גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התערוכה בגואנגג'ואו החלה: הדגמים הסיניים והמערביים שעשויים להיות להיטים מקומיים

יצרני הרכב מציגים השבוע קצב התפתחות המהיר ואת התרחבותם לפלחי שוק מרכזיים בתערוכה בגואנגג’ואו, סין ● במרכז הבמה: דגמים חשמליים והיברידיים חדשים המכוונים גם לשוק בישראל ובאירופה, בעלי טכנולוגיות חדישות ובמחירים תחרותיים ● השבוע בענף הרכב 

רכב ותחבורה / צילום: יח''צ
רכב ותחבורה / צילום: יח''צ

בשנת 2021 נמכרו בישראל 9,133 כלי רכב מתוצרת סין, נתח של כ־3.1% מכלל המסירות באותה שנה. בעשרת החודשים הראשונים של 2025 כבר עלו על הכביש 89,570 כלי רכב מתוצרת סין, נתח של 34%. עד סוף השנה מספר זה צפוי לחצות את הרף הסמלי של 100 אלף יחידות.

מבצעי האפס ק"מ בשוק הרכב עולים מדרגה, ומי המותג הפופולרי שמצטרף לטרנד
הפלאג-אין הסינית החדשה מרווחת ומתומחרת היטב, אבל יש מקום לשיפור

נתונים אלה ממחישים את התלות שפיתח שוק הרכב הישראלי בתעשיית הרכב הסינית. אבל דרמטיים ככל שיהיו, הם עשויים להיות רק יריית הפתיחה. תעשיית הרכב הסינית לא מרימה את הרגל מדוושת התאוצה וממשיכה להשיק דגמים "ירוקים" אסטרטגיים בקצב מסחרר ובמחירים שנראים חסרי היגיון לחלוטין. במקביל גם יותר ויותר יצרנים מערביים "מהגרים" לסין עם דגמי מפתח. לפיכך תערוכת הרכב של גואנגג’ואו, שנפתחת השבוע, בהחלט מספקת הצצה לעתיד השוק הישראלי בשנה הבאה.

ג'ילי Starry EM-i התרחבות לפלח הפלאג־אין

למותג GEELY לא הייתה עד כה נוכחות ישירה בישראל בפלח הפלאג־אין. אולם מצב זה ישתנה בתחילת 2026 כשינחת כאן הקרוס־אובר הגלובלי החדש של המותג, המכונה בסין סטארשיפ 7 ובשווקי הייצוא Starry.

ג'ילי Starry EM-i / צילום: יח''צ

הדור החדש של הרכב, שמוצג בימים אלה בתערוכה בסין ויגיע בקרוב, מיועד להתחרות בפלח המרכזי (והצפוף) של הקרוס־אובר פלאג־אין בגודל בינוני מול דגמים כמו טיגו 7, ג'אקו 7 ועוד. אורכו 4.74 מ', גובהו 1.68 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.75 מ'.

עיצוב הפנים מינימליסטי ודיגיטלי כמקובל בפלח. להנעה אחראי מנוע 1.5 ליטר, אשר בשילוב מנוע חשמלי מייצר 235 כ"ס. בסין ניתן לבחור בין מספר גדלי סוללות שלהן טווחים חשמליים בין 130 ק"מ ל־200 ק"מ. המחירים בסין מגוחכים במונחים מערביים ונעים בין כ־13,400 ל־17,300 דולר. לפיכך אפשר לצפות למחיר פתיחה של כ־170 אלף שקל בישראל.

קורולה סדאן החדשה דמיון חשוד לטסלה

סין ויפן נמצאות כיום בעיצומו של עימות גיאו-פוליטי; אך טויוטה, ספינת הדגל של התעשייה היפנית, מעבירה כיום יותר ויותר משאבי מו"פ וייצור לסין. לפיכך אין זה מפתיע שתערוכת גואנגג’ואו נבחרה להשקת הבכורה של הדור החדש של קורולה סדאן, אחת המכוניות החשובות ביותר של טויוטה.

מי שציפה לשינוי דרמטי - יתאכזב. טויוטה מאמינה באבולוציה זהירה, במיוחד בדגם אסטרטגי ואייקוני כמו קורולה סדאן, שמיועד לקהל אולטרה-שמרני. ואכן הקורולה סדאן, שנחשפת בימים אלה בתערוכת גואנגג’ואו היא "עוד מאותו הדבר".

