גלובל כנפיים הפחיתה ב-10% שווי קרקע שבבעלותה בשדה דב: "לאור מצב השוק הכללי ולרבות נתוני המאקרו" • זאת על אף מכירות עליהן דיווחה ישראל קנדה במתחם
מדובר ביעד הראשון שתפעיל החברה מת"א למערב אירופה, לאחר שבמהלך הקיץ הפעילה טיסות לקפריסין וליוון • בשלב זה Tus תפעל בלעדית בקו • הטיסות מת"א לדיסלדורף יחלו לפעול ב-10 בינואר 2022 בתדירות של פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי • מחיר הטיסה מתחיל מ-75 אירו לכיוון
גלובל כנפיים הזרימה 5 מיליון דולר לחברת התעופה TUS איירווייס תמורת 49.9% מהמניות • איש העסקים קנת' וולי, מבעלי השליטה בחברת איסטרן איירליינס האמריקאית, מחזיק ביתר מניות החברה
העסקאות לרכישת אל על, ישראייר ותלמה תיירות בשנה האחרונה שיקפו את הנחת הרוכשים כי ברגע שהמשבר יחלוף, פעילותן תחזור לפרוח, וערך השקעתם יעלה • אלא שנכון להיום, עם הקשחת ההגבלות על היצאים לחו"ל, נראה כי הם יידרשו לסבלנות ולכיסים עמוקים כדי להמשיך ולשרוד בתחום
עפ"י העסקה, גלובל כנפיים תזרים 5 מיליון דולר לחברת התעופה TUS איירווייס תמורת 49.9% מהמניות
המכירה יצרה לחברה תזרים פנוי של 16.2 מיליון דולר ורווח הון של 2.2 מיליון דולר
גלובל כנפיים הודיעה כי תשלם 40 מיליון שקל במזומן ותעלה את רכיב האג"ח בהצעתה ל-50 מיליון שקל במקום 45 מיליון • החברה מציינת כי ההון העצמי שלה עומד על 82.8 מיליון דולר ויוכל לעלות ל-120.8 מיליון דולר אם תקבל את מלוא השליטה בישראייר
בנק ההשקעות הקנדי wadish capital והחברה האוסטרלית Amrock aviation הגישו הצעה משותפת לרכישת ישראייר בחלוקה של 51% ו-49% בהתאמה • מציעות לרכוש 100% מישראייר As is בתמורה ל-170 מיליון שקל במזומן, 7 מיליון שקל כבונוס לעובדים וויתור על החוב של אי.די.בי
ארבעת המתמודדים העיקריים על רכישת ישראייר הגישו את הצעותיהם הסופיות לנאמן חברת אי.די.בי • גלובל כנפיים מציעה לרכוש את ישראייר בעסקה שתשלב מזומן עם איגרות חוב של עצמה הניתנות להמרה למניות גלובל כנפיים
חברת גלובל כנפיים מציעה תשלום של 35 מיליון שקל במזומן, ועוד 35 מיליון שקל באג"ח להמרה • מקור בענף התעופה: התמורה האפשרית בהצעה - עד 130 מיליון שקל
חברת כנפיים, שאיבדה את השליטה באל על, הציעה לרכוש את ישראייר בתמורה ל-17 מיליון דולר • מתעניינים נוספים: מוטי בן משה, רמי לוי ושלום חיים, אמנון סלע ואריה פרידנזון והצעת מיזוג מארקיע
בהשפעת המשבר רשמה גלובל כנפיים הפסד מצטבר של 18 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה - מתוכו הפסדיה ברבעון השני הסתכמו בכ-2 מיליון דולר
יתרת דמי החכירה שאמורה הייתה חברת הליסינג למטוסים לקבל מווירג'ין אוסטרליה עד לתום תקופת ההסכם, עומדת על כ-41 מיליון דולר • בעקבות התייחסותה של גלובל כנפיים לעניין בשעות הצהריים, מנייתה צללה בכ-8%-9% והשלימה צניחה של יותר מ-40% מתחילת השנה
גלובל כנפיים עדכנה בחודש ספטמבר, בעקבות קריסתה של תומאס קוק, כי היא מחכירה לה מטוס איירבוס 330-300, וכי יתרת דמי החכירה העתידיים להם היא זכאית ממנו עומדת על יותר מ-9 מיליון דולר
מדובר בסכום אחרי ניכוי הבטוחות שיש בידיה של גלובל כנפיים - המחזיקה בזכויות בגוף המטוס, יחד עם שותף המחזיק בזכויות במנועים • בחברה ציינו כי אין לה חוב לגורם מממן בגין המטוס • קבוצת התיירות הבריטית הגישה לביהמ"ש בבריטניה בקשה לפשיטת רגל לפעילותה, וזה נענה ומינה לה מנהל מיוחד
החברה העוסקת בהחכרת ומכירת מטוסים, פרעה טרם חתימת העסקה יתרת הלוואות שהיו לה על שניים מהמטוסים הנמכרים • העסקה צפויה להניב לה תזרים מזומנים פנוי נטו של כ-24 מיליון דולר • צפויה לרשום מכך רווח נקי של כ-4 מיליון דולר
את הירידה בהכנסות מייחסת גלובל כנפיים לסיום החכרת מטוסים, שלושה מהם כבר בסוף 2016 והאחרון בסוף הרבעון השלישי של 2017
כנפיים, שנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', נסחרת בבורסה בשווי של כ-670 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-60% במחיר המניה בשנה האחרונה, בתמיכתה של מניית אל-על, שטיפסה בתקופה זו בכ-40%
בבואנו לבחון את יכולת שירות החוב של חברת החזקה, חשוב להסתכל על הקשרים "בתוך המשפחה" - הצרכים ויחסי הגומלין בין החברה האם לבנות אלו מעניקים מבט נרחב יותר, כפי שמשתקף במקרים של קבוצת כנפיים והחברה לישראל