גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התערוכה בגואנגג'ואו החלה: הדגמים הסיניים והמערביים שעשויים להיות להיטים מקומיים

יצרני הרכב מציגים השבוע קצב התפתחות המהיר ואת התרחבותם לפלחי שוק מרכזיים בתערוכה בגואנגג’ואו, סין ● במרכז הבמה: דגמים חשמליים והיברידיים חדשים המכוונים גם לשוק בישראל ובאירופה, בעלי טכנולוגיות חדישות ובמחירים תחרותיים ● השבוע בענף הרכב 

רכב ותחבורה / צילום: יח''צ
רכב ותחבורה / צילום: יח''צ

בשנת 2021 נמכרו בישראל 9,133 כלי רכב מתוצרת סין, נתח של כ־3.1% מכלל המסירות באותה שנה. בעשרת החודשים הראשונים של 2025 כבר עלו על הכביש 89,570 כלי רכב מתוצרת סין, נתח של 34%. עד סוף השנה מספר זה צפוי לחצות את הרף הסמלי של 100 אלף יחידות.

מבצעי האפס ק"מ בשוק הרכב עולים מדרגה, ומי המותג הפופולרי שמצטרף לטרנד
הפלאג-אין הסינית החדשה מרווחת ומתומחרת היטב, אבל יש מקום לשיפור

נתונים אלה ממחישים את התלות שפיתח שוק הרכב הישראלי בתעשיית הרכב הסינית. אבל דרמטיים ככל שיהיו, הם עשויים להיות רק יריית הפתיחה. תעשיית הרכב הסינית לא מרימה את הרגל מדוושת התאוצה וממשיכה להשיק דגמים "ירוקים" אסטרטגיים בקצב מסחרר ובמחירים שנראים חסרי היגיון לחלוטין. במקביל גם יותר ויותר יצרנים מערביים "מהגרים" לסין עם דגמי מפתח. לפיכך תערוכת הרכב של גואנגג’ואו, שנפתחת השבוע, בהחלט מספקת הצצה לעתיד השוק הישראלי בשנה הבאה.

ג'ילי Starry EM-i התרחבות לפלח הפלאג־אין

למותג GEELY לא הייתה עד כה נוכחות ישירה בישראל בפלח הפלאג־אין. אולם מצב זה ישתנה בתחילת 2026 כשינחת כאן הקרוס־אובר הגלובלי החדש של המותג, המכונה בסין סטארשיפ 7 ובשווקי הייצוא Starry.

ג'ילי Starry EM-i / צילום: יח''צ

הדור החדש של הרכב, שמוצג בימים אלה בתערוכה בסין ויגיע בקרוב, מיועד להתחרות בפלח המרכזי (והצפוף) של הקרוס־אובר פלאג־אין בגודל בינוני מול דגמים כמו טיגו 7, ג'אקו 7 ועוד. אורכו 4.74 מ', גובהו 1.68 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.75 מ'.

עיצוב הפנים מינימליסטי ודיגיטלי כמקובל בפלח. להנעה אחראי מנוע 1.5 ליטר, אשר בשילוב מנוע חשמלי מייצר 235 כ"ס. בסין ניתן לבחור בין מספר גדלי סוללות שלהן טווחים חשמליים בין 130 ק"מ ל־200 ק"מ. המחירים בסין מגוחכים במונחים מערביים ונעים בין כ־13,400 ל־17,300 דולר. לפיכך אפשר לצפות למחיר פתיחה של כ־170 אלף שקל בישראל.

קורולה סדאן החדשה דמיון חשוד לטסלה

סין ויפן נמצאות כיום בעיצומו של עימות גיאו-פוליטי; אך טויוטה, ספינת הדגל של התעשייה היפנית, מעבירה כיום יותר ויותר משאבי מו"פ וייצור לסין. לפיכך אין זה מפתיע שתערוכת גואנגג’ואו נבחרה להשקת הבכורה של הדור החדש של קורולה סדאן, אחת המכוניות החשובות ביותר של טויוטה.

מי שציפה לשינוי דרמטי - יתאכזב. טויוטה מאמינה באבולוציה זהירה, במיוחד בדגם אסטרטגי ואייקוני כמו קורולה סדאן, שמיועד לקהל אולטרה-שמרני. ואכן הקורולה סדאן, שנחשפת בימים אלה בתערוכת גואנגג’ואו היא "עוד מאותו הדבר".

