ביל אקמן / צילום: ap, Richard Drew
למרות שכל תשומת לב המשקיעים מופנית אל המישור הגיאו-פוליטי המתוח - משקיעים לא חדלים מלחפש הזדמנויות השקעה. מחקרים והמלצות של אנליסטים מובילים בוול סטריט יכולים לשמש שיקול מרכזי עבור משקיעים שמחפשים מניות בעלות פוטנציאל ארוך טווח.
להלן שלוש מניות שמועדפות על ידי אנליסטים בכירים, לפי TipRanks - פלטפורמה שמדרגת אנליסטים על פי ביצועיהם בעבר וכפי שפורסם ב-CNBC.
● איך יתנהגו המניות, מה יעשה המט"ח, ומה יקרה למחירי הנפט? שלושה תרחישים למלחמה עם איראן
● הישראלית שזינקה ב-45% בשבוע בוול סטריט, וזו שהגיעה לשיא כל הזמנים
1Uber
האנליסט מארק קלי מבית ההשקעות Stifel החל לסקר את אובר טכנולוג'יס , פלטפורמה לשיתוף נסיעות ומשלוחים, בהמלצת "קנייה", עם מחיר יעד של 110 דולר, ב-30% יותר ממחירה כעת.
קלי רואה באובר "סופר-אפליקציה" - אפליקציה רב-תכליתית שמציעה סיבות רבות להשתמש בה: תחבורה יומיומית, הזמנת אוכל ומשלוחים. בהתייחסו לשאלה האם כניסת רכבים אוטונומיים (AVs) מהווה סיכון או הזדמנות, קלי טוען כי הסיכון לאובר בטווח הקצר-בינוני הוא מינימלי, בשל חסמים משמעותיים כמו בטיחות, רגולציה לא ברורה, עלויות ייצור גבוהות, והשקעות עתק הדרושות להפעלת צי רכבים כזה. בטווח הארוך, הוא אומר, גם כן אין עדיין בהירות - בשל טווח תרחישים רחב מאוד.
עוד מי שמאמין גדול במניה הוא משקיע העל ביל אקמן. קרן הגידור תחת ניהולו, Pershing Square החזיקה בסוף הרבעון הראשון של 2025 ב-30.3 מיליון מניות של Uber, בשווי מוערך של כ-2.21 מיליארד דולר. אחזקה זו בשירותי הנסיעות שיתופיות היא הגדולה ביותר של הקרן והיוותה 18.5% מתיק ההשקעות של הקרן, ובכך עקפה את Brookfield Corp. בפוסט שפרסם אקמן ברשת X פירט מספר סיבות להשקעתו באובר. אקמן כינה את אובר "מכונת צמיחה רווחית ומייצרת מזומנים" - אמירה המשקפת את אמונתו בפוטנציאל הפיננסי ארוך הטווח של החברה.
קלי אופטימי בנוגע ליכולת של אובר לעמוד או אף לעקוף את היעדים הכספיים שהציבה לשנת 2024, הודות לביצוע מצוין. הוא צופה גידול של 16% בהזמנות ברוטו (Gross Bookings) בכל אחת מהשנים 2025 ו-2026, נתמך בהתרחבות גאוגרפית, בעיקר לאזורים לא עירוניים ובשווקים בינלאומיים, ובאימוץ גובר של שירות Uber One. בנוסף, הוא צופה כי הצמיחה ברווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) תעלה על קצב הצמיחה בהכנסות ובהזמנות ברוטו בשנים אלו.
לבסוף, קלי מאמין כי אובר תצליח בתחום המשלוחים (Delivery), בין השאר בזכות יכולתה לרכוש לקוחות חדשים בפריפריה. יוזמות כמו Uber One והגדלת ההיצע צפויות לדחוף קדימה את מספר ההזמנות. בנוסף, הוא אופטימי לגבי תחום הפרסום הדיגיטלי, ובפרט תת-התחום של פרסום קמעונאי מבוסס מיקום, שבו יש לאובר יתרון תחרותי משמעותי בזכות הגישה שלה לנתוני מיקום.
