X

שיתוף

סגירה

דנה פורטר רובינשטיין

מייסדת-שותפה Inception

תחום: מציאות מדומה

גיוסים: 15 מיליון דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - דנה פורטר / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 45 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת NYU

הפיתוח

פלטפורמה לשיווק מציאות מדומה ומציאות רבודה. "כדי לייצר תכנים טובים של VR אתה צריך קודם כל ידע טכנולוגי. זה מצריך גם חשיבה חדשה, אי אפשר להמשיך עם חשיבת הדו ממד שאופיינית לטלוויזיה ולסרטים. אנחנו יודעים לייצר תוכן שמקיף אותך 360 מעלות".

החוויה

"עד היום הלכת למוזיאון, וראית שם יצירות אמנות. אנחנו לקחנו יצירה של סלבדור דאלי, למשל, ואפשרנו לאנשים ‘להיכנס’ פנימה. זו טכנולוגיה שמנערת את כל חוויית האמנות, ומאפשרת להגדיר מחדש כל חוויית טיול".

מסלול

פורטר הייתה סמנכ"לית השיווק של אמדוקס, ולאחר מכן סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל. "התחלתי להתעניין במציאות מדומה כשהייתי במיקרוסופט. נפגשתי עם אנשים, שוחחנו על הפוטנציאל ונדלקתי. זה משנה סדרי עולם ורציתי להיות חלק מהשינוי הזה".

להפוך ליזמית

"ההחלטה לא הייתה קלה, אבל אחרי כל כך הרבה שנים בחברות גדולות הייתי מוכנה למשהו אחר. הניסיון שרכשתי בהן הוא מהנכסים הכי גדולים שלי, ואני מטמיעה הרבה ממה שלמדתי".

קראו עוד

תובנה ששינתה את חיי

"אחרי שעבדתי בארגונים גדולים רציתי לחזור לעשייה בידיים, ולא רק בניהול. רציתי להיות במקום שבו לכל החלטה שלי יש השפעה מיידית, שאפשר יהיה לראות ולחוש אותה במוצר. הבנתי שאני צריכה להגדיר את גבולות הגזרה, והם משתנים כל יום. מכאן מגיעים האנרגיה והריגוש. כל עוד את זזה קדימה, את יודעת שאת בסדר".

ללמוד מכישלון

"חשבנו שיהיה נורא פשוט לגייס כסף בתחום ה–VR, אבל התעשייה האטה, והשוק עצמו היה יותר איטי. אם היינו יודעים שקצב השוק ישתנה, אולי היינו עושים את זה אחרת. אבל בסוף הכול היה לטובה, כי RTL, שהוא מגופי המדיה הטובים בעולם, הפך לשותף–משקיע שלנו".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה