גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"שווייה הריאלי של תדיראן הוא 2-1.5 מיליארד ד' - פי 3 משווי השוק"

כך מעריכים היום בהנהלת תדיראן * המנכ"ל, ישראל זמיר, מעריך כי המשבר במזרח אסיה יחלוף, ולכן האזור ימשיך להיות מוגדר כאחד משוקי היעד של תדיראן * החברה מתכננת להנפיק את תדיראן תקשורת אלחוטית וטלמטיקס בוולסטריט במחצית השנייה של 98' * על מיזוג עם אי.סי.איי אומר זמיר: "בינתיים אין שום דבר מעשי על הפרק"

שנת 97' היתה שנה קשה עבור חברת תדיראן. עיקר משאבי החברה הופנו בשנה החולפת להתמודדות עם הירידה החדה במכירת המרכזיות לחברת בזק. הדרך להתמודד עם "מכת בזק", כפי שמכנה אותה ישראל זמיר, מנכ"ל תדיראן, היתה באמצעות חיזוק מערכי השיווק בחו"ל והקטנת התלות בעסקי התקשורת.

עתה, כששנת 97' כבר מאחוריהם, יכולים מנהלי תדיראן לפלוט אנחת רווחה: החברה הצליחה לעבור בצורה חלקה כמעט לגמרי את המעבר מהשוק המקומי אל שוקי היצוא, מבלי שתירשם נסיגה כלשהי בתוצאותיה הכספיות.

בשוק ההון לא מתרשמים יותר מדי מה"סוויץ'" שבוצע בתדיראן. מניות החברה, הרשומות למסחר בתל-אביב ובניו-יורק, טיפסו אומנם בחצי השני של שנת 97' ממחיר של 30 דולר ל-40 דולר, אך שווי השוק הנוכחי של החברה (שבינתיים ירד בחזרה ל-640 מיליון דולר, כ-32 דולר למניה) עדיין נמוך משמעותית משווייה הכלכלי.

כך לפחות רואים את הדברים בהנהלת תדיראן, שם אומרים לנו כי "שווייה הריאלי של תדיראן צריך להגיע ל-1.5 עד 2 מיליארד דולר, כך שאנו סבורים שמניות החברה נסחרות היום ב-UNDER-VALUE משמעותי.

"יש לתדיראן הרבה נכסים שאינם מתומחרים על-ידי השוק, ואין ספק ששווי השוק הנוכחי של החברה אינו דומה לשווי הראוי שלה. רווח שנתי של 100 מיליון דולר הוא בהחלט מייצג מבחינת החברה לטווח הארוך, ולפי מכפיל נורמלי של 20-15 השווי של החברה גבוה בהרבה משווי השוק כיום".

בשעה שבשנים 95' ו-96' הצליחה תדיראן להציג שיעורי צמיחה גבוהים יחסית, שנת 97' הנחיתה על החברה שלוש מכות בלתי צפויות שאיימו לקלקל את הגרף העולה של מכירות החברה ושל רווחיה. הכוונה היא ל"מכת בזק", להאטה במשק הישראלי וכמובן למשבר במזרח אסיה, שבעקבותיו נחתכה מניית תדיראן תקשורת בוול-סטריט ב-%27 בין לילה.

בזק ומזרח אסיה פגעו בעיקר בחברה הבת, תדיראן תקשורת. עם זאת, בעוד המשבר באסיה נחת על העולם כולו כרעם ביום בהיר, הרי בעיית בזק היתה ידועה מראש. כבר בעת חתימת הסכם ההצטיידות עם בזק, במסגרתו סוכמו התנאים לאספקת ציוד תקשורת דיגיטלי למונופול התקשורת, היה ברור כי קצב המכירות של תדיראן לבזק יקטן לקראת סוף העשור הנוכחי.

אבל, מסביר ישראל זמיר, גם בזק הפתיעה את תדיראן לרעה. בשנת 97' ההזמנות מבזק היו נמוכות מהצפי של הנהלת תדיראן, וקיים סיכוי לא נמוך שגם בשנת 98' תימשך הדעיכה במכירות לבזק בקצב מהיר מהמתוכנן.

