גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפלאג-אין הסינית החדשה מרווחת ומתומחרת היטב, אבל יש מקום לשיפור

לגרסת הפלאג־אין החדשה של הקרוס־אובר הסיני יש עדיין מה לשפר באגף התוכנה, אבל היא משלבת תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב ביחד עם יכולת שיוט חסכונית למרחקים ארוכים

LeapMotor C10 פלאג־אין / צילום: יח''צ
LeapMotor C10 פלאג־אין / צילום: יח''צ

אלכסנדר גרהאם בל אמר פעם "כשדלת נסגרת, חלון נפתח". הגרסה הסינית של אותו פתגם היא "כשדלת נסגרת, מגיע בולדוזר ומפיל את הקיר". זה פחות או יותר מה שקרה כשהאיחוד האירופי ניסה לסגור את הדלת בפני כלי רכב חשמליים מתוצרת סין באמצעות הטלת מכסים כבדים.

מבצעי האפס ק"מ בשוק הרכב עולים מדרגה, ומי המותג הפופולרי שמצטרף לטרנד
הרכב הסיני הזה מזכיר את טסלה Y, וזול ממנה בעשרות אלפי שקלים

בתגובה, הסינים הבהירו לאירופים בנימוס דיפלומטי ש"אם תמשיכו בדרך הזו תשלמו מחיר כבד בזירת הסחר הגלובלית". האירופים הבינו את הרמז ונמנעו מהטלת מכסים גם על רכבי פלאג-אין סינים. התוצאה הייתה צונאמי של יצוא רכבי פלאג-אין סיניים לאירופה, שהביא לזינוק של 74% במכירות כלי רכב סינים באיחוד בשנה החולפת ולהכפלה של נתח השוק הכולל שלהם ביבשת.

דוגמה לקצב המסחרר שבו מסתגלים הסינים לשינויים, היא דגם הפלאג-אין של הקרוס-אובר C10 מבית היצרנית הסינית LeapMotor. הגרסה החשמלית המלאה של הרכב נחתה באירופה ובישראל בשנה שעברה אבל לא הותירה הרבה רושם על השוק הצפוף, למרות תמחור די אטרקטיבי. לא חלפה אפילו שנה והגרסה החשמלית "זזה הצידה" ופינתה את מרכז הבמה לגרסת פלאג-אין עם מערכת הנעה מתוחכמת, שמוצבת ומתומחרת מול להיטי שוק של המותגים ג'אקו וטיגו מבית קבוצת צ'רי ושל BYD וג'ילי.

עיצוב חיצוני

חיצונית גם חדי עין יתקשו להבחין בין הגרסה החשמלית לגרסת הפלאג-אין, למעט תוספת של פתח תדלוק בנוסף לפתח הטעינה. המצטרפת החדשה שומרת על הממדים המכובדים של משפחת ה-C10 עם ממדים גדולים מהממוצע בפלח (אורך 4.74 מ', גובה 1.68 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.82 מ').

העיצוב העגלגל פונה למכנה משותף רחב עם חרטום נקי ושקט שכולל פנסים צרים ופגוש גדול ורבוע. פרופיל הצד מחצין קשתות גלגלים גדולות שמחפות על חישוקים גדולים ונאים, ויש משטחי זכוכית גדולים על כל הדלתות. עיצוב הזנב עם מערך התאורה הרוחבי שעליו לא נחרט בזיכרון, אם כי ניתן לזהות קצת דמיון לפורשה קאיין (במיוחד בחלק האחורי). כדי לחלץ מהרכב נוכחות כביש גבוהה יותר צריך לבחור בצבעים מוחצנים, למשל שחור מטאלי.

סף הכניסה/יציאה בגובה נוח, כשהדלתות הרחבות מאפשרות להחליק בקלות למושבים הקדמיים. המרחב בתא נדיב, וגם נוסעים גבוהים לא יתקלו במגבלות לתנועת הראש, הכתפיים והברכיים מלפנים ומאחור. המושבים הקדמיים רחבים ונוחים והמושב אחורי יאכלס שלושה מבוגרים לא קטנים, אם כי האמצעי יצטרך להסתגל למשענת גב נוקשה.

ליצירת תחושת המרחב מסייעים גם חלונות גדולים וגג זכוכית פנורמי ענק, שאינו נפתח אך כולל וילון חשמלי מקורי. תא המטען רחב וגבוה ומכיל 546 ליטר, כמעט 15% יותר משל הגרסה החשמלית.

