אדם סינגולדה, מייסד ומנכ''ל טאבולה / צילום: טאבולה
האולימפיאדה צפויה לצאת לדרך בפריז בחודש יולי, כפי שקורה פעם בארבע שנים, וגם הפעם יש המון מותגים שמנסים לנצל את המעמד החגיגי ולתפוס את תשומת-הלב של הצרכנים. מבעד לרעש של כל-כך הרבה קמפיינים, קמפיין אחד תפס אותי במיוחד. סמסונג, שגם נותנת השנה חסות לאולימפיאדה, השיקה קמפיין שהכותרת שלו היא "פתוח תמיד מנצח" - או באנגלית "Open Always Wins".
נתחיל מזה שבמקום לדבר על המהירות של המעבדים שלה, האיכות של המצלמה או העמידות של המכשירים למים, סמסונג בוחרת דווקא לקדם רעיון ולספר סיפור על פתיחות. הקמפיין מתמקד ברעיון שפתיחות היא המפתח להשגת דברים גדולים, עבור ספורטאים ואנשים בכלל. המסר של סמסונג גדול יותר מהמכשירים עצמם. הוא גם מתיישר עם הקונספט של המשחקים של 2024: להיות "פתוחים" ונגישים במיוחד.

סמסונג נמצאת בתחרות על המשאב הכי נדיר שיש, ולא מדובר על מכשירים סלולריים או טלוויזיות - אלא תשומת-הלב של משתמשים. במובנים רבים, התחרות של סמסונג היא בכלל לא נגד חברות אחרות שמוכרות מכשירים סלולריים, אלא מול קבוצה מוכרת מאוד של חברות שנקראות יחד "הגנים הסגורים" - מטא (החברה-האם של פייסבוק), גוגל, אמזון וטיקטוק. חברות שפועלות באופן אפקטיבי במיוחד כדי לתפוס את תשומת-הלב של כולנו.
מכאן גם מגיע החיבור האישי שלי לקמפיין. גם כמנכ"ל של חברה שיחד עם השותפים שלה באינטרנט הפתוח, אתרי חדשות ותוכן, מתחרה בגנים הסגורים על תשומת-הלב של הצרכנים; וגם כאזרח שחושש מעתיד שבו הילדים שלנו שואבים את המידע שלהם ומקבלים החלטות בנושאי חדשות, בריאות ומדע על בסיס מה שאמר מישהו בטיקטוק.
הערכים שחשובים לציבור גדול
על-ידי התמקדות במסר של פתיחות, סמסונג ממצבת את עצמה אל מול המתחרות בצורה חכמה - היא מבדלת את עצמה ומתחברת לערכים שחשובים לציבור גדול. תוך כדי, סמסונג מזכירה ללקוחות שלה שהתוכן הוא עדיין המלך, בעיקר כאשר הוא מדויק ועשוי היטב. אנשי סמסונג מבינים שאנחנו חיים בעידן של צרכנות חכמה, בלתי מתפשרת, כזאת שמחפשת לא רק מוצר - אלא גם את הסיפור שלו, את הערכים ואת הרעיון שמאחוריו.
מעבר לזאת, אהבתי את העובדה שמעבר לפרסומות סופר-מושקעות, סמסונג מבינה גם את הכוח של תוכן ו"סטוריטלינג", ועושה את זה בצורה מבריקה עם הפקה של סדרת דוקו על התרבות והקהילות שמאחורי גלישה, סקייטבורדינג וברייקדאנס (כן, ברייקדאנס!). הבחירה בענפי ספורט איזוטריים יחסית ושילוב של דמויות מפתח בעולמות האלה, עוזרים לסמסונג לספר את הסיפור שלה ובד-בבד להתחבר לקהלים צעירים.