כאן ניסו בתדיראן להקפיד על חוק כלים שלובים: להגדיל את המכירות ליצוא כדי למזער, ואף לנטרל כליל, את הקיטון הצפוי במכירות המקומיות לבזק. כבר בסוף שנת 96' גובשה החלטה שמטרתה להקדים תרופה למכה. תדיראן תקשורת עיבתה באופן מאסיבי את מערך השיווק שלה בחו"ל, ונערכה לקראת מכת הבזק.

שני הרבעונים הראשונים של 97' היו בבחינת צירי הלידה של התהליך, ועדיין היה קשה ללמוד מהם האם המעבר המהיר יחסית של תדיראן למעמד של חברה מוטת יצוא יותר מאי פעם, עבר באופן משביע רצון.

ברבעון השלישי של 97' כבר היה קל יותר לענות על השאלה. התשובה היתה חיובית במלוא מובן המלה, במיוחד בהתחשב בעובדה שתוך פחות משנה הצליחה החברה להסיט את מוקד הפעילות העיקרי שלה מישראל אל שוקי היצוא. בראייתה הכוללת של תדיראן, המכירות ליצוא בשנת 97' כבר יהוו יותר מ-%56 ממכירותיה, לעומת כ-%40 לפני 4 שנים, ואסור לשכוח שמדובר בחברה שמחזור הכנסותיה השנתי כבר מתקרב ל-1.2 מיליארד דולר.

בעוד שבעיית בזק נלקחה בחשבון על-ידי מנהלי תדיראן בתוכנית העיסקית לשנת 97', ברור שהמשבר הכלכלי במזרח אסיה הותיר גם אותם פעורי פה. תדיראן תקשורת היתה החברה הראשונה מבין החברות הישראליות שיצאה והודתה בפני הציבור: כן, המשבר הגיע עד אלינו. עצירת הזמנות בהיקף של כ-20 מיליון דולר מדרום-קוריאה הרסה את הרבעון הרביעי של 97' מבחינתה של החברה, ניפצה את תחזיות הצמיחה שהעניקו האנליסטים לחברה, ומניותיה הגיבו, כאמור, בהתאם.

ישראל זמיר מעריך, כי המשבר במזרח אסיה יחלוף במוקדם או במאוחר, ולכן האזור ימשיך להיות מוגדר כאחד משוקי היעד של תדיראן. בינתיים, כדי לא לסמוך על הערכות בלבד, שוב פועלים בתדיראן במרץ למציאת שווקים אלטרנטיביים כדי לחפות על השווקים האבודים (לפחות בינתיים) בדרום-קוריאה, הונג-קונג ושכנותיהן.

תדיראן תקשורת של 98', עם או בלי מכירות למזרח אסיה ולבזק, היא חברה עם סל מוצרים חדשני, כשהדומיננטיים ביותר בו הם מוצרי התקשורת האלחוטית והסלולרית. הלהיטים של שנות ה-2000 הם ה-CROSS CONNECT, שהוא מערכת לאופטימיזציה של ניהול מידע תקשורת ברשת, וה-WIRELESS LOCAL LOOP. האחרון הוא מערכת תקשורת אלחוטית באיכות גבוהה, שאמורה להוות תחליף מושלם לחוטי הנחושת, דרכם מועברת התקשורת כיום.

בדיוק כפי שבשנת 94' ביצעה תדיראן ארגון מחדש, ובעקבותיו הפכה חטיבת התקשורת של הקבוצה לחברה עצמאית, שהונפקה בוול-סטריט, כך מתבצע כעת רה-ארגון גם בתדיראן תקשורת עצמה. בהנהלת תדיראן מסבירים, כי שינוי המבנה בתדיראן כולה איפשר הבנה טובה יותר של הקבוצה על-ידי האנליסטים והמשקיעים, ובזכותו ניתן עתה לגייס הון על-ידי כל אחת מחברות הקבוצה בנפרד.

מכירותיה של מערכת ה-WIRELESS, הנמצאת רק בשלבי חייה הראשונים בשוק, כבר הגיעו בשנת 97' לכ-55 מיליון דולר, לעומת כ-20 מיליון דולר ב-96'. במסגרת הארגון מחדש בתוך תדיראן תקשורת, הועברה הפעילות של החטיבה האלחוטית לחברה בת נפרדת, תדיראן תקשורת אלחוטית. החברה, המתמודדת בתחרות עולמית עם אלקטל, מוטורולה ושאר ענקי התקשורת, צפויה לעבור לרווחיות בשנת 98'.