קורולה סדאן החדשה / צילום: יח''צ

קווי המתאר הכלליים של הרכב נותרו ללא שינויים רבים. ההבדל החזותי העיקרי הוא עיצוב מחדש של החרטום, שדומה באופן חשוד לעיצוב הדור החדש של טסלה. מערך הפיקוד מתוחכם יותר וכולל מסכים מדור חדש ומערכת הפעלה משודרגת. אבל החידוש האמיתי הוא בממדים; עם אורך של 4.71 מ' היא ארוכה בכ-7 ס"מ מהקורולה היוצאת ובסיס הגלגלים שלה, 2.75 מ', ארוך יותר ב-5 ס"מ - דבר המעיד על פלטפורמה משודרגת.

בסין מוצגת מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת על בסיס מנוע 1.8 ליטר. עדיין לא ברור אם החברה גם תייצא את המכונית מסין, ובישראל אין כרגע צפי קונקרטי להגעת הרכב. בינתיים חזרה לכאן לאחרונה קורולה סדאן הקיימת היישר מהמפעל ביפן.

ליפמוטור A10 חשמלית עירונית במחיר רצפה

מערך הדגמים של חברת LeapMotor הצעירה התרחב בקצב מסחרר מאז חתמה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם סטלנטיס והתחברה למשאבי המו"פ (והמימון) שלה. בתערוכת גואנגג’ואו מגיע תורו של קרוס-אובר חשמלי "עירוני" חדש, שנושא את השם A10 ועשוי למלא את הנישה של ה-T03 המתיישנת.

לרכב עיצוב קלאסי, ולמרות שהמפרטים הרשמיים שלו עוד לא פורסמו, הוא צפוי להיות באורך 4.2 עד 4.3 מ' עם בסיס גלגלים מכובד לקטגוריה.

ליפמוטור A10 / צילום: יח''צ

באגף ההנעה תהיה גרסה אחת בעלת סוללה של 56.2 קילוואט וטווח מוצהר של מעל ל־400 ק"מ ב-WLTP. הרכב צפוי להתחרות ב-ATTO2 של BYD, גם הוא ג'יפון בממדים עירוניים. המחיר המשוער בסין צפוי להתחיל בסביבות 11 אלף דולר, כך שאפשר לצפות למחיר "מקומי" התחלתי בטריטוריה של 1430-130 אלף שקל, עם פוטנציאל להפתעות לטובה. לאירופה הוא צפוי להגיע במחצית השנייה של 2026.

XPENG G6 בהופעת בכורה בגואנגג’ואו

חברת XPENG משיקה בימים אלה בישראל את הדור המשודרג של הקרוס-אובר החשמלי הפופולרי G6. עם זאת, קפיצת הדרך הגדולה של הרכב ושל המותג כולו מתרחשת בסין עם התרחבות להנעת הפלאג-אין עם טווח חשמלי ארוך.

ה-G6 פלאג-אין החדש, שעורך את הופעת הבכורה שלו בגואנגג’ואו, לא מסתפק ביישור קו אלא מציג מפרט עילי שכולל מנוע 1.5 ליטר בנזין, מנוע חשמלי אחורי וסוללה ענקית בקיבולת 55.8 קילוואט לשעה. הטווח החשמלי המוצהר בסין הוא עד 325 ק"מ, בערך 250-220 ק"מ ב-WLTP. טווח הנסיעה המשולב הוא מעל 1,400 ק"מ בתקן הסיני. ההספק המשולב הוא 320 כ"ס לערך.

XPENG G6 / צילום: יח''צ

מערכת ההנעה הזו צפויה להגיע בהדרגה לכל דגמי XPENG. המחיר טרם פורסם, אולם הוא לא צפוי להיות גבוה משמעותית מזה של ה-G6 החשמלי, שמחירו מתחיל בישראל בכ־204 אלף שקל. אפשר להניח, שלאור חשיבות השוק הישראלי ליצרנית נראה את הגרסה הזו אצלנו כבר במחצית השנייה של 2026.

פורד ברונקו הנעה חשמלית ופלאג־אין ולא רק לשטח

פורד מתכננת "קאמבק" בשוק הסיני עם גרסה "מחושמלות" של הברונקו. אבל למרות השם והמיתוג מדובר בפלטפורמה שונה מזו של הברונקו האמריקאי, שמכוון לביצועי שטח חסרי פשרות. הגרסה החדשה, שפותחה בסין, מציגה עיצוב קשוח, אך מכוונת לפלח הרבה יותר משפחתי ושוחר נוחות.

