אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב
בפעם המי־יודע־כמה השנה, פרסומת חדשה של ביטוח 9 מצליחה לכבוש את המקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות. מה יש שם, חוץ מאודי כגן המעולה, שעובד שוב ושוב?
● בנק הפועלים נפרד מעמוס תמם. מי הן הפרזנטוריות החדשות?
● אמזון הרחיבה את ה"פריים דיי" ל-4 ימים, אבל לישראלים יהיה קשה ליהנות ממנו
קודם כל, הרבה הומור סביב דמות אחת מוקצנת (האב המאותגר־טכנולוגית), שמצליחה להיכשל ולפשל בכל פרסומת מחדש, במקום פשוט לעשות ביטוח כמו שצריך. שנית, העקביות הזו מחזקת את המותג ומסייעת לו להישמר בתודעה הציבורית (זה אגב נכון גם לחלק מהמתחרות, רק שהן לא באוויר כרגע).

שלישית, יש כאן חיבור עמוק לישראליות, עם סיטואציות שלא מעט "ילדים" בני 30 ו־40 יכולים להזדהות עמן - כשמתבצע חילוף תפקידים, והם אלה שמשמשים כמבוגר האחראי. ורביעית, תמיד זה מסתיים עם משפט אחד מנצח. הפעם כולם מוזמנים לפענח "במכשיר פקסימיליה, איפה הכפתור של הרוורס?".

הפרסומת האהובה ביותר של השבוע שייכת למותג המזגנים טורנדו, שחוזר לקו הפרסומי מלפני שנה ־ ושוב נותן לפרזנטורית נעמי לבוב לשוחח עם השכנים דרך המרפסת.
הפעם מקבלת לבוב מגאפון שבאמצעותו היא קוראת "רחוב ניצנים שירו איתי", בפרפראזה על גמר "כוכב נולד" המקורי, ומייד עושה שיימינג לשכן ־ "שמעון יא אבוקדו, כל המדינה כבר עם טורנדו". במלים אחרות, עושה בושות פעם נוספת, ומשגרת את טורנדו לפסגה, כולל מקום שני באהדה.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, טורנדו הוא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-3.2 מיליון שקל. ההשקעה השנייה בגודלה, כ-2.2 מיליון שקל, שייכת לחברת yes והקמפיין שמציע להצטרף ולקבל את כל הממירים ללא עלות והתקנה מהיום להיום.
ההשקעה השלישית בגודלה, כ-1.8 מיליון שקל, שייכת לבנק דיסקונט עם הקמפיין שבו הבנק מציע ללוות צעירים מגיל 14 בדרך לעצמאות כלכלית ־ ומגייס לצורך העברת המסר את עידן תלם (אינדה גיים) לצד הפרזנטורית הקבועה רותם סלע. הפרסומת מתברגת במקום השני בזכירות, והשלישי באהדה.
ככלל, ענף הבנקאות אחראי לארבעה מיקומים בטבלה ־ כאשר עבור בנק הפועלים מדובר ככל הנראה בשבוע האחרון עם הפרזנטור עמוס תמם, שממנו הוחלט להיפרד לטובת שתי פרזנטוריות חדשות (ראו מדור "אירועים ומינויים").
את מדד הזכירות השבועי סוגרות שתי חברות אשראי חוץ בנקאיות, עם הצעות מוצריות שונות: בעוד ישראכרט פונה לעצמאים ובעלי עסקים ("בעיות טובות"), ב-MAX שמים דגש על הקאש-בק בטיסות לחו"ל, עם חזרתן של חברות תעופה רבות לפעילות בישראל.
ההשקעה מזנקת
ההשקעה בפרסום עולה מ־61.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־73 מיליון שקל השבוע
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9) - ובפער משמעותי ממנו - מקאן ת"א (טורנדו) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט)
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.