גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבכירה בענקית הבריאות מודה: "אין לי את מספרי הטלפון של הצוות שלי"

מתוך 180 שווקים שבהם פועלת חברת מוצרי הבריאות iHerb, ישראל נמצאת בעשירייה הפותחת - והיא בין המדינות המובילות במכירות פר נפש ● בראיון ראשון מספרת ירדן בארי, מנהלת השוק הישראלי בחברה, עד כמה משמעותית העבודה עם משפיענים, התחושה כשאתרים אחרים מעתיקים את המלאי, מה הישראלים עדיין לא הפנימו ואיך הפך ספטמבר לאחד החודשים החזקים במכירות

ירדן בארי / צילום: יח''צ
ירדן בארי / צילום: יח''צ

בניית סל קנייה באינטרנט כך שיעבור את רף המשלוח החינם, אבל לא יחצה את הסכום שמחייב תשלום במכס - זו מומחיות שישראלים רבים פיתחו בשנים האחרונות, בעקבות השימוש הגובר באתרי האיקומרס השונים מחו"ל. "זו התנהגות מאוד ישראלית, שמשקפת את הרגישות המקומית למחיר", אומרת ירדן בארי, מנהלת שוק ישראל בענקית מוצרי הבריאות iHerb, בראיון ראשון מאז כניסתה לתפקיד באוקטובר 2024.

פרויקט מיוחד | לחיות טוב יותר, גרסת המדע: המחקרים שיסדרו לכם את החיים
פרויקט מיוחד | מה קרה למשפחה שנמנעה מאוכל אולטרה-מעובד למשך חודש?

"בישראל גם יש משמעות אדירה לקהילה", היא מציינת. "הצרכנים מאוד מושפעים מהמלצות - בין אם אלה משפיענים, קבוצות פייסבוק או חברים. הם מחפשים את המוצרים הייחודיים, שלא תמיד אפשר להשיג בארץ, והתחושה שמצאו 'משהו מיוחד' היא חלק מהחוויה הצרכנית".

בימים אלה מציינת החברה 29 שנים להקמתה, אולם עד למינויה של בארי לתפקיד, הוא לא היה קיים למעשה. נראה כי העובדה שישראל היא בין המדינות המובילות במכירות iHerb לנפש, ואחד מ־10 השווקים הגדולים ביותר - מתוך 180 - שבהם האתר פועל, חידדה את ההבנה שמשתלם להשקיע בצרכנים חובבי הקוסמטיקה, הטיפוח והמזון הבריא.

"זה נתון יוצא דופן ביחס לגודל האוכלוסייה, וממחיש עד כמה הצרכנים הישראלים מחוברים למותג", מציינת בארי. כחלק מכך, גם במלחמה עם איראן, כשאתרים אחרים מחו"ל ירדו מזמינות, הם המשיכו לעבוד כמעט כרגיל.

תוכנית עבודה מפורטת

מסלול הקריירה של בארי כולל שש שנים בתנובה ("בית ספר אמיתי לשיווק"), ו־4.5 שנים בניאופרם, שם ניהלה את תחום התינוקות. לפני ארבע שנים עברה לארה"ב במסגרת רילוקיישן בעקבות בעלה, ולתפקידה הנוכחי הגיעה אחרי שזיהתה הזדמנות בלינקדאין. "לראיון הראשון כבר הגעתי עם תוכנית עבודה מפורטת, ומשם הכול התגלגל", היא מספרת.

איך מבצעים את העבודה בלי להיות בארץ?
"בסופו של דבר אני ישראלית", אומרת בארי. "אני מכירה היטב את השוק המקומי, את הצרכנים ואת התרבות, ועוקבת אחרי משפיענים מקומיים. אני מאוד גאה להיות 'נציגת ישראל' בשולחן, ורואה בזה סוג של שליחות, בטח על רקע המצב בארץ.

"הייתה כאן התאמה מדויקת גם מבחינת החברה, שחיפשה מישהו שנמצא פיזית בארה"ב, ויכול לנהל את השוק הישראלי משם; וגם מבחינתי, כישראלית שמחוברת לשוק ויכולה להביא את הניסיון הרלוונטי ואת הקול המקומי".

