גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק עלה ב-1.1%, אנבידיה הוסיפה 2.5%

נעילה שלילית באירופה ● ההנג סנג צנח בכ-1.4% ● תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בירידות שערים קלות ● מניית יצרנית השבבים הדרום־קוריאנית סמסונג אלקטרוניקס ירדה בכ-3%, לאחר שדווח על בעיות בחלק מהשבבים שלה

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock
מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנאסד"ק טיפס ב-1.1%. מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות. מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.7%.

בממוצע שבועי, מדד S&P 500 ירד בכ-0.1%, הדאו רשם ירידות של כ-2.4%, בשבוע השלישי הראשון מזה חמישה שבועות. הנאסד"ק עלה ב-1.3%.

אנבידיה עלתה ב-2.5% והשלימה עלייה של 15% בשבוע האחרון, אחרי שדיווחה מוקדם יותר השבוע על קפיצה של מאות אחוזים בהכנסות וברווח.

21:30

מדד הדאו ג'ונס מתרומם בשעה זו בכ-0.1%. מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.7%, הנאסד"ק רושם עליות של כ-1.1%.

אנבידיה  מטפסת בכ-1.5% לאחר שהציגה השבוע דוחות מרשימים, עקפה את התחזיות המוקדמות ורשמה קפיצה של מאות אחוזים בהכנסות וברווח. הכנסות החברה ברבעון הראשון קפצו ב-262% בתוך שנה והגיעו ל-26 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 14.9 מיליארד דולר - קפיצה של יותר מ-600% בתוך שנה. אחת הבשורות המשמעותיות שהיו בדוחות היא הודעת מהלך של ספליט.

19:30

וול סטריט צבועה ירוק: מדד הדאו ג'ונס יציב, מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.5%, הנאסד"ק רושם עליות של כ-0.7%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית:  מדד הדאקס ננעל ביציבות, הפוטסי ירד בכ-0.2%, הקאק ירד בכ-0.1%.

רשת חנויות האופנה  Ross Stores קופצת בכמעט 10% לאחר שדיווחה על דוחות טובים מהצפי. החברה רשמה רווח של 1.46 דולר למניה ועל הכנסות של 4.86 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות המוקדמות צפו רווח של 1.35 דולר למניה ו-4.83 מיליארד דולר הכנסות.

17:40

נמשכות העליות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.7%, הנאסד"ק רושם עליות של כ-1.1%.

בממוצע שבועי, מדד S&P 500 יורד בכ-0.7%, הדאו רושם ירידות של כ-2.4%. הנאסד"ק רושם עלייה קלה של 0.3%.

וורקדיי  יורדת ביותר מ-13% לאחר שהפחיתה את תחזית ההכנסות שלה. 

16:40

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים. מדד הדאו ג'ונס עולה -0.2%, מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.4%, הנאסד"ק רושם עליות של כ-0.5%.

14:05

המגמה השלילית באירופה נמשכת: מדדי הדאקס והפוטסי יורדים בכ-0.4%, בעוד הקאק יורד בכ-0.2%.

המסחר בחוזים העתידיים על וול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות: הנאסד"ק וה-S&P 500 עולים בכ-0.3%, בעוד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.15%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים ירידות: נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.4% ומחיר חבית עומד על כ-76.5 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחירו עומד כעת על כ-81 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, האירו והליש"ט מוסיפים להתחזק מול הדולר, בעוד הדולר נסחר ביציבות מול הין היפני.

מחיר הזהב עולה בכ-0.5% ומחירו עומד כעת על כ-2,340 דולר לאונקיה.

12:45

מגמה שלילית באירופה: מדדי הדאקס והפוטסי יורדים בכ-0.4%, בעוד הקאק יורד בכ-0.3%.

המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו ב-2.3% באפריל, יותר מהירידה של 0.4% לה צפו האנליסטים. הירידה מיוחסת למזג האוויר הגשום, שמרתיע קונים מלצאת לרכוש בחנויות.