2פינטרסט
פלטפורמת הרשת החברתית פינטרסט הודיעה על שיתוף פעולה עם Instacart, במסגרתו פרסומות ברשת יהפכו לניתנות לרכישה ישירה דרך Instacart. בתגובה לשיתוף הפעולה, אנליסט בנק אוף אמריקה ג'סטין פוסט חידש את המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 41 דולר, 20% מעל מחירה כעת.
פוסט הסביר כי מפרסמים יוכלו לנצל את נתוני הרכישה הראשוניים של Instacart (First-party data) כדי למקד קמפיינים למשתמשי פינטרסט. בשלב הראשון של שיתוף הפעולה, מותגים נבחרים יוכלו לפנות למשתמשי Pinterest בהתאם לדפוסי קנייה אמיתיים ש-Instacart מזהה. בשלב השני תיושם מערכת "מדידה סגורה" (Closed-loop measurement) - שתאפשר לעקוב אחר ההשפעה הישירה של פרסומות בפינטרסט על רכישות בפועל דרך רשת הקמעונאות הרחבה של Instacart, הכוללת מעל 1,800 שותפים.
שיתוף פעולה זה יספק מידע מדויק יותר על ביצועי קמפיינים פרסומיים ומעקב אפקטיבי אחר הצלחתם. פוסט ציין את העלייה במניה לאחר ההודעה על העסקה, ואת הסיכוי לנתוני פרסום חיוביים ברבעון השני. הוא טוען שזהו "שידוך מוצלח" , שכן תחום מוצרי הצריכה הארוזים (CPG) הוא אחד הענפים המרכזיים של פינטרסט (במיוחד תוכן בתחום בישול ומתכונים), ומערכת מדידה סגורה כזו תוערך מאוד על ידי מפרסמים.
אם שיתוף הפעולה יצליח, פוסט מעריך שהוא עשוי להוביל לגידול בתקציבי הפרסום מצד חברות מוצרי צריכה.
3Chewy
קמעונאית חיות המחמד המקוונת צ'ווי פרסמה לאחרונה תוצאות טובות ברבעון הראשון של 2025 - גם בהכנסות וגם ברווחים. עם זאת, משקיעים הביעו דאגה ממספר נקודות, בעיקר מירידה בתזרים המזומנים החופשי.
בתגובה לדוח הרבעוני, אנליסט הבנק ג'יי.פי.מורגן, דאגלס אנמות', העלה את מחיר היעד שלו למניית CHWY מ-36 ל-47 דולר, 12% מעל מחירה כעת וחזר על המלצת "קנייה". לדבריו, הירידה במניה לאחר הדו"ח הייתה מוגזמת.
אנמות' ציין כי הוא נותר חיובי לגבי Chewy בזכות ביצוע חזק, עלייה במספר הלקוחות הפעילים, ושיפור ברווחיות. לדבריו, מודעות ממומנות, תמהיל מוצרים נכון ומינוף עלויות קבועות צפויים לתמוך בצמיחה רווחית רב-שנתית.
"אנו מאמינים ש-CHWY גוזלת נתח שוק מאמזון ווולמרט, בעיקר בזכות מוצרים פיזיים, מעבר למוצרים מתכלים, משלוחים אוטומטיים (AutoShip) ושיווק יעיל - תוך כדי שיפור במגמות התעשייה הכללית", אמר אנמות'.
הוא גם סבור שהתחזית השנתית של החברה להכנסות זהירה מדי, מאחר והביצועים הנוכחיים נעים לעבר הקצה העליון של טווח התחזיות. ברבעון הראשון של 2025 נרשמה עלייה של 240,000 לקוחות פעילים - זו הייתה העלייה הרבעונית הרביעית ברציפות. בנוסף, הודגש שיפור במדדים נוספים כמו הצטרפות לקוחות חדשים, חזרה של לקוחות קודמים ושימור לקוחות.