מה הדבר הראשון שעשית עם כניסתך לתפקיד?
"מההתחלה היה לי ברור שצריך לבנות מהלכים שיווקיים שיגבירו מודעות, וינגישו את החוויה ללקוח הישראלי. הכניסה הראשונה לאתר שלנו יכולה להיות מציפה - יש שם מעל 50 אלף מוצרים, רבים מהם שייכים למותגים לא מוכרים לישראלים, ובנוסף צריך לדעת דברים כמו באיזה סכום להזמין כדי ליהנות ממשלוח חינם, ואיזה סכום לא לעבור כדי לא להיות מחויב במכס. זה דורש זמן והתעסקות, וזה לא פשוט בכלל.

"הבנתי שאני צריכה ערוצים שמסבירים, מנגישים ועושים סדר, כמו למשל משפיענים שיודעים לעשות את זה מצוין. דוגמה אחרת היא שיתוף הפעולה עם מעיין אדם ועם מועדון מאמי. מעבר להנגשה של המידע הטכני, חשבתי שיש פה חיבור נכון סביב נושאים שמדברים לצרכן הישראלי הממוצע".

לא מכתיבה תכנים

כמעט כל מי שנמצא ברשתות החברתיות נתקל לא פעם במשפיעניות שמקדמות את מוצרי iHerb בתדירות גבוהה יחסית. "אנחנו עובדים עם מגוון רחב של משפיענים - נשים וגברים, גדולים וקטנים - כי מה שבאמת חשוב זה לא ההגדרה, אלא האותנטיות והחיבור לקהל שלהם", מודה בארי. "המטרה היא לשתף פעולה עם אנשים שבאמת משתמשים במוצרים שלנו, ויכולים להמליץ עליהם בצורה אמינה".

בעבודה עם משפיענים, פעמים רבים הם מקבלים "בריף" מה צריך להגיד.
"אני מאמינה בתוכן אותנטי. כשאני רואה משפיען או משפיענית מפרסמים משהו, קל לזהות אם זה מגיע מהם או הוכתב להם. הרי גם ככה מחויבים היום לסמן כשהתוכן ממומן, אז למה צריך עוד ללחוץ? אני מעדיפה לתת למשפיענים שעובדים איתי לבחור בעצמם מה להזמין, ולהחליט מה הם אוהבים ומה הם מרגישים בנוח להציג לעוקבים שלהם. מהניסיון שלי, זה מה שמביא את התוכן הכי מעניין והתוצאות הכי טובות.

"אני באופן אישי גיליתי לא מעט מוצרים, בזכות משפיענים שעובדים איתנו. התפקיד שלי הוא למקד ולהציף מותגים ומוצרים שיש להם פוטנציאל הצלחה גבוה במיוחד, על סמך נתונים וניסיון, אבל זה לא כדי להכתיב להם מה להגיד, אלא כדי לעזור להם להתמצא בתוך ההיצע העצום".

מודל העבודה עם משפיענים משלב בין שיתופי פעולה נקודתיים לבין מנגנוני תגמול מבוססי ביצועים - כך שיש להם תמריץ להניע למכירות בפועל, אומרת בארי, מבלי לחשוף את שיעור העמלות. על שיתוף הפעולה עם מעיין אדם החלה לעבוד מייד עם כניסתה לתפקיד.

"היא אמנם שמעה על iHerb, אבל לא יצא לה להתנסות ולהזמין בפועל", מספרת בארי. "בכמה שבועות היא למדה את כל מה שחשוב לדעת על האתר - עברנו על איך זה עובד, איך בונים סל חכם ומה היתרונות לצרכן הישראלי, כדי שהיא תוכל להעביר את זה בצורה אותנטית ומעניינת לעוקבות שלה.

"התוצאות של השת"פ היו מצוינות: הקהילה שלה התחברה מאוד למסר, המעורבות הייתה גבוהה, והצלחנו להנגיש את המותג לאלפי נשים שגילו אותנו בפעם הראשונה. עד היום אנחנו ממשיכים לשתף פעולה".