התמ"ג בגרמניה ברבעון הראשון של 2024 צמח ב-0.2%, עלייה לעומת הנתון של -0.5% ברבעון הקודם.

 ארגון המדינות המייצאות נפט OPEC+ הודיע כי ב-2 ביוני, יערוך ישיבה מקוונת כדי לדון בצעדים הבאים במסגרת מדיניות הפקת הנפט שלהן. הארגון צפוי להמשיך לקצץ את ההפקה בשתי מיליון חביות נפט ביום עד סוף השנה הנוכחית, והשוק מתבונן בציפייה לקראת הודעה באשר לעניין זה.

11:45

הירידות בבורסות אירופה מתמתנות: מדד הדאקס יורד בכ-0.4%, הפוטסי נסוג בשיעור דומה, והקאק יורד קלות בכ-0.1%.

באסיה, מדד ההנג סנג ננעל בירידה של כ-1.4%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-3.8% ומחירו עומד כעת על כ-67,000 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-3.6% ומחירו עומד כעת על כ-3,670 דולר.

במהלך הלילה (בין חמישי לשישי), רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) אישרה השקת קרנות סל שעוקבות אחר מחיר האת'ריום בספוט. עבור שוק הקריפטו זו בשורה משמעותית, שכן מדובר במטבע השני בגודלו במונחי שווי שוק. המשמעות - כל אחד יוכל להשקיע באת'ריום, ללא צורך בארנק דיגיטלי או סיוע של בורסה ייעודית. מספיק חשבון מסחר בכל בנק או בית השקעות.

בשוק הפורקס העולמי, הליש"ט והאירו מתחזקים קלות מול הדולר, בעוד הדולר מתחזק קלות מול הין היפני.

10:20

פתיחה שלילית באירופה: מדדי הדאקס והפוטסי יורדים שניהם בכ-0.9%, בעוד הקאק יורד בכ-0.7%.

נעילה שלילית באסיה: מדד הניקיי ירד בכ-1.3%, בורסת שנחאי נסוגה בכ-0.9%, הקוספי נפל בכ-1.2% וההנג סנג צונח בכ-1.6%.

8:00

אסיה

בורסות אסיה נסחרות כעת במגמה שלילית: מדד הניקיי נופל בכ-1%, ההנג סנג נסוג בכ-1.2%, הקוספי צונח בכ-1.1% ובורסת שנחאי יורדת בכ-0.2%.

מניות שעושות תנועות משמעותיות ביפן: איסוזו עולה בכ-1.8%, סוזוקי עולה בכ-0.4%; מיצובישי מוטורס יורדת בכ-0.8%, ניסאן מוטור יורדת בכ-0.5%, מאזדה יורדת גם היא בכ-0.5%, סופטבנק יורדת בכ-2.1%.

מניות שעושות תנועות משמעותיות בסין: שיאומי יורדת בכ-3.6%, לנובו יורדת בכ-1.9%, עליבאבא יורדת בכ-0.3%, באידו יורדת בכ-0.5%, טנסנט יורדת בכ-1.3%, לי אוטו יורדת בכ-0.3%, BYD יורדת בכ-2.5%; CNOOC עולה בכ-2.2%.

מניית יצרנית השבבים הדרום־קוריאנית סמסונג אלקטרוניקס יורדת בכ-3%, לאחר שברויטרס דווח כי שבבי הזיכרון ברוחב פס גבוה שלה (שבבי HBM) טרם מוכנים לשימוש על־ידי ענקית השבבים אנבידיה. גורמים המעורים בעניין סיפרו לסוכנות הידיעות כי הסיבה לכך היא בעיות של חום וצריכת אנרגיה בשבבים של סמסונג.