קורולה סדאן החדשה / צילום: יח''צ

קווי המתאר הכלליים של הרכב נותרו ללא שינויים רבים. ההבדל החזותי העיקרי הוא עיצוב מחדש של החרטום, שדומה באופן חשוד לעיצוב הדור החדש של טסלה. מערך הפיקוד מתוחכם יותר וכולל מסכים מדור חדש ומערכת הפעלה משודרגת. אבל החידוש האמיתי הוא בממדים; עם אורך של 4.71 מ' היא ארוכה בכ-7 ס"מ מהקורולה היוצאת ובסיס הגלגלים שלה, 2.75 מ', ארוך יותר ב-5 ס"מ - דבר המעיד על פלטפורמה משודרגת.

בסין מוצגת מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת על בסיס מנוע 1.8 ליטר. עדיין לא ברור אם החברה גם תייצא את המכונית מסין, ובישראל אין כרגע צפי קונקרטי להגעת הרכב. בינתיים חזרה לכאן לאחרונה קורולה סדאן הקיימת היישר מהמפעל ביפן.

ליפמוטור A10 חשמלית עירונית במחיר רצפה

מערך הדגמים של חברת LeapMotor הצעירה התרחב בקצב מסחרר מאז חתמה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם סטלנטיס והתחברה למשאבי המו"פ (והמימון) שלה. בתערוכת גואנגג’ואו מגיע תורו של קרוס-אובר חשמלי "עירוני" חדש, שנושא את השם A10 ועשוי למלא את הנישה של ה-T03 המתיישנת.

לרכב עיצוב קלאסי, ולמרות שהמפרטים הרשמיים שלו עוד לא פורסמו, הוא צפוי להיות באורך 4.2 עד 4.3 מ' עם בסיס גלגלים מכובד לקטגוריה.

ליפמוטור A10 / צילום: יח''צ

באגף ההנעה תהיה גרסה אחת בעלת סוללה של 56.2 קילוואט וטווח מוצהר של מעל ל־400 ק"מ ב-WLTP. הרכב צפוי להתחרות ב-ATTO2 של BYD, גם הוא ג'יפון בממדים עירוניים. המחיר המשוער בסין צפוי להתחיל בסביבות 11 אלף דולר, כך שאפשר לצפות למחיר "מקומי" התחלתי בטריטוריה של 1430-130 אלף שקל, עם פוטנציאל להפתעות לטובה. לאירופה הוא צפוי להגיע במחצית השנייה של 2026.

XPENG G6 בהופעת בכורה בגואנגג’ואו

חברת XPENG משיקה בימים אלה בישראל את הדור המשודרג של הקרוס-אובר החשמלי הפופולרי G6. עם זאת, קפיצת הדרך הגדולה של הרכב ושל המותג כולו מתרחשת בסין עם התרחבות להנעת הפלאג-אין עם טווח חשמלי ארוך.

ה-G6 פלאג-אין החדש, שעורך את הופעת הבכורה שלו בגואנגג’ואו, לא מסתפק ביישור קו אלא מציג מפרט עילי שכולל מנוע 1.5 ליטר בנזין, מנוע חשמלי אחורי וסוללה ענקית בקיבולת 55.8 קילוואט לשעה. הטווח החשמלי המוצהר בסין הוא עד 325 ק"מ, בערך 250-220 ק"מ ב-WLTP. טווח הנסיעה המשולב הוא מעל 1,400 ק"מ בתקן הסיני. ההספק המשולב הוא 320 כ"ס לערך.

XPENG G6 / צילום: יח''צ

מערכת ההנעה הזו צפויה להגיע בהדרגה לכל דגמי XPENG. המחיר טרם פורסם, אולם הוא לא צפוי להיות גבוה משמעותית מזה של ה-G6 החשמלי, שמחירו מתחיל בישראל בכ־204 אלף שקל. אפשר להניח, שלאור חשיבות השוק הישראלי ליצרנית נראה את הגרסה הזו אצלנו כבר במחצית השנייה של 2026.

