מכוניות חדשות בנמל המפרץ / צילום: יח''צ
המדינה צפויה להאריך בחודשיים את המועד האחרון שבו חייבים יבואני הרכב לרשום את כלי הרכב שנמצאים בישראל על שמם וזאת בשל המצב המלחמתי. כך מסרו לגלובס מקורות במשרד האוצר.
● מבחן דרכים | דירת פאר על גלגלים: הרכב שיעלה קצת יותר ממיליון שקל
● בלעדי | ברשות המסים מתכננים: יבואנים מקבילים של כלי רכב יזכו בהטבות
על פי התקנות הנוכחיות בישראל, רכב שחלפו 12 חודשים ממועד ייצורו חייב להירשם על שם היבואן ובכך לאבד "יד", מה שגורם לנזק כספי מוחשי. אולם במקרי חירום דומים בעבר, שהאחרון שבהם היה אחרי 7 באוקטובר, כבר האריכה המדינה את המועד האחרון מעבר ל־12 חודשים. המשמעות בפועל היא, שיבואן יוכל למכור בישראל כיום רכב חדש כשנת הדגם 2025 גם אם יוצר בתחילת 2024 והיה יותר משנה במלאי.
אוניות ממשיכות להגיע
בינתיים, נמשכת הגעה של אוניות עם אלפי כלי רכב לישראל, בעיקר מהמזרח הרחוק, ונמשכת פריקתם ואחסונם בנמלים. בנמלי מפרץ חיפה בלבד מאוחסנים כיום עשרות אלפי רכב, חלק גדול מהם חשמליים, וזאת במיקום של מאות מטרים בודדים מאתרים שבהם היו נפילות טילים בימים האחרונים.
גורמים בעיריית חיפה אמרו לגלובס כי מדובר בסיכון בטיחותי משמעותי במקרה של פגיעה ישירה או של רסיסים בסוללה של רכב חשמלי, שתגרום לתגובת שרשרת. עם זאת, אין כרגע חובת פינוי מיידית של כלי רכב וקיים גם מחסור משמעותי בנהגי מוביליות בשל הגיוסים הנרחבים.
ובתוך כך ממשיכים יבואני הרכב לצאת במבצעי מכירות, שתוכננו מראש לכלי רכב חדשים. ביום ב' החלה קבוצת לובינסקי במבצע מכירות ארצי בסניפיה עבור שלושה מועדוני צרכנות, לדגמים חדשים ולדגמים בתנאי "אפס קילומטר מיבואן". יבואנים נוספים ממשיכים במסירות כלי רכב שהוזמנו ובקבלת הזמנות חדשות.