גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

20 המשפיעניות שמרוויחות הכי הרבה בישראל

שוק המשפיענים בישראל מגלגל 300 מיליון שקל בשנה ומרחיב את הגבולות מעבר לטיפוח ואופנה גם לפיננסים ובריאות ● לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז: "יוצר תוכן הוא לא קומודיטי, הוא חלק בלתי נפרד מהעסק. 20 המובילים בישראל הם מובילות, ומדובר בנשות עסקים לכל דבר"

דקל ורד־כץ (תשיק את הסטארט־אפ dekel verified), מייסם מייקאפ (דוברת הערבית היחידה בטופ 20), אלין כהן (בעלת מותג איפור) / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם
דקל ורד־כץ (תשיק את הסטארט־אפ dekel verified), מייסם מייקאפ (דוברת הערבית היחידה בטופ 20), אלין כהן (בעלת מותג איפור) / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם

לאורך כל שנת 2024 התחוללה מלחמה בישראל, והשפעותיה ניכרות בכל תחומי החיים, כולל בענף השיווק והפרסום. באופן אולי מפתיע, ליוצרי תוכן ולמשפיענים היה בשנה הזו תפקיד משמעותי. "למותגים היה קל יותר להסתמך עליהם ולא על פרסומות ממוסחרות, כי רבים מהם התגייסו למאמצי ההסברה, יש להם קהילות נאמנות וקל יותר לשווק דרכם", אומר לירן ליברמן, מנכ"ל Humanz, שמחזיקה בפלטפורמה הגדולה בישראל לשיווק דרך יוצרי תוכן ומשפיענים.

שוק המשפיענים הישראלי מגלגל 60 מיליון דולר בשנה, ויש מי שמרוויחות יותר
5 הטרנדים שיובילו את השיווק הדיגיטלי ב־2025
תקציב המשפיענים של מחלבות גד עובר למנצ'

התוצאה מתבטאת בשורה התחתונה: ענף המשפיענים גלגל כ־300 מיליון שקל בשנה החולפת, צמיחה של כ־30% לעומת 2023. וכך, בעוד שבעולם המערבי מותגים מקצים למשפיענים 5%-3% מתקציב הפרסום שלהם - בישראל, עם שוק פרסום של 4 מיליארד שקל בשנה, מדובר ביותר מ־7%. הודות לגידול, ישנן בשוק חברות - בעיקר מתחומי הלייף סטייל והאופנה - שמקצות יותר ממחצית תקציב הפרסום שלהן ליוצרי התוכן.

הקטגוריות הבולטות לעבודה עם משפיענים הן טיפוח ויופי (יותר ממחצית הפעילות), לייף סטייל (15%) ואופנה (13%). עם זאת, ב־2024 נרשם גידול גם בקטגוריות הפיננסים והבריאות. לפי יומנז, "כל קופות־החולים נכנסו לתחום, אם כי בעיקר מכבי וכללית, מתוך הבנה שבתקופת המלחמה הרבה אנשים חווים משברים, ואפשר להגיע אליהם דרך יוצרות התוכן", אומר ליברמן. "אולי מבחינת הקופות עדיין לא מדובר בנתח משמעותי מתקציב הפרסום, אבל עבור המשפיענים מדובר בהרבה כסף.

"בתחום הפיננסים אנחנו נמצאים כמה שנים אחרי ארה"ב, כשהשנה נכנסו חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח ובנקים. גם מי שעוד לא התחיל, כבר נמצא בשיחות עם התעשייה".

אינסטגרם טוב למכירות

הרשתות החברתיות הבולטות ביותר בעבודה עם משפיענים הן אינסטגרם וטיקטוק, אולם גם כאן יש הבדלים: האינסטגרם נחשב לכלי חזק ליצירת קהילתיות ומשמש כפלטפורמת מכר, בעוד שהטיקטוק משמש בעיקר כאמצעי חשיפה לקהלים חדשים ללא מכירות (בארה"ב הושקה זירת המסחר של הרשת הסינית לפני כשנה, אך ישראלים יכולים רק למכור בה, לא לקנות). רשת בולטת נוספת היא יוטיוב, אך שם נמצאים בעיקר משפיעני אוכל וגיימינג.