פורד ברונקו הנעה חשמלית ופלאג־אין ולא רק לשטח

פורד מתכננת "קאמבק" בשוק הסיני עם גרסה "מחושמלות" של הברונקו. אבל למרות השם והמיתוג מדובר בפלטפורמה שונה מזו של הברונקו האמריקאי, שמכוון לביצועי שטח חסרי פשרות. הגרסה החדשה, שפותחה בסין, מציגה עיצוב קשוח, אך מכוונת לפלח הרבה יותר משפחתי ושוחר נוחות.

פורד ברונקו / צילום: יח''צ

הרכב נמתח לאורך של 5.02 מ', גובהו 1.82 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.95 מ'. לרכב תא נוסעים מפואר, והחברה טוענת שעדיין יש לו יכולות שטח - אולם עם מרווח גחון של 22 ס"מ הן לא כמו של האח האמריקאי.

הוא מוצג בתערוכה עם שתי מערכות הנעה. הראשונה היא חשמלית לגמרי ובה שני מנועים בהספק משולב של כ-440 כ"ס וסוללה גדולה של 105 קילוואט בעלת טווח של 650 ק"מ בתקן הסיני. השנייה היא גרסת פלאג-אין המשלבת מנוע בנזין ושני מנועים חשמליים וסוללה בקיבולת רצינית של 43.7 ק"מ, שאמורה לספק טווח חשמלי של עד 220 ק"מ וטווח כולל של מעל ל־1,200 ק"מ. תא הנוסעים דיגיטלי עם עיצוב מינימליסטי מקובל והמחיר מתחיל בכ-32 אלף דולר, תחרותי מאוד. החברה עשויה לייצא את הרכב החל מהמחצית השנייה של 2026.

עוד כתבות

נדב חנין, סמנכ''ל שיווק וחדשנות באל על, בוועידת ישראל / צילום: כדיה לוי

סמנכ"ל אל על: "יש אנומליה בין ביקוש והיצע בעולם התעופה"

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של אל על, הסביר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי מחסור עולמי במטוסים ובמנועים ● על הביקורת שהופנתה נגד החברה במהלך המלחמה: "שעות הטיסה שלנו טובות יותר, הצוותים כחול־לבן - ויש לזה ערך" ● על הקמת בסיס פעילות מקומי לוויזאייר אמר כי כללי הרגולציה השונים יוצרים אי־שוויון

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ''ל וויקס / צילום: אלן צצקין

חשש מהרווח בטווח הקצר: מניית וויקס איבדה חצי מהשווי בתוך חודשיים

דוחות Wix שפורסמו בשבוע שעבר שעבר עקפו את התחזיות, והחברה גם העלתה מעט את התחזית שלה להמשך השנה ● עם זאת, המשקיעים שמו דגש על הגידול בהשקעות שלוחץ על שולי הרווח, והמניה נפלה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-25%

שוק ההון והשקעות / צילום: Shutterstock

האם שוק המניות האמריקאי יחזור לעלות, או שהריבאונד עדיין רחוק?

אחרי הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום חמישי האחרון, והעליות ביום שלמחרת, אנליסטים ששוחחו עם מרקטווץ' הסבירו כי התנודתיות כנראה כאן כדי להישאר ● לדברי אחד מהם: "המשקיעים רודפים אחרי רצפים של עליות, כיסי אוויר. זה שם את השוק על מסלול מאוד בלתי־יציב"

באי הוועידה / צילום: ראי כץ

המגזר העסקי בוועידת ישראל לעסקים: תמונות ורגעים מהמפגש

כ-250 מנכ"לים ויושבי-ראש של חברות במשק לקחו חלק בערב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים, שהתקיים במוצאי שבת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ● היום, בפעם ה-32 התקיימה ועידת ישראל לעסקים של גלובס, בסימן "חוסן מול האתגרים" ● אירועים ומינויים

גיל שויד בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

האזהרה של גיל שויד: "שוק הסייבר מנותק"

בצל התמחור הגבוה של חברות סייבר והעניין מצד ענקיות הטכנולוגיה, יו"ר צ'ק פוינט גיל שויד מספר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, על האתגרים שמספקת הבינה המלאכותית לתחום, ועונה לשאלה האם הוא מתכנן לשוב לקדמת הבמה ● "בשנת 2001 הייתה בועה בעקבות מהפכת האינטרנט, אבל 20 שנה אחרי האינטרנט עדיין חי ובועט"

