X

שיתוף

סגירה

ליהי גרסטנר ועדי בירן

מייסדות Splacer

תחום: מסחר אלקטרוני

גיוסים: 7 מיליון דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - עדי בירן וליהי גרסטנר / צילום: ענבל מרמרי
אישי:
גרסטנר - 42 | בזוגיות, אם לשניים | תואר ראשון באדריכלות מ–Pratt ותואר שני באדריכלות מאוני' קולומביה. 
בירן - 46 | נשואה ואם לשתיים | תואר ראשון באדריכלות מ– Pratt ותואר שני באדריכלות מאוני' קולומביה

המיזם

פלטפורמה אינטרנטית המקשרת בין בעלי נכסים לאנשים המעוניינים לערוך אירועים חווייתיים. המיזם נולד בעקבות מחקר אקדמי שערכו השתיים, ובו בחנו כיצד חללים מכילים היום בני אדם, ולהפך. תוך כדי המחקר החליטו לבדוק את הדברים בשטח. "כשמשהו מתבשל בתוכך ואתה כל כך להוט ומאמין בו, אתה פשוט קופץ למים. זה משהו חייתי בתוכך, ואתה מוכן לעשות המון ויתורים בשביל זה", אומרת גרסטנר.

איך נולד הרעיון

גרסטנר: "צילמנו פרויקט שנקרא ‘אפשרות של בית’, ותוך כדי חשבנו שאם Airbnb הפך את הבית למלון, אין כל סיבה שלא נשמיש חללים נוספים לאירועים, מסיבות, לוקיישנים או ימי צילום. הרעיון נבע מכך שבשעות שאנחנו לא נמצאים בחלל (בית, גלריה, מפעל או כנסייה) אפשר להשתמש בו לצרכים אחרים. זה שימוש ירוק שהוא מעבר לבנייה ירוקה".

להקים סטארט–אפ

גרסטנר: "נכנסנו לאקסלרטור, ואחרי שלושה חודשים הקמנו אתר בסיסי שהיה מאוד ‘פייק’ - הטלפון באתר הוביל אלינו, אנחנו היינו מכתתות רגליים מנכס לנכס, מצלמות ומעלות את הנכס לאתר.

"האתר עבד בהתחלה רק בארץ, והיו בו כ–100 נכסים בלבד. ב–2014 כבר היו לנו 50 נכסים בניו יורק, והיום אנחנו עם 2,500 נכסים בניו יורק, סן פרנסיסקו, שיקגו, מיאמי ולוס אנג’לס. בנוסף, הוספנו פיצ’רים לניהול הנכס".

קראו עוד

 

ללמוד מכישלון

"בכל תקופה של גיוסים, בכל פעם שעושים את הפיץ’ ואתה מקבל סירוב, יש תחושה של עוד כישלון קטן, וזה יכול לשבור. יש תקופות שאתה באמת נשבר, אבל כשיש שותפות, בכל פעם שמישהו מאיתנו נופל יש מי שירים אותו, ויאמין ביחד איתו שיהיה בסדר.

"צריך להבין שכישלון זה להבין מה אני לא אוהב לאכול, כדי לדעת מה אני כן. כשאתה בונה בניין לא נכון, שם עמוד במקום לא נכון - או שהבניין ייפול או שתצטרך לחכות עד שהבניין יהיה מוכן כדי לראות שהזרימה בכניסה לא נכונה. במקרה של מיזם, הכישלונות גמישים ומדידים מאוד, וניתן לשנות את הדברים שלא עבדו מהר מאוד".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה