציורים המעטרים את שטרות האירו, במה עוסקים אומני קינצוגי ביפן ומהי אוסטקהקה? ● הטריוויה השבועית

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

ביונסה בהופעה. מותג בשמים והשקעות נדל''ן / צילום: Reuters, BriganiArt/Bartill

על המוזיקאיות שחדלו מלהטיל ביצי זהב לאחרים והפכו לבוסיות של עצמן

במשך שנים תעשיית המוזיקה נשלטה על ידי גברים שהתעשרו על גבן של זמרות מצליחות ● זמרות פופ כמו מדונה, ביונסה וטיילור סוויפט הביאו את הבשורה של המאה ה-21 כשהפסיקו להיות מריונטות על חוטים והפכו לבוסיות שמגלגלות מיליארדים

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; למרות הירידה - S&P 500 קרוב עדיין לשיא

הניקיי ננעל בעלייה של 0.2% ● הדאקס איבד 1.4% ● מחירי הנפט יורדים קלות ● בעלי המניות של טסלה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

ברודקום. הציגה תוצאות מרשימות לרבעון / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הפתיעה את השוק: מניית השבבים שמזנקת היום בוול סטריט

ענקית השבבים ברודקום סיימה רבעון מוצלח כשרבע מהכנסות החברה הגיעו מתחום הבינה המלאכותית ● בחברה סיפקו תחזית חיובית גם לעתיד ומנייתה מזנקת במסחר המוקדם ● בדומה לאנבידיה, גם בברודקום הכריזו על פיצול מניות