במהלך הלילה (בין חמישי לשישי), התפרסמו נתוני האינפלציה ביפן. האינפלציה במדינה ירדה קלות ל־2.5% באפריל, נמוך יותר מ־2.7%, שנרשם בחודש מרץ (ראו הרחבה מטה).

וול סטריט

אמש (ה') בוול סטריט, המסחר ננעל בירידות שערים; זאת, למרות האופטימיות ששררה בפתיחת המסחר בעקבות הדוח הרבעוני המרשים של אנבידיה  ועליית המניה, שנסחרה אתמול בשיא כל הזמנים ובמעל 1,000 דולר למניה, בפעם הראשונה. מדד הנאסד"ק שנגע לראשונה אי פעם ב-17,000 נסוג וירד ב-0.4%, S&P 500 השיל 0.7% ודאו ג'ונס ירד ב-1.5%, כך שמדובר ביום הגרוע ביותר של המדד השנה. 

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל כעת בעליות שערים קלות.

שוק החוב האמריקאי

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות הבוקר בירידות שערים קלות: האג"ח לעשר שנים יורדות בחצי נקודת בסיס ונסחרות בתשואה של כ-4.47%, בעוד האג"ח לשנתיים יורדות בנקודת בסיס אחת ונסחרות בתשואה של כ-4.92%.

שוק הפורקס העולמי

הדולר נחלש קלות מול האירו והליש"ט, ומתחזק בכ-0.1% מול הין היפני.

שוק הקריפטו

הביטקוין יורד כעת בכ-2.5% ומחירו עומד על כ-67,670 דולר, בעוד האת'ריום עולה בכ-0.5% ומחירו עומד כעת על כ-3,810 דולר.

שוק הסחורות

הנפט נסחר כרגע במגמת יציבות. מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על כ-76.8 דולר, בעוד חבית נפט מסוג ברנט עומד כעת על כ-81.4 דולר.

מאקרו

במהלך הלילה (בין חמישי לשישי), התפרסמו נתוני האינפלציה ביפן. האינפלציה במדינה ירדה קלות ל־2.5% באפריל, נמוך יותר מ־2.7%, שנרשם בחודש מרץ. מדובר בחודש השני ברציפות בו האינפלציה מאטה ביפן. אינפלציית הליבה, שמנכה את מחירי המזון הטרי, גם האטה מ־2.6% ל־2.2%, בהתאם לציפיות.

אינפלציית ה"ליבה־ליבה", שמנכה את מחירי המזון והאנרגיה - אליה מתייחס הבנק המרכזי של יפן בעת גיבוש המדיניות הכלכלית שלו - ירדה באופן החד ביותר, מ־2.9% ל־2.4%.

בהמשך היום, צפוי להתפרסם נתוני התמ"ג בגרמניה. כמו כן, יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה.

עוד כתבות

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה ועל היחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן / צילום: ap, Khalil Hamra

ההתבטאות המקוממת החדשה של נשיא טורקיה נגד ישראל

נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן אמר כי הוא מקווה שיוכל לחנוך את כיפת הסלע בירושלים כפי שחנך את מסגד איה סופיה באיסטנבול ● התבטאות זו היא אחת מבין רבות שממחישה את ההסתה הטורקית הנרחבת כנגד ישראל מאז פרוץ המלחמה

טיילור סוויפט בהופעה בפריז / צילום: Associated Press, Lewis Joly

הזמרת ששרה כל הדרך אל הבנק, ואף עשויה לעכב את הורדת הריבית בבריטניה

המופע המצליח של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, The Eras Tour, עשוי להוסיף כמיליארד ליש"ט לכלכלה הבריטית ● זוכת הגראמי, שידועה כ"מטלטלת כלכלות" בכל מקום שכף רגלה דורכת, צפויה להביא לעלייה באינפלציה בבריטניה באוגוסט ולשבש את התוכניות של הבנק המרכזי במדינה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית: "לא ניתן להעלות את גיל הפטור למילואמינקים מבלי לצמצם את חוסר השוויון"