עדות להצלחת השת"פ ניתן היה לראות בפברואר. לפי מדד רכישות הישראלים באונליין של שופ אנליטיקס, המתפרסם במדור זה מדי חודש, הוא התמקם במקום השלישי בטבלת האתרים הבינלאומיים עם היקף ההזמנות הגדול ביותר - ורשם עלייה של כ-60% במספר ההזמנות לעומת ינואר. קפיצה יוחסה לקמפיין הטלוויזיוני של אדם, שהציעה 25% הנחה על מוצרי האתר.

העבודה עם משפיענים מובילה לזה שהרכישות מבוססות לא פעם על שימוש בקודי קופון, אבל לא תמיד ברור איך זה עובד. לקוחות יכולים להרגיש שלא בטוח ניצלו את כל ההנחות.

"את נוגעת בחשש אמיתי של לקוחות. אני יודעת שזה תחום שעלול להיראות מבלבל, אבל ב־iHerb מנגנון הקודים מאוד פשוט ושקוף: בכל הזמנה אפשר להשתמש בקוד אחד בלבד. אם לקוח מכניס יותר מקוד אחד, המערכת אוטומטית בוחרת את הקוד שמעניק את ההנחה הגבוהה ביותר, בהתאם לסל שהוא בנה. בפועל, זה אומר שאין מצב 'להפסיד' הנחה, תמיד תקבלי את ההטבה הכי משתלמת עבורך".

הקמפיין הישראלי של iHerb שעלה החודש / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החלוצה הקוריאנית

מהם הסגמנטים המועדפים על ישראלים, ואיזה תחומים זקוקים לחיזוק?
"אחד התחומים הכי חזקים בישראל הוא תחום ה-K-Beauty, מוצרי הטיפוח מקוריאה. לדעתי iHerb הייתה החלוצה להביא את המוצרים האלה לשוק המקומי. אפשר לראות עד כמה זה תפס כשמסתכלים על המתחרים, שהיום משקיעים הרבה במחלקות האלה, מפתחים סגמנטים חדשים סביב התחום, מייבאים מותגים קוריאנים ואפילו בונים ליינים של מותג פרטי שמנסה להיראות כמו המוצרים הקוריאניים.

"מעבר לכך, אני צופה שקטגוריית הוויטמינים תמשיך לצמוח בחודשים הקרובים. לדעתי, הצרכן הישראלי עדיין לא הפנים עד כמה הערך שאנחנו מציעים משמעותי, וכמה אפשרויות זמינות לו ואינן קיימות בשוק המקומי. בעיניי זה פוטנציאל אדיר לצמיחה, ואחד התחומים שאנחנו הכי רוצים לחזק בתקופה הקרובה".

נתקלת במקרה שבו מתחרים ראו מוצרים אצלכם, ואז ייבאו אותם בעצמם?
"לא מעט פעמים. יש מוצרים שזוכים לחשיפה משמעותית ב-iHerb והופכים ללהיטים, ואז אפשר לראות אותם פתאום גם אצל מתחרים. מצד אחד זה קצת מתסכל, אבל מצד שני זה גם מחמיא, זה מוכיח שאנחנו קובעים את הקצב, מזהים טרנדים ומובילים את השוק.

"איך אנחנו מגיבים? פשוט ממשיכים לחדש ולהביא את הדבר הבא. ישראל היא שוק קטן ומבודד גיאוגרפית, והצרכנים תלויים מאוד בהחלטות הקמעונאים. אם קניין ברשת בוחר שלא להכניס מוצר מסוים - הוא פשוט לא יופיע על המדפים. אנחנו משנים את המציאות הזו, ופותחים בפני הצרכן הישראלי גישה ישירה לעשרות אלפי מותגים ומוצרים מכל העולם".

הנקודה הזו קשורה גם לאחת הביקורות המרכזיות על האתר הבינלאומי, שדומה לביקורת על כל מי שמציע מחירים נמוכים יותר מהשוק - לעסקים קטנים ובינוניים מקומיים שפועלים באותו תחום קשה להתחרות בו, מה שעשוי לפגוע בכלכלה הישראלית.