להערכת ישראל זמיר, במחצית השנייה של 98' כבר תהיה תדיראן תקשורת אלחוטית מוכנה להנפקה ציבורית בניו-יורק. רמז עבה לגבי שווייה של תדיראן תקשורת אלחוטית ניתן ממש לפני מספר שבועות, כשתדיראן הודיעה על הכנסת חברת רייקם האמריקאית לחברה כשותפה אסטרטגית. רייקם רכשה %5 ממניות החברה תמורת 10 מיליון דולר - עיסקה המשקפת שווי חברה של 200 מיליון דולר לתדיראן תקשורת אלחוטית.

עיסקת רייקם, מזכירים לנו בתדיראן בשולי הדברים, היא אינדיקטור נוסף לדיסקאונט לפיו נסחרות מניות הקבוצה. אם תדיראן תקשורת אלחוטית לבדה שווה, לפי העיסקה, 200 מיליון דולר, ושווי השוק הנוכחי של כל תדיראן תקשורת הוא 350 מיליון דולר, הרי שווי כל שאר עסקיה של האחרונה מתומחר בכ-150 מיליון דולר. לכל הדעות, מדגישים בפנינו מנהלי תדיראן, זהו שווי נמוך בהרבה מהשווי האמיתי של העסקים הללו.

כאשר תדיראן תקשורת דיווחה למשקיעים בוול-סטריט, כי המשבר באסיה יפגע בתוצאותיה והן יהיו נמוכות משמעותית מהציפיות, הודיעה במקביל החברה האם, כי תוצאותיה לא תיפגענה באותה מידה. הפלא הזה התאפשר בזכות צמיחה משמעותית במגזרי הפעילות האחרים של תדיראן, ובמיוחד בחברות הבנות תדיראן קשר ותדיראן מערכות אלקטרוניות.

תדיראן קשר, שבעבר כמעט כל מכירותיה הופנו אל השוק הצבאי, עברה כברת דרך מרשימה בשנים האחרונות, והצליחה להחדיר את מוצריה גם אל השוק האזרחי. "בכלל", מסביר ישראל זמיר, "כיום מתרחש בשוקי התקשורת והקשר תהליך מעניין. הטכנולוגיות הצבאיות עוברות אל השוק האזרחי. חברות ההיי-טק מפתחות ומשפרות את הטכנולוגיות הללו, ואז הן חוזרות אל השוק הצבאי באיכות גבוהה יותר לעומת מה שבאו ממנו. זה בולט בעיקר בתחום האלחוטי. צריך לזכור, שהיום הצבאות הם גופים שעובדים במתכונת אזרחית לכל דבר", מסכם מנכ"ל תדיראן.

תדיראן קשר, נכון לשנת 97', היא הגוף הרווחי ביותר בתדיראן. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה תדיראן קשר רווח תפעולי של כ-30 מיליון דולר על מחזור מכירות של 178 מיליון דולר. המוצרים העיקריים של החברה הם מוצרי קשר טקטי המיועדים לכוחות היבשה, ובשנתיים האחרונות נעשים מאמצים להחדיר אל השוק הבינלאומי גם מערכות רדיו-טלפון חדשניות. הזמנה מרשימה בהיקף של 35 מיליון דולר התקבלה בתחום זה מהצבא הספרדי, ומלמדת על הצלחה משמעותית ראשונה של תהליך החדירה.

זמיר מציין, כי שוק הקשר הטקטי צומח בשיעור של %9-%10 בשנה, בעוד השוק הצבאי בכללו צומח רק בכ-%3.5, ולכן תדיראן נהנית מערך מוסף בגין פעילות הקשר, למרות הקיפאון היחסי בשוק הביטחוני ומגמת הקיצוץ בתקציבי הביטחון של מרבית המדינות בעולם.

יש לזכור, כי תדיראן קשר נהנית בשנים האחרונות מפרויקט ה"סינקגרס", במסגרתו היא מספקת מערכות קשר מתקדמות לצבא ארה"ב. המכירות השנתיות בתחום זה הסתכמו עד כה בעשרות מיליוני דולרים. בשנת 99' תסתיים האספקה הזו, ועד אז יצטרכו למצוא בתדיראן מקור הכנסות אחר כדי לשמור על קצב הצמיחה של החברה.