פורד ברונקו / צילום: יח''צ

הרכב נמתח לאורך של 5.02 מ', גובהו 1.82 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.95 מ'. לרכב תא נוסעים מפואר, והחברה טוענת שעדיין יש לו יכולות שטח - אולם עם מרווח גחון של 22 ס"מ הן לא כמו של האח האמריקאי.

הוא מוצג בתערוכה עם שתי מערכות הנעה. הראשונה היא חשמלית לגמרי ובה שני מנועים בהספק משולב של כ-440 כ"ס וסוללה גדולה של 105 קילוואט בעלת טווח של 650 ק"מ בתקן הסיני. השנייה היא גרסת פלאג-אין המשלבת מנוע בנזין ושני מנועים חשמליים וסוללה בקיבולת רצינית של 43.7 ק"מ, שאמורה לספק טווח חשמלי של עד 220 ק"מ וטווח כולל של מעל ל־1,200 ק"מ. תא הנוסעים דיגיטלי עם עיצוב מינימליסטי מקובל והמחיר מתחיל בכ-32 אלף דולר, תחרותי מאוד. החברה עשויה לייצא את הרכב החל מהמחצית השנייה של 2026.

עוד כתבות

בנקים בישראל

הבנקים חילקו דיבידנד של 5 מיליארד שקל לציבור – אז מדוע בשוק לא מתלהבים?

הרווח של הבנקים צמח, התשואה על ההון רשמה נתונים מרשימים, וגם בחלוקת הדיבידנדים חלה עלייה חדה ● אך למרות זאת, בשוק מתריעים משינוי המגמה: "יש להיות ערים לשחיקה באיכות הנכסים ולתוצאות חלשות יותר בהמשך" ● ואיך דווקא דעיכת המלחמה עלולה לייצר קשיים כלכליים לבנקים?

ולדימיר פוטין - נשיא רוסיה, דונלד טראמפ - נשיא ארה''ב, וולודימיר זלנסקי - נשיא אוקראינה / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson, Alex Brandon, Jacquelyn Martin

מניות ביטחוניות ירדו, אירופה במצוקה: ארה"ב דוחפת להסכם שלום כפוי באוקראינה

הבית הלבן הפתיע את אירופה כשדרש מקייב בסוף השבוע לקבל תוכנית שלום ובה הגבלות צבאיות וכן ויתור על שטחים ● האירופאים קוראים לתוכנית "בסיס לדיון" ושוב נאלצים לבקש מקום ליד שולחן הדיונים ● לצד ירידות במניות ביטחוניות, באיחוד מנסים לקנות זמן להקמת כוח צבאי

''כסף על הרצפה'' / צילום: Shutterstock

"כסף על הרצפה": האם גל ההנפקות של תל אביב בדרך להפוך לצונאמי?

אחרי שלוש שנות בצורת, שוק ההנפקות של ת"א התעורר לחיים עם קרוב ל–20 חברות חדשות שהצטרפו לבורסה ● מה השתנה, האם הגל הנוכחי יהפוך לצונאמי, וגם: למה כולם רוצים להחזיק פתאום בחברת חיתום ● גלובס צולל למהפכה של הבורסה: "לא נגיע ל־100 הנפקות כמו ב־2021, אבל יהיו כמה עשרות חברות גדולות שינפיקו"

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

המסחר צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● הבוקר עליות בבורסות בעולם ● רוב הכלכלנים סבורים שבנק ישראל יוריד אחה"צ את הריבית, אך בספק לגבי הורדות נוספות בהמשך ● ההסבר של גולדמן סאקס לנפילות בוול סטריט - גידור סיכונים ● בלומברג: מניות הקמעונאות זקוקות לנס כדי להציל את 2025 הקשה ● במיטב מציעים אלטנטיבות מפתיעות לשוק האמריקאי היקר ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר

נדב חנין, סמנכ''ל שיווק וחדשנות באל על, בוועידת ישראל / צילום: כדיה לוי

סמנכ"ל אל על: "יש אנומליה בין ביקוש והיצע בעולם התעופה"