פנים הרכב

הנדסת האנוש שייכת לאסכולה המינימליסטית עם מעט מאוד מתגים פיזיים בסביבת הנהג. מול הנהג ממוקם מסך מחוונים די גדול ולצידו מסך דקיק בגודל מכובד של 14.6 אינץ' עם רזולוציה גבוהה ובהירות טובה, אם כי נתקלנו במהירים ממנו.

ממשק האנוש עבר שיפור מהגרסה הראשונה, אך עדיין יש יותר מדי פונקציות חיוניות שקבורות בתוך דפי תפריט עם פונטים קטנים. בהן גם למשל הפקודות לנטרול מערכות ה"סיוע" הבטיחותיות, שחיוני לנטרל אותן בכל התנעה לאור אופיין הטורדני, במיוחד של מערכת הסיוע להיגוי. גם כיוונון פתחי האוורור באמצעות גרפיקה על המסך הוא מטרד, והיינו שמחים למערכת מיזוג יותר חזקה ומהירה.

ברשימת הפלוסים אפשר למצוא "מצב קמפינג", שמאפשר לשטח את כל המושבים למעין מיטה זוגית ולנעול את הדלתות תור הותרת מערכת המיזוג פעילה. ברשימת המינוסים נמצא "מפתח כרטיס" שצריך להצמיד לנקודה ספציפית על מראת הצד השמאלית (בלבד) כדי לנעול ולפתוח את הרכב או להתחבר לאפליקציה שלו. גם ממשק התפעול הקולי כמעט חסר תוחלת. בנוסף, אין ממשק מובנה לאייפון ואנדרואיד ונדרש מתאם אלחוטי.

אבזור הנוחות התקני מכובד, במיוחד בגרסה הבכירה - שמחירה לא גבוה בהרבה מגרסת הבסיס. הוא כולל בין השאר דלת אחורית חשמלית, מושבים חשמליים, ריפוד עור מלאכותי ועוד.

איכות הייצור והגימור מותירה רושם סולידי עם בידוד רעשים טוב ושימוש נדיב בחומרי דיפון רכים ואיכותיים.

מנוע וצריכת דלק

מערכת הפלאג-אין, שפותחה במקור על ידי ניסאן ומיוצרת ברישיון בסין, כוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר, מנוע חשמלי בודד וסוללה בקיבולת די גדולה של 28.4 קילוואט-שעה, שמספקת טווח חשמלי "נטו" של עד 145 ק"מ ב-WLTP. היצרנית טוענת שמנוע הבנזין לא מחובר לגלגלים אלא משמש רק לטעינת הסוללה אם היא יורדת מתחת לרף מסוים.

הביצועים די מתונים ומי שיקפיד על טעינה סדירה מרשת החשמל ויבחר במצב התכנות "ברגוע" מבין שלל המצבים, יקבל חוויה של רכב חשמלי מלא ברוב התנאים, עם גלישה חרישית ואספקת כוח לינארית בהאצות מתונות ובשיוט בין עירוני.

אבל כשהסוללה נמצאת מתחת לרף טעינה של 25% או תחת לחץ לא מתון כמו בעת האצה בעלייה, פעולת המנוע מורגשת אם כי רמת הרעש נותרת סבירה. החברה נוקבת בטווח כולל משולב של עד 970 ק"מ (WLTP) לפני עצירה לטעינה/תדלוק. נראה שעם רגל מתונה אפשר להתקרב לכך.

צריכת הדלק המשוקללת ב־WLTP היא 250 ק"מ לליטר אבל זה נתון די תיאורטי. הצריכה כאשר מנוע הבנזין פועל היא כ־18.5 ק"מ לליטר כך שהצריכה בפועל תלויה בסגנון הנהיגה. קצב טעינת הסוללה הביתי די צנוע ביחס לחלק מהמתחרים.

על הכביש

השותפות האסטרטגית וההנדסית של ליפ עם קבוצת סטלנטיס בהחלט מניבה ערך מוסף על הכביש, והמתלים סופגים היטב מהמורות למעט בעת מעבר סדרה של בורות רצופים. גם נטיית הגוף בפניות הדוקות די מרוסנת והרכב לא "מתפזר" בנהיגה נמרצת על כבישים מפותלים למרות משקל עצמי של כ-1.95 טונות לפני נוסעים ומטען.