הנסיקה המרשימה ביותר בקבוצת תדיראן נזקפת, ללא עוררין, לזכות חטיבת המערכות האלקטרוניות, ובעיקר לחברת אלישרא המשתייכת אליה. זמיר לא מתבייש לומר, כי ממש לא מזמן מצבה של אלישרא היה "על הקרשים". בשנת 95' החלה היציאה של החברה מהבוץ, וכיום היא מוכרת בקצב שנתי של 70 מיליון דולר, והיא הצליחה לעבור לרווחיות זעומה.

אלישרא היא חברה שסבלה במידה מסוימת מתחלואים המאפיינים את המערכות הביטחוניות של המדינה. אלתא ורפא"ל הממשלתיות הן המתחרות של החברה, וכבר דובר לא פעם על מיזוג אפשרי, שייצור קבוצה מובילה ומגובשת של אלישרא-אלתא-רפא"ל. זמיר מציין, כי הדבר אכן עשוי להועיל לשלוש וליצור שלם שערכו עולה על סכום חלקיו. אלא שבירוקרטיה מצד המדינה וגורמים נוספים מביאים את זמיר לומר, כי הוא סקפטי בכל הקשור למיזוג בטווח הקצר.

באותה חטיבה נכללת גם חברת תדיראן מערכות אלקטרוניות, אשר מפתחת מערכות בקרה ושליטה המיועדות לשוק הצבאי. החברה קיבלה לאחרונה הזמנה גדולה בהיקף של 119 מיליון דולר מצבא שוויץ, שהיא למעשה זו שהקפיצה את צבר ההזמנות של קבוצת תדיראן כולה לשיא של למעלה ממיליארד דולר, מה שהפך לציון דרך מבחינתה.

חטיבת המערכות האלקטרוניות טומנת בחובה גם פוטנציאל להנפקה נוספת בקבוצת תדיראן, מלבד זו של תדיראן תקשורת אלחוטית. הכוונה היא לחברת טלמטיקס, שפיתחה מערכות לניהול ציי רכב באמצעות מערכת שליטה אלחוטית. טלמטיקס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 97' עם מחזור הכנסות של 24 מיליון דולר, כמעט כפליים מהמחזור בכל 96'.

זמיר מעריך, כי על בסיס המשך הגידול במכירות החברה, היא תוכל להגיע לאבני הדרך שהציבו לה בתדיראן כבר בשנת 98', וזה אומר שכבר בחצי השני של השנה היא גם תוכל לגייס הון מהציבור. במקרה כזה, סבור זמיר, שווי של 100 מיליון דולר בהחלט יכול להיות ריאלי עבור טלמטיקס.

בחודש נובמבר 97' החלה תדיראן בפעילות חדשה, שעשויה להוות את אחד ממקורות הצמיחה של הקבוצה בשנים הבאות. מדובר בשיתוף פעולה עם יזמים אמריקאים, במסגרתו הוקמה חברת SIGMA-ONE, אשר תפתח ותמכור מערכות המאפשרות איתור מיקום של טלפון סלולרי המתקשר לשירותי החירום ברחבי ארה"ב (קוד החיוג המוכר כ-911).

על פי החוק האמריקאי, החל משנת 2001 יחויב כל מפעיל של רשת סלולרית בארה"ב לספק שירות איכון כאמור, כך שהפוטנציאל במערכות של סיגמא-וואן הוא עצום. זמיר מסווג גם את החברה הזו כמועמדת להנפקה, אך בשלב ראשון היא תבצע הנפקה פרטית.

הנפקה כזו תהיה, ככל הנראה, גם מנת חלקה של חברת סקופו, המתמחה בטכנולוגיה לדחיסת וידיאו, ואשר גם אותה הקימה תדיראן בשנים האחרונות כדי להתאים את פעילותה לתחומים שישלטו בתקשורת של המאה הבאה.

ובעוד תדיראן מעמיקה את אחיזתה בתחומי התקשורת והאלקטרוניקה המתקדמת, היא מתכוונת, כמדיניות, להיפטר מהאחזקות המסורתיות שלה בתחומים שהצמיחה בהם התמתנה ואף נבלמה בשנים האחרונות, מוצרי הצריכה והסוללות. לתדיראן מוצרי צריכה (תמ"צ) כבר הכניסה תדיראן את חברת קרייר האמריקאית כשותפה.