הקמפיין הטלוויזיוני של מעיין אדם ל-iHerb / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

שיאי ספטמבר ונובמבר

לרוב, נובמבר הוא חודש המכירות החזק ביותר עבור אתרי האיקומרס, אך ב-iHerb גם ספטמבר - החודש שבו נוסדה החברה - נחשב לחזק במיוחד הודות להנחות נדיבות שהוא מעניק לצרכנים (השנה: 29%, כמספר שנות החברה). לצורך קידום המהלך עלתה החברה בארץ בקמפיין דיגיטלי באמצעות יומנז הישראלית, שגם אחראית על נבחרת המשפיענים שלה.

"אנחנו רואים ששני החודשים, ספטמבר ונובמבר, לא מתנגשים אלא דווקא משלימים אחד את השני", אומרת בארי. "ספטמבר מספק חגיגת הנחות ייחודית של המותג, ונובמבר נשאר חלק מתרבות הצרכנות הבינלאומית. כל אחד מהם מביא שיא אחר".

מי מבחינתך הוא מתחרה שלך, ואיך את מייצרת בידול?
"התחרות שלנו מגיעה גם מאתרי איקומרס אחרים וגם מחנויות פיזיות, אבל הבידול מאוד ברור. קודם כול, אנחנו אתר אמריקאי עם גב אמריקאי, וזה אומר שירות לקוחות ברמה גבוהה ובסטנדרט בינלאומי. הלקוחות יודעים שאם יש בעיה, הם לא מתעסקים עם אתר מפוקפק ויש עם מי לדבר".

אין לכם נציגות פיזית בארץ.
"נכון, אבל זו כאמור חברה אמריקאית, ורמת השירות היא בהתאם. יש לנו צוות שירות רב־לשוני שמטרתו לסגור את רוב הפניות כבר במגע הראשון - בצ'אט או בשיחה - בלי 'להעביר הלאה' ולטלטל את הלקוח בין גורמים. זה בונה אמון.

"נקודה נוספת היא שהאתר מותאם במלואו לישראלים, עם ממשק נוח בעברית וחווית משתמש ידידותית. אחד היתרונות החזקים ביותר שלנו הוא האמון: iHerb זה לא מרקטפלייס. אין אצלנו סוחרי צד שלישי, ואנו רוכשים אך ורק ישירות מהיצרנים או ממפיצים מהימנים. המשמעות היא שכל מותג באתר עובר בקרה מלאה לאורך שרשרת האספקה. ההבחנה הזו חשובה במיוחד בעולם שבו תוספים מזויפים נעשים נפוצים יותר בשווקים בינלאומיים.

"מעבר לכך, שקיפות היא ערך ליבה אצלנו, ויש לנו מיליוני ביקורות - כולן מלקוחות שרכשו את המוצרים בפועל - ואפילו אפשר לסנן כדי לראות חוות דעת של קונים מישראל".

אחד היתרונות ש־iHerb מנסה להציג הוא מחירים נמוכים בהשוואה למחירים בישראל, במיוחד בעידן יוקר המחיה. "לא חייבים לשלם פרמיה על מוצרי צריכה שנמצאים בשימוש יומיומי", אומרת בארי. "נכון, למשלוח לוקח כמה ימים להגיע, וזה לא מתאים במקרים דחופים, אבל מי שמתכנן את הקניות שלו מראש יכול לחסוך עשרות ואף מאות שקלים בחודש".

בלי שיחות מסדרון

חברת iHerb הוקמה ב־1996, והיא מעסיקה כ־3,000 עובדים ברחבי העולם. באתר נמכרים כיום מעל 50 אלף מוצרים של כ־1,800 מותגים בתחומי הבריאות, וולנס, יופי והיגיינה, והיקף המכירות עמד ב-2024 על 2.4 מיליארד דולר. ל-iHerb יש מספר מותגי בית, בהם Idealove ו-Mild by Nature, כשהמותג הבולט נקרא California Gold Nutrition וכולל ויטמינים ותוספי תזונה.