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של אל על, הסביר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי מחסור עולמי במטוסים ובמנועים ● על הביקורת שהופנתה נגד החברה במהלך המלחמה: "שעות הטיסה שלנו טובות יותר, הצוותים כחול־לבן - ויש לזה ערך" ● על הקמת בסיס פעילות מקומי לוויזאייר אמר כי כללי הרגולציה השונים יוצרים אי־שוויון

דרור בין בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "נדרשת עליית מדרגה בהשקעות דיפטק, הן גל הצמיחה הבא של ההייטק בישראל ובעולם"

בהרצאה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות, כי 2025 רושמת כבר עתה את שיא האקזיטים בישראל בהיקף של 71 מיליארד דולר ● לצד זאת, בין הזהיר מפני הירידה במספר הסטארט-אפים החדשים וקרא לגוון את ההשקעות בהייטק כך שלא יתמקדו רק בסייבר ובתוכנה

מימין: הילה ויסברג, ענבל קרייס, פרופ' אסנת לב ציון קורח, קרן כהן חזן / צילום: כדיה לוי

"הגיים צ'יינג'ר לעתיד": שלוש בכירות מדברות על מנועי הצמיחה של התעשייה

בפאנל "תעשייה, חדשנות ובריאות - האבנים הגדולות של כלכלת ישראל", שהתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס, דיברו שלוש בכירות בתעשייה הישראלית על הצלחה והמנוע להוביל, על מהפכת ה-AI ויישומה, ועל תחזיות לעתיד ● וגם: מה ישמור על העליונות הטכנולוגית שלנו?

מנכ''ל הבורסה איתי בן זאב בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

האם לשוק יש עוד לאן לעלות? התשובה של מנכ"ל הבורסה בת"א

למרות השיאים והתשואות החזקות בבורסה המקומית, איתי בן זאב, סבור שהיא רחוקה מלבטא את הפוטנציאל העתידי, ובטוח שמפולת במדדים לא על הפרק ● כך אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "ירידות חדות מגיעות בדרך כלל בתקופה של בועה וזה לא המצב כרגע"

פול דונובן / צילום: UBS

מה הקשר בין מחירי הדיור לביטקוין? ההסבר של הכלכלן הבכיר מ-UBS

במהלך יותר מ־30 שנה ב־UBS, פול דונובן, הכלכלן הראשי של חטיבת ניהול ההון הגלובלי בבנק, ראה לא מעט משברים היסטוריים ● בראיון לגלובס הוא מציע לשמור על גישה זהירה בנוגע ל־AI, מעריך שהזהב מיצה את העליות, וגם: הקשר בין הקושי לקנות דירה להשקעה בביטקוין

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א־נפט וגז נפל במעל 3%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ● טאואר צנחה במעל 8%, נייס עלתה בכ-4% ● וול סטריט מסכמת סוף שבוע מטלטל נוסף, ודברים שנשא אחד מבכירי הפד הזניקו את ההסתברות להורדת ריבית בארה"ב ● מחר, בשוק מצפים לראות הורדת ריבית של בנק ישראל ● וגם: האנליסט שמעריך - "שוק המניות האמריקאי לא יציב"

אל''מ במיל' ניצן אלון בוועידת ישראל / צילום: כדיה לוי

"שנתיים של סערת רגשות": האלוף ניצן אלון מדבר לראשונה על מפקדת השבויים והנעדרים

ראש מפקדת השבויים והנעדרים סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על מאמצי שחרור החטופים בשנתיים האחרונות, המתיחות מול הדרג המדיני והתוכניות שלו להתחלה החדשה באזרחות ● "למדינת ישראל יש אחריות לתקן את מה שאפשר. אנחנו נמצאים בתחילתו של ריפוי ושיקום שממנו אפשר לצמוח"

אביטל פרדו בוועידת ישראל לעסקים

אביטל פרדו, שותף מייסד בפאגאיה: "בתוך עשור נוכל להפוך לאחת מחברות האשראי הצרכני הגדולות בעולם"

אביטל פרדו סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על השוק התנודתי, מעבר החברה ממודל יוניקורן למוסד פיננסי – והאתגר של השנים הבאות ● בנוסף, הכריז כי "היתרון התחרותי האמיתי של ה-AI עוד לא נחשף"

איך נראים חייו של שופט בהאג שהחליט להוציא צו מעצר לנתניהו?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: השלכות הסנקציות האמריקאיות על שופטי ההאג הפעילים בהליכים נגד ישראל, סקר חדש בגרמניה מצביע על שינוי שלילי בעמדות כלפי ישראל וסימנים להיחלשות שיתוף הפעולה הביטחוני עם בריטניה ● כותרות העיתונים בעולם