חבל רק שההיגוי מנותק ומלאכותי גם במצב הכיול הספורטיבי שלו. במצב ברירת המחדל גם תחושת הבלמים לא נעימה אבל כיול לתגובה "רכה" באמצעות תפריט במערכת משפר את המצב. מרווח הגחון סביר לצורך דילוג על מדרכות אבל לא הרבה מעבר לכך.

מחיר

מחיר הבסיס של ה-C10 פלאג-אין עומד על כ-185 אלף שקל ותמורת כ-5000 שקל בלבד מקבלים את הגרסה הבכירה המאובזרת יותר. אלה מחירים די ממוצעים לקטגוריה, אם כי צריך לקחת בחשבון את תחרות המחירים הקשוחה שמתנהלת כיום בפלח. לרכב יש עוד מה לשפר באגף הנדסת האנוש והתוכנה אבל הוא מרווח, מאובזר ובנוי היטב ויש לו טווח חשמלי מרשים, שמן הסתם יתבטא בעלויות שוטפות נמוכות. אבל הקרב על המכירות המקומיות יוכרע בזירת ההנחות. מ־0 ל־100 קמ"ש

חלק מהמתחרות

ג'אקו 7 PHEV
מ־180 אלף שקל לפלאג־אין הנמכר ביותר בפלח. הוא מעט קטן מה־C10 אבל יש לו תא נוסעים מאובזר ומרווח. הטווח על חשמל בלבד הוא עד 91 ק"מ, והטווח הכולל הוא עד 1,200 ק"מ.

ג'אקו 7 PHEV / צילום: יח''צ

BYD SEAL U פלאג־אין
200 אלף שקל לקרוס־אובר פלאג־אין של BYD. תא נוסעים איכותי ומאובזר. מערכת הנעה של מנוע 1.5 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה של 26.9 קילוואט־שעה, עם טווח חשמלי של עד 125 ק"מ.

BYD SEAL U פלאג־אין / צילום: יח''צ

עוד כתבות

לירן ליברמן / צילום: דוד גראב

הרבה מעבר לקוד קופון: כך צמח ענף המשפיענים בישראל ל-5 מיליארד שקל בשנה

הבינה המלאכותית הקפיצה את ביצועי שוק המשפיענים בשנה החולפת, וכיום כמעט כל המותגים הישראלים עובדים איתם ● לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז הישראלית שבולטת בתחום, מספר בראיון איך השתמש בצ'אט GPT כדי להחליט איזו חברה לרכוש, מה השיעור שלמד בתחילת דרכו בגוגל, ואיך גורמים לחברה לצמוח ב-250% תוך שנה

מפעל סוגת - סוכר -  קרית גת / צילום: תמר מצפי

מלח הארץ וקפה נח'לה בדרך לבורסה: סוגת רוצה לגייס לפי שווי של 900 מיליון שקל

יצרנית ויבואנית המזון הגישה תשקיף ראשון לקראת הנפקה אשר צפויה לצאת לדרך עד סוף השנה ● החברה, המחזיקה בשורה ארוכה של מותגים פופולאריים, תתחיל להציג את פעילותה לגופי ההשקעות בשבוע הבא

רפי סער, ראש עיריית כפ''ס / צילום: יח''צ

כפר סבא במאבק מול הותמ"ל על עתודת הקרקע האחרונה: "פיגוע תכנוני"

עיריית כפר סבא מתנגדת לתוכנית של הותמ"ל בצפון העיר, שתכלול יותר מ-14 אלף יחידות דיור על פני 1,367 דונם ● "אתם מביאים מצגת מנותקת לחלוטין מהעיר", טען ראש העיר רפי סער, "בלי פתרון תחבורתי, בלי מט"ש ובלי שטחי ציבור. כמו גבינה צהובה מלאה חורים"

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

ירידה בתוצאות צים ברבעון השלישי; איך מתמודדים בחברה עם טענות בעלי המניות?

חברת התובלה הימית דיווחה על הכנסות בגובה 1.78 מיליארד דולר ועל רווח נקי של 123 מיליון דולר ● בימים האחרונים, נרשמו מאבקים בין החברה וחלק מבעלי המניות, באשר להרכב הדירקטוריון שלה ● יו"ר החברה יאיר סרוסי: "כל חברות הספנות נסחרות בדיסקאונט, אך עדיין, אנו ערים לנושאים של ערך החברה ורווחיות שלה"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה העולמית / צילום: Shutterstock

משפט אחד של ג'נסן הואנג הפך לחלוטין את הסנטימנט ברחבי העולם. מה עומד מאחוריו?