בחברה שוקלים הנפקה כבר כמה שנים, "אבל נכון לעכשיו אין לנו תוכניות סופיות בכיוון הזה", אומרת בארי. "העדיפות של החברה כרגע היא להמשיך לממש את האסטרטגיה העסקית שלה, לגדול ולחזק את המעמד שלנו בשווקים השונים".

התרבות הארגונית בחברה שונה מהמוכר לנו בישראל. "העבודה נעשית כמעט כולה מרחוק", משתפת בארי. "זה אומר פגישות בזום, עם פערי שעות לא פשוטים: אני למשל במזרח ארה"ב, עובדת עם ישראל שהם 7 שעות קדימה, ועם המטה של החברה בקליפורניה, 3 שעות אחורה.

"פעמיים בשנה אני טסה לפגוש את הצוות פנים אל פנים, אבל ביומיום אין שיחות מסדרון ואין שיחות ווטסאפ. אפילו אין לי את מספרי הטלפון האישיים של הצוות שלי. הכול מתנהל דרך מערכות רשמיות ומובנות. זה שונה מאוד מהתרבות הארגונית בארץ, שבה הדברים הרבה יותר ישירים ומיידיים".

עוד כתבות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, spatuletail

מגמה מעורבת באסיה; הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על כנה

הניקיי נחלש ב-0.6%, מדד שנזן מוסיף 0.3%, מדד האנג סאנג עולה ב-0.1% והקוספי הדרום קוריאני מאבד 0.7% ● החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.06% ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות

בית הדין הרבני / צילום: Shutterstock

בית הדין הרבני באמירה תקדימית: ניתן לחייב בעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים

באמירה יוצאת דופן, בית הדין הרבני ציין כי במקרה בו יוגש הליך גירושים חדש המבוסס על עילה, קיימת אסמכתא הלכתית להמשך חיוב הבעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים, עד לקבלת חלקה ברכוש 

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

אחרי ספרד, גם יוון עלולה להימנע מעסקת נשק עם ישראל

טורקיה מתקדמת עם פיתוח מטוס הדור החמישי קאאן וצפויה להטיס אב־טיפוס ב־2026 ● הקרבות בעזה מאיימים על עסקה ביטחונית של מאות מיליונים עם יוון ● לוקהיד מרטין ו־BAE מפתחות מל"טים אוטונומיים שילוו מטוסי קרב ● וארה"ב חושפת פצצות ימיות חדשות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

השותפים ארנון דינור, גיל גורן ויורם שניר והשותפה הבריטית לורל באודן / צילום: 83North

בעיתוי מפתיע: קרן ההייטק הוותיקה מודיעה על סוף דרכה

ארבעת המשקיעים מאחורי קרן ההון סיכון 83North הודיעו כי הקרן הגיעה לסוף דרכה, וכי לא יגייסו קרן המשך ● "אף אחד מאיתנו לא חושב שאנחנו מדהימים בניהול ובבניית הדור הבא", אמר ארנון דינור ל-Institutional Investor

אילוסטרציה: Shutterstock, alexfan32

החברות שיבטחו את כל צי הרכב של המדינה

החשכ"ל הודיע כי WeSure ומגדל זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה וגמלאיה לשנת 2026 ● שתי החברות יבטחו למעלה מ-70 אלף כלי רכב, בהיקף כספי מוערך של למעלה מ-350 מיליון שקל ● בעקבות המכרז, עובדי המדינה יזכו ברובם להוזלת הפרמיה בעת חידוש הפוליסה הקרוב

גיא ברנשטיין, מנכ''ל פורמולה / צילום: יח''צ

נמוך מהציפיות: פורמולה חתכה את מחיר מניית מיכפל בהנפקה כדי לעמוד ביעד הגיוס

אחרי סדרת אקזיטים מרשימים, חברת התוכנה פורמולה בניהולו של גיא ברנשטיין נאלצה לדלל את עצמה כדי לעמוד בגודל הגיוס בהנפקת מיכפל שהושלמה הלילה ● מיכפל גייסה 300 מיליון שקל, בדיוק כפי שתכננה לגייס, אך שווייה ירד ל-770 מיליון שקל (לפני הכסף), חלף תכנון מקורי לשווי של 900 מיליון שקל