גיא פרופר, מנכ''ל סוגת / איור: גיל ג'יבלי

המנכ"ל שגדל בבית שבו הומצאה הבמבה ומוביל עכשיו הנפקה חדשה בשוק המזון

שורה של רכישות אסטרטגיות הפכו את סוגת לאחת מחברות המזון המובילות במשק ● כעת פועלת קרן פורטיסימו להנפיק את החברה, שמנהל גיא פרופר, לפי שווי של 900 מיליון שקל ● סוגת, שהפכה למרכזית במכירת מוצרי מזון בסיסיים, מציגה יציבות בהכנסות לצד קפיצה ברווח

מנכ''ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

אייל בן סימון: "הפניקס היא מחוללת התחרות המרכזית בעולם הפיננסי"

מנכ"ל הפניקס אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי עוד לפני הכלכלה, "אנו חייבים להבין שמדינת ישראל צריכה תוכנית ארוכת-טווח" ● לגבי החוסן של הכלכלה הישראלית הוא טוען: "הרבה מדינות היו רוצות יחס חוב-תוצר כמו שלנו" ● וגם: מה הוא חושב לגבי הכוח של המתווכים הפיננסיים בישראל?

ינון קרייז, מנכ''ל ויו''ר ענקית הצעצועים מאטל, בערב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל ענקית הצעצועים מאטל: "התחלנו להסתכל על אנשים שקונים את המוצרים שלנו כמעריצים ולא כצרכנים"

ינון קרייז, מנכ"ל ויו"ר ענקית הצעצועים מאטל, השתתף בערב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס ● הוא התייחס להצטרפותו לחברה ב-2018, לאחר שהתחלפו 3 מנכ"לים ברציפות, דיבר על השינוי האסטרטגי שהביא לחברה ועל הצלחת הסרט "ברבי" ● "מאטל מתוארת בתסריט כחברה הכי גרועה בקורפורייט האמריקאי, והתפקיד שלי כמנכ"ל החברה מגולם כשוביניסט - וזה עבד"

יבגני דיברוב בוועידת ישראל / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל ארמיס: "יש לנו יש עוד עבודה קשה כדי להגיע להנפקה"

דיברוב הציב בועידת ישראל לעסקים של גלובס את היעד של החברה להנפקה: "600 או 700 מיליון דולר בהכנסות" ● לשאלה אם מהפכת ה־AI תוביל לצמצום מקומות העבודה בחברה, השיב: "היא תהפוך את הארגון ליותר יעיל"

גבי בוגנים / צילום: פזית אסולין

הרכישה הסתבכה: אקסל טוענת לטעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל

לאחר שרכשה את השליטה בחברת התוכנה ב־93 מיליון שקל, טוענת אקסל כי סינאל רשמה בעבר הכנסות יתר של 20 מיליון שקל בשל הפרשה שגויה ● המוכר: "אולי רוצים לשפר תנאי העסקה"

נשיא ומנכ''ל ICL אלעד אהרונסון בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל ICL: כ־400 מיליון איש מקבלים את המזון שלהם בזכות המוצרים שלנו

על רקע שינוי הזיכיון בים המלח, מנכ"ל ונשיא ICL אלעד אהרונסון הציג בוועידת ישראל לעסקים של גלובס את פעילות החברה כפתרון לאתגרי ביטחון המזון העולמי ● "ביל גייטס אומר כי בין 40%-50% מתושבי כדור הארץ חבים את היכולת שלהם לחיות לשימוש ההולך וגובר של דשנים"

חזי חאלאויה בוועידת ישראל לעסקים / צילום: כדיה לוי

יו"ר נמלי ישראל: "ישראל צריכה להיות שער לאירופה. אסור לפספס את ההזדמנות"

חזי חאלאויה דיבר בועידת ישראל לעסקים של גלובס על ההזדמנות הטמונה במסדרון הכלכלי IMEC בין הודו לאירופה, שישראל טרם הצטרפה אליו ● "מדובר במצפן גיאו־אסטרטגי. אם נקבל את ההחלטות הנכונות, זו תהיה זכייה לדורות. ואם לא נקבל את ההחלטות הנכונות, זו תהיה בכייה לדורות"