החברה האמריקאית רכשה בתחילת 97' כ-%27 ממניות החברה תמורת כ-17.5 מיליון דולר, ובנוסף קיבלה אופציה לרכישת השליטה (%51) בחברה. בד בבד, מנהלת תדיראן כיום מגעים ראשוניים למכירת תדיראן סוללות, או להכנסת שותף אסטרטגי שירכוש את השליטה בחברה בעתיד, בדיוק כמו שנעשה בתמ"צ.

דוגמה מוצלחת לשיתוף פעולה אסטרטגי היתה בעסקי התוכנה של תדיראן, שם מוזגה תדיראן מערכות מידע עם יבמ ישראל, וישראל זמיר מעריך, כי השיתוף בין השתיים יבוא לידי ביטוי משמעותי בשנה הקרובה.

נושא שעלה לאחרונה לא מעט פעמים לכותרות הוא המיזוג האפשרי בין תדיראן לבין אי.סי.איי טלקום. כזכור, האפשרות למיזוג עלתה לאחר רכישת השליטה בקונצרן כור, בעל השליטה בתדיראן, על-ידי קבוצת קלארידג', שהיא גם בעלת מניות דומיננטית באי.סי.איי. זמיר מודה, כי היו פניות ראשונות בנושא, אך עם זאת הוא מדגיש, כי המיזוג לא נדון במלוא כובד הראש בדרגים הבכירים בתדיראן.

"אם נחליט שמיזוג כזה ייטיב עם בעלי המניות שלנו, ברור שנרצה לקדם אותו. יש השלמה טכנולוגית בין שתי החברות בתחומים רבים, אבל בינתיים אין שום דבר מעשי על הפרק", מסכם זמיר. «מאת אמיר אייזנברג «"שווייה הריאלי של תדיראן הוא 2-1.5 מיליארד ד' - פי 3 משווי השוק" «כך מעריכים היום בהנהלת תדיראן * המנכ"ל, ישראל זמיר, מעריך כי המשבר במזרח אסיה יחלוף, ולכן האזור ימשיך להיות מוגדר כאחד משוקי היעד של תדיראן * החברה מתכננת להנפיק את תדיראן תקשורת אלחוטית וטלמטיקס בוולסטריט במחצית השנייה של 98' * על מיזוג עם אי.סי.איי אומר זמיר: "בינתיים אין שום דבר מעשי על הפרק"

עוד כתבות

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

סמוסות ב''טאלי'' / צילום: קאלו באבא

"תוך כמה שעות לא נשאר כלום": השף ההודי שמביא את פושקר לתל אביב

מבנה נטוש שהפך למתחם טיפולים מואר ומרגיע, גלריה שמציגה רישומים בטכניקת תפירה מיוחדת וחוויה קולינרית אותנטית שעכשיו גם תושבי תל אביב יכולים ליהנות ממנה ● פינוי יישובי הצפון גדע את מפעל חייהם של רבים ● עבור חלקם הוא יצר הזדמנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

רגע לפני שבת: עימות פומבי בין שרי האוצר והביטחון על התקציב ורכש מטוסי F-15

שר האוצר פנה למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון שמתעכבת מזה חודשים ● "העיכוב בהקמת הוועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל" ● גלנט: קיימת תפיסה ישראלי שגוייה לפיה ניתן לספק יותר ביטחון בפחות כסף כנגד צרכים הולכים וגוברים

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

עידו אהרונוביץ / צילום: מסע ישראלי

הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה

חיל האוויר וארגון מסע ישראלי מציעים לטייסים סדנה בת יומיים שבה הם רוכשים כלים להתמודדות עם קשיים רגשיים ומנטליים ● "אלה דברים שלא יעלו בתחקיר מבצעי", מסבירים המארגנים ● ישראל מתגייסת

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

וולבו EX30 TWIN MOTOR / צילום: יח''צ

החל מ-234 אלף שקל: הרכב שמצליח לעורר סערה

רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של וולבו מצליח לשלב ביצועים רציניים מאוד עם טווח נסיעה שימושי ושלדה אירופית ● יש כמה מוזרויות בתא הנוסעים, אך החבילה הכוללת מרשימה מאוד

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"