עידן וולס / צילום: יונתן בלום

"זה מפץ": האדריכל של עסקת השנה במשק מדבר

רגע אחרי ההשתלטות על ישראכרט עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, חושף את מאחורי הקלעים: "התכוננו מתחת לרדאר, זה היה בית ספר לעסקים" ● בראיון בלעדי הוא מספר גם על הפגישה שהסעירה את שוק ההון, הסכם הגז הגדול אי פעם והקשר הקרוב עם יצחק תשובה, ש"צריך לקבל את פרס ישראל"

בנייה / צילום: Shutterstock

200 אלף דירות בבנייה: קצב התחלות הבנייה וההיתרים בשיא, אבל סיום הפרויקטים מתעכב

נתוני הלמ"ס מלמדים על קצב התחלות בנייה גבוה במיוחד: ב-12 החודשים האחרונים עד ליוני האחרון החלו להקים 77 אלף דירות ● בירושלים ובת"א נוספו בשנים האחרונות דירות בהיקף של ערים גדולות ● עם זאת, ענף הבנייה בישראל תקוע בין נתונים מרשימים של התחלות - לבין מספר גדל והולך של דירות שמצויות בפיגורים במהלך בנייתן

שליט קטאר, שייח' תמים בין חאמד אל ת'אני, מעניק לליאו מסי את הגלימה וגביע הניצחון במונדיאל. ''עובדת באופן שיטתי'' / צילום: ap, Martin Meissner

כסף קטארי וגינויים באירופה: האם ישראל תודח מהכדורגל העולמי?

שיטות הפעולה של קטאר כבר הנחיתו שם את המונדיאל ב־2022, והיחסים המסתבכים מול ישראל מעלים תהיות: האם ההשתתפות שלנו במפעלים ספורטיביים בסכנה ● יש מי שרואים בהרחקה של רוסיה איתות מדאיג, ומזהירים: "זו תהיה כמעט מכת מוות לכדורגל הישראלי"

הסכמי מתנה / איור: לירון בר עקיבא

האם הסכמי מתנה קודמים לזכות הקדימה של בן זוג לפי חוק המקרקעין?

זוג הורים העניקו מחצית מגרש לבנם וכלתם, ובהסכם המתנה התחייבו הזוג כי להורים תהא זכות קדימה לרכישת הזכויות בעתיד במחיר שווי הבית, במקרה שזה יועמד למכירה ● בעת שפרץ סכסוך גירושים, הכלה ביקשה לממש את זכות הקדימה בחוק המקרקעין ● מה פסק ביהמ"ש?

גם זה קרה פה / צילום: ראובן קסטרו - פול וואלה, מוטי מילרוד

הפאניקה המיותרת שהצית נתניהו הזכירה לשוק את הסיכונים

ראש הממשלה דיבר בלי לחשוב ● מה יעשו הח"כים עם הגדלות הרמטכ"ל ● ואיך קופץ אחד לגובה עושה בית ספר להישגים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרופ' ליאו ליידרמן / צילום: ענבל מרמרי

התגובה בשווקים, ומה יעשה בנק ישראל? ליאו ליידרמן מנתח את הורדת הריבית של הפד

לאחר תשעה חודשים של המתנה, הפד הוריד את הריבית, והשאלה הגדולה היא מה צפוי בהמשך ● פרופ' ליאו ליידרמן מנתח את ההשפעות הצפויות על הבורסה האמריקאית, מעריך שבנק ישראל יכול לנקוט צעד דומה בסוף החודש, ומתייחס לפער הריביות ההיסטורי שייפתח בין המדינות

עדכון תוכנה במכונית / צילום: יח''צ

מומחים מזהירים מהיעדר רגולציה על עדכוני תוכנה מרחוק בכלי רכב: פגיעה בבטיחות וסיכוני סייבר

כל כלי הרכב "החכמים" שירדו לכביש בשנתיים-שלוש האחרונות, לא רק חשמליים, מקבלים כיום עדכוני תוכנה מהיצרן ישירות דרך הרשת או בעת טיפולים במוסכי היבואנים - מה שחושף אותם לתקלות ולהתקפות סייבר ● וגם: מה יקרה ליבוא מאירופה ואיזה טנדר חשמלי הגיע לארץ ● השבוע בענף הרכב