על־פי נתוני Humanz, בשנת 2024 נרשמה עלייה של כ־30% בתקציבים שעוברים ליוצרי תוכן ומשפיענים לעומת שנת 2023. החברות שעובדות הכי הרבה עם משפיענים בישראל הן לוריאל, אסתי לאודר, איל מקיאג', פרומיס (100% מהפעילות), מייבן, פרוקטר אנד גמבל, תמי 4, וולט וסמסונג.

בנוסף, יש עלייה של 24% בכמות היוצרים והיוצרות שמקבלים תשלום ומצליחים לייצר הכנסה קבועה מערוצי התוכן שלהם. בהתאמה, השנה נרשמה עלייה של 25% בכמות הקמפיינים שחברות עושות עם יוצרות תוכן.

כל זה מוביל לנקודה אחת: לא מעט מותגים מתחשבים בדעה של יוצרות תוכן ומשפיעניות לפני הוצאת מוצר חדש לשוק, ועובדים עמן על מיתוג השקות. חלקן הן בעצמן יזמיות בתחום, עם מותגי איפור, שיער ותכשיטים בבעלותן.

"יוצרות התוכן המובילות הופכות להיות ממש נשות עסקים", אומר ליברמן. "זה לא לגיטימי להגיד להן 'קחי 20 אלף שקל ותעלי סטורי', אי־אפשר לעבוד איתן בלי להסתכל עליהן כשותפות. אנחנו כבר בתוך השינוי הזה, וכבר היום מותגים מעריכים את דעת המשפיעניות יותר מאת דעתי כמנכ"ל יומנז. שלוש-ארבע שנים מהיום תעשיית השיווק תהיה שונה לגמרי: יוצרי תוכן יובילו אותה. מתייעצים איתם אפילו על רכישת חברות, כי הם מבינים הכי טוב את התעשייה. מקינזי צריכים לזוז בכיסא שלהם".

הייחוד של הטופ 20

ביומנז מדרגים מדי שנה את 20 יוצרי ויוצרות התוכן המובילים בישראל, כאשר למעשה מדובר בנשים בלבד (ראו ברשימה המובלטת). הנוסחה שלפיה נקבע הדירוג מבוססת על מספר הקמפיינים באונליין, ההכנסות שייצרו מאותם קמפיינים ורמת המעורבות שהשיגו ברשתות החברתיות.

במילים אחרות, מספר העוקבים הוא לא מה שקובע. נקודה חשובה היא שכל היוצרות ברשימה מובילות קמפיינים ארוכי־טווח של יותר משנה, כלומר בונות מה שמוגדר כ"מערכת יחסים עמוקה" עם המותגים.

"מה שמשותף לכל ה־20 זו בניית הקהילה וההשקעה בעוקבים שנותנת ערך", אומר ליברמן. "נקודה נוספת היא שלרבות מהן יש עסקים. יש כאלה שמותגים עוזרים להן להקים סטארט־אפ (כמו דקל ורד־כץ שתשיק בעוד כמה חודשים את dekel verified), ויש כאלה שעושות שיתופי־פעולה - יוצרים להן קולקציות בתוך אתרים של מותגים.

"יוצר תוכן הוא לא קומודיטי, הוא חלק בלתי נפרד מהעסק, שותף שלך לכל דבר ועניין. מנכ"לים שמבינים את זה מתייחסים אליהם כמו עובדים בכירים. על דקל ורד־כץ מסתכלים כמו על יועצת בכירה לכל דבר ועניין, ועידן תלם (היוטיובר המוביל בישראל) יועץ לפלייטיקה".

לצד 19 יוצרות תוכן דוברות עברית, נמצאת מייסם (Maisam makeup), היחידה שמייצרת תוכן בערבית. ביומנז מספרים על צמיחה משמעותית ברכישות דרך יוצרות תוכן בחברה הערבית וגידול בהשתלבות שלהן בקמפיינים של מותגים בישראל.

"בשנה האחרונה הקמנו קהילות עם יוצרות תוכן ערביות חזקות, כדי לעזור להן לגדול יותר מהר. עכשיו אנחנו מנסים להקים קהילות של משפיענים בחברה הדרוזית. זה יעזור למותגים לחדור לשוק חדש, כי המשפיען מבין את המגזר, את הקהילה ואת המותג. אנחנו רואים ביקוש לזה גם בחברה הדתית והחרדית".

תוכן ממומן או אורגני?

