צרכנים שחוויית הקנייה שלהם הייתה שלילית ירצו להגן על עצמם מהאפשרות שהיא תחזור על עצמה - והרבה מהם ירכשו עבור המוצר אחריות מורחבת, למרות שזו יכולה להגיע אפילו ל־50% ממחירו • אלא שהנטייה של צרכנים היא דווקא להימנע מהחלטות קשות • מה קמעונאים יכולים לעשות כדי להתגבר על זה? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
סקר חדש, שבוחן את הרגלי הרכישות בסופרמרקטים בישראל לעומת מדינות אירופה, מראה כי הציבור המקומי פטריוטי פחות ממה שהוא חושב • ההצהרות על העדפת מזון בריא אינן תואמות את ההוצאה בפועל על פירות וירקות • המספרים מאחורי התנהגות הצרכנים, מדור חדש
עפ"י מחקר שפרסמה eBay ישראל, 85% מבני-הנוער קונים אונליין לפחות פעמיים בחודש ■ 53% מבני-הנוער קודם רואים את המוצר בחנות ואחר-כך קונים אותו ברשת
סקר של zeta-tools עבור תפוז: 86% מהאמהות בגילאי 46-55 השיבו כי ילדיהן משפיעים במידה רבה ומעלה על ההחלטה איזה מותג ביגוד או הנעלה יקנו ואיפה ■ עם זאת, בחופשה המשפחתית להורים עדיין יש המילה האחרונה
עפ"י סקרים שערכו סוכנויות הפרסום WPP ו-OMD, הצרכנים בארה"ב שינו בשבועות האחרונים את דפוסי הקנייה שלהם באופן כללי הם קונים פחות, בעיקר בגדים ומכוניות