חנן שטיינהרט בוועידת ישראל לעסקים / צילום: ש

חנן שטיינהרט: "שוק האג"ח האמריקאי הוא סכנת נפשות, הבינה המלאכותית לא תציל אותנו בזמן"

בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר חנן שטיינהרט כי החוב האמריקאי גדל בשני טריליון דולר בחודשים האחרונים, וכי הריבית על החוב גבוהה משמעותית מקצב הצמיחה הכלכלית ● "הריבית על כל החוב האמריקאי היא פי שלוש וחצי מהגידול בתל"ג בשנה", ציין בדבריו

ולדימיר פוטין - נשיא רוסיה, דונלד טראמפ - נשיא ארה''ב, וולודימיר זלנסקי - נשיא אוקראינה / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson, Alex Brandon, Jacquelyn Martin

מניות ביטחוניות ירדו, אירופה במצוקה: ארה"ב דוחפת להסכם שלום כפוי באוקראינה

הבית הלבן הפתיע את אירופה כשדרש מקייב בסוף השבוע לקבל תוכנית שלום ובה הגבלות צבאיות וכן ויתור על שטחים ● האירופאים קוראים לתוכנית "בסיס לדיון" ושוב נאלצים לבקש מקום ליד שולחן הדיונים ● לצד ירידות במניות ביטחוניות, באיחוד מנסים לקנות זמן להקמת כוח צבאי

מנכ''ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

אייל בן סימון: "הפניקס היא מחוללת התחרות המרכזית בעולם הפיננסי"

מנכ"ל הפניקס אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי עוד לפני הכלכלה, "אנו חייבים להבין שמדינת ישראל צריכה תוכנית ארוכת-טווח" ● לגבי החוסן של הכלכלה הישראלית הוא טוען: "הרבה מדינות היו רוצות יחס חוב-תוצר כמו שלנו" ● וגם: מה הוא חושב לגבי הכוח של המתווכים הפיננסיים בישראל?

יונתן לבנדר בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

"האמנות האמיתית היא AI, וזה ישנה את עולם הבריאות"

בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, הציג סגן השותף המנהל וראש מערך הייעוץ של KPMG, את האופן שבו הטכנולוגיות החדשות, ובעיקר ה-AI, משנים ועתידים לשנות את חוקי המשחק ● לדבריו, ישראל מובילה באימוץ אך מעוכבת בידי רגולציה

מנכ''ל הבורסה איתי בן זאב בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

האם לשוק יש עוד לאן לעלות? התשובה של מנכ"ל הבורסה בת"א

למרות השיאים והתשואות החזקות בבורסה המקומית, איתי בן זאב, סבור שהיא רחוקה מלבטא את הפוטנציאל העתידי, ובטוח שמפולת במדדים לא על הפרק ● כך אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "ירידות חדות מגיעות בדרך כלל בתקופה של בועה וזה לא המצב כרגע"

מנכ''ל דוראל, יוני חנציס, בוועידת ישראל לעסקים / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל קבוצת דוראל: "כל מתקן אנרגיה מתחדשת שנכנס לפעולה מוריד לכולם את חשבון החשמל"

יוני חנציס שוחח במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס על החשיבות של תחום האנרגיה המתחדשת למשק החשמל וכן על פעילותה של דוראל בארץ ובעולם ● "שוק החשמל העולמי חייב אגירה לשעות שאחרי שהשמש שוקעת. בלי זה, לא נוכל לוותר על התלות באנרגיה קונבנציונלית"

מנכ''ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר בוועידת ישראל לעסקים / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר: "הצריכה בישראל חזקה, אבל אין מספיק שטחי מסחר"

בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, כי הוא קרא לקובעי המדיניות להאיץ פיתוח אזורי - בפרט בצפון ● "הצעתי להפוך את קריית שמונה לשלוש שנים ל'עיר ללא מע"מ', כמו אילת. זה היה מצית את המסחר ומחזיר חיים לאזור. בינתיים זה לא מתקדם"

מימין: אסף זגריזק, יודפת אפק-ארזי, ינקי קוינט ורועי כחלון בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