אחת המגמות הבולטות בענף השיווק היא שימוש בשיווק ממומן באינטרנט, ויוצרי התוכן נמצאים גם שם. "בטיקטוק ובפייסבוק אפשר ליצור חיבור בין הערוץ של המותג לפרופיל של המשפיען. למעשה, הפלטפורמות מאוד דוחפות לזה שתוכן ממומן ירגיש כמו תוכן כייפי ואורגני, והמשפיענים יודעים לעשות את זה", אומר ליברמן.

זה מאיים על משרדי הפרסום?
"עדיין צריך אותם, אבל בעיקר כחבל מקשר, למשל בקניית מדיה דרך הפרופיל של המשפיענים. בגלל זה הסוכנויות מתחילות לזוז בכיסא. לא במקרה אחד האקזיטים הגדולים בתעשייה היה באוגוסט, כש־Influential הצרפתית נרכשה על־ידי פובליסיס בחצי מיליארד דולר. זה מהלך שקרה מתוך הבנה שלשם העולם הולך".

ולאן שוק יוצרי התוכן הישראלי הולך?
"לא כל התעשייה תשתנה בשנה אחת, אבל תהיה אבולוציה מטורפת. מי שלא שם, יבין שהוא חייב להיכנס ולחשוב איך הוא מספר את הסיפור שלו. הגידול יהיה גם בקידום אורגני וגם בשיווק ממומן, לא תהיה הפרדה. זה ייראה ויישמע אותו דבר מבחינת החוויה של המשתמש.

"מגמה נוספת שכבר עושה צעדים ראשונים בישראל היא משפיעניות AI, ואז כמובן עולה השאלה מה היתרון של משפיענית אנושית. לדעתי זה יהיה עולם של גם וגם. מותג קטן למשל יכול להתחיל עם משפיענית AI, כי זה יותר קל. עד שתהיה פה רגולציה טובה, תהיה לנו תקופה של טשטוש בין אמת לפייק".

עוד כתבות

ח'אן יונס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

קצה חוט חדש: ישראל בודקת שטח שבו ייתכן שנקבר החטוף החלל רן גואילי

בישראל חוששים להישאר באפלה לקראת שלב ב' של הפסקת האש ברצועת עזה, אליו חותרת ארה"ב, ומתנים את תחילתו בהשבת החלל החטוף האחרון רן גואילי ● טראמפ מתכנן למנות גנרל אמריקני לפקד על הכוח הבינלאומי בעזה ● לפי מקורות בביירות, השליחה האמריקאית הזהירה כי ישראל תבצע תקיפות גדולות ומשמעותיות נגד חיזבאללה  ● חברת הסייבר פאלו אלטו: חשפנו קמפיין ריגול מתקדם של חמאס ● מגעים חשאיים בבית הנשיא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ● עדכונים שוטפים

מבלים בפסטיבל הבירה ''הופי'' / צילום: עידן עטייה

למה בוטל פסטיבל הבירה שעשה לישראל יופי של הסברה?

פסטיבל הבירה הבינלאומי "הופי" נערך בתל אביב 4 שנים, הביא הנה נציגי מבשלות בירה מחו"ל ואף שבר חרמות בזמן המלחמה ● השנה הוא לא יתקיים בשל רגולציה מחמירה: "הדרישה אבסורדית, עלות הבדיקה הנדרשת עולה על שווי הסחורה"

אילוסטרציה: shutterstock

אלי לילי פרסמה את תוצאות הניסוי הטובות ביותר של תרופת הרזיה עד היום

למרות שהשקה עדיין לא באופק, הנתונים מהניסוי הקליני המוצלח מציבים את אלי לילי בעמדת זינוק מול המתחרות בתחום ההרזיה ● בממוצע, המטופלים איבדו כשליש ממשקל גופם, וחלקם אף הפסיקו את הטיפול עקב ירידה מוגזמת במשקל

BYD SEALION 05  פלאג–אין / צילום: יח''צ

בפחות מ-170 אלף שקל: הקרוס אובר הזה עושה כמעט 50 ק"מ לליטר דלק

הסינים ממשיכים לשנות את שוק הרכב, והפעם מגיע אלינו BYD SEALION 05: קרוס-אובר משפחתי מרווח ומאובזר היטב, המצויד בהנעת פלאג-אין בוגרת ומעניק טווח משולב חשמל-בנזין של מעל 1,000 ק"מ ● הרכב אינו חף מפגמים, אבל במחיר פתיחה של פחות מ–170 אלף שקל יש לו פוטנציאל להיות להיט מכירות