עו"ד בהרב-מיארה הודיעה לממשלה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את גיל הפטור ממילואים, לנוכח אי-צמצום הפער בשוויון בסוגיית גיוס החרדים ● עם זאת, היא ציינה כי ניתן להאריך לתקופה קצרה נוכח התחייבות גלנט למצות את פוטנציאל הגיוס ● ועדת השרים לחקיקה אישרה היום להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים - בהתאם לעמדת היועמ"שית

היקף המשכנתאות זינק / אילוסטרציה: Unsplash

שוק הנדל"ן מוסיף לזנק: היקף המשכנתאות בחודש מאי - הגבוה מאז ספטמבר 2022

בחודש מאי, נלקחו משכנתאות בהיקף של 7.8 מיליארד שקל - עלייה של 19% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה ● נראה כי במהלך החודש, בוצעו משכנתאות על עסקאות שנידחו עקב חג הפסח, אולם עדיין, המגמה מראה על עלייה בהיקפי העסקאות

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

בגיל 78, היזם הסדרתי שמספק הצצה ל"בונקר" הסודי שלו

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו, פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי, ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, והיא מכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

קובי מימון רוצה להתקרב למאגר תמר: אקויטל הגישה הצעת רכש ל-23% ממניות נפטא

הצעת הרכש, ככל שתתקבל על ידי בעלי המניות, עשויה להוביל את אקויטל להחזיק ב-90% מנפטא ובעתיד לפעול למחיקתה מהבורסה ● עלות ההצעה לאקויטל – 439 מיליון שקל והפרמיה בהצעה עומדת על 8%

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

במסגרת מכירת אסקימו, קיבלו בעלי המניות לשעבר תשלום נוסף של 20 מיליון דולר

ועדה מייעצת של ה-FDA, אישרה תרופה של של אלי לילי לטיפול באלצהיימר ● פרופ' סיגל סדצקי, מצטרפת לחברת הסטארט אפ בריאה (Briya) ● וגם: ב-2023 חברות השקיעו במחקרים בישראל את הסכום הנמוך ביותר שנמדד מאז 2014

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה / צילום: Reuters, Matias Baglietto

ארגנטינה: האינפלציה הנמוכה ביותר זה שנתיים וחצי, והרפורמות נמשכות

האינפלציה בארגנטינה נחתכה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2022, מה שמחזק את חאבייר מיליי, הנשיא הרדיקל החדש של ארגנטינה ● במקביל, בחיזוק נוסף לאג'נדה שלו להפוך את הכלכלה הארגנטינאית לכלכלת שוק חופשי, חבילת הענק לרפורמות של מיליי עברה באופן עקרוני

צבי לנדו, גילון בק וגבי ויסמן / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, יח''צ נובה

סולאראדג' בשפל, והחברה הביטחונית שזינקה ב-17% ביום אחד

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● חברת ההגנה ההיקפית סנסטאר זינקה לאחר הדוחות ● סולאראדג' המשיכה במומנטום השלילי וצללה בכ-8% ● ונובה נהנית מהביקוש לשבבים בתחום ה-AI

הדירה ברחוב נחל לכיש בשדרות / צילום: כפיר אסולין

דירת מחיר למשתכן בשדרות נרכשה ב-640 אלף שקל. בכמה היא נמכרה?

דירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת נאות שקמה בשדרות נרכשה לפני 5 שנים בכ־700 אלף שקל והרוכשים קיבלו מענק של 60 אלף שקל נוספים ● כעת נמכרה הדירה ב־1.28 מיליון שקל

נזקי החות'ים נחשפים במסמך חדש ויש נפגעת אחת מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: המספרים מאחורי נזקי מתקפות החות'ים בים האדום נחשפים, מחאות פרו־פלסטיניות שוטפות את רחובות מרוקו, וארגנטינה בוחנת אפשרות לעסקת ענק ביטחונית עם ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד