המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?

לאחר שבנה פוזיציה גדולה, סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב החזקותיו באנבידיה • עתה הוא מהמר בגדול על המניות הקטנות בוול סטריט

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid
המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע הנודע סטנלי דרוקנמילר מכר אמנם את רוב החזקותיו באנבידיה שכללו מניות ואופציות קול, אבל עתה הוא משקיע הרבה כסף בחברות קטנות.  

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה 
WSJ | בן 84 הציל את החברה שמלהיבה את וול סטריט. כך הוא עשה זאת 

נכון לסוף הרבעון הראשון ההחזקה הגדולה ביותר של דרוקנמילר היא באופציות קול על תעודת הסל iShares Russell 2000, בשווי של כ-664 מיליון דולר. תעודת הסל הזאת עוקבת אחר מניות מדד Russell 2000 שמכיל את המניות הקטנות בוול סטריט. 

דרוקנמילר, המנהל לשעבר של קרן ההשקעות של ג'ורס סורוס השקיע באנבידיה  בסוף 2022, ומאז הגדיל את הפוזיציה בה עד כדי 16% מהפרוטפוליו שלו והגיע עד להשקעה של 550 מיליון דולר בענקית השבבים. ההשקעה מסתבר, לא רק שהשתלמה אלא גם העלתה את שווי הפורטפוליו של דרוקנמילר במילארד דולר ל-3.4 מיליארד דולר. 

אך לאחרונה מכר דרוקנמילר את רוב השקעתו באנבידיה, כ-85% ממנה, ונותר עם החזקה בשווי של 159 מיליון דולר. מן הסתם, דרוקנמילר מקווה שאנבידיה תעקוף הלילה את ציפיות האנליסטים בדוח הרבעוני שתפרסם לאחר הנעילה.

המשקיע המוערך, שמנהל את Duquesne Family Office, סיפר שאת אנבידיה הציג לו שותף צעיר בסתיו 2022 שהאמין שההתלהבות סביב הקריפטו עומדת לדעוך תחת המשקל הגובר של הבינה המלאכותית. "אפילו לא ידעתי איך לאיית את שם החברה, רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה".

דרוקנמילר הסביר את מכירת מניות אנבידיה בכך שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב. "סגרנו כמה פוזיציות במרץ, אני בסך הכל צריך הפסקה. הייתה לנו הצלחה כבירה, דברים רבים שזיהינו כהזדמנויות בשוק הוכחו כנכונות", אמר המיליארדר ל-CNBC. בעקבות הריאיון שנערך בתחילת החודש, מניית אנבידיה ירדה במשך המסחר ב-10% לפני שהתאוששה וסגרה בירידה של 1.7%. 

חברות בסיכון גבוה

למרות התשואה הנמוכה יחסית של המניות הקטנות בשנים האחרונות, היסטורית הן משיאות תשואה גבוהה לטווח ארוך. הסיבה היא שהמשקיעים "מבקשים" עליהן תשואה עודפת בשל הסיכון הכרוך במניות הקטנות, שהן מן הסתם, פגיעות יותר בזמנים קשים ורגישות יותר לריביות גבוהות. בנוסף, לחברות במדד יש חוב מצטבר של כ-830 מיליארד דולר, חוב שאת רובו עליהן להשיב בחמש השנים הקרובות. 

ועדיין קיים פער די גדול בין ביצועי החברות הגדולות לקטנות - מכפיל ההכנסות במדד Russell 2000 הוא בערך חצי מזה של S&P 500, פער שלא נראה מאז שנות ה-2000 המוקדמות. 

תעודת הסל עצמה, IWM, השיאה רק כ-3.5% מתחילת השנה, פחות מ-S&P 500 ונאסד"ק שעלו ב-11% באותה תקופה. מדד Russell 2000 הגיע לשיא ב-2021 ונמצא כעת ב-14% פחות מהרמה ההיא.

דרוקנמילר סבור שיש כאן הזדמנות.