הפקולטה. על משפיענים פיננסיים / צילום: Shutterstock

היינו רוצים לחשוב שמשפיענים פיננסיים פועלים בעיקר ממניעים מקצועיים. בפועל הם יעשו הכול בשביל עוקבים

מחקרים שופכים אור לא מחמיא על המשפיענים הפיננסיים הפועלים ברשתות החברתיות ● ההמלצות של רובם מונעות מחשש מהחמצה (FOMO) ומהיצמדות לעדר ומתברר שדווקא הפחות מיומנים זוכים ליותר עוקבים ● וגם, הטייה בלתי מודעת פוגעת בהזדמנות לפצות על ייצוג מגדרי חסר בתחום

גם זה קרה פה / צילום: איל יצהר

משבר השמאים הוכיח שוב שדחיינות היא שם המשחק

דחיינות היא עדיין שיטת עבודה ● רוכבי האופניים ניצחו את החזית האנטי-ישראלית ● ומתברר שאנחנו כן יכולים לנצל דאטה לטובתנו ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שלמה קרעי, הליכוד הוועדה לדיון בהצעת חוק התקשורת, 08.12.25 / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

הרפורמה בתקשורת של קרעי: מה העובדות שמאחורי השינויים?

בשבועות האחרונים שמענו שלל טענות בעד ונגד הרפורמה בתקשורת שמוביל השר קרעי ● האם לגוף החדש שיקום באמת יש זיקה פוליטית, מה תהיה מעורבות הממשלה ברייטינג, ואיך תושפע מזה עצמאות גופי החדשות? ● המשרוקית של גלובס עושה סדר

מערכת החיסון נלחמת חזרה / צילום: Shutterstock

מערכת החיסון נלחמת חזרה: 3 מחקרים שיעזרו למנוע את מחלות העתיד

פרופ' יפעת מרבל, שנבחרה השבוע על ידי כתב העת Nature לאחת המשפיעות במדע, גילתה אוצר של אנטיביוטיקות פוטנציאליות ומתקדמת לשלב הבא במחקר ● פרופ' פמלה ביורקמן, כלת פרס וולף, עובדת על חיסון אחד למחלות שעוד לא נולדו ● ופרופ' רון דיסקין מכין מלכודות משוכללות לווירוסים ● כשהמגפה הבאה אורבת בפינה ומחקרי חיסונים מקוצצים, שלושה חוקרים נותנים סיבה לאופטימיות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

"המדינה המצטיינת בשוק ההון": המקום המפתיע שישראל קטפה במדד של המגזין היוקרתי

למרות החששות ממיתון עולמי על רקע מלחמת הסחר של טראמפ, הכלכלה העולמית סיימה את 2025 ביציבות ● בדירוג הכלכלות החזקות של האקונומיסט ישראל מזנקת מהמקום ה-6 בשנה שעברה, למקום השלישי, בעיקר בזכות ביצועי שיא של שוק ההון המקומי

מנכ''ל אפל טים קוק. לפי דיווח בבלומברג יעזוב ב–2026 / צילום: ap, Richard Shotwell

האם אפל הולכת בעקבות IBM? השאלות הגדולות בעקבות גל העזיבות

שורת מנהלים בכירים עזבה בשנה האחרונה את אפל במה שנראה כמו חילופי דורות בארגון שמשיל את עורו ● ברקע: הניסיונות הכושלים של ענקית הטכנולוגיה להכות את המתחרים ב-AI, תרבות זהירה מדי שמבריחה טאלנטים והיערכות לסוף עידן המנכ"ל טים קוק ● בריחת מוחות או ניקוי אורוות?

''סיח''. הפופ-אפ יהפוך למסעדה קבועה / צילום: נדב יהלומי

"קולינריה היא היום הדרך להביא אנשים לשטחי מסחר, ויזמי הנדל"ן מבינים את זה"

"רביעיית פלורנטין" היה מתחם עירוני תל אביבי שלא התרומם, עד שאנשי JTLV החליטו להפוך אותו לאתר עלייה לרגל קולינרי ● הם הציעו לאנשים עם סיפור טוב ואוכל טוב נכס לתקופה קצובה ללא שכ"ד, ומעטפת יח"צ ● עסקי האוכל ניערו את המוניטין: "אוכל זה משהו שאנשים מוכנים לנסוע בשבילו"

איל פז, מנכ''ל מאסטרקארד ישראל / צילום: יח''צ

עם מאות עובדים וכבר בגיל 37: הקידום המטאורי של מנכ"ל חברת התשלומים

"התגייסתי לקורס טיס, אבל אחרי תשעה חודשים הבנתי שזה לא מתאים לי וחתמתי ויתור. עברתי לתותחנים. בהתחלה זה היה הלם של בוץ ותותחים, אבל בסוף יצאתי לקצונה" ● שיחה קצרה עם איל פז, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל

דירת חדר ליד שוק הכרמל / צילום: דניאל בוזגלו - צימוקי נכסים

בכמה נמכרה דירת חדר בשטח של 15 מ"ר ליד שוק הכרמל בתל אביב?