דוח שובר שיאים, עוצמת ביקושים שלא נרגעת ושרשרת עסקאות ענק - אנבידיה הפכה את הסנטימנט בשווקים, והאנליסטים לא הסתירו את ההתפעלות ● בלילה אחד החששות הפכו לאופוריה: "יש הרבה דיבורים על בועת AI. מהזווית שלנו, אנחנו רואים משהו אחר לחלוטין", אמר המנכ"ל הואנג

משרדי פאלו אלטו במגדל אלון 1, ת''א / צילום: טלי בוגדנובסקי

פאלו אלטו הציגה ירידה ברווח הנקי, והודיעה על רכישה חדשה בגובה מעל 3 מיליארד דולר

חברת אבטחת הסייבר דיווחה על צמיחה דו‏־ספרתית בהכנסות, אך הרווח הנקי ירד לעומת הרבעון המקביל, והמניה נפלה במסחר המאוחר בוול סטריט ● לצד הדוחות, פאלו אלטו הודיעה על רכישת חברת אבטחת המידע Chronosphere תמורת 3.35 מיליארד דולר

נחלות במושב / צילום: Shutterstock

זוג חתם על הסכם ממון. האם הם יכולים לקבל שתי הקצאות קרקע בפטור ממכרז?

ביהמ"ש דחה עתירה של אישה שביקשה לקבל נחלה במושב בפטור ממכרז, אף שבן זוגה כבר קיבל מגרש בפטור במושב אחר ● העותרת טענה כי קיים הסכם ממון המפריד רכושית ביניהם, אך ביהמ"ש קבע כי מדובר ב"הטבה שהתא המשפחתי כולו נהנה ממנה"

לירון עזריאלנט ודניאל רודיטי / צילום: Nir Slakman

בהיקף של 70 מיליון דולר: מירון קפיטל משיקה קרן השקעות שלישית

לאחר ששתי הקרנות הראשונות של מירון קפיטל גייסו יחד 100 מיליון דולר, קרן ההון סיכון משיקה היום (ה') את הקרן השלישית שלה, בהיקף של 70 מיליון דולר ● במקביל, גיל שי, יזם בעברו ואנג'ל פעיל בזרת הטק, מצטרף לקרן כשותף מנהל

התחדשות עירונית בירושלים. משהו נסדק / צילום: Shutterstock

1,450 דירות ב-3 מיליון שקל בסה"כ: העסקה שחושפת את מצבו של הענף

בשנים האחרונות, למעלה מאלף יזמים רכבו על טרנד ההתחדשות העירונית, כשהפיתוי הכלכלי ברור ● החברות רצו לבורסה וביצעו שלל רכישות, אבל כש–1,450 "דירות לשיווק" עולות 3 מיליון שקל, די ברור שמשהו כבר לא עובד

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה הערב בירידות ומסכמת שבוע שלילי

מדד ת"א 35 ירד בכ-1% ו-2.2% השבוע ● מדדי הבנייה ורשתות השיווק בלטו השבוע לרעה ● מניית נייס השילה כרבע משוויה השבוע ● בלטו השבוע מניות נאייקס, בי קומיוניקיישנס ומבטח שמיר ● מניות האנרגיה ירדו בחדות ● פרוטוקולים של הפד חושפים: ייתכן כי ישנו רוב נגד הורדת ריבית בארה"ב בדצמבר

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

"אתם גיבורים": שורדי השבי פגשו את טראמפ בבית הלבן

דוברת ראש הממשלה לתקשורת הזרה אמרה כי בישראל ישנה ציפייה שהאמריקאים ישמרו על היתרון האיכותי של צה"ל, למרות העסקה הצפויה עם הסעודים ● בדרך לסבב נוסף בלבנון? העלייה בהיקף התקיפות, והחשש בישראל ● חודשו החיפושים אחר החללים החטופים: משלחת חמאס חצתה את הקו הצהוב ● משרד החוץ הצרפתי גינה את התקיפות הישראליות בדרום לבנון ● עדכונים שוטפים