רועי כחלון: "עובדים מסביב לשעון על הנפקת התעשייה האווירית"

במסגרת פאנל "תשתיות לישראל" בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, מנהל רמ"י ינקי קוינט אמר כי "מחירי הדירות יכולים להגיע לרמה שזוג צעיר יוכל לרכוש דירה בעלות סבירה" ● יו"ר נת"ע, יודפת אפק-ארזי: "פרויקט המטרו זה גיים צ'יינג'ר עשורים קדימה"

יבגני דיברוב בוועידת ישראל / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל ארמיס: "יש לנו יש עוד עבודה קשה כדי להגיע להנפקה"

דיברוב הציב בועידת ישראל לעסקים של גלובס את היעד של החברה להנפקה: "600 או 700 מיליון דולר בהכנסות" ● לשאלה אם מהפכת ה־AI תוביל לצמצום מקומות העבודה בחברה, השיב: "היא תהפוך את הארגון ליותר יעיל"

דרור בין בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "נדרשת עליית מדרגה בהשקעות דיפטק, הן גל הצמיחה הבא של ההייטק בישראל ובעולם"

בהרצאה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות, כי 2025 רושמת כבר עתה את שיא האקזיטים בישראל בהיקף של 71 מיליארד דולר ● לצד זאת, בין הזהיר מפני הירידה במספר הסטארט-אפים החדשים וקרא לגוון את ההשקעות בהייטק כך שלא יתמקדו רק בסייבר ובתוכנה

שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

בג״ץ ללוין: נמק מדוע לא יבוטל מינוי בן-חמו לחקירת הפצ״רית

השופטים קבעו כי החלטתו של שר המשפטים למנות את השופט המחוזי בדימוס למפקח על החקירה תעוכב עד להחלטה אחרת ● לשכת עוה״ד שעתרה לבג״ץ: המינוי הוא התערבות פוליטית שנועד להדיח את היועמ״שית

פרופ' רוני גמזו, יו''ר מגדל אחזקות, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: שלומי יוסף

פרופ' רוני גמזו: "תמיד ארגיש החמצה שלא הייתי מנכ"ל הכללית"

יו"ר מגדל אחזקות, מנכ"ל בית החולים איכילוב בעבר, אמר עוד בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "הפער בין שיבא לאיכילוב הוא רק בכותרות; ברמת הרופאים והרפואה לא רק שאין פער - איכילוב מוביל"

בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

הקרב על הצעירים: הפועלים יממן את המסחר בניירות ערך לגילאי 35 ומטה

בנק הפועלים משיק חבילת הטבות לצעירים ולסטודנטים, והוא יממן להם החזר מלא של עמלות המסחר בניירות ערך בארץ ובחו"ל ● כמו כן, לקוחות אלו שיצטרפו לבנק הפועלים, ייהנו מהחזר מלא של עמלות מסוף נובמבר 2025 עד לסוף חודש יוני 2026

ידין ענתבי בוועידת ישראל / צילום: רפי קוץ

מנכ"ל בנק הפועלים: "המערכת הבנקאית איבדה את הצעירים הסוחרים בשוק ההון. הגיע הזמן ליזום ולהחזיר אותם אלינו"

מנכ"ל הפועלים ידין ענתבי הזהיר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי המיסוי שהטילה הממשלה אינו פוגע בבנקים אלא בחוסכים ובקרנות הפנסיה וההשתלמות, וטוען שהרווחיות הגבוהה הייתה אמורה לחזור לציבור ● בנוסף הציג ענתבי צעדים חדשים של הבנק שנועדו להחזיר צעירים למסחר בשוק ההון

גדי קוניא ושירה ספיר / צילום: גלובס

מנכ"ל תנובה: "ישראל לא יכולה לוותר על ייצור מוצרי המזון הבסיסיים, בטח לא המפוקחים"

ענף החלב ידע לא מעט סערות בשנתיים האחרונות - החל מהמחסורים בתקופות החגים, דרך העלאות המחירים ועד התוכניות החדשות שהוצגו בשבוע שעבר במשרדי הממשלה ● בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, מנכ"ל קבוצת תנובה גדי קוניא פתח את הכול והסביר מהן הבעיות השורשיות של הענף ● וגם: האם בקרוב תנובה תצא להנפקה?