במרכז תל אביב, ליד שוק הכרמל, נמכרה דירת חדר בשטח של 15 מ"ר, בקומת קרקע, תמורת 800 אלף שקל ● הרוכשים הם זוג מאזור השפלה שרכש את הדירה להשקעה ובכוונתו לשפץ אותה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

מצב השווקים השבוע / צילום: Shutterstock

כך הפך השקל לאחד המטבעות החזקים מול הדולר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

למרות אי־הוודאות הביטחונית, השקל התחזק מתחילת 2025 בכ־11% ● גורמים בשוק קרנות הנאמנות מעריכים כי בקרוב צפויה עלייה רוחבית בדמי הניהול ● האנליסט שרואה בשוק הישראלי תמונה חריגה: "בשנה הבאה לא יהיה משק בעולם המערבי שיתקרב אלינו בצמיחה" ● וגם: אלו התחזיות של מנהלי בתי ההשקעות הגדולים

הדמייה  פרויקט east&. תחרות קשה / צילום: ויו פוינט

כמעט חצי שנה אחרי טופס 4, רוכשי דירות במגדל בתל אביב עדיין לא מצליחים להביא את הכסף

יזמי פרויקט &East מכרו 271 דירות, אבל מסרו רק 251 מפתחות מאז אישור האכלוס לפני כמעט חצי שנה, בגלל קושי של קונים להשלים את העסקה ● במקביל, אחת מכל חמש דירות בפרויקט עדיין לא מוצאת רוכש ● עוד דוגמה למצבו העגום של שוק הדיור

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

"צעירים רואים בשוק המניות הכנסה קבועה. הם לא מבינים שתיקונים היסטוריים יכולים לקחת 20 שנה"

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם פרופ' יוסי מן / צילום: גלעד קוולרציק

למה יורש העצר הסעודי כל כך פוחד מנורמליזציה עם ישראל?

שיחה עם פרופ' יוסי מן, מומחה למפרץ הערבי מאוניברסיטת בר אילן ● על הצפי לכינון היחסים עם סעודיה, הכיוון המתון שאליו היא הולכת, השינויים שחווה הכלכלה והתפקיד הבא שלה בעזה ● היום שאחרי במזרח התיכון, כתבה שלישית בסדרה

מנה ב''לונל'' / צילום: דוד מויאל

כך הפך שיפוד טוסיקים לסמל ההצלחה הקולינרית של פלורנטין

שלוש מסעדות שכדאי להכיר ברביעיית פלורנטין ● "לונל" מביאה לשכונה ביסטרו שף צרפתי-תימני עם פרשנויות יצירתיות למנות מהמטבח של סבתא ● "סיח" מציעה שיפודייה מודרנית שמבוססת על ליקוט, התססות ונתחים לא שגרתיים ● "מפגש שאבי" הוא פופ-אפ של טבחית-נוודת שמגישה אוכל מסורתי ואינטימי בסטייל מקומי

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב

ענף הפיננסים משתלט על הפסקת הפרסומות: דיסקונט הזכורה ביותר, ביטוח 9 האהובה

הפרסומת של דיסקונט היא הזכורה ביותר זה השבוע השלישי, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה● ביטוח 9 מחזירים לאוויר פרסומת ישנה לרגל סוף השנה ● וחברת התקשורת פרטנר מתברגת גבוה כבר בשבוע הראשון באוויר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה בת"א סוגרת שבוע חיובי: ת"א 35 עלה ב-3.5%, מדד הביטוח ב-10%

מדד ת"א 35 בשיא חדש, ה-57 השנה ● השקל מתחזק מול הדולר ● מדד הביטוח זינק ב-10% השבוע ● מניות השבבים הדואליות ירדו ● הפד הוריד את ריבית ארה"ב כצפוי, אך אותת כי לא צפויות הורדות נוספות בקרוב - וול סטריט ננעלה בירוק ●