BitMine, שבין משקיעיה גם פיטר ת'יל, צנחה 35% בחודש האחרון / צילום: Reuters, IMAGO/Hanno Bode

סוגרים פוזיציות "מתחת למים": העסקאות הממונפות בקריפטו הפכו לבור הפסדים

הנפילות לאחרונה בשוק מטבעות הקריפטו בהובלת הביטקוין, חשפו את ריבוי ההימורים המסוכנים המוצעים כיום למשקיעים הפרטיים על ידי וול סטריט וחברות התחום ● "השבועיים האחרונים היו קשים מאוד עבור רבים", כשסך הסגירות של פוזיציות בבורסות קריפטו זינקו לשיא חדש

אסדת הגז לוויתן / צילום: Lev Radin/Si

תחרות לגז הישראלי? ארה"ב תייצא גז למצרים ב-4 מיליארד דולר

"הארטרי פרטנרס" האמריקאית תייצא למצרים גז בשווי 4 מיליארד דולר בתצורת גז טבעי מונזל ● וזאת לאחר שמצרים כבר חתמה עם שותפות "לוויתן" על עסקת יצוא בשווי 35 מיליארד דולר ● ברגע האחרון, במשרד האנרגיה החליטו לעכב את היתר היצוא הסופי

עמירם שחר / צילום: Upwind

לפני פחות משנה הסטראט־אפ הישראלי הזה נמכר. עכשיו הוא עומד להיסגר

כשנה לאחר שפלקסרה רכשה מ־NetApp את חברת הענן הישראלית ספוט, שנמכרה במקור ב־450 מיליון דולר, החברה האמריקאית מחליטה לסגור את פעילות הסטארט־אפ בארץ ● העובדים המקומיים פוטרו, והפיצויים הוענקו לפי ותק

פריז / צילום: Shutterstock

כולם זקוקים לחופשה: אתרי התיירות רושמים עלייה במספר ההזמנות

אחרי תקופה ארוכה של מצב בטחוני מתוח, ענף התעופה והתיירות משגר ששה נציגים למדד החודשי של רכישות הישראלים באתרי האונליין ● עלי אקספרס ושופרסל שומרים על מקומם בפסגה ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

לפני המלחמה עם איראן: פגישות סודיות של מדעני גרעין ברוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: רוסיה ניסתה לסייע לאיראן בפיתוח נשק גרעיני, גרמניה נמנעה לראשונה בהצבעה על המשך מימון אונר"א, ובצרפת חוקרים את ה-AI של מאסק בחשד להכחשת שואה  ● כותרות העיתונים בעולם 

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

מי קונה בבלאק פריידי שיניים שחורות? התשובה בפרסומת האהובה ביותר, של ביטוח 9

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק מזרחי טפחות, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, משרד התחבורה השקיע את התקציב הגדול ביותר, בקמפיין צדק תחבורתי

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שהציגה זינוק של מעל 40% ברווח הנקי, וזו שהעלתה תחזית

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● עלבד דיווחה על זינוק של 42% ברווח הנקי ● ריט 1 הודיעה על עלייה של 8% ב-NOI והעלתה את תחזיתה ל-2025 ● וחילן דיווחה על עלייה של כ-14% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ● אלוט עקפה את תחזית הרווח של האנליסטים בפער, והמניה מזנקת

מאור מלול, עומר אדם ונסים גאון / צילום: עידן כהן, שי פרנקו

לפי שווי של מיליארד ש': קרן אמריקאית רוכשת 20% מחברת חוות השרתים של עומר אדם, מאור מלול ונסים גאון

קרן ההשקעות האמריקאית BGA רוכשת 20% מחברת חוות השרתים של היזמים מאור מלול, נסים גאון ועומר אדם ● לפי ההערכות, העסקה מגלמת לחברה שווי של מיליארד שקל ותאפשר לה לרכוש קרקעות נוספות ולהתרחב לפרויקטים נוספים

גבינות בסופרמרקט / צילום: שירה ספיר

האוצר פרסם את התוכנית לייבוא גבינות. במשרד החקלאות תקפו: "אובססיה"

משרד האוצר פרסם היום (ה') את התוכנית לפיה יגדילו פי 3 את יבוא הגבינות במכסות פטורות ממכס ● במשרד החקלאות תקפו במילים קשות: "משרד האוצר הפך אובססיבי לענף החלב, כאילו הוא המקור ליוקר המחיה"