מדד חדש למיתוג מעסיק / צילום: פלייטיקה

שבע תובנות על תפקיד מיתוג המעסיק ועל מה שהוא דורש

מה צריך כדי להיכנס לתפקיד מיתוג מעסיק? ● עיון ב-15 מודעות למשרות מסוג זה העלה תובנות על משמעות התפקיד, מקומו בארגון ולאן התחום מתקדם ● טור אורח

אילוסטרציה: Shutterstock

עלייה בהשמנה, בשימוש בתרופות נוגדות דיכאון וברעב אצל ילדים: דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה

דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה ל-2024: המצב הסוציו-אקונומי והשיוך המגזרי ממשיכים ליצור פערים גבוהים בבריאות הציבור ● הפערים מתבטאים בין היתר ברזון של הילדים בשכבות החלשות ובפערים באיזון הסוכרת ● הציבור נראה חרד יותר ומדוכא יותר

החיסכון שלנו עבר לידיים של המוסדיים בעקבות רפורמת בכר / איור: Shutterstock

ממיליארד ל-100 מיליארד שקל: 20 השנים שבנו את השליטים החדשים של שוק ההון

לא סתם צבי סטפק ממיטב מכנה את רפורמת בכר "המפץ הגדול של שוק ההון". היא הפכה את חברות הביטוח ואת בתי ההשקעות למנהלים של טריליוני שקלים של הציבור בקופות גמל, קרנות פנסיה וקרנות נאמנות ● הללו הפכו לקבוצה עם כוח עצום, ויש הטוענים שאף ריכוזית לא פחות מהבנקים ● אבל בשוק מסבירים: התחרות ללא ספק מגיעה גם לשם ● 20 שנה לוועדת בכר, פרויקט מיוחד 

100 אלף נכי צה''ל עד 2030 / צילום: Shutterstock

יש מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות. איך משלבים אותם בקהילה?

שיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות עומד על 26% בלבד, והממשלה ניסתה לשנות את זה ● בדרך היא נתקלה בחסמים ממשלתיים ופרלמנטריים, ורק מעט באמת התבצע ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחרי שילוב אנשים עם מוגבלות

בנייה / צילום: Shutterstock

העדכון ההיסטורי של מדד תשומות הבנייה הפתיע לרעה את הקבלנים

בלמ"ס שינו את הרכב המדד לראשונה זה 14 שנה, ובענף ציפו לקפיצה חדה ● לאחר שנרשמה עלייה של 0.4% בלבד, הקבלנים טוענים: לא משקף את העלויות האמיתיות של שכר העובדים

פרויקט &EAST של רבוע כחול נדל''ן / צילום: רבוע כחול נדלן

כפי שנחשף בגלובס: Jfrog תשכור משרדים בעסקה של כ־650 מיליון שקל

עפ"י ההסכם עם רבוע כחול נדל"ן, חברת התוכנה תתפוס שטח של 15 אלף מ"ר בפרויקט, ותוכל להתרחב עד ל־20 אלף מ"ר • ההכנסות המוערכות לרבוע כחול נדל"ן בגין כל תקופת השכירות, כולל תקופות האופציה, הן כ־500 מיליון שקל

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג ומנכ''ל אינטל ליפ–בו טאן / צילום: אינטל

"עובדים על ההסכם כבר שנה, טראמפ לא היה מעורב": פרטים חדשים על עסקת אנבידיה-אינטל

"אני בתפקיד הזה כבר חצי שנה - וכבר ביומי הראשון בו עסקתי בפרטי ההסכם", גילה מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, במסיבת עיתונאים לרגל חתימת עסקת הענק ההיסטורית בין שתי החברות ● ראש תחום מניות טכנולוגיה בבית ההשקעות האמריקאי DA Davidson: "המוטיבציה של אנבידיה להשקיע באינטל היא כפולה - היא יכולה לעזור לגוון חלק מהייצור הרחק מ-TSMC והיא יכולה לתמוך בממשל האמריקאי"